tazdiginez

Politimeldinger

40 indlæg i dette emne

min tanke lige netop med dem, som lever af at køre, bør da seriøst tænke over, hvordan de kører, da det jo er deres levebrød, som kunne blive taget fra dem, hvis de kører råddent eller alt for stærkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min perfekte drømmeverden ville der jo bare være overvågning overALT (undtagen i private hjem, dog...) og så ville det slet ikke være aktuelt at sladre om hvor der var politi i civil :P

Men jeg kan godt sidde og filosofere lidt over, om jeg synes det er ok, at politi "udgiver" sig for ikke at være politi og fanger folk på den måde :unsure På den ene side, så synes jeg jo, at det tjener et godt formål (at få stoppet dem, der bryder loven). Men på den anden side kan jeg godt synes, at der er noget principielt forkert i at udgive sig for at være en anden... Og ud fra dén tankegang kan jeg godt synes at det er en lille bitte smule okay at afsløre politi i civil.

Men alt i alt, synes jeg ikke at det er særlig "smart" at advare folk om at der er politi i nærheden (heller ikke kærester og andre man holder af - de skal da også køre ordentligt :huh). Jeg tænker, at det er med til at give et urealistisk billede af, hvordan folk kører i trafikken (og dermed hvor meget der skal sættes i værk for at gøre det bedre) og så tænker jeg også, at det vel til syvende og sidst handler om vores alle sammens sikkerhed.

Jeg er ret ligeglad med om folk får en BØDE, for det er ikke vigtigt for mig at trafiksynderen bliver straffet. Jeg tænker bare, at hvis folk kører for stærkt, så er det lidt bedre, at de liiiiiiiiiige bliver mindet om, at det kan være farligt af et fremmed menneske, end at de tænker "Puha, godt at jeg blev advaret, så slap jeg for bøden". Det er jo nok individuelt hvordan man reagerer på henholdsvis en bøde og en advarsel (fra politi eller ven), men jeg tror at der i mange tilfælde er tale om en bjørnetjeneste, hvis man advarer om at der er politi.

... Noget helt andet, ville man egentlig ikke kunne få en bøde for det? Tæller det ikke som at hindre en tjenestemand i funktion, og er det ikke strafbart???

Edit: I min perfekte drømmeverden ville der jo egentlig slet ikke være behov for overvågning fordi alle bare levede i harmoni med hinanden. :rolleyes But you get the point ;)

Bliver simpelthen så nysgerrig på hvorfor du (og andre) synes der skal være overvågning overalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det fra tid til anden, at folk advarer mod fartkontrol (dog ikke med angivelse af nummerplader) og jeg synes det er helt ude i hampen!

Hvorfor advare andre mod deres egen dumhed?

Et eller andet sted - så jo, så er det fint for det kan måske få folk til at tage 10 af farten i området. Men det burde jo ikke være nødvendigt.

Jeg har overvejet at begynde at poste disse advarsler uden der er hold i dem, bare for at inspirere folk til ikke at køre 90 km/t gennem vores lille by ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver simpelthen så nysgerrig på hvorfor du (og andre) synes der skal være overvågning overalt?

Jeg synes det vil være trygt at vide, at hvis nogen gør noget, de ikke må, så bliver de set af nogen og kan måske lettere fanges + jeg tror det har en præventiv effekt i forhold til forbrydelser :)

Men det ville jo kræve urimeligt mange ressourcer hvis der skulle være overvågning overalt, så deraf udtrykket "i min perfekte drømmeverden" (som så ikke holder alligevel, da der i min HELT perfekte drømmeverden slet ikke ville være kriminalitet ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det er i Kalundborg, hvor der er 3/4 faste fotovogne/fælder - der er dog kun kamera i en af dem, også flytter de det bare rundt, så man aldrig ved hvor kameraet er henne :) Smart...!

Synes ideen er fantastisk. Sæt fælderne op permanent, og nøjes med at skifte selve kameraet rundt; Så ved man aldrig hvor det er, men det gør alligevel at man der hvor muligheden for fælden er, sætter farten ekstra ned :)

Man kunne gøre det samme på motorvejene :) Tror for det første det hurtigt tjener sig ind i bøder, men tror virkelig også det virker godt - ligemeget hvad, så sætter man lige farten ned, hvis man ved der er en risiko jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det vil være trygt at vide, at hvis nogen gør noget, de ikke må, så bliver de set af nogen og kan måske lettere fanges + jeg tror det har en præventiv effekt i forhold til forbrydelser :)

Men det ville jo kræve urimeligt mange ressourcer hvis der skulle være overvågning overalt, så deraf udtrykket "i min perfekte drømmeverden" (som så ikke holder alligevel, da der i min HELT perfekte drømmeverden slet ikke ville være kriminalitet ;))

Spændende :)

Jeg er meget imod overvågning. Forstår godt at der er overvågning i forretninger, banker osv.

Men tanken om et samfund der overvåger dets borgere skræmmer mig helt vildt :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Jeg er meget imod overvågning. Forstår godt at der er overvågning i forretninger, banker osv.

Men tanken om et samfund der overvåger dets borgere skræmmer mig helt vildt :wacko

Det er jeg så nysgerrig overfor, hvordan det kan være? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg så nysgerrig overfor, hvordan det kan være? :)

Jeg vender lige tilbage når jeg har ordentlig tid til et velformuleret svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det vil være trygt at vide, at hvis nogen gør noget, de ikke må, så bliver de set af nogen og kan måske lettere fanges + jeg tror det har en præventiv effekt i forhold til forbrydelser :)

Men det ville jo kræve urimeligt mange ressourcer hvis der skulle være overvågning overalt, så deraf udtrykket "i min perfekte drømmeverden" (som så ikke holder alligevel, da der i min HELT perfekte drømmeverden slet ikke ville være kriminalitet ;))

Jeg er meget enig :ditto

Man kan jo se hvor meget det har hjulpet i England.

Det skræmmer mig på ingen måde - tværtimod. Jeg ville føle mig meget mere tryg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Jeg er meget imod overvågning. Forstår godt at der er overvågning i forretninger, banker osv.

Men tanken om et samfund der overvåger dets borgere skræmmer mig helt vildt :wacko

Er enig i dette. Det skræmmer mig også vildt ved tanken om konstant overvågning. At man aldrig er alene eller har privatliv.

Det giver big time paranoia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere grunde til at jeg ikke synes om øget overvågning.

For det første tror jeg ikke det vil fjerne kriminalitet. Kriminaliteten ville måske falde men der ville stadig foregå ulovligheder. Til trods for den massive overvågning i England er der stadig masser af lovovertrædelser.

For det andet bryder jeg mig bare ikke om tanken at der sidder nogen og følger med i hvad vi går og laver. Jeg har absolut intet at skjule for politiet men vil bare synes det er ubehageligt at der gemmes optagelser af mig der går ned ad strøget, er til 1. maj arrangement eller klør mig i :numse på offentlig område :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere grunde til at jeg ikke synes om øget overvågning.

For det første tror jeg ikke det vil fjerne kriminalitet. Kriminaliteten ville måske falde men der ville stadig foregå ulovligheder. Til trods for den massive overvågning i England er der stadig masser af lovovertrædelser.

For det andet bryder jeg mig bare ikke om tanken at der sidder nogen og følger med i hvad vi går og laver. Jeg har absolut intet at skjule for politiet men vil bare synes det er ubehageligt at der gemmes optagelser af mig der går ned ad strøget, er til 1. maj arrangement eller klør mig i :numse på offentlig område :whistling

Næh, det er nok svært at sige, hvor meget det ville ændre på kriminaliteten, så det er da ikke sikkert at det ville hjælpe. :) Men mit gæt ville som sagt være, at det godt kunne :)

Det andet er jeg personligt fuldstændig ligeglad med. Jeg er også typen, der kan finde på at gå ned i en afsides krog i supermarkedet for at rette på undertøjet, selvom jeg udemærket godt ved, at der er mulighed for at nogen ser mig på et overvågningskamera og storgriner af det :D Det rør mig faktisk ikke. Hvis de nogensinde skulle finde på at konfrontere mig med det, så ville jeg tænke "Hvem er egentlig mest mærkelig? Mig, der retter på understøjet - hvilket vi vel alle har gjort på et eller andet tidspunkt? - eller dig, der har behov for at komme og fortælle mig, at du har set det? :P"

Men jeg tror at det der med overvågning er meget en "smagssag"... Nogle er ligeglade og andre har det rigtig grimt ved det (uden at det betyder at de har noget at skjule). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, det er nok svært at sige, hvor meget det ville ændre på kriminaliteten, så det er da ikke sikkert at det ville hjælpe. :) Men mit gæt ville som sagt være, at det godt kunne :)

Det andet er jeg personligt fuldstændig ligeglad med. Jeg er også typen, der kan finde på at gå ned i en afsides krog i supermarkedet for at rette på undertøjet, selvom jeg udemærket godt ved, at der er mulighed for at nogen ser mig på et overvågningskamera og storgriner af det :D Det rør mig faktisk ikke. Hvis de nogensinde skulle finde på at konfrontere mig med det, så ville jeg tænke "Hvem er egentlig mest mærkelig? Mig, der retter på understøjet - hvilket vi vel alle har gjort på et eller andet tidspunkt? - eller dig, der har behov for at komme og fortælle mig, at du har set det? :P"

Men jeg tror at det der med overvågning er meget en "smagssag"... Nogle er ligeglade og andre har det rigtig grimt ved det (uden at det betyder at de har noget at skjule). :)

:lolhit

Men jeg er helt enig med dig.. Faktisk, synes jeg det er lidt en tryghed.. Altså, ved overvågning.. Ikke at jeg går rundt nede i fakta og tænker "ih hvor er jeg tryg".. Men jeg tænker fx, især efter jeg er blevet gravid og så har set programmer om fx overfald i by/natte miljøet.. Så tænker jeg: Hvor ville det da være rart med bedre overvågning, så de kunne stoppe det; Eller finde dem som har begået det..

Men jeg er også sådan en der synes man burde tage en DNA-prøve, på barnet indenfor de første par måneder, så man har alles dna (Nemmere at opklare mange forbrydelser!). Og det samme med fingeraftryk: Det kan man måske vente med til man bliver voksen.. Måske gøre det valgfrit, i en grad og fx sige at man "kun" behøver afgive aftryk, hvis man fx:

Begår en kriminalitet.

Skal have kørekort/pas

Vil have en offentlig ydelse (SU og kontanthjælp)

:) Synes de to ting (fingeraftryk og dna) kunne hjælpe så meget og ærlig talt: herre gud.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit

Men jeg er helt enig med dig.. Faktisk, synes jeg det er lidt en tryghed.. Altså, ved overvågning.. Ikke at jeg går rundt nede i fakta og tænker "ih hvor er jeg tryg".. Men jeg tænker fx, især efter jeg er blevet gravid og så har set programmer om fx overfald i by/natte miljøet.. Så tænker jeg: Hvor ville det da være rart med bedre overvågning, så de kunne stoppe det; Eller finde dem som har begået det..

Men jeg er også sådan en der synes man burde tage en DNA-prøve, på barnet indenfor de første par måneder, så man har alles dna (Nemmere at opklare mange forbrydelser!). Og det samme med fingeraftryk: Det kan man måske vente med til man bliver voksen.. Måske gøre det valgfrit, i en grad og fx sige at man "kun" behøver afgive aftryk, hvis man fx:

Begår en kriminalitet.

Skal have kørekort/pas

Vil have en offentlig ydelse (SU og kontanthjælp)

:) Synes de to ting (fingeraftryk og dna) kunne hjælpe så meget og ærlig talt: herre gud.. ;)

Haha, jeg kunne ellers lige forestille mig at man gik rundt nede i Fakta og sang "Åh, jeg føler mig så tryg så tryg, hurraaaaaa!" :lolhit :P

Ej jeg har det ligesom dig, det er ikke så meget i supermarkeder (der er jo alligevel lyst op og mange mennesker) men mere steder, hvor der kunne være mørkt og skummelt - eller f.eks. i forhold til trafik. Men for min skyld måtte der gerne være kamera überalles, undtagen måske i mit private hjem (der kan jeg jo låse døren, så der tænker jeg ikke at det sikkerhedsmæssigt gør den store forskel... og så vil jeg gerne have lov at være kinky og ulækker i fred :numse :whistling )

Jeg kan rigtig godt lide tanken om DNA-register og fingeraftryk, men sådan realistisk set, så tænker jeg at det nok vil være så dyrt at stable på benene, at pengene ville kunne bruges mere hensigtsmæssigt på en anden måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg kunne ellers lige forestille mig at man gik rundt nede i Fakta og sang "Åh, jeg føler mig så tryg så tryg, hurraaaaaa!" :lolhit :P

Ej jeg har det ligesom dig, det er ikke så meget i supermarkeder (der er jo alligevel lyst op og mange mennesker) men mere steder, hvor der kunne være mørkt og skummelt - eller f.eks. i forhold til trafik. Men for min skyld måtte der gerne være kamera überalles, undtagen måske i mit private hjem (der kan jeg jo låse døren, så der tænker jeg ikke at det sikkerhedsmæssigt gør den store forskel... og så vil jeg gerne have lov at være kinky og ulækker i fred :numse :whistling )

Jeg kan rigtig godt lide tanken om DNA-register og fingeraftryk, men sådan realistisk set, så tænker jeg at det nok vil være så dyrt at stable på benene, at pengene ville kunne bruges mere hensigtsmæssigt på en anden måde :)

Ja, det ville være enormt dyrt at stable på benene- men i den perfekte verden! :rolleyes

OG ja, enig.. I private hjem/grunde, skulle det være valgfrit :) Eller, der kunne man jo selv vælge at gøre som i dag..

Men jeg kan egentlig godt lide tanken om at man kan ja.. Holde øje.. Synes fx også at det er en god ide at demente får de der "sendere" så man altid kan finde dem; Det er jo en fantastisk sikkerhed..

Og ærlig talt.. Tror virkelig ikke der er nogen som "gider" sidde og holde øje med "hr og fru danmark".. :) Det skulle jo være et redskab til at bekæmpe kriminalitet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER