fynboen

Zinksalve...

12 indlæg i dette emne

Jeg har den zinksalve fra änglemark, men synes sku ikke rigtig den virker... Og for at jeg ikke skal købe mig fattig i zinksalver, for at prøve hver enkelt, ville jeg høre hvilken en i har og om de virker og hvilke jeg bare overhovedet ikke skal købe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Denne salve er helt fantastisk Bepanthol

Fri for konserveringsstoffer, parabener, parfume og zink. Den er deklareret i samarbejde med Astma og Allergi Forbundet.......... Og så VIRKER den bare :)

Meget bedre end zinksalver hvis du spørger mig ;)

Den kan også købes i Matas fx :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke imponeret over zinksalve. Jeg har to forskellige mærker (Derma og Natusan mener jeg) da jeg troede det var nødvendigt at have en ved puslebordet og en i pusletasken - men jeg har kun brugt dem meget få gange.

De få gange Erica har haft rød numse eller hage har vi bare givet huden masser af luft og det har hjulpet med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal så siges at jeg stort set aldrig har brugt den på numsen, da Marlon ikke har haft rød numse..... Vi har brugt den til tørre vinterkinder og hænder...... :)

Men fik den anbefalet af én som sagde det var mirakelmidlet mod røde numser (sammen med at bruge vatklude til dagligt i stedet for skumklude..... Det bedste råd nogensinde! Som sagt har Marlon aldrig rød numse) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den fra neutral.. Og her virker det altså bare super godt mod rød numse.. Brugte den især i starten da numsen var helt ny og sart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere til stødpude salve... Men har næsten ikke haft brug for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger denne zinksalve fra Matas, og den virker fantastisk.... jeg har i øvrigt også både baby pudder, baby lotion, baby shampoo og baby olie i samme serie.... :) har dog kun brugt zinksalven og baby olien indtil videre.... :)

http://www.matas.dk/matas-baby-zinksalve-100-ml

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne salve er helt fantastisk Bepanthol

Fri for konserveringsstoffer, parabener, parfume og zink. Den er deklareret i samarbejde med Astma og Allergi Forbundet.......... Og så VIRKER den bare :)

Meget bedre end zinksalver hvis du spørger mig ;)

Den kan også købes i Matas fx :)

Den er rigtig god til røde numser de gange vi har haft brug for den.

Det er nu sjældent Ronja har rød numse. Vi bruger altid vand og skumklude herhjemme og sørge for at hun er godt tør inden bleen kommer på. De gange hun har rød numse er det som regel fordi vi har været ude og der er blevet brugt vådservietter. Dem er hendes numse altså ikke gode venner med <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP gjorde mig opmærksom på at brug af zinksalve skal begrænses, da for meget kan resulterer i tynd hud, derfor anbefales det at man ikke bruger det mere end 3 dage i træk.

Min SP foreslog stødpudesalve eller den fede creme fra nivea til røde numser og det virker :-)

Men den billige fra Matas er min fortrukne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP gjorde mig opmærksom på at brug af zinksalve skal begrænses, da for meget kan resulterer i tynd hud, derfor anbefales det at man ikke bruger det mere end 3 dage i træk.

Min SP foreslog stødpudesalve eller den fede creme fra nivea til røde numser og det virker :-)

Men den billige fra Matas er min fortrukne :-)

Hvis det er den klassiske blå Nivea i dåse, så er der parabener i :(

Jeg bruger den fra Levevis med elefanten på og den virker som den skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er den klassiske blå Nivea i dåse, så er der parabener i :(

Jeg bruger den fra Levevis med elefanten på og den virker som den skal :)

Det er ikke den blå :) det er en lille hvid flaske med blåt låg. Jeg fik den ad SP så gad vide om man egentlig kan købe den <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke den blå :) det er en lille hvid flaske med blåt låg. Jeg fik den ad SP så gad vide om man egentlig kan købe den <_<

Det er en rejseprøve, så det er den samme slags desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER