Solvej99

Autostol

19 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer, der er gået over til næste autostol endnu?

Theo er nu 9 mdr. og vejer 10 kg (hvad er det nu det 3. krav er?)

Så jeg synes det må være på tide. Satser på at vi får sat den i i morgen.

Jeg glæder mig til at han kan sidde og kigge frem på os, når vi sidder på forsædet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidde stabilt uden støtte er det 3. ;)

Vi har ikke tager i brug endnu men vi skal ud og kigge snart. Lige nu opfylder Ronja vist også kun et krav (sidde stabilt) <_<

På fredag runder hun nr to og jeg får også at vide om hun også opfylder nr 3 for sp kommer forbi :) jeg er egentlig lidt i tvivl om hun har rundet de 9 kg men jeg håber :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så glæder jeg mig også til at få hende vendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidde stabilt uden støtte er det 3. ;)

Vi har ikke tager i brug endnu men vi skal ud og kigge snart. Lige nu opfylder Ronja vist også kun et krav (sidde stabilt) <_<

På fredag runder hun nr to og jeg får også at vide om hun også opfylder nr 3 for sp kommer forbi :) jeg er egentlig lidt i tvivl om hun har rundet de 9 kg men jeg håber :unsure

Nå ja... Sidde stabilt :) Det har han i hvert fald kunnet længe.

Men egentlig så mener jeg at have læst et sted at vægten er det vigtigste. Så jeg ville også vente, hvis Theo vejede under 9 kg.

Det bliver spændende at høre hvad sp siger så :) Er det et ekstra besøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja... Sidde stabilt :) Det har han i hvert fald kunnet længe.

Men egentlig så mener jeg at have læst et sted at vægten er det vigtigste. Så jeg ville også vente, hvis Theo vejede under 9 kg.

Det bliver spændende at høre hvad sp siger så :) Er det et ekstra besøg?

Jeh venter i hvert fald også lige til jeg ved hvad vægten siger.

Nej sp kommer for at lave boel-testen. Hun skulle have været her for et par uger siden men aflyste fordi hun skulle til begravelse, så det bliver fredag i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeh venter i hvert fald også lige til jeg ved hvad vægten siger.

Nej sp kommer for at lave boel-testen. Hun skulle have været her for et par uger siden men aflyste fordi hun skulle til begravelse, så det bliver fredag i stedet.

Så hepper jeg på en fin vægt og en selvfølgelig bestået boel-test :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hepper jeg på en fin vægt og en selvfølgelig bestået boel-test :glad

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var forresten ude og kigge i dag og de anbefalede at de bliver siddende indtil et år i den lille. Det tror jeg så ikke ronja kan for hendes hoved kommer snart til at stikke op over og hun bliver sur hvis hun sidder for længe. De anbefalede så også en bagvendt igen men det tror jeg altså ikke vi ender med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10/5/2012 at 7:19 PM, Loneb said:

Vi var forresten ude og kigge i dag og de anbefalede at de bliver siddende indtil et år i den lille. Det tror jeg så ikke ronja kan for hendes hoved kommer snart til at stikke op over og hun bliver sur hvis hun sidder for længe. De anbefalede så også en bagvendt igen men det tror jeg altså ikke vi ender med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo ville ikke kunne sidde i den stol 3 mdr. endnu :wacko

Jeg er meget glad for at vi skiftede i dag og da vi var ude og køre en lille prøvetur var han vildt glad :) Tror han synes det er rart at kunne kigge ud og samtidig se os.

Her er et lille billede af den nye stol. Synes den er super lækker og han sidder virkelig godt i den - nærmest som en konge på en trone ^_^

post-570-073535600 1336671469_thumb.jpg

Hun kan hellere ikke sidde 3 måneder endnu, men nu må vi se hvor længe hun kan. Hun er jo en lille slank en så hun kan nok lidt længere tid :)

Hvilken stol har I købt?

Han ser ud til at hygge sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik den i julegave. Det er en Recaro, men kan ikke lige huske nærmere hvad modellen hedder. Svigermor havde undersøgt alt muligt med hvad der var bedst i test osv. Så regner med at det er en god stol ;)

Den har Isofix og det er bare SÅ dejligt efter at have bakset med sele i 9 mdr. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ønske vi havde isofix i bilen. Selvom vi lige har købt ny brugt bil så er den fra før isofix tiden så vi kommer til at bøvle med sele igen. Men det må vi bare tage med for det var et godt tilbud på bilen :)

Vi har kig på en Römer King Plus (med ko-betræk ;)) eller en Cybex Pallas-fix. Jeg hælder mest til den sidste men der er en pude foran maven som skal sidde på indtil barnet bliver 3 år og det kan måske blive en kamp hvis barnet ikke gider den. Men fordelen er at hvis barnet er ligeglad så kan puden tages af når barnet er 3 år og så kan stolen bruges som en 18-36 kg. stol. Så behøver man kun købe én stol som kan bruges til barnet ikke skal bruge stol mere :)

Men vi skal lige undersøge markedet noget mere inden vi køber og så kan vi jo nok finde det billigere på nettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er meget at undersøge og vælge imellem :wacko

Min svigermor købte vores på nettet og gav vist 2500 kr. for den. Det er en meget stor stol og lige nu sidder han med sædet hævet og ekstra pude.

Umiddelbart ligner det at han ville kunne bruge den indtil han ikke længere skal sidde i stol, men vil da lige tjekke hvor mange kilo den går op til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu men vi er begyndt at tænke på det.

Den skal have selebase, for vi har ikke egen bil og det skifter hvilken bil den skal bruges i så. Men Samuel opfylder da alle 3 krav, men han sidder ok i den han har stadigvæk :)

Vi har tænkt på at leje den i Babysam...men ved ikke om jeg tør. Den vi har nu er brugt og det har jeg det egentlig ikke super med og det ville den fra Babysam vel også være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik i weekenden købt autostol til vores datter..

Det er en BeSafe fra "Kære Børn" - det er et nordisk mærke, produceres i Norge.. Stolen passer til 9-18 kg.

Den virker super god og har fået gode anmeldelser :glad

Den glæder vi os til at tage i brug.

Hun kan dog stadig være i babystolen, så den får lidt længere levetid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt to Rømer King TS brugt af en fra MBK. De var billige og i pæn stand og jeg har kun hørt godt om Rømer :) Vi har taget den ene i brug i den ene bil og i den anden bruger vi stadig baby-stolen men den synger snart på sidste vers for hendes hoved begynder snart at stikke op over og fødderne støder mod ryglændet.

Jeg fik forresten et godt råd om at ligge et håndklæde under autostolen. Så slider det ikke sæddet i bilen og så påvirker det ikek bilens værdi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ønske vi havde isofix i bilen. Selvom vi lige har købt ny brugt bil så er den fra før isofix tiden så vi kommer til at bøvle med sele igen. Men det må vi bare tage med for det var et godt tilbud på bilen :)

Vi har kig på en Römer King Plus (med ko-betræk ;)) eller en Cybex Pallas-fix. Jeg hælder mest til den sidste men der er en pude foran maven som skal sidde på indtil barnet bliver 3 år og det kan måske blive en kamp hvis barnet ikke gider den. Men fordelen er at hvis barnet er ligeglad så kan puden tages af når barnet er 3 år og så kan stolen bruges som en 18-36 kg. stol. Så behøver man kun købe én stol som kan bruges til barnet ikke skal bruge stol mere :)

Men vi skal lige undersøge markedet noget mere inden vi køber og så kan vi jo nok finde det billigere på nettet ;)

Man kan købe en selebase, som isofixbasen, der i stedet skal sættes fast med en alm. sele, så kan man bare klikke stolen af og på...... Så det kan godt blive nemt, selv om man ikke har isofix i bilen :) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan købe en selebase, som isofixbasen, der i stedet skal sættes fast med en alm. sele, så kan man bare klikke stolen af og på...... Så det kan godt blive nemt, selv om man ikke har isofix i bilen :) :balloons

Smart det vidste jeg egentlig ikke :) Vi har købt to brugte Römer hvor der er baser på men stolen kan så vidt jeg ved ikke tages af, så det er egentlig ikke så besværligt alligevel. Stolen står bare i bilen spændt fast. Jeg tror ikke vi kommer til at skulle tage den ind og ud så tit alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart det vidste jeg egentlig ikke :) Vi har købt to brugte Römer hvor der er baser på men stolen kan så vidt jeg ved ikke tages af, så det er egentlig ikke så besværligt alligevel. Stolen står bare i bilen spændt fast. Jeg tror ikke vi kommer til at skulle tage den ind og ud så tit alligevel :)

Nej.... Vi har heller ikke isofix/sele-base til den nye stol.... For synes også mest det er babystolen man tager ind og ud hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER