SarahDK

Har i det godt?

235 indlæg i dette emne

Var til scanning i dag og det gik bare super godt.

Spunken blev vurderet til 1243g - så hvis den forsætter den vækstkurve den har nu, vurderede jordemoderen en terminsvægt omkring 3300g hvilket jeg synes er super fint.

Man bliver jo lidt skræmt når man kun høre at overvægtige får store børn. Men jeg skulle kun frygte et stort barn hvis jeg gik amok i tomme kulhydrater i den sidste del af min graviditet og det har jeg ikke planer om.

Scanningsjordemoderen forsøgte at få fat i Kolding, men de var gået hjem da vi var der. Så nu vil sekretæren i Haderslev forsøge at få fat i dem i morgen, så jeg kan få den sidste scanningstid i uge 35.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var til scanning i dag og det gik bare super godt.

Spunken blev vurderet til 1243g - så hvis den forsætter den vækstkurve den har nu, vurderede jordemoderen en terminsvægt omkring 3300g hvilket jeg synes er super fint.

Man bliver jo lidt skræmt når man kun høre at overvægtige får store børn. Men jeg skulle kun frygte et stort barn hvis jeg gik amok i tomme kulhydrater i den sidste del af min graviditet og det har jeg ikke planer om.

Scanningsjordemoderen forsøgte at få fat i Kolding, men de var gået hjem da vi var der. Så nu vil sekretæren i Haderslev forsøge at få fat i dem i morgen, så jeg kan få den sidste scanningstid i uge 35.

Det lyder da super fint med den terminsvægt. Men jo bedre blodsukkerkontrol med et begrænset indtag af hurtige kulhydrater så mindsker man risikoen for at baby bliver meget stor, samt får problemer med lavt blodsukker efter fødslen.

Håber du har fået tid til næste scanning. Jeg skal først scannes i uge 37, (tilvækstscanning), skal også lige ringe og bestille tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes alting bare kører på skinner efter min sygemelding - har det virkelig godt på trods af elefantitis og at der pludselig er flere kilometer ned til gulvet... Jeg lider stadig lidt af vand i kroppen, men jeg har lært at leve med det, smække benene op når jeg kan, drikke rigelige mængder vand, holde mig i ro når jeg kan mærke det er det jeg skal og huske at sove, sove, SOOOOOOVEEEEE...

I går havde jeg faktisk så meget energi at jeg fik ryddet op på mit skrivebord (hvor alt fra det nye babyværelse som jeg ikke lige vidste hvor jeg skulle gøre af var blevet opmagasineret) Rode skabet i gangen blev ordnet og og så tog jeg da også lige de andre skabe derude nu jeg var i gang - der skal jo være plads til flyverdragter og små børnesko, huer, vanter etc når vi når vinter - så min sko samling blev lidt indskrænket :whistling OVENI mine daglige gøremål som "ordne køkken", vasketøj og tjekke BK :whistling Det var fantastisk rart at få gjort - så nu er jeg snart for alvor klar til den lille prinsesse :loveshower

Jeg har det ikke engang skidt i dag - en smule svimmel men jeg var ved jordmoder i dag og blodtrykket ligger fint - så måske jeg bare skal være bedre til at tage de der jerntabletter og så huske at drikke mere vand når aktivitets niveauet også er lidt højere end jeg plejer...

Den lille har taget et fint ryk siden sidste jordmoder besøg hvor hun var skudt til lige under gennemsnit - i dag er hun skudt til at være OVER gennemsnittet og de tror hun vejer 1800 g :7himmel Men så behøver hun ikke rykke helt så meget næste gang - så ender hun jo på 5 kg :lol

Dejligt at der er mere overskud. Det betyder meget at der kommer ro på.

Jeg er også meget glad for min seng og har det bedst hvis jeg lige får en middagslur når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg har aldrig sovet til middag før, men nu elsker jeg det.

Har kæmpet lidt med de jerntabletter, man må jo ikke tage dem med det ene og det andet, men nu tager jeg dem inden jeg går i seng, så husker jeg det allerfleste gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der er mere overskud. Det betyder meget at der kommer ro på.

Jeg er også meget glad for min seng og har det bedst hvis jeg lige får en middagslur når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg har aldrig sovet til middag før, men nu elsker jeg det.

Har kæmpet lidt med de jerntabletter, man må jo ikke tage dem med det ene og det andet, men nu tager jeg dem inden jeg går i seng, så husker jeg det allerfleste gange.

Jeg plejer også at tage jern pillen om aftenen, jeg kunne heller ikke lige overskue det der med at man ikke må tage dem med det ene og det andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tiden til min sidste scanning... Åbenbart har de travlt i Kolding for jeg burde vist scannes når jeg er 35 uger henne, men har først fået en tid når jeg er 37+3... Så jeg håber ikke spunken kommer alt for tideligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået tid til den sidste scanning. Det bliver når jeg er 36+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tiden til min sidste scanning... Åbenbart har de travlt i Kolding for jeg burde vist scannes når jeg er 35 uger henne, men har først fået en tid når jeg er 37+3... Så jeg håber ikke spunken kommer alt for tideligt.

Mon ikke den bliver derinde så længe... Det er en tilvækstscanning ik? Hvis spunken skulle komme inden er vægten nok ikke det store problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke den bliver derinde så længe... Det er en tilvækstscanning ik? Hvis spunken skulle komme inden er vægten nok ikke det store problem.

Jo det er til tilvækstscanning, pga mit forhøjet BMI.

Min mand er helt sikker på baby kommer før tid, så blot derfor jeg lufter bemærkningen :D

Sidst blev den vurderet til en terminsvægt på ca. 3300 g, så jeg tror nu heller ikke den kommer ud så tideligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er til tilvækstscanning, pga mit forhøjet BMI.

Min mand er helt sikker på baby kommer før tid, så blot derfor jeg lufter bemærkningen :D

Sidst blev den vurderet til en terminsvægt på ca. 3300 g, så jeg tror nu heller ikke den kommer ud så tideligt.

Min mand tror også jeg føder en uge før tid. Men tror faktisk bare han er utålmodig og ikke rigtig ved hvad han skal forvente. Det ved jeg jo heller ikke :rolleyes Men mon ikke jeg mindst går til termin.

En forventet terminsvægt på 3300g er jo super fint. Jeg venter i spænding, pga mit BMI er det også noget svært at estimere en vægt på den lille derinde, men er ikke blevet scannet siden Misdannelsesscanningen, så det bliver spændende at se hvor stor hun faktisk er til tilvækstscanningen. (som først er om en måned).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige opdatere hvordan det går med graviditeten med en liste over de gener jeg har nu

Gener:

-ondt under fødderne om morgenen når jeg skal op og gå

-små blodsprængninger på lårene (kun kostmetisk, men stadig en gene :) )

-ondt i ryggen

-ondt i benene efter gåtur med hunden (dvs. gang der varer mere end 1/2 time)

-plukveer (ca 10-20 stykker dagligt)

-vand i benene/føddderne efter ca 15 minutter hvor de har været nedad

-har droppet intimbarberingen

-har droppet at samle ting op fra gulvet (må manden klare, når han kommer hjem)

-kan være aktiv i max 1/2 time af gangen, så har jeg brug for en pause

-har fået dårlig vane med at gå i seng kl 2 og stå op kl 10-10.30 ish

-har barelsblues og KEDER MIG!

Hvad med jer andre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det mentalt har været en hård graviditet. Det er kun få øjeblikke hvor jeg har kunne nyde det og haft en glæde over at være gravid pga. de komplikationer der har været. Vi har jo i bund og grund ikke vidst om der kom noget godt ud af det.

Men nu er det ved at være tid til igangsættelse, som jeg så inderligt ønsker skal foregå stille og roligt..

Jeg har rendt til kontrol på Riget - hvilket jo er godt, med blodprøver og scanninger

Pt. også til kontrol hver 2.dag pga. mulig begyndende svangerskabsforgiftning (hvilket jeg havde i meget svær grad sidste gang med HELLP

Meget vand i kroppen

Konstant højt blodtryk

Konstant hovedpine

Konstant svimmelhed

Lidt trykken i brystet

jævnligt utilpashed

Stigende antistoffer, som gør at Riget er ved at sørge for at der er blod til mig og baby (det er dog ikke kritisk lige pt) andet end at min blodtype med de antistoffer der er i, ikke er lagervarer og derfor giver blodbanken sved på panden for at skaffe det (sagde lægen)

Har virkelig svært ved at acceptere den ændring kroppen er i under graviditet.

Evig dårlig samvittighed overfor mine 2 børn at jeg ikke er der for dem i den udstræking jeg ønsker

Evig dårlig samvittighed over alt det jeg ikke får lavet.

Jeg prøver at se frem til igangsættelsen i næste uge - og lidt vildt at tænke på at jeg snart bliver mor for 3. gang. :loveshower og at jeg faktisk er så priviligeret at jeg faktisk når til 38 + når jeg føder.

Og det var jo ingen garanti pga. de antistoffer jeg danner mod barnet.

Grunden til at det i perioder kan være svært at tro på det gode er jo på baggrund af de erfaringer jeg har i livet fra tidligere.. Det har virkelig været op af bakke og ikke gået som forventet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i uge 33+ går det faktisk meget godt :)

siden kvalmen forsvant i uge 17, har jeg ikke haft meget at klage over... lidt halsbrand, ekstra træthed og sådan, men ellers går den stadigvæk med intimbarberingen og opsamling af ting på gulvet ;)

heller ingen strækmærker... endnu... hehe..

jeg glæder mig dog rigtig meget til at komme af med maven alligevel, føler mig ikke så lækker endda!..

og jeg keder mig også!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig haft en fin graviditet, med ganske få gener. Træthed og manglende overskud har været det værste.

Nu gik jeg så på barsel i mandags og der begyndte jeg også at få en byld over halebenet. Jeg har fået penicillin, men den blev alligevel stor og søndag aften gik der hul. Jeg var over vagtlæge, kirurgisk afd og fødemodtagelsen,.men blev sendt hjem og sove. Mandag var jeg så inde og få skåret hul på bylden og tømt den. Havde det dårligt da jeg kom hjem, men tog lidt panodil og fik sovet. Havde det nogenlunde om aftenen, men vågnede kl 3.30 med feber og havde det rigtig skidt. Havde 39 i temperatur da jeg kom på hospitalet. Er derfor blevet indlagt og får iv antibiotika. Har det bedre nu, feberen er faldet. Baby ser ud til have det fint.

håber jeg er frisk igen om et par dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Graviditetklagerne er forsat små. Hvis det ikke var fordi det gjorde ondt i r*ven når jeg bukkede mig, kommer tingene stadig op fra gulvet.

De sidste dages natteroderi har givet mig lidt halsbrand.

Blodtryk ligger pænt, jeg har ikke så meget væske i kroppen.

Så hvis det ikke var for det infektion og byld så skulle jeg nyde min barsel (og kede mig som jer andre).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vand i fødder og ankler og hænder, men udover det, så beklager jeg mig nu heller ikke så meget..... men jeg glæder mig til ikke at være gravid mereloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også stille og roligt... Meget stille og roligt... Har de sidste par uger bøvlet med bækkenet, så alt foregår langsomt. Men heldigvis er det, det eneste på nuværende tidspunkt.

Men jeg glæder mig til graviditeten er over og til at finde ud af hvad Spunken er for en...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er en dum dag for mig - men det er nok hormonerne der spiller ind.

Jeg er meget meget hurtig til at blive træt, jeg har ondt i benene og har meget svært ved at forestille mig ikke længere at have ondt, være træt, hormonel, at kunne se mine fødder, bøje min ben, være i mine sko, sove en hel nat uden at skulle tisse m.m. Men jeg har det mentalt rigtig godt - alt det med kroppen kan jeg forholde mig til, det går jo over om en måneds tid. Det er super besværligt lige nu, men det går over!!!

Jeg glæder mig også sindsygt til at møde den lille prinsesse så jeg er egentlig ok klar til at hun kommer snart - fødslen har jeg det vist også så ok med som man nu kan have det med noget ukendt og uforudsigeligt og smertefuldt. Og så glæder jeg mig til at mon krop er MIN igen - jeg glæder mig til at komme til frisør og kunne være i noget tøj der er normalt og ja - føle mig lækker igen!!! Og ikke bare en føde maskine - efterfulgt af en tid som Maja Malkeko (jeg vil jo nok elske det - men jeg tror i ved hvad jeg mener) - når de første par mdr er ovre håber jeg virkelig jeg bliver bare en snert af mig selv igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er pludselig meget glad for at jeg siden starten af graviditeten har vist at jeg skulle føde i Kolding.

Har lige fundet ud af i dag til fødselsforberedelse, at fødegangen i Haderslev lukker med en måneds varsel, d.v.s. 1/8. De kvinder, der har termin ca. samtidig med mig på fødselsforberedelsesholdet, fandt først ud af det i lørdags, da de mødte op for at få en rundvisning på fødegangen. De har endnu ikke modtaget et brev fra Sygehus Sønderjylland. Men fakta er, at nu skal de alle føde i Sønderborg. :o

Åbenbart har det stået i avisen i sidste uge, men nu er det jo ikke alle der får/læser avis.

Jeg er glad for det ikke er mig, der får sådan en besked 1½ måned før tid.

Og jordermøderne i Haderslev ved slet ikke hvad der skal ske med dem, de har bare fået at vide, at de skal afspadsere hele august. Og sjovt nok skyldes lukningen af Haderslev, at der er mangel på læger i Sønderborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er pludselig meget glad for at jeg siden starten af graviditeten har vist at jeg skulle føde i Kolding.

Har lige fundet ud af i dag til fødselsforberedelse, at fødegangen i Haderslev lukker med en måneds varsel, d.v.s. 1/8. De kvinder, der har termin ca. samtidig med mig på fødselsforberedelsesholdet, fandt først ud af det i lørdags, da de mødte op for at få en rundvisning på fødegangen. De har endnu ikke modtaget et brev fra Sygehus Sønderjylland. Men fakta er, at nu skal de alle føde i Sønderborg. :o

Åbenbart har det stået i avisen i sidste uge, men nu er det jo ikke alle der får/læser avis.

Jeg er glad for det ikke er mig, der får sådan en besked 1½ måned før tid.

Og jordermøderne i Haderslev ved slet ikke hvad der skal ske med dem, de har bare fået at vide, at de skal afspadsere hele august. Og sjovt nok skyldes lukningen af Haderslev, at der er mangel på læger i Sønderborg.

Uhh heldigt for dig at det var planlagt du skal føde i Kolding. Det er nu synd for de andre, det er ikke sjovt med ændrede planer så tæt på terminen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemme efter at have været indlagt. Er forsat på antibiotika den næste uge, men har ikke feber mere og er friskere end jeg har været den sidste uge.

Har nu besluttet at jeg skal nyde de sidste uger af min graviditet i fulde drag, for de små gener jeg har haft er virkelig småting (som ikke er værd at fokusere på) i forhold til hvad jeg har været igennem den sidste uge.

Men ja jeg glæder mig også til at møde vores lille prinsesse, selvom hun skal bliver derinde nogle uger endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemme efter at have været indlagt. Er forsat på antibiotika den næste uge, men har ikke feber mere og er friskere end jeg har været den sidste uge.

Har nu besluttet at jeg skal nyde de sidste uger af min graviditet i fulde drag, for de små gener jeg har haft er virkelig småting (som ikke er værd at fokusere på) i forhold til hvad jeg har været igennem den sidste uge.

Men ja jeg glæder mig også til at møde vores lille prinsesse, selvom hun skal bliver derinde nogle uger endnu.

Dejligt at du er kommet hjem :) og skønt at høre at du har det så godt... nogle er bare dejligt heldige - så syntes din plan om at nyde det er en god idé ;) det er også min plan at svælge i gravid snak, forventninger, forestillinger, de små og store spark, mandens interesse, folks forsigtige hænder på min mave og deres sjove udtryk når den lille prinsesse sparker m.m. det er nu jeg syntes det er fantastisk at være gravid :loveshower men nok mest i kraft af at jeg ved der er en tidsfrist på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du er kommet hjem :) og skønt at høre at du har det så godt... nogle er bare dejligt heldige - så syntes din plan om at nyde det er en god idé ;) det er også min plan at svælge i gravid snak, forventninger, forestillinger, de små og store spark, mandens interesse, folks forsigtige hænder på min mave og deres sjove udtryk når den lille prinsesse sparker m.m. det er nu jeg syntes det er fantastisk at være gravid :loveshower men nok mest i kraft af at jeg ved der er en tidsfrist på det hele.

Tak skal du have. Jeg har været rimelig heldig, men ikke helt forskånet. At have været så hundedårlig som jeg var da jeg blev indlagt sætter bare tingene i perspektiv.

Og godt at høre at du har sat dig for at nyde og synes det er fantastisk at være gravid her de sidste uger. Fokus på de positive ting gør det bare meget lettere at komme igennem. (selvom det er lettere sagt end gjort nogengange :rolleyes )

Og tidsfristen nærmer sig da virkelig for dig. Tænk nu rammer du 37 uger lige om lidt og det varer ikke så længe før I skal møde jeres lille vidunder :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have. Jeg har været rimelig heldig, men ikke helt forskånet. At have været så hundedårlig som jeg var da jeg blev indlagt sætter bare tingene i perspektiv.

Og godt at høre at du har sat dig for at nyde og synes det er fantastisk at være gravid her de sidste uger. Fokus på de positive ting gør det bare meget lettere at komme igennem. (selvom det er lettere sagt end gjort nogengange :rolleyes )

Og tidsfristen nærmer sig da virkelig for dig. Tænk nu rammer du 37 uger lige om lidt og det varer ikke så længe før I skal møde jeres lille vidunder :loveshower :loveshower :loveshower

Nej det er så SINDSYGT surealistisk.... Min søster fødte igår og jeg mødte den lille nevø i dag og :wub så må prinsessen godt snart komme... Hun er jo stort set "færdigbagt" som min søster så smukt kalder det :lol

Indtil nu har der jo hele tiden været en der skal føde FØR mig - men nu er jeg den næste :blink men jeg er ved at være klar - så klar som man nu kan være på noget ukendt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kommet hjem efter 4 dages ferie i København, heldigvis kunne jeg holde til mere end jeg plejer, så vi fik gået nogle ture og besøgt museer og zoo.

Og så udnyttede vi svømmebassinet på hotellet i stor stil.

Nu har jeg bare lige 2 arbejdsdage (mandag og tirsdag) og så skal jeg på barsel :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kommet hjem efter 4 dages ferie i København, heldigvis kunne jeg holde til mere end jeg plejer, så vi fik gået nogle ture og besøgt museer og zoo.

Og så udnyttede vi svømmebassinet på hotellet i stor stil.

Nu har jeg bare lige 2 arbejdsdage (mandag og tirsdag) og så skal jeg på barsel :glad

Lyder dejligt med sådan en lille miniferie, og hvor dejligt at du fik lidt ud af den:)

mht. at de lukker haderslev, så blev jeg også meget glad for at jeg på forhånd havde valgt Sønderborg som fødested.... jeg ville føle det meget stressende at skulle indstille mig på sådan et skift så tæt på termin... Så jeg føler da med dem som ikke kan komme til i Haderslev mere... ohmy.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER