Guest Diden

Lift eller autostol i bil efter fødsel?

39 indlæg i dette emne

Vi har en autostol til 0-13 kg hvor meget det nu er, men mener også jeg har hørt at den lille pode kun må ligge i liften til at starte på..

Er der nogen der ved præcist hvordan og hvorledes eller har noget link? Også med hvor længe den evt skulle være i liften før den må komme over i en autostol :)

tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal have en speciel lift til bilen, hvis du skal køre med den lille i liften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have en speciel lift til bilen, hvis du skal køre med den lille i liften.

Okay, det kan ikke bare være sådan en alm. én?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået den besked, at selvom vi kun skal køres fra fødegangen til patienthotellet (noget der minder om 500 meter), så skal vi sørge for at have en autostol med os når fødslen går i gang. Som Myliona også skriver, så er det en speciel lift, minder om en lift-autostol, man skal bruge, når man skal fra sygehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil bruge lift i bilen, hvis I f.eks. skal køre langt så skal det være en speciel en, så baby er spændt ordentlig fast. Du kan sikkert leje den. Hvis det er små korte ture kan du sagtens bruge autostolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået den besked, at selvom vi kun skal køres fra fødegangen til patienthotellet (noget der minder om 500 meter), så skal vi sørge for at have en autostol med os når fødslen går i gang. Som Myliona også skriver, så er det en speciel lift, minder om en lift-autostol, man skal bruge, når man skal fra sygehuset :)

Jeg tror det er den easylift jeg har set i babysam så.. Men det er jo super at få det afklaret :D Så er der slet ingen grund til at tage liften med på sygehuset, så kommer autostolen med i stedet for :)

Tusind tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er den easylift jeg har set i babysam så.. Men det er jo super at få det afklaret :D Så er der slet ingen grund til at tage liften med på sygehuset, så kommer autostolen med i stedet for :)

Tusind tak!

Det er vist godt nok det den hedder ;) Man kan også leje den hos dem - men når man nu har autostolen, så går det jo uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

førhen (da freja var spæd for 10 år siden) anbefalede de lifte med et liftnet over. Det er bare ikke sikkert nok. Så i dag er det easylift eller autostol de anbefaler.

De må bare ikke side mere end vist nok 30 min af gangen i autostolen, men så længe tager jeres tur jo heller ikke hjem fra hospitalet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

førhen (da freja var spæd for 10 år siden) anbefalede de lifte med et liftnet over. Det er bare ikke sikkert nok. Så i dag er det easylift eller autostol de anbefaler.

De må bare ikke side mere end vist nok 30 min af gangen i autostolen, men så længe tager jeres tur jo heller ikke hjem fra hospitalet :)

Nej vi har lige knap 15-20 minutter fra hospitalet, såeh :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mellem 30-35 minutter fra sygehuset og hjem og saetter ham i autostolen. Min mand er stadig skeptisk, men saadan er loven nu engang og ellers maa han finde en af de godkendte autolifte. Roemer laver vist en. De maa max sidde i autostolen 20-30 minutter ad gangen, men vi har saa lige det laengere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået et liftnet, men det kan jeg forstå på jer at det må ikke bruges.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået et liftnet, men det kan jeg forstå på jer at det må ikke bruges.?

se her Sikkerhed i bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i Babysam kalder de liftnette for pomfritnet, da de faktisk ikke gør noget som helst godt under en ulykke...

Vi ville også bruge liftnet, da Maliva blev født, men ændrede kraftigt mening efter en ekspedients udtalelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes nye sikkerhedsgodkendte lifte med indbygget sele i. Vi har lejet een hos KÆRE BØRN, da vi skal køre til Nord Italien (slut juli, hvor Anna er ca. 1 måned gammel).

Autostole er stadig det sikreste, men små spæde børn "tåler" ikke at sidde i dem for længe og for ofte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Autostol helt sikkert! Et gammeldags liftnet er bare ikke sikkert nok i min verden, desvære, selv.om det er bedre for barnet at ligge ned (hvis man altså ikke kører galt ;) )

Römer har lavet en autostol, hvor barnet ligger ned. Kan ikke lige huske hvad den hedder, men den kan lejes i babysam bl.a. og den er super til nyfødte.. (er på fra mobilen, så i må undvære links)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har omkring 50 minutter hjem fra sygehuset, så vi skal ha' en til Baby, men hvornår lejer man den fra? Det skal jo helst ikke være sådan at vi ikke når at få den, men samtidig heller ikke være sådan at man har betalt f.eks 1 måned og kun kan bruge den en uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en rømer besafe autostol, vi var bare ikke så vilde med at hun skulle sidde op. Men den kan åbenbart "strækkes" lidt, så hun mest ligger ned. Så vi holder os fra pomfritnettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har omkring 50 minutter hjem fra sygehuset, så vi skal ha' en til Baby, men hvornår lejer man den fra? Det skal jo helst ikke være sådan at vi ikke når at få den, men samtidig heller ikke være sådan at man har betalt f.eks 1 måned og kun kan bruge den en uge

Når man læser på rådet for større færdelssikkerhed, så anbefaler de stadig en autostol selv på de længere ture. De siger at man så skal sørge for at holde pause hver eller hveranden time.

Så hvis det kun er den tur fra sygehuset, så ville jeg ikke leje sådan en, hvis i har en autostol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man læser på rådet for større færdelssikkerhed, så anbefaler de stadig en autostol selv på de længere ture. De siger at man så skal sørge for at holde pause hver eller hveranden time.

Så hvis det kun er den tur fra sygehuset, så ville jeg ikke leje sådan en, hvis i har en autostol :)

Vi har en autostol og har skam også planer om at bruge den, når det er muligt. Problemet er at jeg ved vi skal nordpå inden for de første måneder (køretid på godt 2 timer), så der kan vi ikke så godt ha' Baby i autostolen. Jeg har overvejet at leje en for den første måned og se hvordan den er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo købe en babyindsats til autostole, så de små kommer mere ned at ligge. Det fungerer basalt set som en pude, der ligger der, hvor autostolen er "dybest", så de ikke kommet til at sidde så meget op :)

Den autostol jeg snakkede om i går er denne:

Rømer babysafe sleeper

BABY-SAFE_Sleeper_BlackThun.jpg

Den kan lejes for 250 kr./ugen eller 275 kr. måneden hos babysam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man læser om det, så står der altså at det er "samlet" sidde stilling for baby, og at det er et gennemsnit..

Altså, hvis ens barn IKKE sidder i bæresele, og IKKE sidder i skråstol, kan de holde til at sidde længere i autostolen.

Samtidig, hvis man fx kun kører en gang om ugen, og holder pauser hvor babyen kommer ud og "bliver strukken", så kan baby side i en del længere tid.

Jeg ville til enhver tid hellere have mit barn i en autostol i 2 timer, end i en liftboks.. Det lyder måske hårdt, men autostolens risiko, er at baby får "lidt ondt i ryggen" og det kan man nemt "behandle og forebygge". Liftboksen er mindre sikker.. Også havde jeg altså valgt sikkerheden og forebygget de fik ondt i ryggen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo købe en babyindsats til autostole, så de små kommer mere ned at ligge. Det fungerer basalt set som en pude, der ligger der, hvor autostolen er "dybest", så de ikke kommet til at sidde så meget op :)

Den autostol jeg snakkede om i går er denne:

Rømer babysafe sleeper

BABY-SAFE_Sleeper_BlackThun.jpg

Den kan lejes for 250 kr./ugen eller 275 kr. måneden hos babysam.

Og så kender jeg min helt igennem vestjyske mand godt nok til at vide, at hvis man kan leje en easylift til 150 kr. om måneden, er det DEN han vil vælge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man læser om det, så står der altså at det er "samlet" sidde stilling for baby, og at det er et gennemsnit..

Altså, hvis ens barn IKKE sidder i bæresele, og IKKE sidder i skråstol, kan de holde til at sidde længere i autostolen.

Samtidig, hvis man fx kun kører en gang om ugen, og holder pauser hvor babyen kommer ud og "bliver strukken", så kan baby side i en del længere tid.

Jeg ville til enhver tid hellere have mit barn i en autostol i 2 timer, end i en liftboks.. Det lyder måske hårdt, men autostolens risiko, er at baby får "lidt ondt i ryggen" og det kan man nemt "behandle og forebygge". Liftboksen er mindre sikker.. Også havde jeg altså valgt sikkerheden og forebygget de fik ondt i ryggen..

Bæresele - tæller det så også hvis man snakker slynger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bæresele - tæller det så også hvis man snakker slynger?

Nej, det er noget med rygstillingen, så det er noget med den krumning som kommer på babyens ryg når de sidder deri - så der er nok muligvis nogle stilling i slynge som også "tæller med".. Men generelt, så tror jeg man kan undersøge det, ved at se hvor meget de anbefaler man bruger tingene.. Mange bæreseler anbefaler de jo også man bruger max x antal tid om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER