Guest

tip til at overleve varmen

45 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at vi lige kunne dele nogle tip til hvordan vi overlever varmen.

Både afkøling, hvordan vi får væske nok andre gode råd.

Jeg samler op løbende så tråden bliver overskuelig.

TIL DE KLISTREDE INDERLÅR

- Hvis lårene klistrer så tag et på gamle udslidte nylon strømper og klip af lige over knæet (de kravler lidt op så hellere lidt for lange) og tag på under sommer kjolen det er rart især når man skal ud og køre. Men tjek lige om maven kan være i først.

- spray med hårspray på inderlårene

- Spray med antiperspirant deo på inderlårene

- brug baby pudder på inderlårene

- brug glidecreme med silicone på inderlårene

TIL NEDKØLING

- Isterninger, i munden, i hånden, i vandet man drikker eller det hard core kolde fodbad. isterninger i plastik kan bruges og genbruges.

- skyl underarme og hænder under vandhanen med iskoldt vand..... Og plask iskoldt vand i hovedet og nakken - en kølig klud kan også bruges

- kølige bade/skyl under bruseren, gerne flere gange om dagen

- søg skygge

- gør en bluse våd i koldt vand og tag den på

- Ventilator men ikke direkte på kroppen da det kan gøre en forkølet

- en balje vand til fødderne om natten

- Let beklaedning. Hvis man ikke er til noegenhed kan behagelige trusser og en tynd tunika vaere guld vaerd.

- undgaa solen fra 12-15

- kolde omslag eller bare rindende koldt vand paa haandled og foedder - koldt fodbad er ogsaa et hit

- frugt koeler kroppen

- lidt lun te koler faktisk, men det er vist enten eller om det er rart for den enkelte.

- undgaa at anstrenge sig i de varmeste timer er en optimal strategi og derfor der findes siesta sydpaa.

- Hvis det er den fugtige danske hede, der "haerger", saa hold vinduer og doere til sovevaerelse lukket om dagen og rul for. Luft kun ud foer sengetid og om morgenen, men altsaa luk af om dagen, foer det bliver hedt udenfor

- Sov med lagen eller dynebetraek, ikke dyne

- koldskål

TIL VÆSKE BALANCEN

- sodavands is - fx sun lolly

- mindst 3 liter væske om dagen meget vand, men alt væske er væske så ned med det :lol

- saftevand, cola, danskvand, ice tea og juice hjælper hvis man får kvalme af for meget vand

- brug sugerør

- vandmelon og andet saftigt frugt

- sukker/saltbalancen er vigtig

-> lidt cola, juice eller andre sukkerholdige drikke er gode, evt med isterninger og en citronskive - det samme gaelder hjemmepresset juice.

-> lidt chips eller salte noedder er godt.

- hvis man ikke er så glad for sukkerholdige væsker kan man lave frugt isterninger til vandet, frys frugt (eller køb en pose frosne bær) og køl vandet med. Eller put en stilk mynte, en skive citron eller ingefær i.

- bland saftevand med iskoldt danskvand det giver en frisk smag som sodavand, men slukker tørsten bedre og man kan selv styre hvad man putter i (øko saft, hjemmelavet saft eller hvad man selv syntes). Det er også festligt i et longdrink glas på en varm sommeraften når de andre drikker øl eller vin. put lidt frugt isterninger i hvis det skal være helt fint!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Genialt initiativ! :super Jeg har dog desværre ikke rigtig andet at bidrage med end det hardcore fodbad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drik evt. en tynd blandet hyldeblomstsaft i stedet for vand .. Væskemængden er vigtig, men det behøver altså ikke alt sammen være vand :)

Personligt får jeg kvalme af at drikke store mængder vand, så her hitter hyldeblomsterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drik evt. en tynd blandet hyldeblomstsaft i stedet for vand .. Væskemængden er vigtig, men det behøver altså ikke alt sammen være vand :)

Personligt får jeg kvalme af at drikke store mængder vand, så her hitter hyldeblomsterne :)

Så fik jeg lige mit svar på hvorfor jeg er begyndt at få let kvamle igen.

jeg havde det skidt i går og havde drukket VAND OG ATTER VAND, og fik det bare ikke bedre, gav mig til sidste og købte en iskold COLA, og 20 min senere havde jeg det meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lige mit svar på hvorfor jeg er begyndt at få let kvamle igen.

jeg havde det skidt i går og havde drukket VAND OG ATTER VAND, og fik det bare ikke bedre, gav mig til sidste og købte en iskold COLA, og 20 min senere havde jeg det meget bedre :)

Jeg tænker at det altså også kan være det sukker der er i cola'en du mangler?? MEn jo helt klar for meget vand kan give kvalme og faktisk også opkast. Jeg er går også lidt og overvejer hvad jeg skal drikke ud over de 2-3 l vand jeg drikke om dagen, for det er bare ikke nok :rolleyes Pt har jeg kastet mig over danskvand med citrus men isterninger.

Jeg er dog så heldig at der meget behageligt i vores lejlighed :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også kvalme af alt det vand.... Så her bliver det altså til noget vand, og så alt muligt andet for resten..... Saftevand/sodavand/juice/iste... Og hvad man nu eller kan få :)

Vil hellere være sikker på jeg får væske nok, end gøre et stort nummer ud af om der fx er sukker i ;)

(ingen kritik af dem det er vigtigt for overhovedet!! Men det her er min måde ;) )

Og så hjælper det mig at skylle underarme og hænder under vandhanen med iskoldt vand..... Og plaske iskoldt vand i hovedet og nakken :)

Hvis det ikke hjælper skyller jeg mig kort under en kold/kølig bruser (gør ikke håret vådt)...... På dage som disse, gør jeg det nok 3 gange dagligt.

Særligt er det rart med et koldt bad, lige når varmen begynder at aftage om aftenen, for så sidder man ikke hele aftenen og føler sig svedt og klam, men kan nyde den lune aften ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper at ligge i skyggen (i evt. hængekøje eller hængesofa) og et sted det lufter lidt..

Jeg har de sidste 3 dage tilbragt tiden fra morgenmad til efter aftensmad i vores hængesofa på den ene terrasse hvor der er en god brise og med et tyndt tæppe hen over maven hvis det blir køligt hen på aftenen..

Og så med en flaske vand og en med tynd juice i skyggen og et blad/musik i ørerne så er man godt kørende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til damerne med lidt større lår (altså sådan nogen der gnider mod hinanden): et genialt tip jeg lærte på SøsterBK - tag lidt antiperspirant-deo på mellem lårene. Det VIRKER :balloons Tidligere brugte jeg altid leggins, men det kan dels være varmt og herudover også lidt grimt til nogle kjoler. Jeg har ikke haft problemer siden da!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til damerne med lidt større lår (altså sådan nogen der gnider mod hinanden): et genialt tip jeg lærte på SøsterBK - tag lidt antiperspirant-deo på mellem lårene. Det VIRKER :balloons Tidligere brugte jeg altid leggins, men det kan dels være varmt og herudover også lidt grimt til nogle kjoler. Jeg har ikke haft problemer siden da!

Uhhhh.. :super Det skal prøves :) Det gør så ondt med slidte inderlår :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også kvalme af alt det vand.... Så her bliver det altså til noget vand, og så alt muligt andet for resten..... Saftevand/sodavand/juice/iste... Og hvad man nu eller kan få :)

Vil hellere være sikker på jeg får væske nok, end gøre et stort nummer ud af om der fx er sukker i ;)

(ingen kritik af dem det er vigtigt for overhovedet!! Men det her er min måde ;) )

Jeg har været ved Jordemoder i dag og fået præcis den besked. Jeg får det så dårligt, hvis jeg drikker for meget vand - eller bare generelt væske og mad godt nok ;)

Derudover rådede hun mig til at undgå at have for meget tøj på- om jeg så skal render rundt i BH og trusser hele dagen derhjemme, så er det løsningen :) Sådan ville jeg alligevel have gjort, hvis ikke jeg var gravid :P

Derudover er sodavandsis (eks. Sun Lolly eller andre slags) også rigtig gode, de giver nedkøling og væske på een gang :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved Jordemoder i dag og fået præcis den besked. Jeg får det så dårligt, hvis jeg drikker for meget vand - eller bare generelt væske og mad godt nok ;)

Derudover rådede hun mig til at undgå at have for meget tøj på- om jeg så skal render rundt i BH og trusser hele dagen derhjemme, så er det løsningen :) Sådan ville jeg alligevel have gjort, hvis ikke jeg var gravid :P

Derudover er sodavandsis (eks. Sun Lolly eller andre slags) også rigtig gode, de giver nedkøling og væske på een gang :super

Er fuldstændig enig! Hvis man får det dårligt af vand, skal man selvfølgelig finde nogle alternativer. Jeg tager også en gang i mellem et glas tynd solbærsaft, så der kommer lidt smag på. Eller danskvand med citrus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis man får det rigtig varmt kan man med stor fordel gøre en bluse våd i koldt vand og tage den på - det er altså bare noget, der køler!

Til om natten er en ventilator guld værd. Vi har sådan en halvstor en, der står på gulvet, og jeg var SÅ taknemmelig for den i nat. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kolde frugter er også fantastisk.. Mmm.. Saftige, kolde.. GUF! Jeg har en tendens til ikke at have lyst til mad, når det er varmt - så det godt med frugt!

Af samme grund, spiser jeg også en del koldskål - Bare for at "få lidt"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandmelon *nam nam*

Jeg er ikke til vand i store mængder, drikker ikke ret meget kaffe eller the, elsker sodavand men vil jo gerne holde igen, da det ikke er sundt - så ja jeg er til vandmelon. Ved godt det ikke er sundt at spise for meget, men hellere få lidt væske end få alt for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke andre ideer end alle jer andre... men i har da givet mig nogle ideer jeg ikke selv havde tænkt påloveshower.gif tak skal i have for det altsåicone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedeekspertens raad ;)

- vaeske er vigtigt, mest fra vand

- sukker/saltbalancen er vigtig

-> lidt cola, juice eller andre sukkerholdige drikke er gode, evt med isterninger og en citronskive - det samme gaelder hjemmepresset juice.

-> lidt chips eller salte noedder er godt.

- Let beklaedning. Hvis man ikke er til noegenhed kan behagelige trusser og en tynd tunika vaere guld vaerd.

- undgaa solen fra 12-15

- kolde omslag eller bare rindende koldt vand paa haandled og foedder - koldt fodbad er ogsaa et hit

- frugt koeler kroppen

- lidt lun te koler faktisk, men det er vist enten eller om det er rart for den enkelte.

- ventilatorer direkte mod kroppen kan give forkoelelse - uden pis

- undgaa at anstrenge sig i de varmeste timer er en optimal strategi og derfor der findes siesta sydpaa.

- Hvis det er den fugtige danske hede, der "haerger", saa hold vinduer og doere til sovevaerelse lukket om dagen og rul for. Luft kun ud foer sengetid og om morgenen, men altsaa luk af om dagen, foer det bliver hedt udenfor

- Sov med lagen eller dynebetraek, ikke dyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til damerne med lidt større lår (altså sådan nogen der gnider mod hinanden): et genialt tip jeg lærte på SøsterBK - tag lidt antiperspirant-deo på mellem lårene. Det VIRKER :balloons Tidligere brugte jeg altid leggins, men det kan dels være varmt og herudover også lidt grimt til nogle kjoler. Jeg har ikke haft problemer siden da!

Og hvis ikke det virker (det virkede ikke rigtig for mig <_< ), så kan man med fordel bruge babypudder.. Ja, babypudder gnides lige på der hvor man plejer at være tyndslidt.. Jeg har sådan et urinprøveglas med pudder i i tasken, men det er kun nødvendigt at gøre det et par gange i løbet af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er i gode :) jeg er på fra mobilen og orker ikke lige at samle alle rådene lige nu, men jeg gør det imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er måske lidt et "barnligt" tips, men det er bare fordi jeg elsker det..

Men sugerør!! Hvis jeg drikker med sygerør, så drikker jeg faktisk en del mere - ved ikke om det er fordi jeg er lidt barnlig og bare synes det er vold-sjovt med sugerør :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan få isterninger som er i plastik med væske i.

ned i kavalergangen med sådan en.....ahhhhhhh og de kan genbruges :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona - er så meget enig, har endda et genbrugeligt et af hård plastic med en lille spiral midt på der kan vaskes i opvasker..

Ellers en drikkedunk der ligesom kan "suttes" i..

Det er lidt rare end en vandflaske der bare hælder det ned i halsen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååårh manner hvor er i gode!

Jeg er blevet afhængig af Sun Lolly'er :rolleyes nej hvor de bare hjælper..

Derudover bruger jeg eftermiddagen i skyggen på et tæppe, -der er så dejligt at jeg orker at lave yoga..

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååårh manner hvor er i gode!

Jeg er blevet afhængig af Sun Lolly'er :rolleyes nej hvor de bare hjælper..

Derudover bruger jeg eftermiddagen i skyggen på et tæppe, -der er så dejligt at jeg orker at lave yoga..

:goodluck

Yoga er fab udendoers og saa i skyggen med en let brise 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvis ikke det virker (det virkede ikke rigtig for mig <_< ), så kan man med fordel bruge babypudder.. Ja, babypudder gnides lige på der hvor man plejer at være tyndslidt.. Jeg har sådan et urinprøveglas med pudder i i tasken, men det er kun nødvendigt at gøre det et par gange i løbet af dagen :)

Ja, det er faktisk også et godt tip - det har jeg også brugt tidligere. Træls at deo-tippet ikke virkede på dig dog <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da vist ogsaa noget om at haarspary virker paa de stakkels inderlaar - har ikke selv proevet det, men der er meget om det dilemma inde paa soester-bk rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER