Carcassonne

Alder ved første barn

39 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg ville da gerne høre hvor langt i var i jeres liv at i fik det første barn/begyndte at prøve at få det første barn.

så:

Hvor gamle var dig og kæresten?

Vi var begge 24, da han blev født

Hvor længe havde I været sammen?

Vi havde på det tidspunkt været sammen i 2 år og 9 mdr.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde?

Vi er begge studerende

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad?

Vi bor i andelslejlighed

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt?

Jeg har altid følt mig klar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gamle var dig og kæresten? Vi var begge 26 da vi blev forældre i januar 2012

Hvor længe havde I været sammen? Vi havde været sammen 9½ år og gift i knap 1½ år da Caroline kom til verden

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Jeg var i fast arbejde (pædagog), manden var i gang med at skrive afgangsprojekt fra universitet, han blev færdig på universitetet for 14 dage siden

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Vi bor i 4 værelset lejlighed, så der var masser af plads til Caroline, dog har vi en byggegrund, som vi håber snart at begynde at bygge på

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Vi havde været klar længe, men det tog mange år for det lykkes, men hun har været al ventetiden hver :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten?

Vi får vores søn lige omkring min 26 års fødselsdag og et par måneder inden Brian bliver 30.

Hvor længe havde I været sammen?

Ca. 6½ år.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde?

Brian er færdig - jeg mangler 1 år.

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad?

Vi bor i lejet lejlighed.

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt?

For Brians vedkommende var det nok et spørgsmål om at vi var gift og at han var færdiguddannet = en af os kunne arbejde og få løn.

For mit vedkommende er det nok lidt mere udefinerbart. Måske var det bare det tidspunkt hvor lysten til at få et barn oversteg frygten for det :lolhit Ej, jeg ville gerne giftes først (tjek), ville gerne have mulighed for at lave børneværelse (tjek) og ville gerne være så langt i min uddannelse at jeg ikke frygtede at jeg ville "tabe den på gulvet" og aldrig komme igang igen. Det var/er ikke et must for mig at blive færdiguddannet først, men jeg er glad for at jeg nåede at komme igang med min kandidat inden, og for at en af os (altså Brian) blev helt færdiguddannet inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten?

Jeg var 27 da vi startede i behandling, når at blive 29 inden han kommer. Manden var 30 da vi begyndte behandlingen og er 31 når han melder sin ankomst.

Hvor længe havde I været sammen?

Lige knap 11 år. Næsten 12,5 år når han kommer og gift i 2 år.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde?

Fast arbejde begge

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad?

Vi bor i det hus som vi snart har eget i 5 år og som er ved at blive gjort babyklar :)

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt?

Kunne bare mærke indvendig at nu var det nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Jeg var knap 26 og manden var 26, da startede på projekt baby. Der gik 9 måneder før det lykkedes.

Hvor længe havde I været sammen? Vi havde været sammen i lidt over 5 år, da vi startede på projekt baby.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Vi var færdiguddanede, manden var i job, jeg var arbejdsløs da vi startede. Men inden jeg opdagede at jeg var gravid, fik jeg job. :)

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Vi boede i en 3 værelses lejlighed. Flyttede i hus, 6 måneder efter han var født.

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Tja jeg havde været skruk noget tid, og overtalte så manden til at vi startede. Han ville også gerne have børn, men skulle nok lige skubbes lidt igang. :P men altså ikke noget med tvang osv. Det var bare mig, der bragte det på bane.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten?

Jeg var 23 og han 26, da vi gik igang.

Hvor længe havde I været sammen?

Vi havde været sammen i 3 år og blev gift det år vi gik i gang med projektet. I år har vi været sammen i 6 år, men gift i snart 3 år.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde?

Jeg var under uddannelse, men har nu fast arbejde. Han havde fast arbejde, men går pt. ledig.

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad?

Dengang var det lejelejlighed, nu lejet hus.

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt?

Jeg blev klar før ham - han sagde længe at han ikke ville ha børn eller var klar til det. Da han så følte sig klar til børn, sagde han at vi skulle giftes først efter hans mening. Jeg smed dog p-pillerne 3 mdr. før brylluppet og det viste sig jo at være en god ide, da vi endte i behandlingsverden og skulle ha hjælp til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Jeg var 22 da jeg blev gravid - 23 da jeg fødte, min mand var 33 :)

Hvor længe havde I været sammen? Vi havde været sammen knap 1 1/2 år da jeg blev gravid :)

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Jeg havde ingen uddannelse, men fast arbejde - nu har jeg så taget sosu-hjælperen mellem barn nr 2 og 3 - min mand havde fast job og har det stadig..

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Vi havde købt hus...

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Vi var bare sikker på at det skulle være os, så kunne ikke se nogen grund til at vi skulle vente, min mand havde en alder hvor han gerne snart ville have børn, og det ville jeg egentlig også, så det var bare helt perfekt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? jeg vil være 29, hvis trolden ikke kommer før tid (har fødselsdag 5 dg før termin) pg kæresten er 38

Hvor længe havde I været sammen? 1år, 4 mdr ved fødsel

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? begge udd, og jeg i fast arb. Min kæreste er håndværker på timeløn så er on/off arbløs. men pt ijob

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? andelslejlighed

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt?

min præsentation af mig selv ( vi mødtes på dating.dk) skrev jeg at jeg var klar til at stifte familie, inden ikke alt for mange år. Jeg var ikke interreseret i at 'spilde' min tid. Det havde jeg lige gjort med min ex i 1,5 år.. Men det skræmte ham ikke - han har en dreng på 6 år. Da jeg havde solgt min lejlighed og havde udsigt til at bo hos min far, flyttede jeg ind efter 2 uger. Da det hele gik meget stærkt var vi enige om at vi ligge ville vente lidt med at starte Projekt baby. Så vi lige kunne lærer hinanden og kende også :) Da jeg så okt besluttede mig for at få fjerne min spiral pga meget ureglmæssig mens, Besluttede vi at der ikke var nogen grund til at fylde min krop med hormoner i form af p-piller. Men at der så skulle gå lidt over 2 mdr før den blev fjerne, fordi hverken min læge el gynk kunne få den ud, så skulle en tur på hvidovre, er jo så hvad det er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Jeg var 19 og manden 26 da vores første blev født.

Hvor længe havde I været sammen? 2 år ved fødslen

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Jeg var under uddannelse og han havde job

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Lejet rækkehus

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Fordi vi var vildt forelskede og vidste det skulle være os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Vi var begge 22 da vi besluttede os for at gå igang, og hvis alt går som det skal, så melder baby sin ankomst i slutningen af året, hvor vi begge er 23 :)

Hvor længe havde I været sammen? Da vi besluttede os for at gå igang havde vi været sammen i knap et år - når baby kommer har vi været sammen i 2 år og 4 mdr, sådan cirka, og gift i 1 år og 4 mdr.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Lige pt er jeg arbejdsløs og min mand er under uddannelse. Den uddannelse jeg gerne vil have kan kun tages i Århus, Odense og Slagelse, så jeg venter tålmodigt på, at manden er færdig med sin hernede i Sønderborg, så vi kan flytte afsted. Så det passer mig egentlig fint at første barn kommer nu her hvor jeg alligevel bare ville skulle ud at finde ufaglært arbejde :)

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Indtil vi flytter bor vi i en toværelses lejlighed på 80 kvadratmeter, med adgang til have, med ganske god plads så længe baby er lille. Baby kommer til at være ca. halvandet når vi alligevel skal flytte, så jeg håber det kommer til at passe fint.

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Tja, jeg tror egentlig bare vi nåede til et punkt hvor vi tænkte "hvorfor vente?" Vi elsker hinanden og var så sikre på, at det skulle være os, at vi blev forlovet efter 7 mdr sammen og gift efter et år, og vi var begge enige om, at vi gerne ville være unge forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Jeg var 25 år og kæresten var 28 år

Hvor længe havde I været sammen? Vi havde været sammen i 4 år

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Vi var begge færdig uddannet. Jeg som maler og manden som tømrer

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Vi boede/bor i hus

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Overhovedet ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Jeg var 26, da vi begyndte projekt baby - 27, da jeg blev gravid (tog 8 mdr.) - og 28, da jeg fødte. Kæresten blev 32 lige efter jeg fødte.

Hvor længe havde I været sammen? Vi havde været sammen i 6 ½ år, da vi fik Lise.

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Begge færdiguddannede og fastansat, da vi begyndte projekt baby. Jeg er lærer og min kæreste er bankrådgiver.

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Vi havde lige købt hus nogle måneder før vi gik igang med at prøve.

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Jeg havde egentlig været klar længe, men vi blev enige om at vente til vi var færdige med vores uddannelser (vi blev færdige samtidig) og havde fået fast arbejde. Min kæreste var lidt mere sikret et arbejde end mig - der var mange færdiguddannede lærere, som havde rigtig svært ved at finde noget.

Vi havde egentlig overvejet at få barn, mens vi stadig var under uddannelse, men pga. en stor ændring i den efterfølgende årgang af min læreruddannelse ville det skabe store problemer for mig i og med at jeg skulle til at tage nogle helt andre fag så.

Og nu er vi egentlig glade for at vi ventede, da der ligesom er meget mere ro på nu til at få et barn. Vi kan blive boende hvor vi er nu, så længe vi har lyst, der er en rigtig god skole og gode pasningsmuligheder i nærheden og vi ved præcist hvor vi står økonomisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten?

Jeg er 25 og manden er 39 (det er hans 3. barn) (Jeg var 23, da vi startede PB og han var 37)

Hvor længe havde I været sammen? 6½ år (Vi hade været sammen i 4½ år da vi startede PB

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Færdiguddannet folkeskolelærer - er arbejdsløs og arbejder som lærervikar

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? Leje-lejlighed

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Vi var lige blevet gift, da vi startede PB og vi elsker hinanden og vil gerne have fælles børn :) Det faldte os meget naturligt... + vi prioriterede, at jeg kunne nå at færdiggøre min uddannelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var dig og kæresten? Da jeg blev gravid med den første var jeg 28 og min mand 26

Hvor længe havde I været sammen? Vi havde været sammen i 6 år og havde været gift i 1 år

I gang med uddannelse/færdig(Hvilken)/fastarbejde? Jeg var i arbejde, men stedet gik konkurs da jeg var i 13. uge <_< Efterfølgende tog jeg en HF og læser nu til lærer og er færdig til næste år.. Min mand har haft fuldtidsarbejde igennem alle årene.

Hvordan boede i? lejelejlighed/hus/hvad? På det tidspunkt boede vi i hus, men nu bor vi i lejlighed med dejlig lille have :7himmel Jeg regner med vi køber hus igen, når jeg er færdig

Hvorfor følte I jer klar på dette tidspunkt? Jeg har følt mig klar i mange år og min mand var også meget klar til en baby. Jeg kunne på daværende tidspunkt ikke vide at min arbejdsplads gik konkurs, men vi lever udmærket på en SU og fuldtidsstilling. Der er ingen der mangler noget..At jeg er hjemme meget med pigerne og de kan holde lange ferier og hentes tidligt er jo bare en bonus nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER