Klitgaard1990

Hjælp!! Brunt udflåd...

21 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Jeg er 9+4 idag.

Jeg har lige været på toilettet og da jeg tørrer mig første gang kommer der en lang brun slimklat på papiret (undskyld for detaljerne). Jeg tørrer så 1 gang til med et nyt stykke og så er papiret brunt.. Og jeg har lette mavesmerter..

Hvad gør jeg?

I hverdagene ville jeg jo have ringet til min gyn, men de har jo lukket i weekenden. Hvad gør man så???? :'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså desværre er der ikke så megt du kan gøre, medmindre at du får meget ondt og begynder at bløde.. Vagtlægen vil ikke gøre noget.. Men se om det ikke går i sig selv igen, og se tiden an.. Og så ring til din gyn på mandag.. Håber ihvertfald at alt er okay.. Kram fra mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde selv brunt udflåd, da jeg var i starten af graviditeten (samt lettere mavesmerter), men så længe det er brunt og ikke frisk, er der som regel ikke noget at være bekymret for. Det sker for mange.

Det eneste råd jeg kan give er, at du skal slappe af og se om det ikke går over. Det er så skidt at gå og stresse over det (selvom jeg udemærket godt ved det er tisse svært at lade være)... så slap af resten af weekenden og se tiden lidt an. Jeg tror ikke det betyder noget så længe det er brunt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er saa ubehageligt og skraemmende, havde selv pletbloedning 5+x og besvimede af skraek blush.gif Saa igen dagen efter NF i uge 12+ og det var lige foer afgang fra Kastrup lufthavn ohmy.gif Har ogsaa haft lidt mensagtig murren tidligt, men tilskriver det at underlivet tilpassede sig.

Det gode er at det er brunt. Kan det passe med at du ville have haft mens for nylig? Man kan godt have lidt pletbloedning paa de tidspunkter og der gaar jo lidt foer det kommer ud, derfor masske brunt. Hvis du faar meget ondt eller bloeder roedt, som i frisk, saa ring til vagtlaegen.

Du maa proeve at slappe af og vaere god ved dig selv icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde selv brunt udflåd, da jeg var i starten af graviditeten (samt lettere mavesmerter), men så længe det er brunt og ikke frisk, er der som regel ikke noget at være bekymret for. Det sker for mange.

Det eneste råd jeg kan give er, at du skal slappe af og se om det ikke går over. Det er så skidt at gå og stresse over det (selvom jeg udemærket godt ved det er tisse svært at lade være)... så slap af resten af weekenden og se tiden lidt an. Jeg tror ikke det betyder noget så længe det er brunt.

Jeg var også det igennem i starten af graviditeten, kan ikke lige huske om det ikke var omkring samme tidspunkt som jeg kan se på din ticker du er nu eller lidt før.

Men ellers vil jeg give samme råd som ovenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har haft sex for nyligt kan det også være årsagen....... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lig dig ned og slap af med benene oppe. Jeg blødte 4-5 gange i starten af graviditeten og vores lille My hopper lystigt rundt i maven nu. Så længe du ikke bløder med klumper og har mere ondt end du har så siger den bagkloge her at du bare skal tage det roligt :D hvis det holder op så er der ingen problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det er bare svært at slappe af når man har en lille krudtugle på næsten 14 mdr.. Men jeg skal prøve..

Jeg hoppede straks ind til manden i sengen og puttede mig ind til ham..

Og så håber vi at Bebsen har det godt derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået? Er det stoppet og hvordan har du det nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er stadig lidt brunt udflåd. Og den sidste uge har jeg haft noget udflåd der ligner en snotklat sådan rigtig gul/grøn og tykt (Sorry for detaljerne)..

Til gengæld var jeg hjemme ved min søster igår. Hendes hund (schæfer) valgte så at hoppe op af mig og plante en pote lige i den nederste del af maven på mig så jeg knækkede sammen i smerte :(

Nu har jeg bare mavesmerter men prøver at slappe så meget af som muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er stadig lidt brunt udflåd. Og den sidste uge har jeg haft noget udflåd der ligner en snotklat sådan rigtig gul/grøn og tykt (Sorry for detaljerne)..

Til gengæld var jeg hjemme ved min søster igår. Hendes hund (schæfer) valgte så at hoppe op af mig og plante en pote lige i den nederste del af maven på mig så jeg knækkede sammen i smerte :(

Nu har jeg bare mavesmerter men prøver at slappe så meget af som muligt

Nu kender du jo årsagen til mavesmerterne, selvom det går ondt, så er det fordi du ikke har nået at spænde op, så livmoderen får et slag, hvor du ikke er forberedt - fosteret tager ikke skade af det, det er godt beskyttet derinde :)

Jeg fik en hånd i maven af min mand, fordi han ville trække mig ind til sig (jeg lå med ryggen til ham) også fejlvurderede han afstanden, så jeg fik et ordentlig slag lige i maven af ham - jeg havde rigtigt ondt i 1-2 dage og på 3. dagen var det næsten væk igen. Jeg talte med jordemoderen om det, og som hun sagde, så er de virkelig godt beskyttet af os, mavemuskler, livmoderen, fostervand osv. Hendes råd var også, at jeg skulle tage nogle dage på langs, så livmoderen fik tid til at komme sig ovenpå slaget.

Mht. udflådet, så har jeg hele tiden fået atvide, at jeg ikke skulle være bekymret, så længe det var brunligt og gammelt blod - men frisk blod skal jeg reagere på. Jeg har blødt igennem hele graviditeten siden uge 9+4, har haft flere blødninger med helt frisk blod, men den lille har hele tiden haft det godt :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver mindre og mindre heldigt med slag jo laengere, man er fremme, fordi barnet vokser og kommer taettere og taettere paa overfladen, saa at sige. Men nu er den jo virkelig lille, derinde, saa den ligger ikke lige for, naar hund hopper op. Jeg er selv mere obs paa vores nu her til sidst, hvor jeg baade kan se og maerke Noah lige under maveskindet, for han kan godt vaere lidt ivrig efter min opmaerksomhed ;)

Du maa bede om hjaelp til at lkunne faa lov at ligge lidt paa langs i disse dage.

bd.gifbd.gifbd.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tag hellere en sygedag for meget end en for lidt, ingen takker dig for at over anstrenge dig. Så kan du aflevere den lille og ligge på sofaen hele dagen, og være fiskere når den lille kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update.. Fik kraftige smerter igår, så vi smuttede hurtigt på skadestuen. Kom op på gynækologisk afd. Der blev jeg trykket på af 2 gynækologer, fik gynækologisk undersøgelse og blev scannet 2 gange...

Der var den fineste lille trold der lå og vinkede til os, så Bebsen har det fint. :loveshower

De kunne dog ikke forklare hvorfor jeg havde smerter, så jeg fik besked på at tage hjem og slappe af og fik et akut nr med hjem hvis det blev meget slemt igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en forskrækkelse, godt bebs har det godt derinde!

Jamen så ved du jo godt hvad du skal lave i disse dejlige solskindsdage :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig update! Håber i slipper for flere forskrækkelser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt I kom derind. Maaske det ogsaa er lidt stress over smerterne i sig selv. Haaber det bedste loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor godt den lille baby har det fint og ikke er påvirket af det :)

Jeg tænker det kan være ligamentsmerter. Havde dem selv i høj grad i starten af graviditeten, og de har jo ikke noget med babyen at gøre (men kan gøre rigtig ondt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt være ligamentsmerter.. Men jeg mindes ikke at de var SÅ slemme da jeg var gravid med Kira...

Men der bliver slappet af på livet løs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt være ligamentsmerter.. Men jeg mindes ikke at de var SÅ slemme da jeg var gravid med Kira...

Men der bliver slappet af på livet løs..

Jeg havde overhovedet ingen ligament smerter, da jeg ventede min søn (for maaaaaange år - og kg - siden), så jeg var selvfølgelig meget nervøs da jeg begyndte at få ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg da ikke i tvivl om at jeg er gravid..

Det har nok været ligamentsmerter, for nu er der ingen smerter længere.

Men er glad for at det blev tjekket på sygehuset i mandags fordi jeg følte der var noget helt galt med bebs, så det var SÅ fantastisk at se den ligge og vinke på skærmen..

Og oveni har jeg så også fået viiiildt ømme bryster..

Så kæresten er glad for mig lige i øjeblikket, for jeg har sagt at det er hans job at massere dem.. Det klager han BESTEMT ikke over :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER