Barbamama

Fars dag 2012

19 indlæg i dette emne

Ja, jeg ved godt at mors dag kommer først (det er godt nok 13. maj, ikke? Jeg kan aldrig huske om det er første eller anden søndag i maj :wacko), men jeg har altid sværere ved at finde på en gave til min far... :unsure

Giver I jeres far noget? Og i givet fald hvad?

Jeg trænger virkelig til noget inspiration. Jeg har verdens bedste far, men han er totalt umulig at købe gave til:

- Han klager jævnligt over sin vægt så chokolade er sådan lidt ... bahh... (og han har masser af motionsudstyr, så det mangler han heller ikke)

- Han drikker ikke vin (og vader i specialøl, fordi det tidligere har været løsningen)

- Han er modstander af alt hvad der hedder parfume o. lign.

- Han er aldrig hjemme på fars dag, så en oplevelsesgave falder en smule til jorden, fordi det vil være på en anden dag end fars dag (+ jeg synes det bliver halvdyrt :unsure)

- Han er ret god til at formidle sine penge, så hvis der er noget, han gerne vil have, så kan han faktisk altid bare gå ud og købe det selv

- Han er forholdsvist ligeglad med planter

- Han har masser af interesser, men ikke rigtig nogen, som jeg synes man kan købe noget til (politik, gamle danske film, sin hund, historie... Og han HAR allerede nærmest ALLE gamle film og historiebøger, som interesserer ham)

- De lidt corny "verdens bedste far"-ting synes han vist er ok søde, men nu hvor han har fået børnebørn, så er det jo DEM, der giver ham den slags, og så synes jeg bare at jeg er for gammel til at give dem :rolleyes

Det eneste han ALTID ønsker sig er billeder af sine børn/svigerbørn/børnebørn. Og jeg føler mig IKKE fotogen pt. <_<

Nå, det var en lang klagesang fra mig ;)

:btopic Holder I fars dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder ikk fars dag, da vores far er lidt ligeglad med gaver. Men vi holder mors dag (2.søndag i maj) fordi vores mor er ret så glad for gaver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her der er det en buket til kirkegården... Og det er 25 gang det er det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min far får altid en gave på fars dag. Sidste år fik han et kirsebærtræ, og i år bliver det nok også et frugttræ af en slags

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gør vi. Sidste år blev det til shorts og skjorte. I år ved jeg det ikke endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi fejrer farsdag :) Eller fejrer og fejrer - vores fædre får en gave :) Nogle gange får vores fædre specialøl :) Sidste år gik vi vist sammen med mandens søskende og gav deres far en polo t-shirt.... kan faktisk ikke huske hvad vi gav min far, men der er vi også ofte sammen med mine søstre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fars dag har jeg altid nemmere ved at huske, da det er grundlovsdag d. 5 juni :).

Jeg ved at man kan købe forskellige ting, hvor der står verdens dejligeste far, bl.a. forklæde og grillhandsker, en toaster osv i den dur, måske det kunne være noget.

Vi giver vin via interflora, der kan man nemlig få et antal flasker med en lille blomst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ofte køber vi noget tøj til ham, enten boxershorts, strømper, slips, skjorte eller T-shirt. Nogle gange har han fået værktøj og de sidste par år har WEBER merchandise været et hit.

Ved ikke lige med i år - men regner med at finde på noget til min mand også, han har nemlig været helt ekseptionel fantastisk her i graviditeten så syntes han fortjener en lille ekstraordinær tilkendegivelse af at jeg er glad for at HAN er faren til mit barn!

Jeg tror det bliver lidt noget andet end til min far da de ikke kunne være mere forskellige, men ikke noget vildt dyrt, bare en lille tilkendegivelse af hvor stor pris jeg egentlig sætter på ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fejrer fars dag, men ved ligesom dig heller ikke hvad jeg skal give min far i år.. Håber jeg kommer på noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan vi heldigvis altid give ham en flaske vin, da han samler på dem! :) Han er også rigtig glad for øl fra Skagens bryghus, men da han selv bor i Skagen har han rimlig nem adgang til dem så dem mangler han ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror min far skal have en t-shirt eller noget lignende... Vi faar se. SYnes det bliver svaerere og svaerere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at give min far sommerskjorter, poloshirts etc.. det er som regel et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år fik min far et hjemmelavet gavekort til hjælp i haven :)

Det er oftest hjemmelavede gaver han får.

I år bliver det en ordentligt bunke hindbær snitter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på bar bund, min far får ALTID et eller andet til bilen.

Og det vil jeg bare ikke i år :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt bogen "De sidste timer - Afskedsbreve fra frihedskæmperne 1943-1945" håber at han bliver glad for den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far er en lidt yngre udgave af Søren Ryge, sådan lidt overdrevet :) Så han kan altid få et haveredskab, en flot plante, eller noget andet havegejl..

Men synes nu det er ret brugt, så vil finde på noget andet. Måske noget nyt tøj, en bluse eller en fin skjorte..

Han har parfumeallergi, så det er helt udelukket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far er en lidt yngre udgave af Søren Ryge, sådan lidt overdrevet :) Så han kan altid få et haveredskab, en flot plante, eller noget andet havegejl..

Men synes nu det er ret brugt, så vil finde på noget andet. Måske noget nyt tøj, en bluse eller en fin skjorte..

Han har parfumeallergi, så det er helt udelukket :)

Det er min far også :D sidste år gav jeg ham en bog som hedder "spis dit ukrudt". Den er han helt vild med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far får et medlemsskab til borgrafklub danmark. Køber to stk og så gå bi i biffen sammen og har far/datter tid. :7himmel

mange gange får han den altid forsinket. For jeg er modstander af at købe en gave hvis jeg ikke kan finde noget jeg synes han skal have. Heller glæder ham en give ham 'noget ligegyldigt'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far får et medlemsskab til borgrafklub danmark. Køber to stk og så gå bi i biffen sammen og har far/datter tid. :7himmel

mange gange får han den altid forsinket. For jeg er modstander af at købe en gave hvis jeg ikke kan finde noget jeg synes han skal have. Heller glæder ham en give ham 'noget ligegyldigt'

Ej en fantastisk gave... Min far går dog ikke i bio så den falder igennem herhjemme, men hvis han gjorde så havde jeg nupset den idé...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER