Joxi

E-bøger -Din mening?

17 indlæg i dette emne

Som amatørforfatter, interessere dette mig MEEEGET. Jeg har hørt -og læst- at Ebøger i stor grad er ved at vinde indpas.

Jeg har via et netværk adgang til et program hvor jeg kan oprette, skrive og udgive en Ebog, og jeg har kikket på det mange gange, men ved ikke rigtigt om det er noget jeg vil forsøge mig med. Den ultimative drøm er jo at blive accepteret af et forlag, at blive udgivet, og at kunne stå med den færdige, trykte bog i hånden.. skrevet af mig, som nu kan kalde sig en RIGTIG forfatter. Ikke desto mindre synes jeg at det med Ebøger er interessant. Selv har jeg aldrig læst en Ebog.. Jeg er nok lidt gammeldags på det punkt.

Men jeg kunne godt tænke mig alligevel at lave en "lille stikprøve" herinde

køber og Læser du Ebøger?

Hvor ofte ca?

Foretrækker du Ebøger frem for almindelige gammeldags?

Og hvad er din generelle mening om Ebøger?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig læst en e-bog. Ved ikke, om det er noget andet, hvis man nu havde en ipad eller noget andet, der var "rart" at læse på, men almindeligvis hader jeg at læse lange tekster på min computer, og vælger f.eks. altid at printe mit pensum, når jeg har fået det elektronisk.

En bog, som jeg læste for hyggens skyld, kan jeg kun forestille mig at læse i trykt form. :)

Men hvem ved, om jeg hopper med på moden en dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke læst en e bog før. Jeg er nok også lidt gammeldags.

Jeg vil helst sidde med en rigtig bog i hånden, det er sådan jeg hygger mig bedst og slapper af.

Kommer nok aldrig på e bog vognen, jeg får simpelthen ondt i hovedet af at læse på computeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

almindeligvis hader jeg at læse lange tekster på min computer

Jeg vil helst sidde med en rigtig bog i hånden, det er sådan jeg hygger mig bedst og slapper af.

Kommer nok aldrig på e bog vognen, jeg får simpelthen ondt i hovedet af at læse på computeren :)

Lige præcis disse ting har jeg også haft i tankerne, og det er primært af de årsager at jeg ikke har gjort forsøget endnu.

Men nu er jeg som sagt også selv til en god gammeldags bog i hånden :loveshower

Måske jeg gør forsøget en dag - Bare for at prøve :wee

Hvis der er flere der vil give deres mening til kende så kom friskt :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ups dobbeltpostet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang jeg ser reklamen for e-bøger, tænker jeg at NU må jeg snart prøve sådan en!!

Vil også helst sidde med en "rigtig bog" - fordelen ved e-bøger er bare at man ALTID har dem med jo, og de er super praktiske. Så jeg kommer i gang med at læse dem.. Engang :rolleyes

Jeg kommer ALDRIG til at købe en e-bog.. Jeg køber almindelige bøger, men det er sjældent.. Jeg er FAN af biblioteket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er af samme mening. Og trykte bøger kan også havne på biblioteket - Hvor Ebøger ikke er noget der kan lånes.. endnu da.

Jeg sad den anden dag og kikkede på forskellige ebog sites. SÅ at mange af dem var gået ned fra 175 kr størrelsen til 14-17 kr.

Endnu to grunde til at jeg tøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er af samme mening. Og trykte bøger kan også havne på biblioteket - Hvor Ebøger ikke er noget der kan lånes.. endnu da.

Jeg sad den anden dag og kikkede på forskellige ebog sites. SÅ at mange af dem var gået ned fra 175 kr størrelsen til 14-17 kr.

Endnu to grunde til at jeg tøver.

På den anden side; Tror måske det kan fange nogen.. Hvis jeg nu læste en e-bog, af dig fx.. Så ville jeg måske efterspørge den på biblioteket - og i en boghandel.. Så på den måde, er det jo en måde at blive "kendt" på :)

Jeg vil hellere give 20 kr for en e-bog, som jeg ikke er HELT sikker på er god, og hvor jeg ikke kender forfatter.. Det vil ALDRIG ske at jeg køber en bog i boghandlen, af en "ukendt" forfatter ..

Så det er en måde at få et navn på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser ca. 5 e-bøger om måneden, for det er max antal man kan låne via biblioteket (https://ereolen.dk/)

Kan godt lide at have rigtige bøger i hånden, men glemmer altid at få dem med, at få dem afleveret på biblioteket og jeg er for nærig til at købe dem.

Med mine e-bøger har jeg dem på mobilen som jeg jo altid har med, og har jeg lige 10 minutter mens jeg venter på et eller andet kan jeg lige snuppe et par kapitler.

Eneste minus er at det kan være svært at læse udendørs i solskin på mobilen - der er en rigtig bog bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser ca. 5 e-bøger om måneden, for det er max antal man kan låne via biblioteket (https://ereolen.dk/)

Kan godt lide at have rigtige bøger i hånden, men glemmer altid at få dem med, at få dem afleveret på biblioteket og jeg er for nærig til at købe dem.

Med mine e-bøger har jeg dem på mobilen som jeg jo altid har med, og har jeg lige 10 minutter mens jeg venter på et eller andet kan jeg lige snuppe et par kapitler.

Eneste minus er at det kan være svært at læse udendørs i solskin på mobilen - der er en rigtig bog bedre :)

Ej hvor smart.. Kan man få det til at virke på iphone??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg vidste ikke man kunne låne dem - det var da en glædelig nyhed :glad - så kom der lige et ekstra plus på kontoen hos mig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser ikke e-bøger, fordi jeg pt ikke har en dims til at læse dem med, og jeg synes min tlf er for lille til det, men min mand læser ikke andet og er begejstret for det. Han er nemlig sådan en, der NÆGTER at låne på biblioteket og vil eje sine bøger selv. Og når man kombinerer det med ikke al for meget reol-plads, så er e-bøger altså virkelig smart ;-) Derudover er det også nemt, når man skal på ferie og ikke behøver slæbe en ekstra kuffert med litteratur med :-)

Personligt har jeg ikke noget særligt på at sidde med en bog i hånden over en tablet eller lign...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have sådan en e book reader, for jeg har fået ondt i skulderen af at altid have bøger med i tasken. Synes det kunne være fedt at bruge når man fx var på ferie eller sidder i venteværelset ved lægen.

Jeg ELSKER at læse og ELSKER mine bøger :loveshower

Det eneste problem er at bøger fylder :(

Jeg har svært ved at skille mig af med mine bøger. så pt har jeg omkring 10 flyttekasser i kælderen med bøger.

Jeg elsker fornemmelsen af en bog i hånden og duften af parpiret. Så det vil kræve en tilvænning

Jeg har læst uddrag af bøger på min smartphone og har hentet Wordpatt ned, som er en app hvor ukendte forfattere kan skrive og kan uploade i bidder. Det synes jeg er ret smart

Men jeg ville da gerne give det samme for en e bog som for en alm, hvir jeg havde muligheden for at bruge det på en ebook reader (som er lavet til at læse fra, i modsætning til en alm skærm. Det er vist noget med lysindfald ovs) Duer ikke til at sidde og læse på en computer desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok det man kan kalde en bog-snob. Jeg læser få bøger, men når jeg gør, oplsuger de al min tid, og jeg bliver ret nørdet for en kortere periode, mens detstår på.

Jeg kaster mig sjældent ud i nye bøger, for jeg kan simpelthen ikke læse dårlige bøger. Og her er jeg ret kræsen! Tror måskedet hænger sammen med at jeg læser så meget i forbindelse med et studie, og så tager jeg ikke pause fra læsningen, ved at læse ;)

Dermed er jeg ret tilbageholden overfor e-bøger, som er skønlitteratur. Har ikke prøvet det, og har heller ikke haft interessen.

En del af læseoplevelsen er for mig også at dufte til den, være den første til at bladre i den, åbne på første side, og køre den sprøde lyd af en og der bliver åbnet forførte gang (sagde jo jeg var nørdet :D )

Kunne nok godt finde på det, hvis jeg stod og manglede en godnatbog til mit barn, og har gjort det med studiebøger, men ikke hyggelæsning til mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker min iPad og det at jeg kan låne bøger på ereolen.dk.

Får læst meget mere, og nu kan man endda også låne lydbøger.. Synes det er helt fantastisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nogle af de saakaldte e-guides, altsaa smaa boeger der guider dig indenfor et eller andet emne. Jeg har nogle af dem fra Alun.dk, men jeg bruger dem mest som opslagsboeger paa computeren.

Selv var jeg lige ved at koebe en e-bog forleden, om foedsel, men jeg er nok stadig lidt gammeldags og forestiller mig ikke, at det er rart at laese en hel bog ved en skaerm. Men jeg kan omvendt godt forestille mig at aendre mening. Paa en nylig flyvetur var der en del, der sad og laeste en bog via deres pad, saa det er helt sikkert et faenomen, som vil vinde frem, tror jeg.

Saadan helt konkret kan man vel godt forestille sig at du skriver en bog, som udkommer som e-bog og maaske samtidig eller sidenhen som trykt bog... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er rigtige mange meninger - både for og i mod - Dejligt :glad Det var præcis det jeg gerne ville have!

Jeg tror jeg gør forsøget på et eller andet tidspunkt. - Og det kommer nok til at blive en realitet inden jeg opnår mit mål om at blive udgivet i bogform hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER