TakForDenneGang

ØV ØV ØV amning!

13 indlæg i dette emne

Er lige kommet hjem fra lægen og min læge vil have mig til, at stoppe med at amme :boo Jeg elsker at amme.. Syntes det er så hyggeligt og nyder den nærhed jeg har med min søn i mens..

Amningen har ikke kørt fra start af. Min søn sutter desværre for kraftigt, så brystvorterne får konstant blodspringninger, revner og er meget ømme! Grunden til min læge siger, at jeg skal stoppe er fordi der er gået svamp i 3 gange nu og hun siger at det ikke har mulighed for, at forsvinde, da vorterne ikke får lov til at blive tørre længe nok før end jeg skal amme igen. Men ØV hvor jeg syntes at det er øv.. Ville jo gerne amme ham lidt endnu...

Skulle bare lige ud med det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil så sige respekt for at du er fortsat emd at amme på trods af der er gået svamp i... Jeg ville ikke kunne gøre det, overhovedet...

Kender også smerten når der er revner og der stoppede jeg, for hun fik simpelthen gnasket hul...

Men :respekt til dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev, for filan - er der slet ikke noget, du kan goere? Har du tjekket paa ammenet?

bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep har prøvet ammenet... Problemet ligger lidt i, at han er "glubsk" hiver og bider i brystet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv også :( Jeg har heller ikke ammet siden Anna var 3,5 måned og jeg savner det også, så jeg kan godt forstå du synes det er rigtig træls!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor ærgeligt for dig når du nu så gerne vil... Trælst at man skal blive tvunget til at stoppe. Men når det så er sagt er det jo alligevel skide flot at det er lykkedes dig at amme så længe på trods af alle de problemer der har været. Om mener at have hørt at 4 måneder er den magiske grænse hvad angår allergi for komælk, efter det er deres maver ikke længere så sarte...

Synes det er skide godt gået af dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke opgivet helt endnu :whistling Jeg er begyndt at malke ud og så supplere med allergivenligt erstatning (Johan er dobbelt disponeret for allergi) og så kun amme ham om natten, det er sådan cirka 2 gange i døgnet... Vil lige gøre det sidste forsøg inden jeg stopper.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som en meget god løsning... Tror også at det er ekstra rart at slippe for at skulle stå op om natten og lave flaske :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det egentlig med amningen, måtte du opgive hellt eller kan du nøjes med at suplere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer 4-5 gange i døgnet - omkring kl 5 når han vågner første gang, kl 8 lige inden vi står op, om eftermiddagen og 1-2 gange om aften inden han sover :loveshower

Så supplere jeg med 4 flasker i døgnet og nogen gange skal han også lige have lidt erstatning efter amningen. Han er begyndt at sove fra kl 22.30-23.00 til kl 5, så jeg skal heldigvis ikke op om natten og varme flaske :) Jeg er rigtig glad for det kan fungere på den måde, mine vorter er helet og amningen går slet ikke ondt mere.. SÅ dejligt :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det godt at du har fundet en løsning!! Du er ikke bare lidt sej altså!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt for dig :) Og sikke han er sej til at sove længe... Lyder til at det var den helt rigtige beslutning for jer :) Det må da være skønt med smertefri amning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det godt at du har fundet en løsning!! Du er ikke bare lidt sej altså!! :loveshower

Tak :loveshower men har også været lige ved at stoppe mange gange.. Har siddet med tårer ned ad kinderne, stampet ned i sofaen med fødderne og været ved at kvase min mands hånd af smerte, hver gang jeg skulle amme..

Ej hvor dejligt for dig :) Og sikke han er sej til at sove længe... Lyder til at det var den helt rigtige beslutning for jer :) Det må da være skønt med smertefri amning :D

Det er bare så skønt at amningen nu er smertefri.. Glæder mig helt til at amme han hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER