Miss.Tang

Skal maverne ikke vises frem?

92 indlæg i dette emne

Ift mig er du også lille, men ikke to graviditeter er ens og jeg er nogle uger længere fremme end dig. Mht kommentarerne, så er det da helt vildt tarveligt sagt, i sær til en sårbar gravid (mange gravide er ekstra følsomme/sårbare.)Men som Majken også skriver, tror jeg ikke du har noget at bekymre dig om, så længe baby er aktiv. Hvis du føler dig utryg, synes jeg helt sikkert at du skal prøve at ringe til JM eller lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg ville ringe til min læge, bare for at vende situationen og dine bekymringer.. Better to be safe than sorry :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja overvejer lidt at ringe mandag til ham, men var jo til jordmoder for en uge siden pg hun sagde han var lille men p.t var hun ikke bekymret hun rykkede dog jordmoder tiden frem til 20aug i stedet så jeg må jo næsten antage at alt er ok.. bliver bare så ked af det efterhånden.. også kommentarer som : burde du ikke snart vokse osv...

Jeg synes det lyder som om du får en lille og fin baby og at du ikke har noget at frygte. Men som min jordemor sagde sidst, så vil de hellere have at man ringer en gang for meget end en gang for lidt, hvis man er utryg eller der er noget der bekymrer en omkring graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oibhv.jpg

her er jeg 31+1 og piger synes I jeg er meget lille?!?! på en aften har jeg haft en der fortalte at barnet kunne sagtens være blevet kvalt uden jeg opdagede det - og en BEKENDT der bare spurgte om jeg ikke var gravid mere... nej fokkens i gør mig da ikke kede af det ved konstant at fortælle mig at jeg er lille - og spørge om barnet er sygt/død/for lille osv...!! glæder mig næsten til læge besøg den 7 nu.. for bliver da lidt utryg ved det...!! men han sparker godt, og jeg har ikke taget et eneste gram på siden jeg var 23+4....

På besøg fra aug.

Jeg synes du ser lille ud men når det er sagt er der jo stor forskel på hvordan mave viser sig jeg har også hele vejen været lille i forhold til at jeg venter tvillinger og jeg har "kun" taget 16kg på siden jeg blev gravid og var undervæktig inden så det er bestemt ikk meget så tror ikk du skal bekymre dig så meget så længe du mærker liv hver dag men ellers så kontakt lægen og få en tid.. Men spm sagt det er meget forskelligt og selv i dag ligner det ikk at der ligger to bebs i min mave for er ikk så stor når man tænker på jeg skal sættes igang d9/8..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har i bare nogle fine maver alle sammen. Ihh altså :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oibhv.jpg

her er jeg 31+1 og piger synes I jeg er meget lille?!?! på en aften har jeg haft en der fortalte at barnet kunne sagtens være blevet kvalt uden jeg opdagede det - og en BEKENDT der bare spurgte om jeg ikke var gravid mere... nej fokkens i gør mig da ikke kede af det ved konstant at fortælle mig at jeg er lille - og spørge om barnet er sygt/død/for lille osv...!! glæder mig næsten til læge besøg den 7 nu.. for bliver da lidt utryg ved det...!! men han sparker godt, og jeg har ikke taget et eneste gram på siden jeg var 23+4....

Jeg ville nok ikke gætte på du kun har 2 mdr igen ;) Men du er fin :7himmel Men var det ikke noget med at det var det samme i din 1. graviditet og at du fik en sund pige på ca 3500 gr. ?? Og hvis læger og jordemødre ikke mener han er i fare og han bevæger sig lystigt må det jo være som det skal være? Men jeg kan sagtens følge dine bekymringer. Og folk er bare SÅ ufølsomme, når de kommer med alle deres kommentare!!! Hvis det bliver for meget, kan du jo overveje en tryghedscanning ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er allerede meget mere rolig - det var det samme med min datter.. og jeg er jo desværre fra nsturens side radmager... tror bare det er folks kommentarer der gør ondt - for jeg har hele tiden sagt at så længe vi ikke selv er bekymret så kan vi være ligeglad med bemærkninger.. men igår blev det alligevel for meget.. og ja så tænker man.... hmm... hvad nu hvis jeg overser et evt faresignal agtig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er lille... Du kan bede om en tilvækstscanning, så ved du med sikkerhed at spunken vejer det den skal .... Så pyt med størrelsen på maven..... Og dit svar til fremmede kan være... Han vejer 2500g.... Bom! Der er ikke 2 maver der er ens.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for støtten piger - rart med nogle der forstår at alle er forskellige...!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lille men flot :gravid men som de andre siger måske du skulle ringe til lægen og de måske sendte dig videre på sygehuset :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oibhv.jpg

her er jeg 31+1 og piger synes I jeg er meget lille?!?! på en aften har jeg haft en der fortalte at barnet kunne sagtens være blevet kvalt uden jeg opdagede det - og en BEKENDT der bare spurgte om jeg ikke var gravid mere... nej fokkens i gør mig da ikke kede af det ved konstant at fortælle mig at jeg er lille - og spørge om barnet er sygt/død/for lille osv...!! glæder mig næsten til læge besøg den 7 nu.. for bliver da lidt utryg ved det...!! men han sparker godt, og jeg har ikke taget et eneste gram på siden jeg var 23+4....

jeg har jo også fået den stukket i hovedet tit og ofte med at jeg var "typisk førstegangs-gravid" osv.

men min JM beroligede mig med at jeg har en lang overkrop, så det er ikke "nødvendigt" at jeg vokser så meget udad..... og jeg synes altså at du er fin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I super flotte alle sammen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen er der 3 uger igen!!! Vægtøgningen 14,5 kg!

h0T91.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for støtten piger - rart med nogle der forstår at alle er forskellige...!!!

Jeg vil bare kramme dig fordi du står model til sååå mange grusomme kommentarer! :kram

Og så sige at jeg synes at du ser rigtig fin ud, der er en fin bule og den kan bebsen sagtens være inden i! -Prøv at tænke på hvor meget der bliver skubbet til organerne, -den behøver jo ikke stikke SÅ meget udaf!! (øøøøøh som min gør)! Jeg er HUMONGUS! Og så pisse irriteret, ked af det og besværet.. -Så jeg ville juble over din dejlige mave!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000-tak det er sjovt som folk vender graviditet til noget negativt - er man stor skal man høre på sikke et kæmpe barn, er der to osv og omvendt hvis man er lille.. erdet barn nr 1 så skal man høre på hvor hårdt det bliver aldrig at være alene og ingen søvn er det barn nr 2 eller mere så skal man gudhjælpemig høre på aldersforskel ( det skal jeg da der er 5,5 år mellem) men igen vi prøvede jo længe før det lykkedes.. gad vide om det er svært for folk at give en kompliment eller bare holde deres mund... gravide maver giver ikke ret til at komme med dumme kommentarer.. må indrømme jeg også selv bliver spydig nole gange.. her den anden dag sagde en kvinde til mig: guuud hvor er du lille, set kan da ikke være sundt, jeg kender en med termin 3 uger før dig og hun har den RIGTIGE str. og dertil svarede jeg, ja men til gengæld har jeg min RIGTiGE str efter fødslen og meget meget få strækmærker og ungen løs hud - så jeg overlever nok min lille mave, så længe min lille fyr her det godt...!!! vidste godt jeg var ubehøvlet - men helt ærligt fik bare nok...!!! og folk behøver jo ikke vide at jeg hader at være så slank...!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000-tak det er sjovt som folk vender graviditet til noget negativt - er man stor skal man høre på sikke et kæmpe barn, er der to osv og omvendt hvis man er lille.. erdet barn nr 1 så skal man høre på hvor hårdt det bliver aldrig at være alene og ingen søvn er det barn nr 2 eller mere så skal man gudhjælpemig høre på aldersforskel ( det skal jeg da der er 5,5 år mellem) men igen vi prøvede jo længe før det lykkedes.. gad vide om det er svært for folk at give en kompliment eller bare holde deres mund... gravide maver giver ikke ret til at komme med dumme kommentarer.. må indrømme jeg også selv bliver spydig nole gange.. her den anden dag sagde en kvinde til mig: guuud hvor er du lille, set kan da ikke være sundt, jeg kender en med termin 3 uger før dig og hun har den RIGTIGE str. og dertil svarede jeg, ja men til gengæld har jeg min RIGTiGE str efter fødslen og meget meget få strækmærker og ungen løs hud - så jeg overlever nok min lille mave, så længe min lille fyr her det godt...!!! vidste godt jeg var ubehøvlet - men helt ærligt fik bare nok...!!! og folk behøver jo ikke vide at jeg hader at være så slank...!!!

helt ærligt - så synes jeg ikke du var ubehøvlet!! Overhovedet!! Hvorfor skal du ikke have lov til, at svare sådan!? Man kan selvfølgelig snakke om måden, hvorpå man får sagt tingene på - men det su valgte at sige er jo rigtigt! Og hvad bilder hun sig ind og sige at den anden kvinde hun kender "har den rigtige størrelse"... Er alle graviditeter ikke forskellige!?

Ej helt ærligt! Jeg kunne brække mig.. Sorry! Men bliver sgu nogen gange, ret ofte, træt af den danske "finde fejl" mentalitet! Hvorfor skal der altid fokuseres på det negative. Du har jo også ret i dine første antagelser, i starten af dit indlæg.. Pyhhha! Og øv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt heller ikke du var ubehøvlet, men det var hun tilgengæld! Sikke noget at sige - og hvor har hun lige den viden fra, om at den anden mave skulle være mere rigtig end din?

Mht dumme kommentarer tror jeg, at jeg har været ret forskånet, men folk kender jo også årsagen til at der kommer til at være næsten 9 år mellem vores børn.

Det eneste der kan minde lidt om en dum/fjollet kommentar. Var da min mormor for ca to uger siden sagde, at nu var der da ingen tvivl om at han snart kom tl verden - der var der 1½ mdr til og måtte meget gerne blive derinde noget endnu. Men igen hun sagde det jo i kærlighed og pga hendes hjertestop og lange indlæggelse(er hjemme nu og klare sig næsten selv), så har hun jo ikke kunne følge helt med og så må min graviditet også være gået hurtigt og maven vokset meget pludseligt.

De dumme kommentarer behøver ikke slutte efter fødslen. Da min datter var spæd og lå i sin barnevogn pakket ind i lyserødt, blev jeg spurgt om det dreng eller en pige.... øh ja, hvad mon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man samler alle de kommentarer jeg fik af fremmede mennesker igår til reception.... ja, så kan man da slet ikke forstå at folk vælger at få børn... Hvorfor har de behov for at sige ... nyd det nu! det er snart slut.....! Har det ikke noget med ens indstilling at gøre? om Livet skal være surt med små børn eller ej? Er klar over det bliver hårdt, men beskriv gerne de gode stunder.... istedet for skræk historierne...

Ud over det måtte jeg diskutere med en fremmed om der var 1 eller to derinde. Hun kendte en der i 1975 kun troede at der var en, men der var to.... så jeg skulle ikke vide mig for sikker... hun kunne jo heller ikke vide jeg var scannet i hoved og røv... Øver mig i at smile og tælle til 10... og minder mig selv om at jeg ALDRIG skal opføre mig sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

QUOTE

her er jeg 31+1 og piger synes I jeg er meget lille?!?! på en aften har jeg haft en der fortalte at barnet kunne sagtens være blevet kvalt uden jeg opdagede det - og en BEKENDT der bare spurgte om jeg ikke var gravid mere... nej fokkens i gør mig da ikke kede af det ved konstant at fortælle mig at jeg er lille - og spørge om barnet er sygt/død/for lille osv...!! glæder mig næsten til læge besøg den 7 nu.. for bliver da lidt utryg ved det...!! men han sparker godt, og jeg har ikke taget et eneste gram på siden jeg var 23+4....

Jeg er sikker på at du kun får gode nyheder med imorgen, når du skal undersøges. Glæder mig til at læse din opdatering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000-tak det er sjovt som folk vender graviditet til noget negativt - er man stor skal man høre på sikke et kæmpe barn, er der to osv og omvendt hvis man er lille.. erdet barn nr 1 så skal man høre på hvor hårdt det bliver aldrig at være alene og ingen søvn er det barn nr 2 eller mere så skal man gudhjælpemig høre på aldersforskel ( det skal jeg da der er 5,5 år mellem) men igen vi prøvede jo længe før det lykkedes.. gad vide om det er svært for folk at give en kompliment eller bare holde deres mund... gravide maver giver ikke ret til at komme med dumme kommentarer.. må indrømme jeg også selv bliver spydig nole gange.. her den anden dag sagde en kvinde til mig: guuud hvor er du lille, set kan da ikke være sundt, jeg kender en med termin 3 uger før dig og hun har den RIGTIGE str. og dertil svarede jeg, ja men til gengæld har jeg min RIGTiGE str efter fødslen og meget meget få strækmærker og ungen løs hud - så jeg overlever nok min lille mave, så længe min lille fyr her det godt...!!! vidste godt jeg var ubehøvlet - men helt ærligt fik bare nok...!!! og folk behøver jo ikke vide at jeg hader at være så slank...!!!

Jeg synes det er SÅ sejt svaret! ubehøvlet kvinde menneske! Og sådan en kommentar ville fra mig komme ret spydigt ud :whistling

Jeg har faktisk tænkt på dig de sidste dage, for jeg kom i tanke om at min ex svigerinde havde en veninde der gik til lægen fordi hun havde ondt i maven og så var hun gravid i 8 mdr og de skønnede hende til at have 3-4 uger tilbage :blink men der gik kun 2 uger så fødte hun. Og hun havde ikke tage synderligt på, nogen få kg. Og hun var på ingen måde vokset ud at sit tøj. Og har hørt om lig tilfælde. Så det er ikke ALLE der får stor 'normal' mave.

Jeg har faktisk ikke rigtig fået de der dumme/utænksomme kommentarer. Men jeg tænker at det er fordi når folk spørger - typisk ligger de ud med ' hvornår skal det være? - at jeg selv er lidt 'negativ' (men på en positiv måde) fordi jeg er SÅ træt af at være gravid fordi har har så ondt. Og fik faktisk af vide af en kvinde jeg snakkede med i vores opgang i går, at jeg er pænt gravid :7himmel Det er noget der varmer, når man bagefter står og kigge på alt appelsinhuden i spejlet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lige taget et par billeder i lørdags da jeg var 32+1

post-4715-094551000 1344275006_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik lige taget et par billeder i lørdags da jeg var 32+1

Det er en fin mavse.... sidder lige midt på... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor maven er afhænger af øjnene, der ser...

I onsdags var jeg på besøg på arbejdet, hvilket affødte følgende kommentarer: "Hvor er du blevet stor", og "Ja, du er ikke blevet mindre, siden sidst jeg så dig".

Torsdag morgen var jeg hos lægen, der sagde: "Ja, det er jo ikke verden største mave, du kan prale af..."

Nogen gange kan jeg godt få lyst til lille spydig :whistling

Billedet er et par uger gammelt, fra omkring uge 30 (vi er ikke så gode til at huske at få dem taget her anden gang ;) )

post-4749-035756600 1344278715_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VIl da også lige dele seneste mavebillede herfra - af min mega mave ;) Billedet er taget sent Lørdag aften, hvor jeg var 34+6...

IMG_0747.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER