Nitzen1987

Morfar/Mormor/Farmor/Farfar fortæl nu

17 indlæg i dette emne

Jeg så lige denne bog i Bog og Idé's reklame.

Det er en bog som barnet giver til sine bedsteforældre, der så skal udfylde bogen/bøgerne med erindringer og billeder fra deres liv... Synes egentlig at tanken er meget sød og ville selv være glad for at have haft sådan en bog fra mine bedsteforældre, som jeg aldrig har kendt, da de døde da jeg var helt lille.

Er der nogen af jer der har købt bogen og givet den til jeres forældre? Hvad sagde de til den? Hvad tror I jeres forældre ville sige til at få sådan en bog som de skal udfylde med tekst og billeder for efterfølgende at give bogen videre til deres barnebarn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er de hyggelige! Jeg havde sådan lige set dem ud af øjenkrogen en dag, men havde ikke tænkt videre over dem...

Jeg tror bestemt at min far, skal have en! Han går meget op i historie og slægtsforskning og alt sådan noget, så jeg tror LIGE det vil være ham, at kunne give sit barnebarn sådan en gave med alle minderne fra hans barndom. Overvejer faktisk lidt i skrivende stund, om jeg kunne give min far den i (ekstra) fars dags gave?

Jeg kunne godt tænke mig at de andre kommende bedsteforældre også udfyldte en, men det er mest min far, som jeg tror vil "nyde" det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej den har jeg aldrig set før. Den tror jeg godt jeg vil give til min mor :)

Ville som barbamama også ønske at alle udfyldte en, men tror slet ikke det er noget for dem og så vil de mere føle det som en belastning. Men min mor ville elske det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de hyggelige! Jeg havde sådan lige set dem ud af øjenkrogen en dag, men havde ikke tænkt videre over dem...

Jeg tror bestemt at min far, skal have en! Han går meget op i historie og slægtsforskning og alt sådan noget, så jeg tror LIGE det vil være ham, at kunne give sit barnebarn sådan en gave med alle minderne fra hans barndom. Overvejer faktisk lidt i skrivende stund, om jeg kunne give min far den i (ekstra) fars dags gave?

Jeg kunne godt tænke mig at de andre kommende bedsteforældre også udfyldte en, men det er mest min far, som jeg tror vil "nyde" det. :)

Bladkioskens PLUSbog har dem faktisk til ikke ret mange penge, hvis man er medlem der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet mn mor en der hedder "min mor" i samme stil. Dog har jeg ikke fået den tilbage endnu, så vær opmærksom på at det kan tage tid at udfylde den hvis der er for mange sider ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde overvejet det.. MEN, da jeg talte med min mor om det, bad hun faktisk om at jeg lige tænkte over det igen.. Men..

Vi er også 7 børn - og som min mor siger, så er der pludselig 14-20 børnebørn der skal ahve sådan en bog, så for hende er det ikke så fedt..

Mine svigerforældre tænkte jeg så.. MEN.. Min svigermor får det aldrig gjort, og min svigerfar er meget meget ordblind <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nærmere eftertanke, tænker jeg også lidt, at hvis man giver sådan en i gave, så er det jo ikke på den måde en gave til bedsteforælderen, men at man "pådutter" at bedsteforælderen skal give ens barn en gave. Agtigt. :unsure Jeg tror i hvert fald at man skal overveje nøje, om den bliver taget godt imod, eller evt. ikke give den i gave, men hinte om, at man ønsker sig sådan en i udfyldt stand i gave af den kommende bedsteforælder (og der er jo ingen fare for at den skal byttes, for den kan jo - i hvert fald som oftest - kun gives af én person :P). :)

Jeg tror faktisk godt at min mor kunne blive lidt "stresset" over at få sådan en, fordi hun går MEGET op i at alle børn(ebørn) skal behandles lige, og skal hun så også til at udfylde til de andre, og hvad nu hvis hun kom til at skrive mere i den ene end den anden, og synes vi nu at hun er for langsom til at udfylde den og uha-uha. :rolleyes Men den kunne jo snige sig ind på en dåbsønskeliste, og så kan de kommende bedsteforældre selv overveje om de har lyst til at (købe og) udfylde en eller ej :)

På en måde tænker jeg også, om den måske "kommer mere til sin ret" når barnet er i børnehavealderen, så den kan suppleres med at bedsteforælderen fortæller om tingene? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg har lige talt om den her til aften og er blevet enige om, at vi vil spørge vores forældre om det er noget de er interesseret i, fordi vi ikke vil købe den hvis det bliver en byrde for dem... Det behøver jo ikke at have en tidsfrist :) Tror ikke at barnet får det vilde ud af bogen før end i den tidlige skolealder og så har bedsteforældrene lidt tid at løbe på til at få skrevet i bogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror je gprøver at høre min mor og hun kunne tænke sig at udfylde sådan en...Ville være rigtig glad hvis hun gad, men som i andre skriver, så skal hun ikke føle sig presset... Hun har jo også 4 børnebørn mere end vores...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod lige og kiggede på den i boghandlen og jeg synes det er en rigtig god ide. Men den er tyk - der er mange ting der skal udfyldes! Jeg ville synes det var rigtig fedt hvis bedsteforældrene her ville udfylde en, men jeg tror det ikke. Min mor har for meget om ørerne i forvejen, min svigerfar tror jeg ville glemme det og min svigermor kunne egentlig måske synes det var sjovt, men jeg ved det ikke lige. Jeg tror det ville ende med at kun halvdelen blev udfyldt. Hvis jeg skulle købe nogen ville jeg helt sikkert lige spørge om det var noget de kunne være interesseret i at udfylde, men jeg ville aldrig give den uden at høre dem først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte straks én til min far da jeg så tråden.... Han vil elske den, og elske at udfylde den! Det skal dog siges at han er voldsomt haveinteresseret og pensioneret anlægsgartner, så jeg ved at det først bliver til vinter han vil begynde på den..... Og det vil jeg selvfølgelig understrege er helt fint når han får den :)

Jeg tror han er helt ligeglad med om alle børnebørn får én, og han vil bare nyde at glæde Marlon med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte straks én til min far da jeg så tråden.... Han vil elske den, og elske at udfylde den! Det skal dog siges at han er voldsomt haveinteresseret og pensioneret anlægsgartner, så jeg ved at det først bliver til vinter han vil begynde på den..... Og det vil jeg selvfølgelig understrege er helt fint når han får den :)

Jeg tror han er helt ligeglad med om alle børnebørn får én, og han vil bare nyde at glæde Marlon med den :)

Ej hvor godt :) Du må jo lige fortælle hvad din far siger til den, når han får den :) Min far er lige blevet pensionist og har ikke rigtig nogle hobbyer, så tænker også, at det måske kunne være noget for ham at nørkle med til vinter, når det er dårligt vejr - Min far nyder nemlig også at gå ude i haven, når det er godt vejr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav min svigerfar "bedsteforældre bogen" som er samme princip, til min svigerfar der er meget slægts interesseret, og han blev rigtig glad - min svigermor skal jo så også udfylde den, men det hygger de sig rigtig meget med, skriver små sedler og ligger ind i bogen, de vil gerne have alt med jo :rolleyes

Jeg syntes at hvis den gives som gave, kan de jo selv bestemme hvor meget de går op i det.

Og til dem med mange børnebørn så har jeg også tænkt tanken med at det jo så er mange der skal udfyldes, men omvendt hvorfor er det ikke nok med 1? Det er jo en gave til BEDSTEFORÆLDRENE ikke til ens barn, dvs den kan ligge hos bedsteforældrene indtil de ikke er mere og den kan lånes med hjem af børnebørnene hvis de har lyst til at læse i den. Når bedsteforældrene så ikke er mere kan den returneres til det barn der gav det, så ved de andre hvor den er og kan låne den hos ham/hende i stedet! Eller kopieres hvis man er meget striks med lige fordeling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det baseret på fortællinger fra bedsteforældren og barnet over ting, som de har lavet sammen, eller er det fortællinger fra da bedsteforældren var barn???

hvis det er det sidste, så kunne man jo lave en pr. hold bedsteforældre til husstanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bedsteforældrenes fortælling om deres barndom og liv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed ide, tak fordi du delte :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte mine forældre om bøgerne i dag og viste dem uddraget, som man kan se på forlagets hjemmeside og de synes begge at det lød som en god idé, så nu er jeg på vej ind og bestille MORMOR og MORFAR bøgerne :) og så tog jeg Majs idé om at bøgerne skal ligge hos mine forældre, så mine nevøer og niece også kan få glæde af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER