Barbamama

Tror du på rumvæsner?

27 indlæg i dette emne

Helt og andeles NEJ. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forstår godt dit argument :) Hmm jeg tror dog ikke det bliver i vores levetid at du bliver overbevist xD hihi :)

Haha, jamen jeg er åben overfor at blive overbevist, men det kræver da nogle gode argumenter, som jeg kan forholde mig til :)

Jeg tror godt at der er en mulighed for at der er liv et andet sted i universet end her. Men tror ikke 100% på noget før det er bevist. Da jeg så overskriften, tænkte jeg "selvfølgelig er der det", men efter jeg har læst tråden igennem, så er jeg faktisk blevet lidt i tvivl. Lad os antage at ved Big Bang, der blev dannet en kopi af vores solsystem et andet sted i universet, med samme organismer, mulighed for liv, vand, grønt, ilt osv. I mit hoved, er sansyligheden for at disse to verdner vil udvikle sig ens. Så måske der har været anlæg til liv et sted, men det udviklede sig ikke. Lidt ligesom et befrugtet æg. Nogen gange blivet det til et skønt barn. Andre gange gør det ikke :rolleyes I bund og grund tror jeg det handler om hvad folk har det bedst med at tro på. For nogen er der større sansynlighed for at Jesus har levet, for andre at den afskyelige snemand eksisterer, nogen at Gud/Allah/Muhammed osv., nogen tror på spøgelser og ånder, og andre tror på noget helt andet . Jeg tror bare alle i større eller mindre omfang, har behov for at tro på noget man ikke helt kan forklare :)

Det får mig lidt til at tænke på, at jeg for noget tid siden oprettede en tråd omkring om folk herinde var religiøse. Såvidt jeg lige husker, så er der en hel del flere bk'ere der er åbne overfor liv på andre planeter end overfor at der findes en gud. Ved ikke rigtig, hvad jeg vil sige med dét, men tænkte lige at det da var lidt interessant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER