SarahDK

Har i det godt?

235 indlæg i dette emne

Jeg har de sidste dage haft en del menslignende smerter ligesom jeg havde i starten. Er jeg den eneste og er der evt. nogen der har en forklaring?

Jeps - og det er kun et godt tegn :glad Jeg er ret sikker på at det er en blanding af at din livmoder gør sig klar til fødsel OG at skelettet giver sig - du skal jo lige have omrokeret hele understellet så der er plads til 3-4 kg baby der skal skrue sig den vej ud :blink jeg hilser smerterne velkommen og håber det betyder at livmodermunden så småt forsvinder og jeg allerede gør de første antræk til at udvide mig.

Jeg har været lige så skidt og er det stadig.... men hverken vand elelr slimprop eller blødning er noget jeg har set noget til.... så er ret forvirret.... jeg håber jeg overlever natten, og så skal jeg også til jordemoder i morgen over middag.... så jeg er lige så spændt.... du får lige noget bd.gif af mig....

Skal hilse og sige at langt fra alle oplever NOGEN af delene inden en fødsel - de fleste går bare i veer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeps - og det er kun et godt tegn :glad Jeg er ret sikker på at det er en blanding af at din livmoder gør sig klar til fødsel OG at skelettet giver sig - du skal jo lige have omrokeret hele understellet så der er plads til 3-4 kg baby der skal skrue sig den vej ud :blink jeg hilser smerterne velkommen og håber det betyder at livmodermunden så småt forsvinder og jeg allerede gør de første antræk til at udvide mig.

Skal hilse og sige at langt fra alle oplever NOGEN af delene inden en fødsel - de fleste går bare i veer!!!

Ok, det er da rart at vide, hun sprugte eller da jeg ringede til fødegangen... om noget af det var sket... jeg sagde nej.. og så lød hun helt opgivende.... jeg føler virklig der er lang vej endnu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det er da rart at vide, hun sprugte eller da jeg ringede til fødegangen... om noget af det var sket... jeg sagde nej.. og så lød hun helt opgivende.... jeg føler virklig der er lang vej endnu....

Da jeg selv ringede til FG for noget tid siden pga. utilpashed og en masse plukkeveer, blev jeg også spurgt til tegnblødning og fostervand, så tror bare det er ren rutine. Da jeg gik i fødsel med min søn i '10 oplevede jeg ingen af delene, jeg vågnede pludselig med veer - Og blod så jeg først, da jeg blev undersøgt på FG for at tjekke, hvor meget jeg havde åbnet mig.

Håber snart du slipper for at "lide" mere :kram2 :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig begyndt at opleve nogle trælse plukveer.. Hver gang jeg rejser mig, eller går og når han bevæger sig så kommer de og de gør faktisk ondt... maaand kunne være nice hvis jeg bliver en tidlig føder!... wooop woop baby duuuust!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig begyndt at opleve nogle trælse plukveer.. Hver gang jeg rejser mig, eller går og når han bevæger sig så kommer de og de gør faktisk ondt... maaand kunne være nice hvis jeg bliver en tidlig føder!... wooop woop baby duuuust!

:ditto Kunne ikke være mere enig. Hvem end der har sagt, at plukveer ikke gør ondt er en kæmpe løgner! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv... Har lige været til jordemoder og fra at ligge pænt med hovedet nedad sidste gang har den nu endnu en gang lagt sig på tværs <_<

Hun snakkede om at sende mig til scanning, men eftersom jeg allerede har tid til scanning på tirsdag, så skal vi bare vente og se om den vender sig. Nu skal jeg bare ligge med numsen i vejret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv... Har lige været til jordemoder og fra at ligge pænt med hovedet nedad sidste gang har den nu endnu en gang lagt sig på tværs <_<

Hun snakkede om at sende mig til scanning, men eftersom jeg allerede har tid til scanning på tirsdag, så skal vi bare vente og se om den vender sig. Nu skal jeg bare ligge med numsen i vejret.

Øv hvor træls. håber den når at vende sig rigtig inden scanningen sågood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv... Har lige været til jordemoder og fra at ligge pænt med hovedet nedad sidste gang har den nu endnu en gang lagt sig på tværs <_<

Hun snakkede om at sende mig til scanning, men eftersom jeg allerede har tid til scanning på tirsdag, så skal vi bare vente og se om den vender sig. Nu skal jeg bare ligge med numsen i vejret.

Øv håber da virkelig at den lille har lagt sig rigtigt til på tirsdag. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*ck jeg har det rigtig hyggeligt med min vægt for tiden. Inden jeg blev indlagt for 3,5 uge siden havde jeg taget 6 kg på - da jeg kom hjem fra sygehus stod det på +8 kg, i søndags +11 kg og i dag +13 kg!!!! Dvs 7 kgs vægtøgning på 3,5 uge. :blink

Det er jo sindsygt. En hel del af det er jo nok væske, fødderne og hænderne er virkelig begyndt at hæve op. Hvad skal det ikke ende med?

Var forbi og få taget ekstra blodprøver og i morgen skal jeg til scanning og tale med læge på sygehuset (hvilket var planlagt), så må vi se om jeg skal kontrolleres ekstra. Håber ikke det giver ballade med blodtrykket som jo indimellem har ligget på grænsen, men ved kontrollerne er normale. Urinen er også normal. Så krydser fingre for at det bare er væske der giver balladen og ikke andet.

Forresten så skyder jordemoderen babyen til at være en ordenlig basse. Er sgu godt nok spændt på hvad scanningen siger i morgen. Havde regnet med en baby på ca 4000g men det kan da godt være hun ender med at blive lidt større hvis jeg går til termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*ck jeg har det rigtig hyggeligt med min vægt for tiden. Inden jeg blev indlagt for 3,5 uge siden havde jeg taget 6 kg på - da jeg kom hjem fra sygehus stod det på +8 kg, i søndags +11 kg og i dag +13 kg!!!! Dvs 7 kgs vægtøgning på 3,5 uge. :blink

Det er jo sindsygt. En hel del af det er jo nok væske, fødderne og hænderne er virkelig begyndt at hæve op. Hvad skal det ikke ende med?

Var forbi og få taget ekstra blodprøver og i morgen skal jeg til scanning og tale med læge på sygehuset (hvilket var planlagt), så må vi se om jeg skal kontrolleres ekstra. Håber ikke det giver ballade med blodtrykket som jo indimellem har ligget på grænsen, men ved kontrollerne er normale. Urinen er også normal. Så krydser fingre for at det bare er væske der giver balladen og ikke andet.

Forresten så skyder jordemoderen babyen til at være en ordenlig basse. Er sgu godt nok spændt på hvad scanningen siger i morgen. Havde regnet med en baby på ca 4000g men det kan da godt være hun ender med at blive lidt større hvis jeg går til termin.

Hold da op, en vægtøgning, det må da være lidt et chokhuh.gif men man kan sige det er godt ud har de kontroller at skulle til, så er der jo styr på dig, og det kunne jo meget vel være vandet der har gjort øgningen... wink.gif Jeg håber alt er ok, og at scanningen viser en fin bebsloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*ck jeg har det rigtig hyggeligt med min vægt for tiden. Inden jeg blev indlagt for 3,5 uge siden havde jeg taget 6 kg på - da jeg kom hjem fra sygehus stod det på +8 kg, i søndags +11 kg og i dag +13 kg!!!! Dvs 7 kgs vægtøgning på 3,5 uge. :blink

Det er jo sindsygt. En hel del af det er jo nok væske, fødderne og hænderne er virkelig begyndt at hæve op. Hvad skal det ikke ende med?

Var forbi og få taget ekstra blodprøver og i morgen skal jeg til scanning og tale med læge på sygehuset (hvilket var planlagt), så må vi se om jeg skal kontrolleres ekstra. Håber ikke det giver ballade med blodtrykket som jo indimellem har ligget på grænsen, men ved kontrollerne er normale. Urinen er også normal. Så krydser fingre for at det bare er væske der giver balladen og ikke andet.

Forresten så skyder jordemoderen babyen til at være en ordenlig basse. Er sgu godt nok spændt på hvad scanningen siger i morgen. Havde regnet med en baby på ca 4000g men det kan da godt være hun ender med at blive lidt større hvis jeg går til termin.

No worries. Her er vi oppe på 21 kg :) Jeg ser virkelig ikke sådan ud, men ja, det er altså det jge har taget på. Vejede 57,5 kg før graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg vil så også sige at min vægt er eksploderet, jeg ved bare ikke hvor hugtigt, for jeg har ikke vejet mig regelmæssigt.... mig kan man heller ikke rigtig se hvor alle de kg skulle være.. udover på maven og lidt på røven, og vandet i fødderne... whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget 1,5 kg på, på 14 dage imellem 2 jordemoderbesøg.

Min jordemoders kommentar: "Ja nu har det jo også været ferie, så må du jo bare passe på resten af tiden" <_<

Det er bare sådan en fryd, med de kommentarer man skal have fordi man i forvejen er overvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget 1,5 kg på, på 14 dage imellem 2 jordemoderbesøg.

Min jordemoders kommentar: "Ja nu har det jo også været ferie, så må du jo bare passe på resten af tiden" <_<

Det er bare sådan en fryd, med de kommentarer man skal have fordi man i forvejen er overvægtig.

Ej come on!!! Helt ærlig - jeg er ALDRIG og jeg mener ALDRIG blevet vejet til et lægebesøg eller jordemoder besøg - jeg er blevet spurgt én gang om jeg vidste hvor meget jeg har taget på. Og jeg har da for længst rundet de 15 kg og har ikke turde stille mig på vægten siden. (det burde man jo :whistling ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej come on!!! Helt ærlig - jeg er ALDRIG og jeg mener ALDRIG blevet vejet til et lægebesøg eller jordemoder besøg - jeg er blevet spurgt én gang om jeg vidste hvor meget jeg har taget på. Og jeg har da for længst rundet de 15 kg og har ikke turde stille mig på vægten siden. (det burde man jo :whistling ).

Det er fordi jeg høre i overvægtig kategorien, så er de åbenbart meget obs på at jeg ikke tager mere end de 7-10 kg på. Jeg har indtil videre 9 kg på... Så jordemoderen føler åbenbart at der skal trædes lidt i det, selvom jeg har frabedt mig det. Men heldigvis er jeg god til at lade ryge det ind af det ene øre og ud af det andet. Jeg ved udemærket godt at jeg vejer for meget og hvad det skyldes.

Jeg og resten af familien er imponeret over at jeg har kunne holde vægten så godt... Og nu er jeg så langt henne, at jeg ikke gider at være vægtfokuseret hele tiden. Nok også derfor at der lige kom de 1,5 kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det er vanvittig flot :respekt Regner de egentlig vand i kroppen med? For det vejer jo ret meget. Jeg tror fx selv at jeg taber meget vand - ikke at jeg er naiv og tro at alt det "ekstra" er vand, men jeg har godt nok meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det er vanvittig flot :respekt Regner de egentlig vand i kroppen med? For det vejer jo ret meget. Jeg tror fx selv at jeg taber meget vand - ikke at jeg er naiv og tro at alt det "ekstra" er vand, men jeg har godt nok meget.

Ja, de regner vand i kroppen med. Men der har jeg været forskånt, har ikke haft noget overhovedet :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldige dig <_< <---- jaloux mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de regner vand i kroppen med. Men der har jeg været forskånt, har ikke haft noget overhovedet :yay

Så er du da super heldig.... jeg har ELEFANT fødder.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle har også gloet meget underligt på mig, når jeg har fortalt at jeg slet ikke har oplevet at have vand i kroppen... :blush

Men efter at have læst om jeres problemer med vand i kroppen, så er jeg også meget taknemmelig. Men jeg håber I overlever den sidste tid af graviditeten selv med elefantfødder :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle har også gloet meget underligt på mig, når jeg har fortalt at jeg slet ikke har oplevet at have vand i kroppen... :blush

Men efter at have læst om jeres problemer med vand i kroppen, så er jeg også meget taknemmelig. Men jeg håber I overlever den sidste tid af graviditeten selv med elefantfødder :goodluck

Jeg var ellers sikker på jeg slap for det vand, da jeg ikke havde set synet af det endnu da jeg var i uge 34... men så skal jeg lige love for det kom efterefter....lol_hitting.gif Jeg forventer da at overleve, de fleste dage får det godt nok, det gælder bare om at have et par gode klip klapper, og huske at få fødderne op lidt... så går det hele som endbox2.gif Jeg synes faktisk det er værre at jeg har en babynumse oppe i mine ribben 24 timer i døgnet, de er godt nok ømme mine ribbensmile.gif Nogen der kender det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ellers sikker på jeg slap for det vand, da jeg ikke havde set synet af det endnu da jeg var i uge 34... men så skal jeg lige love for det kom efterefter....lol_hitting.gif Jeg forventer da at overleve, de fleste dage får det godt nok, det gælder bare om at have et par gode klip klapper, og huske at få fødderne op lidt... så går det hele som endbox2.gif Jeg synes faktisk det er værre at jeg har en babynumse oppe i mine ribben 24 timer i døgnet, de er godt nok ømme mine ribbensmile.gif Nogen der kender det??

Altså jeg har ikke hendes numse i mine ribben 24/7, men til gengæld knalder hun den lige pludselig afsted dermod, så jeg får et mindre chok hver gang :D

Det var værre, da jeg ventede vores søn. Han lå konstant med hovedet op i mine ribben i højre side den sidste måneds tid, så jeg måtte tit sidde skævt for at kunne holde ud at sidde (nogenlunde) opret :rolleyes Han formåede så også at fjerne en god del af sin manke på den måde, så han lignede en gammel mand, der havde tabt "toppen", da han kom ud :lolhit Vi kaldte ham en lille Danny Devito den første tid... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ellers sikker på jeg slap for det vand, da jeg ikke havde set synet af det endnu da jeg var i uge 34... men så skal jeg lige love for det kom efterefter....lol_hitting.gif Jeg forventer da at overleve, de fleste dage får det godt nok, det gælder bare om at have et par gode klip klapper, og huske at få fødderne op lidt... så går det hele som endbox2.gif Jeg synes faktisk det er værre at jeg har en babynumse oppe i mine ribben 24 timer i døgnet, de er godt nok ømme mine ribbensmile.gif Nogen der kender det??

Uha, ja babynumse og fødder i ribbenene er bestemt ikke rart! <_<

Men de sidste par dage har jeg faktisk ikk følt mig så mast og klemt, og han har faktisk været ret flink ved mine ribben, så måske han er færdig med det pjat? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, ja babynumse og fødder i ribbenene er bestemt ikke rart! <_<

Men de sidste par dage har jeg faktisk ikk følt mig så mast og klemt, og han har faktisk været ret flink ved mine ribben, så måske han er færdig med det pjat? :rolleyes

Det kunne man da håbe på for digballoons.gif Jeg får vist ikke fred, for bebs beslutter at komme ud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer da at overleve, de fleste dage får det godt nok, det gælder bare om at have et par gode klip klapper, og huske at få fødderne op lidt... så går det hele som endbox2.gif

Åh hvem der bare kunne nøjes det... her er det venepumpe øvelser flere gange om dagen, 3 liter vand (mindst), massage af fødder i baby olie (jeg ved ikke hvorfor, men virker det så er jeg tilfreds), 3 gange indsmørring i creme om natten, en balje køligt vand til fødderne i løbet af dagen m.m. og det er KUN så jeg kan være i de klip klappere som snart gir op.

Derudover har jeg kappal-tunnel-syndrom (tror jeg det hedder) hvilket giver følelses forstyrrelser i min højre arm pga vand der klemmer nerver i skulderen. Nogle nætter også venstre arm, men heldigvis ikke altid...

+ åreknuder på inderlårene...

+folk der kommenterer mine fede ankler <_<

+smerter om natten...

Tjah... jeg overlever det nok MEN det er ved at være ret strenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER