Ikra

Tør - tør ikke - tør IKKE.!?!

10 indlæg i dette emne

Er nødt til lige at få det her ud..

Vi er gået igang med et IVF forsøg.. Jeg har pco og manden rigtig fine :cell

Vi har været igennem 2 gange insemination og blev gravid på nummer 2 - dog udenfor livmoderen så endte med at få fjernet den ene æggeleder.. :boo

Nu har jeg været på næsespray i 14 dage idag og skal fortsætte indtil vores kontrol på fert.klinikken på mandag..

Situationen er herhjemme at jeg er pæd.stud og mangler kun den sidste praktik og BA-opgave..

I løbet af denne proces med at starte PB op selv uden held, få konstateret PCOS, være i først en slags behandling og især GUL i februar og nu en ny behandling har gjort at jeg nok er blevet lidt skoletræt..

Altså det er ikke helt så vigtigt at blive færdig lige nu og vil hellere koncentrere mig om at komme ovenpå GUL igen og fortsætte Projekt Baby..

Pludselig slog så en MEGET GRIM tanke ned i mig..

Hvad nu hvis det IKKE lykkes..??

Har været meget positiv, tænkt fremad og ikke bekymret mig spor men nu indhentede de grimme tanker mig..

Fik vildt ondt i maven og kvalme og ville bare snakke med nogen, beroliges og have et råd..

MEN vi har valgt ikke at sige NOGET til nogen da vi gerne ville kunne overraske familien med nyheden om de II så nu står jeg lidt i en knibe..

PALLE ALENE I VERDEN..!!

Ved lige pludselig ikk om jeg evt. skulle indvie min mor (vi er temmelig tætte)i hvad der foregår herhjemme for at have nogen at snakke med hvis nu...

(7-9-13...)

Samtidig frygter jeg min egen reaktion også i forhold til Praktikken og det at skrive BA opgave osv..

Begynder i praktik 1/8 så hvis det ikke lykkes har jeg ikke lang tid til at sunde mig og det er så lidt på det "grundlag" jeg starter og det tror jeg ikke gør noget godt for mig, min psykiske tilstand og overskuddet til at opstarte i ny praktik..

Årh var ved at eksplodere så hvis nogen har nogen råd, eller solskinshistorier kunne det være rart..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stod lidt i samme situation for et år siden, dog havde vi været igennem flere behandlingen på daværende tidspunkt. Men skulle også starte sidste praktisk 1/8 som pædagogstuderende og derefter have eksamener og bachelor. Vi havde et forsøg i april, som desværre endte i en SA i maj. Så havde vi et frys i juni, som endte negativt.

Selvom vi inderligt drømte om et barn, besluttede vi, at holde knap et halvt års pause, og først tage næste forsøg (kort ICSI) i december måned. Således ville jeg have nogenlunde tid/overskud til praktikken (havde en §56 på mit praktiksted, så de 2 uger jeg var fraværende i december trak ikke fra, så jeg ikke bestod min praktik) og samtidig ville det passe sådan, at hvis jeg blev gravid (som jeg jo heldigvis blev) ville jeg kunne klare mine eksamener og bachelor og kunne gå på barsel efter endt uddannelse.

Det var den bedste beslutning vi nogensinde tog. Det er hårdt at være i behandlingsverdenen, så selvom ønsket om et barn var stort, gjorde det godt at kunne koncentrere sig helt om studiet og om hinanden. Og så var vi fuldstændig klar til vores forsøg i december. (havde fx lavet min læringsmål færdige der).

Men når alt det er sagt, så håber jeg selvfølgelig, at det lykkedes for jer i dette forsøg. Men vil bare fortælle, hvordan det kan gøres, hvis det desværre ikke gør.

Og så vil jeg sige, at det har været fantastisk at have et par veninde (kunne jo være din mor) at snakke med det om. Det har i hvert fald hjulpet mig, for det er hårdt at gå med alle tankerne selv.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja..

har også tænkt det, men det kommer nok af sig selv med en pause da vi jo ved om der er I eller II starten af juni og sommerferien er jo i juli og måske lidt af august og når jeg starter 1/8 kan jeg jo ikke holde alt det fri til kontroller, lægesamtaler osv..

Og med Pcos er der ikke nogen regelmæssig cyklus at regne med..

Men pt er jeg et rigtig skidt sted uddannelse og skolemæssigt..

Giiiider ikk skole og får helt ondt i maven ved tanken om at passe andres børn, se gravide forældre og måske kolleger når vi står i ikke at kunne selv og jo endda har mislykkedes forsøg bag os..

Hååååber bare det lykkes for så har jeg ikke de samme spekulationer og bekymringer og kan få praktikken som en god hverdag..

Tænker bare lidt det ville være smart at tage orlov fra udd. ved graviditet da en termin i denne omgang ville lægge 3.-5. februar..

Da jeg er færdig med praktik 30/1 og derefter lægger mellem 4-6 uger til for BA skrivning så føder jeg jo midt i eksamener og ville endda skulle gå fra på barsel i praktikken allerede strarten af december så ville jo ikke kunne gennemføre min praktik alligevel..

så tænker det så ville være smartest at vente med praktik osv til efter fødsel og barselen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest - så håber jeg det lykkes. Hvis det gør, skal du nok kunne finde ud af barsel osv. Det ordner sig altid!

Dernæst, så synes jeg det er rigtigt god og lang tid efter det her forsøg og indtil 1/8. Så hvis det ikke lykkes, så har du tid til først at sørge, dernæst at tænke dig godt om og evt. planlægge en pause fra behandling.

Min erfaring er, at der hvor du står lige nu, der fylder behandling alt, og det er svært at overskue andet. Men der hvor du evt. står den 1/8 er et helt andet sted - og der er det rigtigt godt at have noget andet at tænke på og bruge sine kræfter på.

Nu arbejder jeg jo, og selvom det kan være svært at koncentrere sig om i perioder, så skal jeg jo tilbage på arbejde igen dagen efter et negativt forsøg. Så det er måske derfor jeg synes 1/8 lyder som laaang tid efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja - så synes jeg det er en rigtigt god idé at indvie en anden i dine tanker. Om det er en veninde eller din mor skal jeg ikke blande mig i, men det giver i hvert fald mig rigtigt meget at mine nærmeste veninder ved hvad jeg går igennem. Især nu med IVF som jo fylder en del mere i ens hverdag end insemination.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du har taget dig tid til at skrive så fyldestgørende et svar, blir helt rørt..

Hvis jeg ser praktisk på det kan det hele også sagtens hænge sammen, og at bruge kræfter på anden end cyklus dage er nok også godt..

Er bare så minded på at det selvfølgelig (håber ikk alt for meget selvsikkerhed, eller overmod jinxer noget) nok skal lykkes og vi har II inden sommerferien..

Tror måske en veninde ville være god da vi såå gerne vil kunne fortælle familien nyheden og helst efter NF..

Har lidt mistet tilliden til min mor da jeg sidste gang vi prøvede ( og lykkedes) fortalte hende det i fortrolighed og så fortalte hun det til min moster, en af hendes veninder og min fars ekskone så det gider jeg ikk igen..

Og tænker så, skal det være en veninde med eller uden børn eller måske en der har prøvet behandling.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt da :)

Jeg har rigtigt god erfaring med at dele det med veninder. De to veninder jeg har haft mest ud af at snakke med det om, er en som selv er i behandling for at få nr. 2, og en som aldrig har prøvet på at blive gravid. Så det er meget forskelligt hvad erfaring de har, men bare at de gider lytte til mig betyder jo meget. Den der selv har prøvet det, har en helt anden erfaring med at blive påvirket af hormonerne, men på de andre områder betyder det ikke så meget. Så jeg tror du skal lytte efter i dit hjerte hvem du har mest lyst til at dele det med!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige give dig dem her

:kram2 :kram :kram2 :kram :kram2

og ønske dig held og lykke med dette forsøg

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak.. Håber der er gevinst hurtigst muligt da jeg reagere MEGET kraftigt på medicinen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak.. Håber der er gevinst hurtigst muligt da jeg reagere MEGET kraftigt på medicinen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER