fynboen

Hvor meget sover jeres barn...

12 indlæg i dette emne

Jeg har en datter som er 12 uger og jeg synes hun sover rigtig meget...

Hun sover ca. 18-19 timer i døgnet og synes det virker af rigtig meget...

Det skal siges at hun har fået flaske siden hun var 14 dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja, det lyder umiddelbart af meget....

men jeg tror virkelig ikke du skal være bekymret.... du skal bare tænke på at alle børn er forskellige, har forskellige behov, nogle sover mere end andre....

og hvis hun ellers trives godt, spiser godt, er rask og glad, og til stede i de vågne timer, så er der nok ikke noget galt i at hun sover så meget....

hun vokser jo også meget lige nu, og bruger en masse energi på det....

min Astrid sover også meget, hun sover ca. 9 timer i træk om natten, får et måltid mad, og tager derefter gerne et par timer mere.... så sover hun ca. 3 timer til middag, og så 1-2 timer igen om eftermiddagen.... hun er lidt over 3 måneder, og får både flaske og bryst.... (mest flaske nu)

så det er også pænt meget.... :)

håber det hjalp dig lidt.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sagde min sp at det er det normale..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, det lyder umiddelbart af meget....

men jeg tror virkelig ikke du skal være bekymret.... du skal bare tænke på at alle børn er forskellige, har forskellige behov, nogle sover mere end andre....

og hvis hun ellers trives godt, spiser godt, er rask og glad, og til stede i de vågne timer, så er der nok ikke noget galt i at hun sover så meget....

hun vokser jo også meget lige nu, og bruger en masse energi på det....

min Astrid sover også meget, hun sover ca. 9 timer i træk om natten, får et måltid mad, og tager derefter gerne et par timer mere.... så sover hun ca. 3 timer til middag, og så 1-2 timer igen om eftermiddagen.... hun er lidt over 3 måneder, og får både flaske og bryst.... (mest flaske nu)

så det er også pænt meget.... :)

håber det hjalp dig lidt.... :)

Nicoline hun sover ca 11 timer om natten, får mad og så kan jeg putte hende efter en time igen..Her tager hun så 3 timer får mad og puttet når der er gået endnu en time..Så sover hun 1,5-2 timer, får mad og så tager hun måske 30 minutter til 1 time sen eftermiddag...Så er hun måske vågen 1 time elelr 1,5 og så bliver hun puttet til natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sagde min sp at det er det normale..

okay... tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det har tobias aldrig gjort. Han var altid vågen 3-5timer ad gangen om formiddag og eftermiddag. Nu er det mere efter normale forhold som min sp siger. ;-) men tobias er jo også min søn ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er meget forskelligt hvor meget silje sover, men det løber ikke op i så mange timer... Synes bare du skal kigge på din datter, trives hun.. Så er det som det skal være.. Tror det er meget forskelligt fra barn til barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra sover vel en 14-15 timer tror jeg alt i alt. Hun sover ca 9 timer om natten og så tager hun nogle lure på 2-3 timer i løbet af dagen.

Jeg synes ikke hun sover specielt meget, men min søn sov også helt formiddabelt og tog gerne en lur på 4-5 timer i træk i løbet af dagen.

Jeg tror der er nogle børn der sover rigtig meget og nogle der sover mindre og begge dele er helt ok og ganske normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en datter som er 12 uger og jeg synes hun sover rigtig meget...

Hun sover ca. 18-19 timer i døgnet og synes det virker af rigtig meget...

Det skal siges at hun har fået flaske siden hun var 14 dage...

Jeg tror også at Gry sover så meget, hun bliver 11 uger på mandag, så tror at det er meget normalt, det er der i hvert fald her hjemme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay, så er det bare mig som synes det er vildt... Hun må ligne sin mor, for jeg har også et fantastisk sovehjerte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo sove op imod 23 timer i døgnet :) nyd det, min søn har altid sovet mindre end gennemsnittet, det er hårdt at være så meget på lige fra start af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er i heldige at jeres sover så meget... jeg er godt nok misundelig :whistling

Herhjemme afhænger det af hvad jeg skal. Hvis jeg er ude og gå med barnevognen, så sover hun så længe den er i bevægelse. Det samme gælder med autostolen, hvis vi kører i bilen. Hvis jeg bare er derhjemme er det en del sværere at få hende til at sove. Og om natten vågner hun typisk hver 2.-3. time for at amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER