Myliona

Hvilke ting er GULD værd under fødslen?

38 indlæg i dette emne

Nu har jeg lige læst en masse "taske tråde" :)

Også tænker jeg: Hvilke af de ting som man ikke lige tænker over at tage med, tager I med? :)

Nu var vi på svangreklinikken i går (OUH) i 5 timer.. Og FØJ, hvor smagte deres vand dårligt :rolleyes (Jeg er vand-kræsen åbenbart) Så vi tager selv vand med!!

Er der andre ting som er gode at have med? Tænker ikke alle de ting som normalvis står på listen, og som man bruger EFTER fødslen - Men de ting som er gode under fødslen, som man ikke lige tænker på måske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var monster sulten efter fødslen og fik kun ½ skive toastbrød, da det var midt om natten var der længe til "rigtig" mad. så jeg ville ta noget knækbrød eller kiks med jeg selv ka li, og måske sodavand eller juice.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker cola og saltfisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte ikke rigtig noget under fødslen, da jeg var alt for opslugt til at ænse andet end mig selv og mine smerter... jeg havde musik med, men fik aldrig brugt det. Jeg har dog hørt om andre som var glade for det (derfor jeg havde det med). Men nu gik min fødsel også meeeeget stærkt, jeg kan forestille mig hvis det havde taget længere tid at jeg måske kunne have brugt det.

Men til efter fødslen var jeg glad for at have min egen hovedpude (da der var mangel af dem på hospitalet og jeg derfor måtte nøjes med et sammenfoldet tæppe til at starte med).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade :)

:ditto

samt en madpakke. Har begge gange kun fået toast eller knækbrød samt et lille glas saftevand fordi jeg fødte om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade :)

Også det vigtigste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade :)

Det skulle jeg lige til at skrive :) Det manglede jeg i stor stil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade :)

Det står faktisk på den seddel jeg har fået fra jordemoderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige - ud over det allerede nævnte - så var jeg MEGET glad for at have sugerør med. Det er bare pisse belastende at skulle op og sidde for at drikke, når man bare meget hellere vil blive liggende i den stilling man lige er i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige - ud over det allerede nævnte - så var jeg MEGET glad for at have sugerør med. Det er bare pisse belastende at skulle op og sidde for at drikke, når man bare meget hellere vil blive liggende i den stilling man lige er i!

Det har de i hvert fald i Odense (I hvert fald på svangreklinikken)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også glad for min juicebrik lige bagefter - havde ikke skide meget lyst til hverken kulsort kaffe eller rød saftevand <_< Ville ønske jeg havde haft kakaomælk med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også selvsugerør med, men da de havde det på hospitalet var det overflødigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EPIDIRAL :-)))))Den behøver du ikke selv medbringe, den har de på sygehuset :-))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EPIDIRAL :-)))))Den behøver du ikke selv medbringe, den har de på sygehuset :-))))))

:7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mars-bare, cola eller lignende med masser af sukker = energi!!!

Nummeret til pizza-manden så I kan få noget at spise, hvis det trækker ud! Vi blev kun tilbudt toast og fik flere gange at vide at vi bare kunne ringe efter en pizza hvis vi havde lyst, men vi anede jo ikke hvor lang tid det ville tage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes slet ikke, at jeg har haft brug for noget som helst ekstra under mine fødsler. Husker at al fokus har været på alt det der skete, at jeg ikke har ænset meget andet.

Æblejuice til bagefter er og bliver dog det helt store hit her. Dette har de heldigvis haft på hospitalet begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EPIDIRAL :-)))))Den behøver du ikke selv medbringe, den har de på sygehuset :-))))))

Epidural er ikke nødvendigt - vedmindre du altså føler du er døden nær!

Jeg ELSKEDE at være bedøvelsesfri og vide at jeg klarede ALT selv - desuden synes jeg ikke det var så slemt eller gjorde hammerondt, ikke før jeg skulle lappes sammen ihvertfald :P

Synes ikke rigtig der er noget uundværligt. En madpakke til dig og manden er nok en god ting hvis du f.eks. føder om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Epidural er ikke nødvendigt - vedmindre du altså føler du er døden nær!

Jeg ELSKEDE at være bedøvelsesfri og vide at jeg klarede ALT selv - desuden synes jeg ikke det var så slemt eller gjorde hammerondt, ikke før jeg skulle lappes sammen ihvertfald :P

Synes ikke rigtig der er noget uundværligt. En madpakke til dig og manden er nok en god ting hvis du f.eks. føder om natten

Men nu er vi jo heldigvis forskellige og har forskellige smertetærskler :)

En anden gang vil jeg gerne ha smertelindring for det er ikke sjovt med vestorm som får en til at kaste op af smerte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu er vi jo heldigvis forskellige og har forskellige smertetærskler :)

En anden gang vil jeg gerne ha smertelindring for det er ikke sjovt med vestorm som får en til at kaste op af smerte.

Jeg er en piveskid af første klasse, så det der behøver du ikle.smide efter mig :-)

Jeg havde ikke vestorm, men kastede op lige da jeg kom ind - tror nu at det er ganske normalt at kroppen reagere sådan?

Jeg sov det meste af.tiden og er da ked af at jeg er gået.glip af en masse.

så vidt det er muligt skal man jo bare slappe af.

På grund af min oplevelse, finder jeg det unødvendigt at skrige og brøle som en vild.

JA vi er alle forskellige - MEN vi gennemgår det samme = en fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige umiddelbart er der heller ikke noget hvor jeg tænker at det ville have cæret godt at have med... Jo måske nogen kiks... Men vi fik en sandwich midt om natten, og den var faktisk okay... (fødte selv på OUH)...

Hvis du bliver lagt over på vuggen bagefter,så er det en god ide at have bleer med, for de har nemlig ikke så mange derover... Er jeg selv ked af vide ikke havde med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at jeg er jubeloptimist, men jeg har faktisk tænkt på at tage et spil kort med, som manden og jeg måske kunne hygge med og fordrive tid med mellem veerne. :) Og så skal jeg helt klart have musik med :)

Måske kunne man også være glad for at have en (eller to) af de der stress-bolde-ting med? Altså de der tykke skum-fiduser, som man klemmer mellem hænderne (hvis kærestens fingre lige skal have lidt blod tilbage :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en piveskid af første klasse, så det der behøver du ikle.smide efter mig :-)

Jeg havde ikke vestorm, men kastede op lige da jeg kom ind - tror nu at det er ganske normalt at kroppen reagere sådan?

Jeg sov det meste af.tiden og er da ked af at jeg er gået.glip af en masse.

så vidt det er muligt skal man jo bare slappe af.

På grund af min oplevelse, finder jeg det unødvendigt at skrige og brøle som en vild.

JA vi er alle forskellige - MEN vi gennemgår det samme = en fødsel

Smider skam ikke noget :) mente bare at selvom vi alle gennemgår en fødsel, så har vi forskellige oplevelser af hvornår vi ikke kan klare mere ligesom vi har forskellige opfattelser af hvornår man er en piveskid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider skam ikke noget :) mente bare at selvom vi alle gennemgår en fødsel, så har vi forskellige oplevelser af hvornår vi ikke kan klare mere ligesom vi har forskellige opfattelser af hvornår man er en piveskid :)

Og så er der jo også noget med forskellige kropsbygninger, forskellige babystørrelser, forskellige mængder af de hormoner, der giver følelsen af smerte, forskellige mængder af de hormoner, der letter smerte, osv osv... En fødsel er bestemt forskellig fra person til person! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mad mad og atter mad :mam har født begge gange om aften/natten, og der kunne man ik få noget at spise bagefter. Så som de andre siger, kiks noget sukker/salt, fik min kæreste til at hente en pizza, den ene gang :D åhhhh den var god!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER