Myliona

Har I styr på navnet Juli mødre?

18 indlæg i dette emne

Har I besluttet jer for babys navn? :)

Eller har I et par stykker I kan vælge i mellem?

Hvilke ting, tænker I over, når I beslutter/besluttede navnet?

Hvem ved hvilke navne i tænker over? Eller hvem ved hvilket navn I har besluttet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har reelt to navne tilbage.

Camille eller Signe :)

Camille er vi faktisk enige om; Signe er simpelthen "kun" hvis hun slet slet ikke ligner en Camille :) ( også håber vi hun ligner en Signe!!!!)

Alle ved at det er de navne vi overvejer, dog er der ikke mange der er klar over hvor sikre vi er på Camille :rolleyes

Min kæreste ville gerne have et helt almindeligt dansk navn - gerne Camilla.

Jeg ville gerne have et specielt navn, som eksempelvis Olympia eller Vanilla..

Inden jeg blev gravid, drømte jeg vi havvde en pige som hed Camille - og siden har jeg også bare været forelsket i det navn :7himmel

Havde prinsessen været en dreng, var jeg meget glad for Romeo.. MEN, vi endte dog med at beslutte os for Rasmus :)

Men vi satser nu på det er en pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har navnet klar, men der er meget hemmelighedskræmmeri herude i det "åbne" da ingen, udover BK medlemmer med adgang til fortroligt forum, ved noget ;)

Jeg har et par gange været ved at kigge lidt efter andre navne, efter vi lagde os fast.... Men det er simpelthen det bedste navn vi kan blive enige om, så sådan bliver det ;)

Og er altså også glad for navnet, sådan skal det heller ikke lyde ;)

Vi snakker ofte navne med fx. mine forældre... Og de synes det er sjovt at gætte, men de gætter aldrig rigtigt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har navnet klar, men der er meget hemmelighedskræmmeri herude i det "åbne" da ingen, udover BK medlemmer med adgang til fortroligt forum, ved noget ;)

Jeg har et par gange været ved at kigge lidt efter andre navne, efter vi lagde os fast.... Men det er simpelthen det bedste navn vi kan blive enige om, så sådan bliver det ;)

Og er altså også glad for navnet, sådan skal det heller ikke lyde ;)

Vi snakker ofte navne med fx. mine forældre... Og de synes det er sjovt at gætte, men de gætter aldrig rigtigt :P

Vi kigger også stadigvæk efter navne, sådan.. For sjovt :)

Finder vi et der er bedre, så skifter vi nok også; Men det er endnu ikke lykkedes.. Camille slår bare ALT ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en blok med nogle navne på, men den har stået på bryllupsplanlægning, det er nu overstået, så nu er der tid til bebs - så nu skal vi snart igang med at se på navne, og en masse anden praktisk forberedelse :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil have navnebogen hjem, for at tjekke den igennem - hvis nu vi har "overset" et navn :whistling

Men vi har Emilia og Isabella i spil lige nu. Emilia er tilbage fra da jeg ventede Victoria og Isabella synes jeg passer godt til Victoria.

Hvis der ikke kommer et andet navn i spil, så ser vi tiden an og ser hvem der kommer ud til os.

Jeg vil gerne have et navn der ender på a - ved ikke hvorfor. Men jeg synes det er drøn svært at finde et jeg kan lide...

Vi holder ikke navnene skjult, men kan heller ikke sige ét navn, når folk spørger.

Til gengæld, har ALLE en mening om det skal være Emilia eller Isabella, når vi siger navnene :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 pigenavne parat, regner med at den lille får begge to, og er vist også lagt fast på rækkefølgen :-) Det er henholdsvis min oldemor og min mands farmors navne :)

Til gengæld er vi noget i vildrede mht. hvis det bliver en dreng :unsure Der er ingen olde-navne på den front som vi synes man kan kalde et barn..

Jeg har altid gerne ville have en dreng, der hedder Christopher, men er ikke sikker på at min mand helt er med på den.

Vi tænker i nordiske navne, fx. Gorm, men ved det bare ikke rigtigt endnu.

Det eneste vi er sikre på, er at vi helst vil vælge udenfor top-10 og gerne udenfor top-50 uden at det dog bliver for specielt. Det gælder også for de pigenavne vi har besluttet.

Men nnu må vi jo vente og se om det bliver en dreng eller en pige og så tage den derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er generelt meget lang tid om at finde på navne. Ved de to første var vi henne ved dåben før vi fik os bestemt :) Vi er heller ikke denne gange begyndt at snakke om det endnu. Storebror mener dog, at hun skal hedde Frida, så måske ender det med det, hvis vi kan få faderen med på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige skal hedde Alberte. Det har vi været enige om rigtig længe.

Inden vi kendte kønnet havde Martin ikke kigget på navne overhovedet, og jeg havde lavet en liste med 5 pige navne og 5 drenge navne. Alberte har været mit favorit navn i rigtig mange år, så for mig var der ingen tvivl.

Martin bladrede en navne app igennem og havde ikke nogen forslag, han synes det var for uoverskueligt. Af de 5 navne jeg havde på listen stod Mathilde og Alberte tilbage og efter lidt holden hen sagde Martin ja til at hun skal hedde Alberte. Tror han gik og øvede sig på at sige navnet i forskellige situationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige skal hedde Alberte. Det har vi været enige om rigtig længe.

Inden vi kendte kønnet havde Martin ikke kigget på navne overhovedet, og jeg havde lavet en liste med 5 pige navne og 5 drenge navne. Alberte har været mit favorit navn i rigtig mange år, så for mig var der ingen tvivl.

Martin bladrede en navne app igennem og havde ikke nogen forslag, han synes det var for uoverskueligt. Af de 5 navne jeg havde på listen stod Mathilde og Alberte tilbage og efter lidt holden hen sagde Martin ja til at hun skal hedde Alberte. Tror han gik og øvede sig på at sige navnet i forskellige situationer.

Årh Alberte er også bare sødt. Det havde jeg på.. Lige til en i familien for 1 måned siden døbte deres pige det. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket navne i lang tid, men har svært ved at blive enige. Vi kender ikke kønnet på bebse, så vi skal jo både have drenge og pige navne klar.

Indtil videre har vi Caroline eller Josephine som pigenavne.

Vi kan ikke blive enige om et drengenavn, så det er godt at vi har 8 uger endnu, inden at bebs forhåbentlig melder sin ankomst.

Vi har i forvejen en datter der hedder Johanne, så jeg håber at vi finder noget der passer til hende.

Vi holder navnene hemmelig, det gjorde vi også første gang, så det er kun os der kender navnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline Mathilde har hun heddet lige siden MD scanning hvor jeg fik at vide at hun er en pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby kommer til at hedde Patrick :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det lige, at det er lettere at finde på pigenavne??

Gode forslag til drengenavne modtages gerne. Gern emed rod i det nordiske og gerne uden for ihvertfald top 20 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det lige, at det er lettere at finde på pigenavne??

Gode forslag til drengenavne modtages gerne. Gern emed rod i det nordiske og gerne uden for ihvertfald top 20 :)

Vi havde lettere ved at finde drengenavn.. VI har haft rigtig svært ved at finde et pigenavn, og kæresten har stadigvæk kun to muligheder - Så hun skal bare ligne en af dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi er ved at have styr på navnet. Den anden dag da min mand sagde navnet fik jeg et spark. Så nu kan han jo næsten ikke hedde andet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også besluttet os, men holder det for os selv lidt endnu. Mine forældre har dog fået det at vide da min far de sidste 3 uger har ligget på intensiv og vi ikke har været overbevidst om at han kom med hjem igen. Så jeg havde brug for at han nåede at få at vide hvad hun skulle hedde hvis han nu ikke fik lov til at se hende. Nu tyder det dog på at han kommer med hjem :loveshower selvom han stadig er i respirator og på intensiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuglemor: Håber han kommer hjem og får muligheden for at nyde sit barnebarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER