Xzenia

Graviditet og blødning

11 indlæg i dette emne

Kære alle

Jeg har kun skrevet herinde engang før. Blot lige for at hilse på alle jer skønne kvinder :gravid

Jeg er i 8. uge. Siden i søndags har jeg blødt - kun en lille smule. Ligner noget mørkt gammelt noget.

var hos lægen i tirsdags. ikke pga. blødningen, det var et aftalt 1. gravititestjek. Han sagde at hvis jeg stadig blødte i går torsdag så skulle jeg ringe. Så ville han nemlig sende mig akut i skanneren. jeg bløder stadig, men ringede ikke. Ved ikke hvorfor - tror jeg lider af lægeskræk. Men jeg sidder altså med en nogle spørgsmål? Måske I kan hjælpe med nogle af dem.

1)

Er det normalt at bløde tidligt i graviditetet?

2)

Hvis jeg tager en graviditetstest nu og den er positiv kan jeg så regne med at der er liv i, eller kan man godt have en positiv test selv om den er gal. Evt. pga. af at det tager noget tid før graviditetshormonet er ude af kroppen igen.

3)

Skal jeg regne med at det er meget ubehageligt, hvis fosteret kommer ud. Håber virkelig ikke at det sker?

Kh xzenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til og tillykke med din graviditet :)

jeg svarer med rødt nedenfor:

Kære alle

Jeg har kun skrevet herinde engang før. Blot lige for at hilse på alle jer skønne kvinder :gravid

Jeg er i 8. uge. Siden i søndags har jeg blødt - kun en lille smule. Ligner noget mørkt gammelt noget.

var hos lægen i tirsdags. ikke pga. blødningen, det var et aftalt 1. gravititestjek. Han sagde at hvis jeg stadig blødte i går torsdag så skulle jeg ringe. Så ville han nemlig sende mig akut i skanneren. jeg bløder stadig, men ringede ikke. Ved ikke hvorfor - tror jeg lider af lægeskræk. Men jeg sidder altså med en nogle spørgsmål? Måske I kan hjælpe med nogle af dem.

1)

Er det normalt at bløde tidligt i graviditetet? ja det er normalt, og 8 uger henne, kunne det godt være omkring mens tidspunkt, hvor det er endnu mere sansynligt. Er det rødt eller brunt?

2)

Hvis jeg tager en graviditetstest nu og den er positiv kan jeg så regne med at der er liv i, eller kan man godt have en positiv test selv om den er gal. Evt. pga. af at det tager noget tid før graviditetshormonet er ude af kroppen igen. Du kan ikke regne med noget som helst desværre.

3)

Skal jeg regne med at det er meget ubehageligt, hvis fosteret kommer ud. Håber virkelig ikke at det sker? Tjo... Psykisk er det et helved. Fysisk er det lige pt. som en meget meget slem mens og der kan komme kramper i underlivet. Min personlige erfaring er at det skiller lidt ved uge 7. Før den tid er det ikke så slemt. Men omkring og efter er det slemt. Senere end uge 8, har jeg ikke erfaring med, heldigvis

Kh xzenia

Jeg synes du skal bede om at komme til en tryghedsscanning. Det er ikke sjovt at gå med de tanker. Men i det store hele, tror jeg ikke du er ved at miste, når det bare er meget lidt blod der kommer

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar :loveshower

Det er brunligt. Nu er jeg lidt mere rolig. Det skal nemlig nok passe at det er omkring perioden for min 2. "udeblevne mens". Hvis jeg bløder mandag morgen, så kontakter jeg lægen :-).

Kh Xzenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

Tillykke med graviditeten :-)

Jeg synes du roligt kan ringe til lægen mandag, hvis du stadig bløder.

Selvom du bløder lidt, behøver det jo ikke at betyde at der er noget unormalt ved det, men ligesom morpige skriver, så er det ikke rart at gå med de tanker..

Heller blive undersøgt en gang for meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er normalt at bløde (har jeg hørt)

Det var det desværre ikke for mig, selvom jeg de første 7 dage kun havde lidt blod (skiftevis rød og brun) i mit udflåd, hvorefter jeg havde 3 dage med meget svag menstruations-lignende blødning, en scanning viste her at fostrene var døde, og at jeg havde haft en MA. Fostrene var døde da jeg var 8+2 og jeg blev scannet da jeg var 10+1... Havde ikke smerter på noget tidspunkt...

Jeg siger ikke, at det samme er tilfældet for dig - det håber jeg inderligt ikke for dig... Men det hårdeste er uvisheden, så jeg synes helt bestemt, at du skal ringe til lægen igen på mandag, hvis du stadig bløder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det værste ved at bløde er at det er psykisk hårdt!

Det kan både være af betydning og helt uden betydning, det kan kun tiden og en scanning afgøre.

Selv blødte jeg on/off de første 14 uger af min første graviditet uden det betød noget som helst andet end jeg var totalt ødelagt af nervøsitet.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været i scanneren. Der var intet liv i - eller hvordan man nu kalder det. Jeg skal derfor med stikpiller sætte en abort i gang. Var nu ikke helt hvad jeg havde regnet med eller håbet på :-(Er hamrende nervøs lige nu. Men mon ikke det går alt sammen

KH Xzenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det er jeg ked af at høre :( Håber det hele kommer til at gå godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv :(

Kram til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres hilsener. Ligger og venter på at det skal ske. Er ikke spor sjovt. Ville ønske at jeg vidste hvor længe jeg skal ligge og vente på det. Der er sådan lidt underligt at vide hvad der skal ske og så alligevel ikke at vide noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Åh hvor jeg føler med dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER