rusternille

Hvornår holdte i dåb?

32 indlæg i dette emne

Jeg sidder så småt og bryder min hjerne med dåbs-tanker, skal jo føde sidst i september.. Og vi synes at det ville være lækkert med en have fest, men det passer ligesom ikke.. Jeg synes at jeg har læst mig til at de skal være døbt inden 6 måneder..

Men jeg vil gerne høre hvornår i andre valgte at holde dåb, eller hvornår i har tænkt jer at holde dåben?

Så jeg kan komme på et alternativ! :D

På forhånd tak :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan altid få barnet døbt - men barnet skal være navngivet inden 6 måneder :) Så i princippet, kan I navngive barnet også vente med at døbe barnet til næste sommer/forår :)

Vores datter kommer til at være mellem 1½ måned og 2½ måned når hun bliver døbt :) Vi satser på hun er cirka 2 måneder :loveshower :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline var 10 uger da hun blev døbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i august og havde samme tanker som dig om en havefest (lavede faktisk også en tråd om det dengang ;))

Theo blev derfor døbt i september, da han var 6 uger gammel. Det fungerede helt fint :)

Desværre var vejret så overhovedet ikke til at være udenfor den weekend :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var ca 5 mdr da han blev døbt og Cassandra bliver ca 6 mdr.

Sebastian blev døbt i maj mdr. det passede bare bedst og var dejlig varmt. Med Cassandra har vi ikke haft tid endnu pga flytning og vil gerne over sommerferien, så det bliver i starten af september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng, som er født i marts, blev døbt i juni - Dvs. godt 3 mdr. gammel. Vores nye er sat til at ankomme 12. august, og vi satser på at holde dåben slut oktober - Hun vil altså være ca. 2 ½ mdr., alt an på hvornår hun vil ud :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige holdt barnedåb i lørdags, Johan bliver 4 måneder på fredag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt den da hun var 3 mdr - helt præcist.. Hun er fra april og blev døbt i juli (Det passede lige med datoen..) Denne gang tror jeg også det bliver deromkring, alt afhængig af hvad der ligger af fester og div..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon var 2 1/2 måned gammel, og det var helt perfekt..... Lillebror kommer så kun til at være 2 måneder, da mine forældre skal ud og rejse 14 dage lige der :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah bliver enten doebt i november eller slutningen af januar, hvor hotellet er tomt for gaester, saa vi har ro til at faa en lille, men hyggelig barnedaab :)

Saa vil han vaere enten 5 eller 7 maaneder.... Jeg synes ikke, han skal vaere aeldre og kan faktisk godt finde paa at trumfe en tidlig daab igennem...0009.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også allerhelst have at bebsen er mindre end 6 mnd. -Og det er da også det langt de fleste af jer skriver..

Men så skal jeg jo gå på kompromis og ikke holde det herhjemme :( æv!

Det ku' også være at jeg skulle tage manden med på råd, -er bare lidt bange for at han besvimer hvis han hører at jeg allerede går med tanker omkring dåben :whistling

Men tak for jeres besyv, det er rart med lidt inspiration, når man intet ved!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at holde dåb for møffepigen sidst i oktober eller lige først i november. Så hun bliver sådan 2½ måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger har begge været 2,5 mdr. De var begge store ved fødslen og hvis de var meget ældre kunne de ikke være i familiedåbskjolen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn blev døbt, da han var 15 uger gammel, så omkring 3,5 måneder gammel. Den lille kommer nok til at være ca samme alder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede bestemt en dato selvom Baby K ikke er født endnu, og det er fordi faster og onkel skal ud og rejse, og først kommer hjem tæt på jul. Derfor skal Baby døbes i september - altså omkring 4-5-6-7 uger efter fødslen. Grunden til det er så hurtigt er, at den dåbskjole vi har, vil blive alt for lille, hvis Baby først bliver 4-5-6 måneder gammel :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde d. 24 juni når han er 4 måneder. Det passer med at jeg er færdig med eksamen og er tidligt nok til at gæsterne ikke er rejst på ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac blev døbt den 23. november og er fra den 6. oktober - så halvanden måned gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Josefine var 2,5 måned da hun blev døbt, lillebror tror jeg bliver omkring det samme - så det bliver midt/sidst i august

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var vist 4 mdr da hun blev døbt fordi Jespers familie mente at det var bedst at gøre efter hun var blevet opereret så hun ikke så forfærdelig ud <_<

Liva var 2,5 mdr da hun blev døbt :)

Det var 1.søndag i advent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var vist 4 mdr da hun blev døbt fordi Jespers familie mente at det var bedst at gøre efter hun var blevet opereret så hun ikke så forfærdelig ud <_<

Liva var 2,5 mdr da hun blev døbt :)

Det var 1.søndag i advent :)

Ej en skrækkelig udmelding at komme med.. Havde hun læbe-gane spalte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her når Silje lige at runde de 4 måneder.. Hun er fra d. 9 februar og vi holder dåben d. 17 juni...

Det er så det passer med at vi når det inden hun bliver alt for gammel, samt inden sommerferien... Vi har ikke holdt det tidligere for vi har haft meget travlt med skole og eksamen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en skrækkelig udmelding at komme med.. Havde hun læbe-gane spalte?

Ja hun er født med enkelt sidet inkomplet venstresidet bred læbespalte :) Dvs at den ikke gik helt op til næsen, at den var bred og der INTET er i gummen eller ganen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot skal døbes den 10.06.2012 der er han 3,5 mdr. gammel vi har valgt at døbe ham i den alder for så er jeg sikker på han kan passe den dåbskjole som jeg selv er døbt i og så er det jpfør alle går på sommerferie :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun er født med enkelt sidet inkomplet venstresidet bred læbespalte :) Dvs at den ikke gik helt op til næsen, at den var bred og der INTET er i gummen eller ganen :)

Ej hvor er det da en grov udtalelse, jeg har en veninde hvis søn havde samme type spalte og jeg synes at han var smuk... Er sikker på at din pige også var og er smuk... Altså hvor kan folk da bare komme med nogle dumme udtalelser <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det da en grov udtalelse, jeg har en veninde hvis søn havde samme type spalte og jeg synes at han var smuk... Er sikker på at din pige også var og er smuk... Altså hvor kan folk da bare komme med nogle dumme udtalelser <_<

Jeg syntes hun var så smuk og helt perfekt med sit store brede smil :)

Men den familie var altså også bare så dum at høre på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER