Nitzen1987

Bæresele

21 indlæg i dette emne

På de indkøbslister som de forskellige babyudstyrsforretninger har lavet står der anført en bæresele på. Har I en bæresele og er det en i har brugt meget? og hvornår har i brugt den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har en Beco Gemini, som jeg bruger meget og er glad for.

Modellen kommer meget an på hvordan man selv er kropsmæssig bygget. Man må prøve sig lidt frem. Vigtigst at den er ergonomisk god for både barn og voksen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har store planer om at købe en slynge. Jeg har hørt og læst meget om dem og mener det vil være det bedste for mig med min ryg og bækken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en bæresele til Mille, babybjörn, som jeg brugte meget.. Synes den er praktisk og vil også benytte mig af den nu her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en BabyBjörn, som vi har været rigtig glade for og brugt virkelig meget. Det er i min verden en rigtig god ting at have, selvom man jo i bund og grund sikkert godt kunne undvære. Har du først købt den og opdaget hvor befriende det er rende rundt med sådan en i stedet for at køre rundt med et skrummel af en barnevogn i myldertiden, så får du svært ved ikke at bruge den synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu naevner flere Babybjoern...

Babybjoern er bare ikke saa meget fremme i ergonomien for hverken mor, far eller baby. Benene haenger lige ned og ryggen er lige, hvilket er meget imod babys naturlige position, som er benene trukket op som et M og ryggen som et C. Den baeres saa vaegten er fordelt paa baerers skuldre og ikke fordelt paa ryg, hofte og skuldre.

Der findes mange baereseler, som er meget laengere fremme i skoene og som understoetter ergonomien... F.eks. Beco Gemini eller Butterfly, Ergobaby, Manduca etc...

Bare et pip rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fastvikle som jeg er rigtig glad for :)

Og som Camillat skriver er alm. bæreseler ikke særlig gode for hverken mor/far eller barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der jo heller ikke nogen, der diktere hvilken slags bæresele der skal købes :whistling

Jeg kommer bare med vores oplevelse af vores bæresele og både Elias og vi har været utrolig glade for den vi har haft. Vi prøvede forskellige seler i sin tid og ultimativt passede Babybjörnen bare bedst til os og vi har ikke haft problemer med den. Nu har vi heller ikke båret rundt på Elias i flere timer med den på - det har været hvis vi ikke lige har gidet have barnevognen med på et kort ærinde eller lignende.

Men er da tilhænger af, at forældre prøver markedet af og ser hvad der passer bedst til dem, deres baby og deres behov :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft kig på Stokkes My Carrier som kan ses Mit link den er vist rimelig ny på markedet... synes at den er smart, fordi den kan bruges til barnet er forholdsvist stor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der jo heller ikke nogen, der diktere hvilken slags bæresele der skal købes :whistling

Men er da tilhænger af, at forældre prøver markedet af og ser hvad der passer bedst til dem, deres baby og deres behov :loveshower

Ork, folk maa da baere deres babyer som de vil og hvis nogen synes Babybjoernen er alletiders, saa fred med det wink.gif

Den koster nu det samme som en ergonomisk, bare for at vaere ekstra irriterende laugh.gif

Her i byen er der afrikanske kvinder, som har deres boern siddende i slynge bundet om livet - altsaa ikke noget med op over skulderen og alt det pjat - ungen haenger bare der og slasker bagud tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider lige et billede af hhv Beco Gemini og Didymos fastvikle. Kan varmt anbefale begge :)

x0LId.jpg

fQw6j.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigtigglad for både bæresele og slynge, hvor jeg har flere modeller. Den ene slynge, kunne jeg bruge mens bebs spiste og jeg kunne have hænderne frie, til selv at spise sammentidig. Prøv dig frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Ergobaby til Lise og den er jeg rigtig glad for. Jeg bruger den når jeg vil have lavet noget i hjemmet og hun ikke gider ligge selv. Så tager jeg hende i bæreselen og så falder hun som regel i søvn mens jeg tuller rundt og støvsuger eller hvad det nu kan være jeg laver. Ellers hygger hun sig som regel bare med at sidde i den.

Jeg bruger den også når jeg skal gå tur med hundene. Det er bare mega besværligt med barnevogn og 2 hunde...

Ergobabyen kan bruges op til at barnet vejer 18 kg, så det er ret længe. Og så kan man bære barnet på maven, ryggen eller hoften og den støtter godt på hofterne, så jeg bliver ikke så træt af at gå med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette, maa jeg have lov at spoerge, hvordan du er bygget? Jeg er spinkel og 164 hoej, men har et langt torsolaugh.gif

Jeg vil koebe en Beco, men skal lige have Ergo'en helt ud af mit system foerst, og har laest, at den er voldsom til smaa personer.... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en beco butterfly til Isaac, sådan én skal jeg klart have til lillebrøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en beco butterfly til Isaac, sådan én skal jeg klart have til lillebrøster :)

Ok - jeg haelder VILDT meget til en Beco, ogsaa pga varmen hernede, hvor man jo skal have indsatsen i Ergobaby, som jo bliver HOOOOOT for Noah at vaere i - og for mig.

Men om det saa skal vaere Gemini eller Butterfly? Gemini er vist polstret - Butterfly har mellemstykket - Butterfly har "soltag"... unsure.gif

Gemini skulle vaere bedst til nyfoedte, og vi vil gerne bruge den asap...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - jeg haelder VILDT meget til en Beco, ogsaa pga varmen hernede, hvor man jo skal have indsatsen i Ergobaby, som jo bliver HOOOOOT for Noah at vaere i - og for mig.

Men om det saa skal vaere Gemini eller Butterfly? Gemini er vist polstret - Butterfly har mellemstykket - Butterfly har "soltag"... unsure.gif

Gemini skulle vaere bedst til nyfoedte, og vi vil gerne bruge den asap...

Jeg rådførte mig i sin tid med hende der har sneglehuset.com. Hun anbefalede Gemini til mig, fordi jeg for det første ville bruge den med det samme, og for det andet fordi jeg ikke er så stor. Og jeg har været/er rigtig glad for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg rådførte mig i sin tid med hende der har sneglehuset.com. Hun anbefalede Gemini til mig, fordi jeg for det første ville bruge den med det samme, og for det andet fordi jeg ikke er så stor. Og jeg har været/er rigtig glad for den :)

Tak - jeg tror altsaa ogsaa, det bliver den :)

Der er lige det med "soltaget" paa Butterfly, for her er jo en deeeeeeeeeeel sol, men det kan vi vel konstruere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette, maa jeg have lov at spoerge, hvordan du er bygget? Jeg er spinkel og 164 hoej, men har et langt torsolaugh.gif

Jeg vil koebe en Beco, men skal lige have Ergo'en helt ud af mit system foerst, og har laest, at den er voldsom til smaa personer.... ?

Jeg er ret spinkel/slank af bygning, men 171 høj. Synes ikke den er voldsom til mig. Men de første 4 mdr bruger man babyindsats i den og den er ret varm synes jeg - efter de 4 mdr kan de sidde i den uden (måske før, hvis man har en meget stor baby) og så er den ikke ret varm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en bæresele, som jeg bruger til Simon, når jeg skal have hænderne fri - eller skal have ordnet noget, og han gernevil være oppe.

Jeg ville ikke undvære den.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret spinkel/slank af bygning, men 171 høj. Synes ikke den er voldsom til mig. Men de første 4 mdr bruger man babyindsats i den og den er ret varm synes jeg - efter de 4 mdr kan de sidde i den uden (måske før, hvis man har en meget stor baby) og så er den ikke ret varm.

Tak. Det bekraefter at den er for varm til os, mens Noah er lille. Jeg har bestilt en Beco, for vi har det jo temmelig varmt i Italien, og det duer ikke med den babyindsatsrolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER