Sandie

Nicklas vej til verden

34 indlæg i dette emne

Nicklas vej til verden

De sidste par dage havde jeg gået i seng med regelmæssige plukveer, men de forsvandt i løbet af natten, så det regnede jeg med de ville gøre igen da jeg gik i seng fredag aften. Manden og jeg havde siddet og set film og hyggede os, og kl. blev næsten midnat inden vi ramte sengen.

Jeg vågnede af hvad jeg troede der var plukveer lidt i 4 lørdag morgen. Synes de bed godt til. Begyndte at tage tid på dem, kunne se der var mellem 6-7 min i mellem. Kl. 5 var jeg ikke i tvivl, det var bestemt rigtige veer. Jeg klemte mandens hånd ved hver ve da det gjorde godt ondt, meget mere ondt end dengang de startede med Nadja. 5.30 spørger han mig om han ikke skal gøre noget, ringe til fg eller andet. Jeg ligger egentlig og tænker, jeg burde kunne holde det ud til Nadja engang vågner ved en 7 tiden så vi kan sætte hende af ved bedsteforældre inden vi behøver tage til tjeck, vandet er jo ikke engang gået. Men lidt i 6 er der kun 2-3 min imellem veerne og skal virkelig gøre mit bedste for ikke at vække prinsessen. Manden ringer til FG der gerne vil se os med det samme, og han ringer til min far, og beder dem om hurtigt at komme ned og være her indtil Nadja vågner.

Jeg sætter mig ud i bilen og venter på mine forældre ankommer, og de er her lidt over 6 og vi køre med det samme.

Synes godt nok der er dræbeligt langt fra parkeringspladsen til fødegangen, og har bare lyst til at give op midt på vejen, kan slet ikke gå. Da vi ankommer bliver vi vidst ind på fødestuen med det samme. JM tjekker mig og jeg er 7 cm åbnet. Hun spørger mig om hvad jeg fik af smertestillende sidst, og da jeg nævner morfin for hende kan hun jo forklare mig det jeg desværre allerede ved at det er alt for sent til det nu, så jeg må nøjes med lattergas.

En ny JM kommer ind ved vagtskifte kl. 7.00 og jeg kan bare ikke med hende. Føler ikke hun høre hvad jeg siger og jeg kan bestemt heller ikke få mig selv til at lytte til hende. Først giver hun mig lov til at presse lidt med selvom jeg ikke er helt åben, jeg gør det så og det gør virkelig ondt. Mine egne ”kendt” Jordemødre kommer ind ved en 8 tiden og erstatter hende heldigvis. Hun fortæller dem om jeg har presset selvom jeg ikke er fuld åben, siger det som noget rigtig dårligt, er lidt paf for hun bad mig jo selv om det.

De får mig ud på toilettet for at tømme min blære, det kan være det der gør jeg ikke kan få den sidste lille kant til at forsvinde, så jeg helt åben. Men jeg kan ikke tisse, hun prøver så med kateter men jeg er åbenbart ikke ”fuld” til sidst får de mig om på venstre side at ligge og så forsvinder min kant, baby er gledet helt ned og jeg får lov til at presse med. Her kunne jeg virkelig mærke forskel på jeg havde det godt med min jordemødre og jeg lyttede, efter 12 min med presseveer (kan ikke huske hvor mange gange jeg pressede, tror det var 4) kommer han ud. Michael aer mig med det samme, men tåre ned af kinderne og siger til mig, Det en dreng skat. Han kommer op og ligge med det samme og kan så selv mærke at ja den er god nok, en lille baby dreng. Han blev født kl. 9.02

Michael klipper navlestregen. Da jeg har født moderkagen, kommer lillemanden op til far mens jeg bliver syet. Har kun fået et par overfladiske rifter, men hun syr for at sikre det heler rigtigt op.

Han kommer igen over til mig og finder hurtigt brystet, mens vi får noget mad ind og lidt ro til at nyde det hele.

156211_10150766717117757_713842756_9604892_914457136_n.jpg

Huen han har på er hjemmestrikkede, en gave fra min ene JM :)

De kommer ind for at måle og veje ham. Han er en ordentlig basse der ligger på 4560g. og 55cm lang. Jordemødrene må give kage da de havde skudt ham over 1 kg mindre ;)

Vi får ringet og skrevet rundt, og så ellers pakket sammen. Kl. 12 tager vi hjem med vores lille nye søn :loveshower

547599_10150772082087757_713842756_9622205_1018735378_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da lidt øv med hende jordemoderen?

Men ellers lyder det til at have været en dejlig fødsel.

Og sikke en herlig bassemand I fik ud af det :loveshower

STORT TILLYKKE

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GUD hvor er jeg han altså bare totalt lækker :7himmel Og hvor ser han mild ud :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nogen af de jordemødre er sgu lidt mærkelige.... men stort tillykke med ham hvor er han bare kær :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han bare dejlig :kuller

Det var da godt du fik din egen jm istedet for den anden sure :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, hvor har jeg glædet mig til at læse din beretning søde Sandie. :loveshower

Det er første gang jeg ser at jeres lille prins skal hedde Nicklas (måske det også er første gang du skriver det, ellers er jeg bare langsom :blush ) Og hvor er det bare et dejligt navn!! :biglove

Og sikke en hurtig fødsel ellers! Bortset fra at mit vand gik inden plukveerne blev til veer, og vi derfor kom på sygehuset noget tidligere i forløbet, så lyder det enormt meget som min fødsel med Marlon. Hårdt og smertefuldt, men hurtigt overstået..... Det lyder som om du har haft den bedste mulige fødsel :kram2 (bortset fra hjernedød JM midtvejs.... Hvad sker der for det?)

Fik selv helt tårer i øjnene over din beskrivelse af Michaels tårer...... Kan godt mærke følelserne sidder udenpå tøjet, og jeg snart skal opleve det samme :wub

Endnu engang STORT tillykke med jeres smukke Nicklas!!! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han bare kær :loveshower :loveshower :loveshower

Stort tillykke med ham. Hvor må det være skønt at have to dejlige børn :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har ikke haft skrevet navn før, vi vidst kun lige blevet enige, og går stadig og tygger lidt på det, ingen ved det endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er han skøn, og sikke en god fødsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig laesning og endnu engang tillykke med hamloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille Nicklas - hvor er han altså bare lækker :loveshower

Synes det er et rigtig sødt navn i har valgt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med Prins Nicklas, han er godt nok bare helt enormt lækker. Og tak fordi du ville dele beretningen om, hvordan han kom til verden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille Nicklas :loveshower hvor er han dejlig :wub dejligt at du fik en af dine egne jordemødre til sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig beretning. Stort tillykke med Nicklas, dejligt navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med guldklumpen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke - hvor er han lækker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en rigtig god beretning! Det lyder til at have været en god fødsel :)

Og hvor er han bare dejlig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Nicklas :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Nicklas! :loveshower

Han er da super sød - og så fin med sit mørke hår!

Det lyder mærkeligt med den jordemoder - dumme k*lling <_<

Godt du kun havde hende kortvarigt og resten gik så fint :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke med ham - hvor er han altså skøn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årrh!! :loveshower

kæmpe stort tillykke. Han er lækker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han bare dejlig! Han ser så fin ud og allerede med lidt fint hår :balloon Stort tillykke med ham!

Det lyder som en hård med hurtig og god fødsel. Jeg blev helt rørt da jeg læste om Mikael og hans tårer, det er da bare helt perfekt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang stort tillykke med prinsen ;-)

Han er vildt skøn :-D.

Nadja og Nicklas det klinger rigtig godt sammen :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang stort tillykke med ham!! Hvor er han altså bare dejlig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nicklas er et skønt navn :) Du lyder til at være en super føder Sandie! Tak for beretningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER