SarahDK

Har i det godt?

235 indlæg i dette emne

Åh hvem der bare kunne nøjes det... her er det venepumpe øvelser flere gange om dagen, 3 liter vand (mindst), massage af fødder i baby olie (jeg ved ikke hvorfor, men virker det så er jeg tilfreds), 3 gange indsmørring i creme om natten, en balje køligt vand til fødderne i løbet af dagen m.m. og det er KUN så jeg kan være i de klip klappere som snart gir op.

Derudover har jeg kappal-tunnel-syndrom (tror jeg det hedder) hvilket giver følelses forstyrrelser i min højre arm pga vand der klemmer nerver i skulderen. Nogle nætter også venstre arm, men heldigvis ikke altid...

+ åreknuder på inderlårene...

+folk der kommenterer mine fede ankler <_<

+smerter om natten...

Tjah... jeg overlever det nok MEN det er ved at være ret strenge.

Ja det er meget meget værre end mig det derwhistling.gif sikke hårdt ramt du er.... får virklig ondt af dig, synes mine elefant fødder er slemme nok.... og dit er bare 100 gange værrerespect.gif for at du finder ud af at holde det ud.... Jeg var blevet bund hysterisk tror jeg!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er meget meget værre end mig det derwhistling.gif sikke hårdt ramt du er.... får virklig ondt af dig, synes mine elefant fødder er slemme nok.... og dit er bare 100 gange værrerespect.gif for at du finder ud af at holde det ud.... Jeg var blevet bund hysterisk tror jeg!!!!

:lolhit det tror jeg også jeg er nogle gange :D men nu kan jeg ligesom se mig ud af det... inden en måned (og helst i nat) er hun ude og så forsvinder vandet igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu på 9 kg vægtøgning på de sidst små 4 uger. Og det er vand det allermeste af det (håber og tror jeg).

Havde ikke rigtig vand i kroppen før for 2 uger siden, men nu når hævelsen næsten knæniveau. Skal bare have benene nedad lidt så er de giga. Min eneste trøst er at det forsvinder når baby er kommer ud og faktisk mere giver uro end smerter.

Og på trods af absurd vægtøgning og ødemer, er blodtryk, urin og blodprøver i orden så ikke tegn på svangerskabsforgiftning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40+ 0 og stadig ingen baby til mig.... og AV mine ribben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!whistling.gif har virklig ingen tålmodighed mere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været afsted til vækstscanning i dag... Den viste en fin lille spunk på omkring 2900g, på nogle punkter var den lidt for lille, men det lød ikke til, at vi skulle være bekymret :loveshower

Men det vi var mest spændt på var hvordan spunken vendte. Efter at vi i sidste uge fik at vide at den lå i tværleje, har jeg haft på fornemmelsen at den havde stilt sig i UK, til scanningen i dag kunne vi se at den igen lå i tværleje, med hovedet en smule ned. Så det resulterede i, at vi skulle til et vendningsforsøg, som de heldigvis havde tid til med det samme.

Den jordemoder der skulle hjælpe med vendingen, og køre en streg, trykkede lidt på mig og mente nu ikke længere den lå i tværleje :huh

Men jeg fik kørt en streg mens vi ventede på lægen, og fik underholdt en falckredder der var på turnus på fødegangen. Efter 20 min kunne vi konstatere at baby havde det perfekt i følge stregen. Nu kom lægen og scannede mig igen og ganske rigtig, baby havde flyttet sig, så hovedet igen var på vej ned, så det blev ikke nødvendigt at skubbe på baby :yay

Men nu skal jeg kontrolleres en gang i ugen af min jordemoder, for at sikre hvordan den ligger, da den åbenbart har så meget plads at den kan vende sig alt det den vil.

Men ellers skulle jeg jo bare være opmærksom på hvis vandet gik, om det sivede eller kom i en skylle... Og ellers skulle jeg bare vente på normal fødsel. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligdt at I slap for vendingsforsøg. Så må vi håbe at spunken bliver liggende som han skal :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 + 4, og jeg venter....... Der er ingen tegn på at baby vil ud, han møfler glad rundt der inde..

Er træt af at være træt, dårlig nattesøvn og venten... Og den evige tanke i hovedet; bliver d i dag? I aften? Eller vil d starte i nat?

Er d flere der er på " overtid"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jordemoder i dag (37+5), og nu sidder baby fast og "meget dybt" som hun sagde det, men han blev kun vurderet til 2500gohmy.gif jeg synes det lyder af lidt, især fordi han blev vurderet til det samme for 2 uger siden!, dog af en anden jordemoder, som jeg efterhånden har haft 4 forskellige af... flot..

Hun sagde intet til vægten, kun at de jo vurderede forskelligt, og at hjertelyden ellers var helt perfekt... men er det ikke meget lidt?... jeg er selv et ret lille menneske, men både min mand og jeg vejede omkring 3500 ved fødslen... måske var hun bare dårlig til at vurdere..dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jordemoder i dag (37+5), og nu sidder baby fast og "meget dybt" som hun sagde det, men han blev kun vurderet til 2500gohmy.gif jeg synes det lyder af lidt, især fordi han blev vurderet til det samme for 2 uger siden!, dog af en anden jordemoder, som jeg efterhånden har haft 4 forskellige af... flot..

Hun sagde intet til vægten, kun at de jo vurderede forskelligt, og at hjertelyden ellers var helt perfekt... men er det ikke meget lidt?... jeg er selv et ret lille menneske, men både min mand og jeg vejede omkring 3500 ved fødslen... måske var hun bare dårlig til at vurdere..dry.gif

Det kan være MEGET forskelligt hvordan jordemødre skønner, så det tror jeg ikke, du skal lægge for meget i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 + 4, og jeg venter....... Der er ingen tegn på at baby vil ud, han møfler glad rundt der inde..

Er træt af at være træt, dårlig nattesøvn og venten... Og den evige tanke i hovedet; bliver d i dag? I aften? Eller vil d starte i nat?

Er d flere der er på " overtid"?

Jeg er 40+3 i dag og er helt med dig, det er ikke sjovt at vente længere. Håber snart der sker noget for os :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40+1 og tegnblødning - mit humør er bare det BEDSTE i et par uger efterhånden... :loveshower fjollet men der SKER da noget derinde så!!! Det føles dælme ikke altid sådan...!!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40+1 og tegnblødning - mit humør er bare det BEDSTE i et par uger efterhånden... :loveshower fjollet men der SKER da noget derinde så!!! Det føles dælme ikke altid sådan...!!! <_<

:super

Så må vi håbe baby snart vil ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for tegnblødningen ;o)

Jeg har glædesstrålende fortalt manden at det var "grønlige sneglespor" i dag, han var ved at dø ved at høre om den slags detaljer -men lige nu er jeg glad for alle tegn på at der snart sker noget! Håber at det var tegn på slimprop og at der snart sker noget mere ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordmoder i dag 38+5. Hun var så i tvivl om baby nu alligevel stod med hovedet nedad så røg lige til akut scanning! Heldigvis ligger han lige som han skal og står næsten fast. Puha jeg kom da helt op og svede!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordmoder i dag 38+5. Hun var så i tvivl om baby nu alligevel stod med hovedet nedad så røg lige til akut scanning! Heldigvis ligger han lige som han skal og står næsten fast. Puha jeg kom da helt op og svede!!

Uh ja, den tur kom jeg også igennem - føj en forskrækkelse!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Så må vi håbe baby snart vil ud

Uh ja går og analyserer hver eneste lille bitte lyd og følelse i min krop!!! Men glad det er jeg :loveshower

Hurra for tegnblødningen ;o)

Jeg har glædesstrålende fortalt manden at det var "grønlige sneglespor" i dag, han var ved at dø ved at høre om den slags detaljer -men lige nu er jeg glad for alle tegn på at der snart sker noget! Håber at det var tegn på slimprop og at der snart sker noget mere ;o)

Ha ha... Ja jeg valgte så bare at sige tegn blødning og slimprop til min mand - Så er han informeret men uden detaljerne... for så tror jeg ikke der er NOGEN mulighed for flere børn :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også overtid her - 40+3 Har været ved jordmoder for sidste gang... ikke nogen tegn på noget som helst. Skal til Hindeløsning søndag ellers er det igangsættelse onsdag i næste uge. <_< Håber der sker noget inden.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 + 6, og der sker stadigvæk ingenting... Der er mange pluk-veer, men d har der været i uger eftrerhånden...

Jeg er ved at få nok af det her venten og den trætte klumpe-dumpe krop. Har parkeret mig selv i sofaen m strikketøj og venter... Håber I andre har lidt hurtigere bebser ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den sidste uges tid har jeg haft mange plukveer og niv om aftenen, og så har det været væk næste morgen <_<

Men hele dagen i dag har jeg godt nok haft mange nivende plukveer og murren nederst i maven, så ååh hvor jeg dog håber det er tegn på at der SNART sker noget!! Men tør alligevel ikke sætte næsen op efter noget, for der kan jo gå lang tid endnu før der sker noget..

Men :bd :bd :bd :bd :bd til jer alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige kommet hjem fra jordemoder... Spunken ligger stadig rigtig :loveshower

Så håber vi den bliver ved med det - den har dog lagt sig med ryggen i venstre side i stedet for højre.

Jordemoderen anbefaler dog stadig at jeg ligger mig ned hvis vandet går, eftersom spunken bevæger sig så livligt.

Næste jordemoderbesøg er om en uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være rigtig klar til at føde.

Orker ikke rigtig at lave noget som helst mere. Det vildeste jeg laver i løbet at dagen er at gå en sølle tur med hunden. Så hvis der mangler nogle forberedelser, så bliver der altså ikke gjort noget ved det, før efter fødslen. :gal

Hepper bogstavelig talt dagligt på baby og siger til ham at han skal gå igang, med hvad det nu er sådan en baby skal gå i gang med, NU! (Han hører dårligt :) )

Synes ikke rigtig der er nogen tegn på at fødslen er lige om hjørnet, men det behøver der vel heller ikke at være eller hvad?

På den anden side har jeg det stadig mærkeligt med at der kommer en baby ud af den her mave. Og endda en baby som vi har for altid, og ikke bare en uges tid og så er det det.

Er oppe på 21 kg nu og det er begyndt at kunne mærkes i mine knæ :13: . Samtidig gør hormonerene at jeg også har ondt i alle andre led, specielt fra morgenen af. <_<

Udover det så har jeg næsten konstant vand i fødderne nu, så har kun et par sko tilbage som jeg kan passe, så har investeret i nogle yndige h2o sandaler med velkrolukning.

Ja, begejstringen lyser ud af mig ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde at jeg keder mig HELT vildt. Det er ikke specielt spændende at se fjerner hele dagen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være rigtig klar til at føde.

Orker ikke rigtig at lave noget som helst mere. Det vildeste jeg laver i løbet at dagen er at gå en sølle tur med hunden. Så hvis der mangler nogle forberedelser, så bliver der altså ikke gjort noget ved det, før efter fødslen. :gal

Hepper bogstavelig talt dagligt på baby og siger til ham at han skal gå igang, med hvad det nu er sådan en baby skal gå i gang med, NU! (Han hører dårligt :) )

Synes ikke rigtig der er nogen tegn på at fødslen er lige om hjørnet, men det behøver der vel heller ikke at være eller hvad?

På den anden side har jeg det stadig mærkeligt med at der kommer en baby ud af den her mave. Og endda en baby som vi har for altid, og ikke bare en uges tid og så er det det.

Er oppe på 21 kg nu og det er begyndt at kunne mærkes i mine knæ :13: . Samtidig gør hormonerene at jeg også har ondt i alle andre led, specielt fra morgenen af. <_<

Udover det så har jeg næsten konstant vand i fødderne nu, så har kun et par sko tilbage som jeg kan passe, så har investeret i nogle yndige h2o sandaler med velkrolukning.

Ja, begejstringen lyser ud af mig ikke?

årh et skønt indlæg :loveshower undskyld men du lyder næsten lige så desperat som mig :whistling jeg har så bare oplevet både tegnblødning og slimprop og jeg er mere end sikker på at bækkenet giver sig og hovedet borer sig nedad - og hun har snart stået fast så længe at jeg begynder at tro at hendes hoved har form som en fransk baguette når hun endelig kommer. Men en ve har jeg ikke set skyggen af <_< 2 dage så får jeg mit første tilbud om ingangsættelse og jeg vil takke JA til det. Er SÅ træt af at være fanget i den her krop (på plus 22 kg sikkert mere), være afhængig af andre, have ondt konstant, være hævet op som en spærre ballon af vand i kroppen.

Og for lige at toppe op på ØVsomheden, så det ene par sko jeg har tilbage jeg kan passe - dem gik der hul på sålen igår <_< TYPISK!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ER også ved at være desperat. Jeg tror egntlig ikke så meget på det, men overvejer virkelig at købe et læs ananas og en skov med hindbærbladthe, i håb om at fremskynde processen.

Og jeg ved godt at jeg ikke er gået over tid endnu og derfor ik helt har nogen grund til at brokke mig, men det føles som om jeg er gået over tid!

Jeg er faktisk kommet til det punkt, hvor jeg glæder mig lidt til at føle veerne, for så kommer man da nogen vegne, i stedet for at sidde her og sygne hen i sofaen.

Tør ik tænke på hvordan jeg bliver, hvis jeg går over tid!!!"

Og det er bare typisk med sådan nogle møg sko, hva? De skulle have en ordentlig røvfuld skulle de :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde at jeg keder mig HELT vildt. Det er ikke specielt spændende at se fjerner hele dagen <_<

Kender det kun alt for godt - gider ikke være sofakartoffel... Men kan ikke rigtig holde til andet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER