tazdiginez

Politimeldinger

40 indlæg i dette emne

Jeg sad og tænkte på om der er andre der oplever politimeldinger på facebook (eller andre steder).

Altså at der er en der skriver "Politi i civil på ..... nummerpladen er xxxxx" eller bare at de melder at der er politi i byen.

Hvad syntes i om det?

Jeg kommer lige med min mening.

Jeg syntes det er dumt og tåbeligt, for de mennesker der gør det må tydeligvis ha' dårlig samvittighed over et eller andet. Jeg syntes det er dumt fordi betjentene bare gøre deres arbejde og sørger for at vores veje er sikre og det at man meddeler sådan noget, gør bare at de tumper der syntes det er sjovt at gøre vejene usikre, kører pænt der hvor politiet er og så bliver de ikke fanget.

Jeg kan blive så arrig og sur over sådan nogle udmeldinger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med dig. Jeg synes det er helt forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig... jeg har selv fået 2 fartbøder siden jeg fik kørekort, begge lige inden for bygrænsen hvor jeg var på vej ned i fart, det er bittert og dumt, men ikke desto mindre min egen fejl. Jeg har lært lektien og det er jo hele pointen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig, politiet er på vejene for at hjælpe os.. nej jeg er ikke guds gave til trafikken, og kører også nogle gange for stærkt, det er da super øv hvis man bliver snuppet..

Jeg synes det er betryggende at politiet er på vejene, og jeg mener de skal have lov at gøre deres job i fred og ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes bestemt ikke det er i orden, at man skriver nummerpladen op på civile biler på offentlige sider.

Men at man melder, at der er en fotovogn i en by, har vel egentlig bare en præventiv effekt, og får folk til at sænke farten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes bestemt ikke det er i orden, at man skriver nummerpladen op på civile biler på offentlige sider.

Men at man melder, at der er en fotovogn i en by, har vel egentlig bare en præventiv effekt, og får folk til at sænke farten...

Er meget enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes bestemt ikke det er i orden, at man skriver nummerpladen op på civile biler på offentlige sider.

Men at man melder, at der er en fotovogn i en by, har vel egentlig bare en præventiv effekt, og får folk til at sænke farten...

Helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget jeg synes er ENDNU mere åndssvagt, er at man kan få sms varsel når der er fartkontrol. Kan ikke huske hvordan man får meldt sig på eller hvorhenne.. for jeg har aldrig selv brugt det. Men jeg ved man KAN.

Jeg er så en af dem der er mopset over at jeg aldrig så meget som har fået lov at prøve at puste i et alkometer :P Jeg er blevet stoppet EN gang, lige da jeg havde fået kørekort, men blev vist videre uden at have fået lov at hive det skindende Overseje superfinde kort i creditcard størrelse frem.. Æv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg en af dem som overholder fart grænser nærmest til punkt og prikke. Men det genere mig ikke når folk skriver at der f.eks. er mere politi på vejene i syddjurs kommune den næste uge.

Det der der imod kan irritere mig er at vi her hvor jeg bor ikke har noget politi efter kl. 16 og i weekender, og det ved folk, så derfor kører de to på knallert eller kører hurtigere osv. De ved jo at de ikke vil blive stoppet, og det kan irritere mig så meget, men kan jo ikke gøre noget ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligefrem skrive nummerpladen på de civile politibiler synes jeg er forkert og jeg er heller ikke en af dem, som blinker når jeg ser fotovognen for at advare.

Da min mand arbejdede som tekniker i et firma, røg der smser mellem teknikerne som advarsel, når de så fotovognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare blive sur over at nogle mennesker gør sådan noget, for ja muligvis tænker folk sig om en ekstra gang, når de VED at politiet er i byen, men lige så snart politiet ikke er der længere så kører de som død og gale igen.

Ved at politiet selv stopper dem, ryger der flere af de sindsyge billister væk fra vejene fordi der bliver taget kørekort, det gør der jo ikke fordi de måske lige overholde loven i et bestemt område når politiet er der. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. jeg har lidt blandet meninger..

på den ene side tænker jeg "jamen det er da fint nok", og på den anden side tænker jeg at det er for meget, også de der smser man kan få med hvor der holder en fotovogn, og at folk bare burde kører ordenligt, men jeg er ingen helgen selv..

Så jeg har lidt blandet følelser, og prøver at holde min egen stil ren ;) Hvis vi så alle gjorde det, ville der ikke være behov for at varsle om fotovogne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er i forarget over de skriver nummerpladen? Den er jo ikke hemmelig, og kan ses på politiets hjemmeside hvis man ønsker det :)

Jeg skriver aldrig selv sådan noget. Folk må køre pænt hvis de vil undgå bøder. Jeg kan dog godt finde på at ringe til min forlovede ( :7himmel ) hvis jeg ved der er fotovogn, eller politi et sted han skal køre igennem. Ikke at han ikke kører ordenligt, men så han netop den dag ikke vælger at køre lidt stærkere.

Måske man bare skulle skrive at der var politi "der og der" på FB og andre steder, så kører folk jo pænere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det er ok - har heller ikke et behov for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved ikke hvad jeg skal bruge en nummerplade til - den kan jeg da ikke huske når jeg på et tidspunkt skulle møde en betjent. Kører i øvrigt aldrig for stærk og har altid fart kontrollen slået til 50 km i timen i byen så jeg er sikker på ikke at komme op over - min børn kalder mig en søndagsbelist!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må da vist være noget man gør i jylland for det har jeg da aldrig oplevet :blush

Men tror så også at jeg ser en politibil sådan ca. hver dag her.

Jeg synes sgu også det er noget underligt noget :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig oplevet at læse sådan en besked på Facebook og jeg bor altså i jylland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig oplevet at det blev skrevet på facebook. Men har da fået opkald fra min mand eller omvendt hvis der har holdt en fotovogn der hvor jeg skal køre til og fra arbejde. Og den besked giver jeg videre til mine kollegaer hvis de skal den vej. Af den simple årsag at være venlig over for andre mennesker.

Det er ikke noget som pisser mig af eller gør mig arrig og sur, det er jeg for rummelig til. Men gør mit yderste for at forstå din reaktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor et sted, hvor de lokale tror at det er okay at køre 70-80 kmt. inde i byen og 100-110 på landevejene..

Jeg siger ikke at det er alle der kører sådan, men mange gør og det pisser mig af at der ikke bliver gjort noget ved det!

Politiet har ikke en jordisk chance her på øen for at stoppe nogen der overtræder loven, for det rygtes SÅ hurtigt, når de er her og det er så skide synd når jeg dagligt oplever biler der suser biler forbi med 100-110 kmt. forbi ude på landevejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle latterlige røvhuller at køre på dem måde.

Er det de samme mennesker der gør det Gentagende gange for så kunne man vel falde et ord til dem vel og mærket hvis i ved hvem de er og bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle latterlige røvhuller at køre på dem måde.

Er det de samme mennesker der gør det Gentagende gange for så kunne man vel falde et ord til dem vel og mærket hvis i ved hvem de er og bor

Det er en hjemmeskrevet "landlov".

Politiet kommer nok over på øen i civil 1 gang om dagen og det er i timerne, hvor folk er på arbejde.

De kommer i "reklame"vogn ca. 1 gang i ugen og nogle gange kan der gå 2 uger før man ser dem herover...

Derfor er der nogen der åbenbart tillader sig at køre som det passer dem.

Konfronterer man politiet med det griner de bare og siger at de jævnligt laver razzia, det hjælper jo bare ikke når de gør det i et tidsrum og på steder, hvorpå fartbøllerne ikke kommer <_< og det hjælper jo slet ikke når det bliver sendt rundt at politiet er på øen, når de så endeligt er her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min perfekte drømmeverden ville der jo bare være overvågning overALT (undtagen i private hjem, dog...) og så ville det slet ikke være aktuelt at sladre om hvor der var politi i civil :P

Men jeg kan godt sidde og filosofere lidt over, om jeg synes det er ok, at politi "udgiver" sig for ikke at være politi og fanger folk på den måde :unsure På den ene side, så synes jeg jo, at det tjener et godt formål (at få stoppet dem, der bryder loven). Men på den anden side kan jeg godt synes, at der er noget principielt forkert i at udgive sig for at være en anden... Og ud fra dén tankegang kan jeg godt synes at det er en lille bitte smule okay at afsløre politi i civil.

Men alt i alt, synes jeg ikke at det er særlig "smart" at advare folk om at der er politi i nærheden (heller ikke kærester og andre man holder af - de skal da også køre ordentligt :huh). Jeg tænker, at det er med til at give et urealistisk billede af, hvordan folk kører i trafikken (og dermed hvor meget der skal sættes i værk for at gøre det bedre) og så tænker jeg også, at det vel til syvende og sidst handler om vores alle sammens sikkerhed.

Jeg er ret ligeglad med om folk får en BØDE, for det er ikke vigtigt for mig at trafiksynderen bliver straffet. Jeg tænker bare, at hvis folk kører for stærkt, så er det lidt bedre, at de liiiiiiiiiige bliver mindet om, at det kan være farligt af et fremmed menneske, end at de tænker "Puha, godt at jeg blev advaret, så slap jeg for bøden". Det er jo nok individuelt hvordan man reagerer på henholdsvis en bøde og en advarsel (fra politi eller ven), men jeg tror at der i mange tilfælde er tale om en bjørnetjeneste, hvis man advarer om at der er politi.

... Noget helt andet, ville man egentlig ikke kunne få en bøde for det? Tæller det ikke som at hindre en tjenestemand i funktion, og er det ikke strafbart???

Edit: I min perfekte drømmeverden ville der jo egentlig slet ikke være behov for overvågning fordi alle bare levede i harmoni med hinanden. :rolleyes But you get the point ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min perfekte drømmeverden ville der jo bare være overvågning overALT (undtagen i private hjem, dog...) og så ville det slet ikke være aktuelt at sladre om hvor der var politi i civil :P

Men jeg kan godt sidde og filosofere lidt over, om jeg synes det er ok, at politi "udgiver" sig for ikke at være politi og fanger folk på den måde :unsure På den ene side, så synes jeg jo, at det tjener et godt formål (at få stoppet dem, der bryder loven). Men på den anden side kan jeg godt synes, at der er noget principielt forkert i at udgive sig for at være en anden... Og ud fra dén tankegang kan jeg godt synes at det er en lille bitte smule okay at afsløre politi i civil.

Men alt i alt, synes jeg ikke at det er særlig "smart" at advare folk om at der er politi i nærheden (heller ikke kærester og andre man holder af - de skal da også køre ordentligt :huh). Jeg tænker, at det er med til at give et urealistisk billede af, hvordan folk kører i trafikken (og dermed hvor meget der skal sættes i værk for at gøre det bedre) og så tænker jeg også, at det vel til syvende og sidst handler om vores alle sammens sikkerhed.

Jeg er ret ligeglad med om folk får en BØDE, for det er ikke vigtigt for mig at trafiksynderen bliver straffet. Jeg tænker bare, at hvis folk kører for stærkt, så er det lidt bedre, at de liiiiiiiiiige bliver mindet om, at det kan være farligt af et fremmed menneske, end at de tænker "Puha, godt at jeg blev advaret, så slap jeg for bøden". Det er jo nok individuelt hvordan man reagerer på henholdsvis en bøde og en advarsel (fra politi eller ven), men jeg tror at der i mange tilfælde er tale om en bjørnetjeneste, hvis man advarer om at der er politi.

... Noget helt andet, ville man egentlig ikke kunne få en bøde for det? Tæller det ikke som at hindre en tjenestemand i funktion, og er det ikke strafbart???

Edit: I min perfekte drømmeverden ville der jo egentlig slet ikke være behov for overvågning fordi alle bare levede i harmoni med hinanden. :rolleyes But you get the point ;)

Du sætter ord på de tanker jeg har omkring det her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taxachauffører advares kollektivt. Når der på deres skærm står at der er glat i et bestemt område betyder det at der er fartkontrol i området.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taxachauffører advares kollektivt. Når der på deres skærm står at der er glat i et bestemt område betyder det at der er fartkontrol i området.

Ej seriøst? :blink Burde det ikke stoppes :unsure (Og er det kun mig der tænker "De taxachauffører, som jeg har kørt med har dælme også tit kørt råddent" og at det derfor som sådan ikke kommer bag på en, hvis de bliver advaret?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER