Jackie

Er SÅ klar - men kæresten er ikke:(

34 indlæg i dette emne

Åh mangler lige lidt støtte/trøst..

Jeg er bare så BRÆNDENDES klar til PB som man overhovedet kan være - desværre er kæresten der bare ikke helt endnu. Og det er jo helt sikkert fair nok. Men Nøøj hvor er det hårdt! Og især for en planlæggertype som mig, der bare gerne vil have et cirkatidspunkt. Han siger, at han ikke tror han kan give noget før han siger "Så er det nu!"..

Jeg græder tit over det, fordi jeg bliver ved med at lægge planer i mit hoved, som bliver ved med at blive udskudt igen og igen for hver gang jeg snakker med ham om det. Det er nedslidende og hårdt synes jeg :(

Er der andre end mig, der har stået i den situation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep..

det er dog nogle år siden men jep..

Jeg var også helt klar, syns jeg havde tænkt grundigt over det hele men han var ikke til at rokke..

man føler sig lidt "styret" altså som om en anden styrer ens liv eller tager beslutningerne for en..

vildt frustrerende.!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er frustreret over din kæreste ikke er klar- men modsat så vil jeg sige, at ALT hvad der hedder planlægning i forhold til PB er en by i Rusland ;) Har du forsøgt at forklare ham, at du godt kunne tænke dig en udsigt til hvornår det evt. Kan startes?!

Dernæst vil jeg sige, at dit planlægningsgen skal du forsøge at pakke væk, for det bliver virkelig testet i enhver henseende med PB - du kan ikke regne med at sige, at NU er jeg klar også sker det ;) Tværtimod så vil du måned for måned indse, at intet kan planlægges i forhold til PB. Din krop kan tricke dig, du kan tro og føle du er gravid- men ikke være det, mens kommer ikke som "den plejer". Når du har fået II kan du stadig intet planlægge - og heller ikke hvornår den lille kommer osv.

Jeg var selv planlægnings-og kontrolfreak ud til fingerspidserne, men måtte kapitulere og indse, at det intet hjælper- tværtimod :P Så forsøg at væbne dig med tålmodighed - det kommer du alligevel til på et eller andet tidspunkt i forløbet ;) Håber snart kæresten er lige så klar som dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været der. For ca ti år siden dog ;-) min kæreste var overhovedet ikke klar på børn. Han kunne så godt give mig et tidspunkt. Som var når vi var midt i 30'erne. (vi var dengang midt i tyverne). Nej hvor jeg tudede og overvejede at gå fra ham. Men så ville skæbnen, at jeg blev gravid ved et uheld.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvor I er i livet. For min kæreste var det vigtigt at være færdig med studie, have hus og have før vi fik børn. Han har siden hen indrømmet at det var fantastisk at få dem, mens vi begge var på uni, da vi havde oceaner af tid, som vi ikke har med fuldtidsarbejde som nu. Hvad er din kærestes argumenter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er frustreret over din kæreste ikke er klar- men modsat så vil jeg sige, at ALT hvad der hedder planlægning i forhold til PB er en by i Rusland ;) Har du forsøgt at forklare ham, at du godt kunne tænke dig en udsigt til hvornår det evt. Kan startes?!

Dernæst vil jeg sige, at dit planlægningsgen skal du forsøge at pakke væk, for det bliver virkelig testet i enhver henseende med PB - du kan ikke regne med at sige, at NU er jeg klar også sker det ;) Tværtimod så vil du måned for måned indse, at intet kan planlægges i forhold til PB. Din krop kan tricke dig, du kan tro og føle du er gravid- men ikke være det, mens kommer ikke som "den plejer". Når du har fået II kan du stadig intet planlægge - og heller ikke hvornår den lille kommer osv.

Jeg var selv planlægnings-og kontrolfreak ud til fingerspidserne, men måtte kapitulere og indse, at det intet hjælper- tværtimod :P Så forsøg at væbne dig med tålmodighed - det kommer du alligevel til på et eller andet tidspunkt i forløbet ;) Håber snart kæresten er lige så klar som dig :)

Ja jeg har forsøgt at forklare at jeg har brug for et cirka tidspunkt, men han kan ikke give et. Som sagt mener han ikke han kan give noget tidspunkt før det er nu, hvilket kan være alt fra i morgen til 5 år ude i fremtiden! ;)

Hehe ja ved godt jeg burde pakke det gen væk, men det er virkelig svært. Er dog helt med på, at baby kommer når baby vil, og ikke når JEG vil :) Men jo før vi starter projektet, jo før må det jo ske!

Kan desværre ikke gøre ret meget andet end at give ham plads og håbe det ikke varer længe! :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været der. For ca ti år siden dog ;-) min kæreste var overhovedet ikke klar på børn. Han kunne så godt give mig et tidspunkt. Som var når vi var midt i 30'erne. (vi var dengang midt i tyverne). Nej hvor jeg tudede og overvejede at gå fra ham. Men så ville skæbnen, at jeg blev gravid ved et uheld.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvor I er i livet. For min kæreste var det vigtigt at være færdig med studie, have hus og have før vi fik børn. Han har siden hen indrømmet at det var fantastisk at få dem, mens vi begge var på uni, da vi havde oceaner af tid, som vi ikke har med fuldtidsarbejde som nu. Hvad er din kærestes argumenter?

Det var da også en urimeligt stor tidsfrist! Det var da dit held i blev gravide ved et uheld så :)

Jeg er 25 og min kæreste er 27.. Jeg er færdiguddannet (for nu) og han studerer. Han vil også gerne have alle de materielle ting som hus og god bil osv i orden, men endnu mere er han meget aktiv i sin fritid og er bange for, at hans liv bliver ændret for meget og han ikk længere har tid til alle de ting han vil..

Han har dog indrømmet, at han nok aldrig bliver helt klar og sådan, men at han nok er nødt til at blive "presset" lidt, for han vil det jo gerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste havde det på samme måde :)

Jeg tror det er vigtigt lige at tage en dyb indånding - og så lade den ligge, også tage den op senere.

Vi talte meget om hvilke konsekvenser det ville have NU og hvilke det ville have senere..

Mange mænd haar en praktisk tilgang til at få børn: tingene skal være på plads, og der skal være styr på det hele..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det på samme måde. Vi bestemte os så for at starte et andet projekt først, nemlig at blive gift, så jeg brugte 1,5 år på at planlægge bryllup i stedet og 2 måneder efter vi blev gift var vi begge parat til projekt baby :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det på samme måde. Vi bestemte os så for at starte et andet projekt først, nemlig at blive gift, så jeg brugte 1,5 år på at planlægge bryllup i stedet og 2 måneder efter vi blev gift var vi begge parat til projekt baby :-)

Det var en god måde at distrahere sig på :) Og tillykke med begge dele!:)

Jeg har i stedet søgt ind på en uddannelse, og hvis jeg kommer ind der, har jeg noget andet at se til i et stykke tid! Håber dog stadig selvom jeg kommer ind, at babyprojektet snart kan skydes igang. Men det er jo godt at have andet i hovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er det træls sådan noget :kram2

Jeg tænker, at det er jo reelt nok, at han aldrig kan sige, hvornår han er følelsesmæssigt klar, fordi han kan jo ikke rigtig spå om sine følelser (det kan jeg i hvert fald ikke ikke gennemskue hvordan man skulle kunne).

MEN jeg synes også, at der skal være noget respekt for, hvordan du har det med det her. Jeg tænker, om et godt kompromis kunne være, at I tager en snak om hvilke PRAKTISKE ting, som han vil have på plads først. Så har du lissom dét at gå efter. Det betyder ikke, at han er klar, når det praktiske er, men så ved du da at det ikke er ting, der skal løses EFTER at han har meldt sig følelsesmæssigt klar?

Ellers kan jeg vist ikke sige andet, end at jeg håber at han kommer og er klar til bebs meget meget snart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand havde det på samme måde de første mange gange, jeg luftede emnet! En af grundene var, at han var helt overbevist om, at vi begge var fuldstændig top-fertile. Han troede simpelthen, jeg ville blive gravid i det øjeblik han sendte en sædcelle den vej! Det gjorde jeg så ikke, og det var han virkelig overrasket over, selvom jeg havde forklaret ham, at det altså ikke nødvendigvis blev let.

Heldigvis blev han ret hurtigt klar selvom han ikke ville love mig noget som helst i starten - håber det samme sker for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er det træls sådan noget :kram2

Jeg tænker, at det er jo reelt nok, at han aldrig kan sige, hvornår han er følelsesmæssigt klar, fordi han kan jo ikke rigtig spå om sine følelser (det kan jeg i hvert fald ikke ikke gennemskue hvordan man skulle kunne).

MEN jeg synes også, at der skal være noget respekt for, hvordan du har det med det her. Jeg tænker, om et godt kompromis kunne være, at I tager en snak om hvilke PRAKTISKE ting, som han vil have på plads først. Så har du lissom dét at gå efter. Det betyder ikke, at han er klar, når det praktiske er, men så ved du da at det ikke er ting, der skal løses EFTER at han har meldt sig følelsesmæssigt klar?

Ellers kan jeg vist ikke sige andet, end at jeg håber at han kommer og er klar til bebs meget meget snart :kram2

Lige nu tror jeg vi begge venter på at finde ud af, om jeg kommer ind på den uddannelse jeg gerne vil have.

Hvis jeg kommer ind, må vi prøve at planlægge hvornår vi tidligst kan gå i gang med PB, og hvis jeg ikke kommer ind, er jeg i hvert fald klar med det samme!! Men der skal vi jo så liiige finde ud af, om han nærmer sig også ;) Så jeg venter og venter bare på sidst i juli måned lige nu.... Og mærkeligt at have det ambivalent med at komme ind på mit drømmestudie... :) Hvis jeg kommer ind :balloon Og hvis jeg ikke kommer ind :glad :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand havde det på samme måde de første mange gange, jeg luftede emnet! En af grundene var, at han var helt overbevist om, at vi begge var fuldstændig top-fertile. Han troede simpelthen, jeg ville blive gravid i det øjeblik han sendte en sædcelle den vej! Det gjorde jeg så ikke, og det var han virkelig overrasket over, selvom jeg havde forklaret ham, at det altså ikke nødvendigvis blev let.

Heldigvis blev han ret hurtigt klar selvom han ikke ville love mig noget som helst i starten - håber det samme sker for jer :goodluck

Hehe ja de mænd har en temmelig god selvtillid, når det gælder deres svømmere ;) Min kæreste siger også, at det ikke bliver noget problem, det kræver bare et enkelt "skud" ;) :prik

Tak for de krydsede fingre, jeg håber også han vender snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod også der hvor du står, med en kæreste som ikke rigtig kunne sige hvornår han var parat. Og mit bedste råd er at bevæbne dig med tålmodighed :) Og gerne masser af det. Det er god træning til senere ;)

Han skal også være klar, for ellers kan det være skidt for jeres forhold, hvis han føler du har presset ham :)

Nu ved jeg ikke noget om hvor gamle i er eller hvor længe i har været sammen. Men nyd hinanden indtil der kommer en baby :) Den tid får man aldrig igen :)

Jeg ved godt at det er nemmere sagt end gjort, men hvis du bare holder viljen til at få et barn, så skal det nok komme.

Min kæreste fandt ud af at han gerne ville have børn alligevel, så nu er vi igang med PB :)

Tiden skal nok komme og man ved jo ikke hvor hurtigt det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update!!!

Sørme om ikke kæresten helt uopfordret her den anden dag annoncerede, at han er KLAR :balloon

Der er i hvert fald sat et ca. tidspunkt på nu - og det hedder PB start marts 2013!!! :7himmel

Spørg om jeg er lykkelig!!! Og sikke forelsket man bliver i sin dejlige kæreste så :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update!!!

Sørme om ikke kæresten helt uopfordret her den anden dag annoncerede, at han er KLAR :balloon

Der er i hvert fald sat et ca. tidspunkt på nu - og det hedder PB start marts 2013!!! :7himmel

Spørg om jeg er lykkelig!!! Og sikke forelsket man bliver i sin dejlige kæreste så :biglove

Jubii, det var da en dejlig nyhed :loveshower

Jeg kender det udemærket. Efter flere måneder som skruk hvor min mand pure nægtede at tale om PB start sagde han d. 1 marts at han var klar :D Jeg blev bare SÅ lykkelig og gik netop også rundt meget mere forelsket i ham og han tog mig i hele tiden at kigge meget forelsket på ham :lol

Nu er det så 3,5 måned siden og vi begynder PB i næste cyklus er aftalen! Jeg synes dog der efterhånden er meget lang tid men får ham nok ikke til at gå igang før. Jeg smed pillerne i april og lige nu passer vi på omkring ÆL og 1"står af i Roskilde" i nærheden af ÆL. Ved godt det ikke er sikkert, men det er jo kun af økonomiske grunde vi venter, vi er klar :)

Så tillykke med det, håber ikke ventetiden til marts bliver for lang for dig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at han er kommet med et tidspunkt!!! :balloons Kæmpe fremskridt, wuhuu :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, det var da en dejlig nyhed :loveshowerJeg kender det udemærket. Efter flere måneder som skruk hvor min mand pure nægtede at tale om PB start sagde han d. 1 marts at han var klar :D Jeg blev bare SÅ lykkelig og gik netop også rundt meget mere forelsket i ham og han tog mig i hele tiden at kigge meget forelsket på ham :lolNu er det så 3,5 måned siden og vi begynder PB i næste cyklus er aftalen! Jeg synes dog der efterhånden er meget lang tid men får ham nok ikke til at gå igang før. Jeg smed pillerne i april og lige nu passer vi på omkring ÆL og 1"står af i Roskilde" i nærheden af ÆL. Ved godt det ikke er sikkert, men det er jo kun af økonomiske grunde vi venter, vi er klar :)Så tillykke med det, håber ikke ventetiden til marts bliver for lang for dig :balloons

Iiih det bliver spændende! Der er da slet ikke lang tid til! :loveshower

Håber det lykkes hurtigt for jer!

Ja det er simpelthen fantastisk. Kan få det sådan helt "Tænk, at han vil have MIG til at være mor til hans børn" :7himmel Og tak for det! Jeg tror sagtens jeg kan vente til marts - jeg er bare overlykkelig for at have et tidspunkt at se frem til. Men han kan bare lige vove på at udskyde det!!!!!! :klap

Fedt at han er kommet med et tidspunkt!!! :balloons Kæmpe fremskridt, wuhuu :glad

Jaaa det er nemlig KÆMPE fremskridt for ham! Og mit planlæggergen ELSKER det! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min eks, kunne heller ikke give mit et ca. tidspunkt. Men han var med på at vi ikke brugte beskyttelse og bare prøvede at undgå Æl så godt som vi nu kunne og hvis der skete et uheld, så tog vi det med! De gange jeg spurgte ham om hvornår han mente at han var klar til PB, lød svaret tiden; Lad os tage det op til efteråret..

De fleste herinde har nok læst mit indlæg i teminsgruppen februar 2013 gruppen - han skred!!!! :klap :angry

Fik tilsidst tvunget et konkret svar ud af ham, han mente først, at han kunne blive klar om 5-6 år, så han havde troet at han, når vi nåede til efteråret, kunne sige lad os snakke om det til foråret osv. osv.! Så vil jeg hellere bruge 5-6 år på at finde en anden mand (har måske allerede fundet ham :goodluck) og bygge et nyt forhold op, hvor jeg ikke bliver holdt for nar :)

Det bedste råd jeg kan give dig, er at få presset et svar ud af ham.. Om svaret så er at han er klar om 1 eller 5 år - det er underordnet - så ved du i det mindste 100% hvor han står! :)

Og så kan du jo også tage stilling til om du vil vente på at han bliver klar..

Havde lige overset at han er kommet med et tidspunkt :) Det er fanstastisk skønt for dig! :loveshower Så skal du rigtig igang med at finde ud af hvornår din ÆL ligger, så i kan ramme rigtig i første skud :goodluck :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor skønt, tillykke med jeres beslutning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min eks, kunne heller ikke give mit et ca. tidspunkt. Men han var med på at vi ikke brugte beskyttelse og bare prøvede at undgå Æl så godt som vi nu kunne og hvis der skete et uheld, så tog vi det med! De gange jeg spurgte ham om hvornår han mente at han var klar til PB, lød svaret tiden; Lad os tage det op til efteråret..

De fleste herinde har nok læst mit indlæg i teminsgruppen februar 2013 gruppen - han skred!!!! :klap :angry

Fik tilsidst tvunget et konkret svar ud af ham, han mente først, at han kunne blive klar om 5-6 år, så han havde troet at han, når vi nåede til efteråret, kunne sige lad os snakke om det til foråret osv. osv.! Så vil jeg hellere bruge 5-6 år på at finde en anden mand (har måske allerede fundet ham :goodluck) og bygge et nyt forhold op, hvor jeg ikke bliver holdt for nar :)

Det bedste råd jeg kan give dig, er at få presset et svar ud af ham.. Om svaret så er at han er klar om 1 eller 5 år - det er underordnet - så ved du i det mindste 100% hvor han står! :)

Og så kan du jo også tage stilling til om du vil vente på at han bliver klar..

Havde lige overset at han er kommet med et tidspunkt :) Det er fanstastisk skønt for dig! :loveshower Så skal du rigtig igang med at finde ud af hvornår din ÆL ligger, så i kan ramme rigtig i første skud :goodluck :whistling

Det var vist godt du slap af med ham så.. Jeg synes i hvert fald det er utroligt fejt, at blive ved med at trække tiden på den måde, i stedet for bare at være ærlig omkring det.

Og det lyder spændende med den nye :goodluck

Heldigvis har det kun taget min kæreste omkring et halvt års tid at komme med et tidspunkt, som så er om sølle 7 måneder :loveshower Men jeg har også i hele forløbet kunnet mærke på ham, at han har nærmet sig. Han har bare skullet have noget tid "for sig selv" og tænke over det i, uden jeg har snakket baby. Og jeg har VIRKELIG behersket mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad og snaked med manden i dag om at jeg bare er SÅ glad for at vi var enige om at opstarte PB... Jeg kan kun forestille mig hvor ekstremt frustrerende det må være for begge parter ellers... Kvinden bliver frustreret over at vi ikke må få vores baby, og manden frustreret over at blive presset... Så egentlig bare et skulderklap til jer som har den udfordring - det kan ikke være sjovt!

Tak for skulderklap - ja det er utroligt hårdt.

Samtidig med man bare gerne vil have baby, er drømmen jo, at manden vil det lige så meget som én selv.

Min mand var så heldigvis ikke så langt fra, som jeg egentlig troede :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor skønt, tillykke med jeres beslutning :loveshower

Tusind tak :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt at manden har givet dig et tidspunkt til start på PB.

Her i huset var det lidt omvendt. Jeg kunne slet ikke blive "klar" oven i mit hoved. Der var så mange tanker og grunde til at det ikke skulle være nu. Jeg var så langt at jeg tænkte måske om et år eller 2, og var meget afklaret med at vi måske aldrig fik børn. Synes vi havde sådan et fint liv alligevel.

Skæbnen ville så at jeg blev gravid - lidt af en overraskelse. Og ja det tog mig lige nogle dages dybe tanker, men jeg var faktisk klar med det samme og har været det lige siden. Manden var helt med fra jeg viste ham de 2 streger.

Nu kan vi slet ikke vente til hun kommer.

Vi er lige nogle år ældre end jer (jeg er 33), men skal jeg være helt ærlig ville jeg klart have gået i gang med PB noget tidligere. Evt allerede mens jeg gik på universitetet, alt det udenoms skal nok komme.

Håber I hurtigt står med en positiv test når projektet går igang. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige hjemvendt fra en lille uges ferie med min skønne kæreste. Deejlig ferie! :loveshower

Der blev snakket en del babyplanlægning.. Hvor er det bare fantastisk at han rykker sig så meget hele tiden. Og at PB er indenfor rækkevidde.

Bare lige et lille lykkeligt indslag herfra... Bare fordi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER