Tmm

sover hos mor og far

29 indlæg i dette emne

min pige på 4 kommer hver eneste nat op i vores seng , selvom jeg siger til hende hver aften når vi putter at hun er en stor pige der har så flot et værelse , og at hun skal sove der , kommer gang på gang op til os og sover videre , av av min ryg siger jeg efterhånden bare - nogle gode råd tricks til at få hende til at blive i sin egen seng ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

læser med her - har det samme med min datter på 6. år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt iorden .

Det er som om at når hun vågner om natten gider hun ikke vende sig om på den anden side og sove videre , så synes hun åbenbart det er nemmere at gå op ad trapperne og lægge sig hos os :S lidt utroligt fordi hun ender aldtid med at sove i rillen mellem madrasserne :( tænker ikke ligefrem hun kan sove godt der , men kommer jo gang på gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn listede jeg op på mine forældres soveværelse, og lagde mig til at sove i fodenden - uden dyne på eller noget - det var bare DEJLIGT og trykt :loveshower

Min søster sov så imellem min mor og far i 10 år - Og dét gider jeg ærligtalt ikke opleve med mine.. SÅ jeg leder efter gode råd, til at få dem til at blive i sengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet mor for 2. gang for knapt 4 mdr. siden og den store på knapt 6 år er kommet ind i soveværelset og sove efter den lilles ankomst :loveshower Så nu sover vi alle 4 sammen, og det er faktisk rigtig dejligt... Vi sover ikke sammen i dobbeltsengen, det bliver for tæt - men vi tog juniorsengen ind og stillede for fodenden af vores seng, og det fungerer upåklageligt :loveshower

Så længe behovet er der, så længe får vores børn lov at sove hos os. Voksen privattid forgår alle andre steder end i dobbeltsengen, og det er faktisk meget hyggeligt at "prøve noget nyt" :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nabo har to madrasser liggende under deres seng, så børnene har lært at de skal ta dem og sove på hvis de kommer ind om natten. Da de ikk vil have dem op i sengen. Så alle kan få en god nattesøvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter gjorde det også men jeg tog hende konsekvent i hånden og fulgte hende i seng igen. Efter et halvt års tid fungerede det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter gjorde det også men jeg tog hende konsekvent i hånden og fulgte hende i seng igen. Efter et halvt års tid fungerede det ;)

Min datter kommer også en gang imellem, men nogle dage følger jeg hende også ind igen.. Og hun har da været rigtig ked osv., men jeg har bare brug for at få sovet ordentlig og især nu..

Hun får som regel lov til at sove i sin fars side når han har døgnvagt og det synes hun er smadderhyggeligt, men vi adskiller de dage og andre dage meget tydeligt, for at hun netop ikke kommer rendende hver nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Magnus liggen hos os hver nat, syndes snart han kommer på klokkeslæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg flyttede ind hos min kæreste, kom hans 5 årige søn ind HVER nat. Han sov ikke i midten, men jeg synes stadig ikke at så store børn (eller børn i det hele tager) hører til i dobbeltsengen. Det er MIN seng. Der gik noget tid før jeg sagde noget til det, da jeg jo ikke ville blande mig for tidligt. Skal lige sige at jeg flyttede ind efter 2 uger... ;) hvad værre var at min bonussøn ikke nøjes med selv at komme ind til os, men kaldte på far og far stod så op for at bære ham ind.. Jeg var DYBT foraget. Men igen, jeg skulle ikke blande mig med det samme.

Så først skridt var at få ham til selv at komme ind til os. Da det havde fungeret i noget tid, fik han afvide hvis han kom ind om natte skulle han sove på en madras på gulvet. Og da det havde fungeret noget tid, var det så tid til at han skulle blive i sin egen seng. Det gik faktisk overraskende fint. Jeg husker ikke at min kæreste var oppe og følge ham ind i sin egen seng.

Hele prosessen fra at start hvor han selv skulle komme ind, tog ikke mere end 3-4 mdr. Min kæreste gjorde meget ud af snakke med ham om det og forklare ham tingene. Og til at starte med -et godt stykke tid inden vi startede- fortalte han at om et år (nu til august) når han skal starte i skole skal han kunne sove i sin egen seng. Og har nu gjort det fra et godt stykke før jul :7himmel

Jeg tror det er vigtigt at tage det i etapper og også i barnet's tempo. For der er jo også en tryghed forbundet med det. Og forbered barnet på hvad der skal ske.

Måske du kan finde et svar på dit problem i denne brevkasse KLIK

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom vores den store indtil os hver nat og lagde sig ovre ved siden af mig da vi så skulle have lillebror fik den store afvide at nu skulle han ligge sig i midten af sengen hvis han kom ind om natten samme dag som lillebror blev født stoppede han med at komme ind til os han ville ikke ligge ved siden af far ;-)

Nu har vi problemet med lillebror der er blevet 3 eller vi har ikke problemet det har storebror for når lillebror vågner ligger han sig ind til den store så nu har vi købt en sovesofa da storebror faktisk blev sur da vi forsøgte at stoppe den lille i at ligge ved ham ;-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke selv børn endnu, så jeg kan jo rigtig kloge mig :)

Men jeg tror også det bunder i noget tryghed. Jeg sov også ofte inde ved mine forældre, da jeg var barn, dog på en madras ved siden af mine forældres seng. Og det handlede i stor stil om tryghed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter på snart 6 år kommer også rendende hver eneste nat, stort set.. Det drejer sig måske om 2 nætter på en måned hun sover hele natten i sin egen seng :) Vi har ikke noget imod det, for hun hopper bare op i benenden og lægger sig i midten, så mange gange opdager vi slet ikke hun er kommet..

Personligt vil jeg ikke følge hende tilbage i seng, da det for hende udelukkende bunder i tryghed og jeg kan huske fra min egen barndom hvor tryg jeg var i mor og fars seng :biglove Så hun får lov at ligge til hun ikke gider mere en dag..

Vores den mindste på 14 måneder sover endnu i sin egen seng, men den dag hun også kommer rendende, skal vi nok have en madras på gulvet, men den tager vi til den tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet i mod at mine børn ligger i sengen, tror det er et urindstink. Hvis man syntes det er et problem skal man jo selvfølgelig indrette sig efter det og den med nogle ekstra madresser på gulvet kunne jo nok være en start. Tænker altid at jeg aldrig har hørt om nogen der har deres teenagebørn i sengen så jeg er helt rolig :-)

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er helt sikkert at vi er meget forskellige. Ligesom på alle andre punkter.

Min kæreste er helt sikker på jeg ændre syn pø sagen når jeg selv bliver mor. Men det tror jeg ikke. For jeg har siden jeg var helt lille kun ville sover i min egen seng. Min mor har fortalt at da mine forældre gik fra hinanden da jeg var et år synes hun det Bille være hyggeligt at jeg sov hos hende. Men det ville jeg ikke :D

Jeg er meget sove-alene-menneske og skal have min egen dyne. Jeg skal have forholdsvis meget plads og hvis kæresten kommer for tæt på når jeg sover, skubber jeg ham væk i søvne ;) så i mit tilfælde er børn i min seng en dårlig kombi :) ihvertfald når jeg sover. De er meget velkomne om morgen til engang hygge <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drenge kommer også ind til os ind imellem.

De får lov at ligge lidt og så enten bærer jeg dem ind i deres egen seng eller også går de derind, i øjeblikket sover i på samme værelse, da de syntes det er hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert at vi er meget forskellige. Ligesom på alle andre punkter.

Min kæreste er helt sikker på jeg ændre syn pø sagen når jeg selv bliver mor. Men det tror jeg ikke. For jeg har siden jeg var helt lille kun ville sover i min egen seng. Min mor har fortalt at da mine forældre gik fra hinanden da jeg var et år synes hun det Bille være hyggeligt at jeg sov hos hende. Men det ville jeg ikke :D

Jeg er meget sove-alene-menneske og skal have min egen dyne. Jeg skal have forholdsvis meget plads og hvis kæresten kommer for tæt på når jeg sover, skubber jeg ham væk i søvne ;) så i mit tilfælde er børn i min seng en dårlig kombi :) ihvertfald når jeg sover. De er meget velkomne om morgen til engang hygge <3

Jeg tror også som din kæreste at du kommer til at ændre holdning :whistling

Men du virker sej nok til at inddrømme det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis August har behov er han mere end velkommen, da det hele handler om tryghed.

Mit barn skal være trygt :-))))))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det kun i perioder et par dage af gangen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde så en dejlig dreng i vores seng i natog en dreng som er ved at blive flyttet ind i hans egen seng igen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn kommer også ofte, hvis det drejer sig om ½ - 1 hel time inden vi skal op lader vi ham ligge, ellers bærer vi ham ind i hans egen seng når han sover igen, det tager typisk kun et par minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os har vi den regel, at med mindre man er syg, så skal man puttes og falde i søvn i deres egne senge. Hvis de så vågner i løbet af natten må de komme ind i vores seng. Det skal dog siges, at vi aldrig henter dem. De kommer stille og de siger faktisk aldrig noget til os. Ofte opdager vi dem slet ikke. Den største lægger sig tit i fodenden eller ved siden af mig. Vi synes det er vigtigt, at vi kan falde i søvn uden børnene ved siden af os om aftenen, men hvis de har brug for tryghed om natten hos os, så får de lov til det.

Synes det lyder som en god idé med madrasser i soveværelset til hvis de kommer om natten og man måske har et meget uroligt/"voldsomt" sovende barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på 5½ kommer ind til os hver nat. Vores seng er heldigvis ret stor så det er ikke meget vi mærker til hende. Hun falder i søvn i sin egen seng HVER aften, men når vi nærmer os kl. 02-03.00 så kommer hun og sover videre i vores seng. Jeg synes, at det er super hyggeligt. Tiden kommer vel, hvor hun ikke gider mere. Men kan hun finde tryghed hos os så er hun mere end velkommen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER