Tmm

sover hos mor og far

29 indlæg i dette emne

Tjah, min mand har altid bare fulgt sine særbørn ind i seng igen, når de kom ind i soveværelset (også da han var single). Hos deres mor sover de jævnligt hos hende (selvom de er ret store nu...), men det lader ikke til at de har nogen problemer med forskellen.

Jeg er lidt spændt på, hvad jeg vil synes med vores barn, men det giver til et vist punkt sig selv, da vi har valgt at have en seng, hvor der altså ikke kan ligge flere... og så tænker jeg lidt, at når alt har handlet om børnene hele dagen (som det vel let kommer til), og den fysiske kontakt lang hen ad vejen har været med de små børn, så synes jeg måske at min mand har fortjent at have mig og den fysiske kontakt til mig (ligge tæt uden barn imellem) for sig selv om natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget normalt at vores børn kommer ind til os om natten.

Det er en tryghed for dem.

Men nej de burde ikke ligge hos os, da det giver dårlig søvn for os alle og ondt i ryggen.

Vores to drenge kommer også engang imellem ind, nogen gange bliver de liggende og andre gange bliver de fulgt ind i deres seng igen.

Vi har snakket med dem om vi skulle sælge deres senge, da de i en periode kom ind hver dag, men det syntes de jo ikke vi skulle, så fik d af vide at de skulle til at sove i deres seng, eller var der jo ikke nogen mening med at have dem.

Her hjalp det lidt, men tror også det hjælper at de bliver fulgt ind igen om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter gjorde det også men jeg tog hende konsekvent i hånden og fulgte hende i seng igen. Efter et halvt års tid fungerede det wink.gif

Her har vi en 1½ mands seng og med to voksne på 180+ cm. bliver der bare utroligt hurtigt meget lidt plads. I starten af vores forhold ville de to små utroligt gerne ligge i vores seng, men da den mindste rundede de 3 og den mellemste var 6, begyndte vi at følge dem ned i deres egen seng igen, der sad vi så til de sov (læs: jeg gjorde ;)) Så fik de trygheden ved at jeg lå der med dem, men samtidig den succes det var/ er at sove i sin egen seng og finde tryghed i den. Nu kommer de kun når de har haft "dumme drømme" og så putter jeg dem ned og ligger der igen til de sover.. Det fungerer klart bedst her og gør at alle fåe deres søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores store søn på 3,5 år havde i en perieode sovet igennem alene i sin egen seng, men da vik fik lillebror og han sov på vores soveværelse begyndte storebror at komme ind til os stort set hver nat. Nu har vi for nylig givet storebror og lillebror fælles soveværelse og nu er storebror så småt begyndt at sove igennem i sin egen seng igen. Dejligt :) Om det var en slags jalousi over at lillebror var inde hos os eller det bare er trygheden ved at der er en anden i samme værelse ved jeg ikke, måske lidt af begge.. Så baseret på vores indtil videre lidt korte erfaring vil jeg sige, lad børnene sove sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER