Thess

En knytnæve lige i ansigtet!! :'(

24 indlæg i dette emne

Hej I skønne piger her på BK !!! :loveshower

Ved ikke helt hvad jeg som sådan vil med dette emne, men tror bare jeg har brug for at komme ud med det til nogen som måske forstår mig og den situation jeg står i... <_<

Jeg er en høj pige på 178 cm, og ja, jeg vejer desværre lige de der 10-15 kg for meget med en vægt på 88,5 kg :sandie Jeg er dog udemærket godt klar over det, og min overvægt er noget som fylder utrolig meget i mine tanker hver dag, og jeg er meget ked af den måde jeg ser ud på lige nu. De sidste år har vægten bare støt og roligt gået op og op og op, og samtidig er jeg en af de uheldige hvor alt fedtet bare sidder lige præcis midt på maven! og desværre ikke pga :gravid :( Jeg har lange slanke ben og smalle hofter, hvilket jo bare desværre gør at det fedt som sidder lige der midt på maven, gør at jeg ganske enkelt ser gravid ud!

Jeg er godt selv klar over det, og er som sagt rigtig ked af det, og det gør det ikke mindre træls at vi nu i 4 måneder rent faktisk har forsøgt på at gøre mig gravid! Jeg er nu gået på kur, og håber vægten stille og roligt nu går den rigtige vej - ned af! :13:

Men det aller værste ved det hele er så det, at jeg ofte bliver spurgt om jeg er gravid... Det er både af kassedamen i Brugsen, gamle bekendte jeg ikke har set i et år, forældre i den børnehave jeg arbejder i, osv osv osv!!! Det er er ærlig talt PISSE irreterende, og jeg bliver både, sur og rigtig ked af det!!! :angry :prik Grunden til jeg nu skriver her, er at jeg så sent som idag havde en forældre som kom hen til mig og uden videre bare sagde "er du ikke ved at blive lidt småtyk?" Jeg blev helt paf, og viste ikke lige hvad jeg skulle svare, men fik sagt "øhh..det kan da godt være, hvad mener du..?" "jamen er du ikke gravid?" siger hun så. Øhh nej, det er jeg godt nok ikke...!!

Hvor er det bare et slag lige i ansigtet at få sådan en smidt i hovedet når man ved man er overvægtig, ved det ligner man er gravid, og samtidig rent faktisk prøver på at blive det!! :gal :boo

Hvorfor kan folk ikk holde sine tanker og spørgsmål om så private ting for sig selv??!! Jeg kunne aldrig selv drømme om at gå til en kvinde og spørge om sådan noget som det, før jeg vidste præcis om det var rigtigt eller ej!! ØV hvor blev det bare lige pludselig til en rigtig møj dag... :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aj, det er godt nok ogsaa traels, kan jeg forestille mig icon_hug.gif

Du skal vide, at saa sent som forleden sad jeg til bords med en, som var kommet til at stille spoergsmaalet til en ikke-gravid, og han havde det bare saa skidt over at have traadt i spinaten. Jeg har faktisk arbejdet sammen med en, som ikke var overvaegtig, men som havde en vaeldig topmave OG understregede den ved at saette et pyntebaelte ovenover maven, som naermest understregede "problematikken". Hun fik jaevnligt spoergsamaalet, men det kunne jeg desvaerre ikke bebrejde folk - jeg ville ogsaa have troet hun var gravid, hvis ikke jeg havde vidst bedre.

Jeg er enig i, at folk boer passe sig selv, men jeg haaber ogsaa, at du ikke saetter et pyntebaelte over en fin topmave, saa det kan misforstaas. Og saa haaber jeg, at du kan se det "onde" i at folk virkelig saetter sig selv i en gevaldig knibeved at stille dig det spoergsmaal... wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget øv!!!

Jeg prøvede at være i praktik til vandgymnastik for gravide. Da jeg kom samtidig med de gravide og hoppede i vandet da instruktøren ikke var kommet.

Som alle gravide jo gør når de mødes første gang bliver der spurgt til graviditeten og hvor langt man er henne..... og jeg fik også det spørgsmål og kunne fortælle at jeg altså ikke var gravid - bare tyk!!!!

De fik meget røde ører og det var faktisk synd for dem (kan jeg se i dag) men nøj hvor var jeg ked af det, skuffet og sur i lang tid efter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare ubehøvlet altså!! Man skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG spørge nogen om de er gravide!! Det er aldrig noget velkomment spørgsmål, ligegyldig hvad situationen er..... Hvis man ikke er gravid er det træls, hvis man ER gravid er det også træls, for hvis man ikke har fortalt om graviditeten til vedkommende, er der nok en god grund! (fx. at man synes det er for tidligt at sige det)

Hvis man spørger en gravid, som går og er ked af folk stadig kan være i tvivl om hun er gravid eller måske bare har taget lidt på.... Så er det også skidt.....

Så kære verden..... Hold op med at spørge!!

Nå.... Der kom jeg vist af med lidt damp :blush

Men kan virkelig godt forstå du bliver ked af det..... Det kan da bare heller ikke være rart at blive spurgt om :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØV, til folk der ikke kan finde ud af at holde deres mund! :prik

Nu er det på ingen måde fordi jeg vil blande mig, men da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på, om du mon har PCO? Jeg spørger fordi jeg, ligesom dig, har lange ben og slanke hofter - jeg tager ALDRIG på på røven og lårene, for hvert eneste gram jeg tager på, sætter sig på maven <_< Lige præcis den feature er klassisk symptom på PCO. Ved du om du har det? :unsure

Undskyld, hvis jeg overskrider en grænse, men jeg har selv PCO og det var en virkelig lettelse for mig, at få en 'forklaring' på hvorfor jeg ikke blev gravid. Så vidste jeg, at det ikke var noget jeg gjorde forkert, men en fysisk diagnose der kunne gøres noget ved.

Jeg håber for dig, at du snart bliver gravid!!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget øv!!!

Jeg prøvede at være i praktik til vandgymnastik for gravide. Da jeg kom samtidig med de gravide og hoppede i vandet da instruktøren ikke var kommet.

Som alle gravide jo gør når de mødes første gang bliver der spurgt til graviditeten og hvor langt man er henne..... og jeg fik også det spørgsmål og kunne fortælle at jeg altså ikke var gravid - bare tyk!!!!

De fik meget røde ører og det var faktisk synd for dem (kan jeg se i dag) men nøj hvor var jeg ked af det, skuffet og sur i lang tid efter :(

Der kan man så måske lidt undskylde det med at man måske går ud fra at folk er gravide... Ligesom vores jordemoder til fødselsforberedelse spurgte en helt slank pige, hvor langt hun så var henne - det viste sig så hun var partner til en af de gravide og altså ikke selv var gravid ;) Men det havde intet med hendes udseende at gøre - blot at hun var kvinde, på et fødselsforberedelseshold jo! Så den såre muligvis, men "kan" undskyldes med selve situationen..

Jeg har prøvet det to gange.. Den ene gang, sidder dybt i mig.. Fordi det var en ældre herre der kom gående forbi, og pludselig sang "når du får en lille, skal du ud og trille.." og rørte min mave og gik videre - synes det var SÅ pinligt.. Stod med en masse veninder.. Og min eks og jeg forsøgte på det tidspunkt, så det gjorde lidt ondt..

Den anden gang jeg prøvede det, var egentlig "fair nok".. Jeg var 14+ et eller andet, og en kunde i butikken spurgte hvornår jeg var sat til.. Min mave lignede på daværende tidspunkt bare en ekstra delle ;)

Men generelt, bør fremmede mennesker bare holde deres mund, især hvis de ikke er 100% sikre!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er bare en ting man ALDRIG må spørge om, når man ikke er 100% sikker!! kan godt forstå du bliver rigtig ked af det.

Rigtig meget :goodluck :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter simpelthen ikke at folk vil være bekendt at spørge :angry Jeg HÅBER, de ikke tænker over hvilken pinlig og ubehagelig situation, det bliver, når de ikke har ret, og at de derfor kun kan finde på at spørge een gang i livet, for så har de lært det :klap

Jeg tvivler dog på, jeg har ret, for så ville vi nok ikke være så mange, der havde stået i den situation at blive spurgt og kunne svare nej til at man er gravid.

Ej, hvor bliver jeg hidsig over at tænke på de folk, der ikke tænker sig om :gal Jeg fik selv spørgsmålet for 1½ år siden og er sådan set stadig sur på vedkommende over, at hun kunne finde på det (OG gramse mig på maven samtidig!)

Nå, nok med sure opstød og smileys - her er det knus, du bad om :kram Jeg håber, du snart står med en positiv test :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lige et :kram herfra :)

Det er bare SÅ skide frustrerende, når folk kommer med de kommentarer! Har selv fået sådan to kommentarer, en fra en kunde (han blev bare så pinlig, da jeg sagde at det kun var en mad-baby ;) så det var næsten helt synd) og så en konsulent fra et firma. Hun er bare så sød ellers og havde misforstået noget, en anden kollega havde sagt.. Begge gange lod jeg som om det sleeet ikke gik mig på, men indeni var jeg bare så ked. Vi havde prøvet i 1 1/2 år på det tidspunkt, så synes IKKE det var sjovt!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, det er godt nok ogsaa traels, kan jeg forestille mig icon_hug.gif

Du skal vide, at saa sent som forleden sad jeg til bords med en, som var kommet til at stille spoergsmaalet til en ikke-gravid, og han havde det bare saa skidt over at have traadt i spinaten. Jeg har faktisk arbejdet sammen med en, som ikke var overvaegtig, men som havde en vaeldig topmave OG understregede den ved at saette et pyntebaelte ovenover maven, som naermest understregede "problematikken". Hun fik jaevnligt spoergsamaalet, men det kunne jeg desvaerre ikke bebrejde folk - jeg ville ogsaa have troet hun var gravid, hvis ikke jeg havde vidst bedre.

Jeg er enig i, at folk boer passe sig selv, men jeg haaber ogsaa, at du ikke saetter et pyntebaelte over en fin topmave, saa det kan misforstaas. Og saa haaber jeg, at du kan se det "onde" i at folk virkelig saetter sig selv i en gevaldig knibeved at stille dig det spoergsmaal... wink.gif

Lige til det med pyntebæltet.. så har det været mode en del år nu, så synes at det er fair at folk klæder sig som de vil.

Det er bare de andre som skal holde kaje, hvis de ikke ved noget. Der er jo en del som har en lille topmave af en eller anden grund <_<

Sur :numse til at du har fået de kommentarer. Folk burde passe deres eget. Hader når folk skal prøve at være kække.

Har selv prøvet det flere gange. Både dengang jeg vejede ca dobbelt så meget som jeg gør nu, men også for nylig <_<

Bare fordi man har en topmave, så er det ikke ensbetydende at folk nødvendigvis skal kommentere.

Mit er hovedsagelig maveskind som ikke har kunne følge med og trække sig sammen. Så det er sur :numse at blive spurgt om hvornår det skal være, når man har tabt 55 kg :blink

Folk kan bare ikke holde mund!

Masser af kram til dig :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det kunne nærmest være mig, der havde skrevet det indlæg! Vi har præcis samme højde og drøjde - jeg vejer nu nok lidt mere.. Og jeg er også fået det spørgsmål MANGE gange. Man bliver skide ked af det, sådan er det. Men jeg er begyndt at tage hævn. Bare virkelig vade rundt i, at folk har dummet sig. De får det vildt dårligt, og det er faktisk lidt sjovt ;-) Og man tager ligesom magten lidt tilbage.

Men udover det, så tillader jeg mig ligesom et af de andre indlæg her at tænke pco? Det har jeg - ikke i meget høj grad, men alligevel.. Det kunne godt lyder lidt sådan selvom jeg ikke er læge eller noget som helst andet.

Under alle omstændigheder - op med humøret. Vi kommer alle i forskellige former og farver. Og det må vi godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØV, til folk der ikke kan finde ud af at holde deres mund! :prik

Nu er det på ingen måde fordi jeg vil blande mig, men da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på, om du mon har PCO? Jeg spørger fordi jeg, ligesom dig, har lange ben og slanke hofter - jeg tager ALDRIG på på røven og lårene, for hvert eneste gram jeg tager på, sætter sig på maven <_< Lige præcis den feature er klassisk symptom på PCO. Ved du om du har det? :unsure

Undskyld, hvis jeg overskrider en grænse, men jeg har selv PCO og det var en virkelig lettelse for mig, at få en 'forklaring' på hvorfor jeg ikke blev gravid. Så vidste jeg, at det ikke var noget jeg gjorde forkert, men en fysisk diagnose der kunne gøres noget ved.

Jeg håber for dig, at du snart bliver gravid!!!

:kram

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, det er godt nok ogsaa traels, kan jeg forestille mig icon_hug.gif

Du skal vide, at saa sent som forleden sad jeg til bords med en, som var kommet til at stille spoergsmaalet til en ikke-gravid, og han havde det bare saa skidt over at have traadt i spinaten. Jeg har faktisk arbejdet sammen med en, som ikke var overvaegtig, men som havde en vaeldig topmave OG understregede den ved at saette et pyntebaelte ovenover maven, som naermest understregede "problematikken". Hun fik jaevnligt spoergsamaalet, men det kunne jeg desvaerre ikke bebrejde folk - jeg ville ogsaa have troet hun var gravid, hvis ikke jeg havde vidst bedre.

Jeg er enig i, at folk boer passe sig selv, men jeg haaber ogsaa, at du ikke saetter et pyntebaelte over en fin topmave, saa det kan misforstaas. Og saa haaber jeg, at du kan se det "onde" i at folk virkelig saetter sig selv i en gevaldig knibeved at stille dig det spoergsmaal... wink.gif

Først MANGE tak for de søde svar til jer alle!!! Det hjælper virkelig at høre at man ikke er alene om at have prøvet det, og at folk forstår, og så bare det at komme ud med det var rigtig rart :loveshower

Camillat: Jeg går lige præcis ALDRIG med de bælter i taljen, for jeg ved hvor meget de præcis fremhæver det jeg ikke vil vise frem! Så dem holder jeg mig nemlig langt fra! ;) Jeg går nærmere i lidt stort tøj og prøver at skjule min mave, går f.eks. aldrig i jeans, men nærmest kun i leggings da de sidder bedst og ikke fremhæver mine dumme topmave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØV, til folk der ikke kan finde ud af at holde deres mund! :prik

Nu er det på ingen måde fordi jeg vil blande mig, men da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på, om du mon har PCO? Jeg spørger fordi jeg, ligesom dig, har lange ben og slanke hofter - jeg tager ALDRIG på på røven og lårene, for hvert eneste gram jeg tager på, sætter sig på maven <_< Lige præcis den feature er klassisk symptom på PCO. Ved du om du har det? :unsure

Undskyld, hvis jeg overskrider en grænse, men jeg har selv PCO og det var en virkelig lettelse for mig, at få en 'forklaring' på hvorfor jeg ikke blev gravid. Så vidste jeg, at det ikke var noget jeg gjorde forkert, men en fysisk diagnose der kunne gøres noget ved.

Jeg håber for dig, at du snart bliver gravid!!!

:kram

Susanne33: Det er helt okay du spørger, og nej, jeg ved ikke om jeg har PCO, men jeg har fokus på at det evt kan være en mulighed. Jeg har levet ret usundt indtil nu, og har som du beskriver den klassiske topmave og problemet med kun at tage på midt på maven = æbleform, og har samtidig fået ret uren hud efter at have smidt p pillerne. Jeg har købt bogen "spies dig gravid", og den må man jo sige beskriver symptomer på PCO osv ret godt, og jeg har derfor gået endnu mere med tankerne om, om jeg evt har det. Men en ting er sikker, min kost har været helt forkert, og jeg er i fuld gang med at forsøge at vende den til noget bedre, for jeg er ret sikker på at det er en stor synder i det at jeg endnu ikke har stået med 2 streger endnu.. :(

Nu vi snakker PCO, hvornår kan man så få sin læge til at tjekke en for det? Man hører jo at de først vil hjælpe en når man har prøvet 1 år, men efter alle de ting jeg har læst her på BK, og i bøger og på nettet, bliver min mistanke større og større, og det ku da være rart at få fundet ud af inden der er gået et helt år uden held.

Igen mange tak for din bekymring og svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det kunne nærmest være mig, der havde skrevet det indlæg! Vi har præcis samme højde og drøjde - jeg vejer nu nok lidt mere.. Og jeg er også fået det spørgsmål MANGE gange. Man bliver skide ked af det, sådan er det. Men jeg er begyndt at tage hævn. Bare virkelig vade rundt i, at folk har dummet sig. De får det vildt dårligt, og det er faktisk lidt sjovt ;-) Og man tager ligesom magten lidt tilbage.

Men udover det, så tillader jeg mig ligesom et af de andre indlæg her at tænke pco? Det har jeg - ikke i meget høj grad, men alligevel.. Det kunne godt lyder lidt sådan selvom jeg ikke er læge eller noget som helst andet.

Under alle omstændigheder - op med humøret. Vi kommer alle i forskellige former og farver. Og det må vi godt.

Mistel: Tak for det søde svar, det varmede, og så dejligt at høre fra en som kan genkende denne kropsform ;)

Du siger du har en mild form for PCO. Må jeg ikke høre mere om hvordan du fandt ud af det? hvad du gør og ikke gør for at afhjælpe det? Vil rigtig gerne høre fra en som måske ligner lidt mig selv og står i samme situation rent graviditets mæssigt også :) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen kan tjekke om dine hormon tal er skæve, men du skal have en henvisning til en gyn for at få tjekket om du har en masse små ægblærer :) Nogen vil gerne undersøge det med det samme man har en mistanke mens andre holder på 1 års reglen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg hader også de kommentarer :angry Jeg prøvede det især for 3 år siden hvor jeg var i gang med at tabe med og var kommet af med over 10 kg. Jeg blev ved med at have en bule på maven og kunne bare ikke komme af med den. Der var flere der spurgte mig direkte om jeg var gravid og jeg blev bare så sur og ked af det hver gang, men der var også flere der spurgte indirkte, dvs. de bl.a. spurgte min mor og veninder. Det gjorde rigtig ondt for vi prøvede og ville gerne have børn.

Det vidste sig at jeg havde en cyste på 22 cm. på den ene æggestok som blev fjernet. Når jeg ser billeder i dag kan jeg godt se jeg ser meget gravid ud, men derfor synes jeg stadig at folk skal holde deres k*ft. Det gør ondt og de ved jo egentlig ikke om man prøver eller om man måske overhovedet ikke kan få børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha den kommentar har jeg også fået meget da jeg var en stor pige.. men 121 kg siddende på mave som dig, så fik jeg den tit slynget i hovedet..

Desværre er der kom ikke så meget at gøre, som mange skriver så burde folk tænke sig om, men det er også svært, da en af mine kollegaer som er blevet gravid, men har altid været en buttet pige, ja der turde jeg slet ikke spørge om hun ventede sig, for tænk nu hvis hun ikke gjorde, men hvor hun tværdigmod blev skuffet over at jeg slet ikke havde spurgt ind til det :o

Jamen turde jo ikke :)

Jeg begyndte at slynge beskeden tilbage, når jeg fik kommentaren "nej jeg er bare fed", så bliver folk så paf :D men det er jo også flovt for dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer i koret og siger, at folk skal passe sig selv! Hvis man som gravid ønsker at delagtiggøre andre i sin graviditet, så skal man nok selv fortælle det.

Jeg fik også engang denne kommentar fra en klinikassistent hos min bøjletandlæge "puha hvor må det være hårdt, at være højgravid, når der er så varmt! Hvor lang tid er der til termin?" :blink :prik nøj hvor blev jeg sur og ked af det, men spillede faktisk med på den, for anede virkelig ikke hvad jeg skulle svare - bare ikke en særlig fed bemærkning at få som 19-20 årig... Jeg for også direkte hjem til min kæreste og spurgte ham efter om jeg var SÅ TYK? hvilket han ikke mente....

Jeg må så også sige, at nu hvor jeg ER højgravid, så bliver jeg også indimellem lidt irriteret over, når velmenende kvinder siger "kan du godt blive ved med at holde ud at arbejde? der kan da ikke være lang tid til, at du går på barsel"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det med pyntebæltet.. så har det været mode en del år nu, så synes at det er fair at folk klæder sig som de vil.

Det er bare de andre som skal holde kaje, hvis de ikke ved noget. Der er jo en del som har en lille topmave af en eller anden grund <_<

Er du vanvittig, de skal holde kaje - og alle maa da gaa klaedt som de vil :)

Bare en anekdote om en pige, der ikke selv var helt klar over, at pyntebaeltet faktisk inviterede til at spoerge. Men det aendrer jo ikke paa, at folk er nogle klaphatte til at passe sig selv og det er bare et af de omraader, man absolut IKKE skal begynde at spoerge alt for nysgerrigt slag.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel: Tak for det søde svar, det varmede, og så dejligt at høre fra en som kan genkende denne kropsform ;)

Du siger du har en mild form for PCO. Må jeg ikke høre mere om hvordan du fandt ud af det? hvad du gør og ikke gør for at afhjælpe det? Vil rigtig gerne høre fra en som måske ligner lidt mig selv og står i samme situation rent graviditets mæssigt også :) :kram

Jo, det kan du tro. Mit blev opdaget ved en tilfældighed. Jeg begyndte at bløde, og det ville ikke holde op. Så jeg fik tid til gynækolog og troede i øvrigt - seriøst - at jeg var meget, meget alvorligt syg. Hvorfor jeg blødte ved jeg ikke. Måske stress og det holdt op af sig selv til sidst. Gynækologen konstaterede så pcos - mere eller mindre ved bare at kigge på mig. (Overvægt, tyk mave, uren hud og sorte hår på benene bl.a.) Og så blev det konstateret ved blodprøve og scanning. Jeg synes evt., du bare skal gå op til din læge og sige, at du gerne vil henvises til gyn for at blive undersøgt for pco. Det er helt legitimt.

Når jeg så siger, jeg har det i mild grad, er det dybest set et gæt herfra, og det skyldes: Da min gyn i sin tid diagnosticerede det, sagde han hverken at det mildt eller slemt. Han satte mig bare på p-piller med den besked, at når jeg ville have et barn, skulle jeg komme forbi ham før jeg smed p-pillerne. Han ville så undersøge, om der var "andet" i vejen. Grunden var, at når jeg så smed p-pillerne, er der i starten et "vindue", hvor man som pco-pige er mere fertil, og det skulle vi udnytte. Jeg har så været på p-piller i ca. 5 år. Tog op til ham i oktober, hvor det viste sig, at jeg ikke havde andre problemer, men det havde min mand så desværre, så derfor er vi henvist til ICSI på Rigshospitalet.

Det pudsige er så, der, efter jeg har smidt p-pillerne, er 4 forskellige læger, der har sagt til mig, når de scanner mig, at de ikke synes, "at det ser ret polycystisk ud". Hvis ikke de vidste bedre, ville de sige, at jeg var fuldstændig normal. Så mit bud er - p-pillerne har hjulpet mig rigtig meget. Jeg lever - generelt - sundere. Jeg har både vejet både mere og mindre end det jeg gør nu, men mit udgangspunkt er nok sundere end den gang. Altså, mere motion, mere grønt, mindre junk. Jeg skal lige nu tabe 10-15 kg (nok snarere 15 end 10), og det går pt forholdsvist "nemt" med diæt og nogenlunde mængder af motion - noget som nærmest var utænkeligt før. Jeg har læst flere steder herinde, at man bliver sat på p-piller. Måske er min grund, at jeg har været på p-piller så længe. Jeg har aldrig benyttet mig af Spis dig gravid-bogen og kender den ikke. Min personlige holdning er, at kulhydrater ikke er forbudt, men helst skal være grove - altså fra rugbrød, brune ris, grov pasta osv. Lige nu, hvor jeg i hverdagen holder mig til ca. 1300 kalorier om dagen, er der ikke plads til ret mange kulhydrater, hvis der mængde-mæssigt skal være nok mad..

Summa summarum - jeg har ikke et rigtig godt svar. Men absolut ring til din læge og få en gyn henvisning. Det er min opfattelse at pco er blevet en mere kendt diagnose og dermed også accepteret. Det er min holdning at den gyldne middelvej er godt til alt. Altså, sund, afbalanceret kost med plads til fest. Men jeg kender ikke til "ingen kulhydrater kuren", jeg er ikke læge eller kostvejleder - det er bare min personlige holdning. (Bare så vi er helt på det rene med det ;-)) Nå ja, og så oplever jeg sukker som et afhængighedsskabende stof. Men jeg haft held med at spise krom-piller. Og så tage en kold tyrker, hvor jeg er mindst lige så hidsig som en, der lige har droppet smøgerne. Men efter ca. 1 uge bliver det bedre.

Jeg håber, jeg har sagt et eller andet, du kunne bruge. Ellers undskylder jeg for langt og kedeligt! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅH Søde Thess.. Her får du lige en masse :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Har selv prøvet det sammen, og det er aldrig rart når man er igang med PB og bare SÅ gerne vil have gevinst, og så lige får smidt sådan en DUM kommentar i hovedet.. :klap

Kender dig jo, og har lige set i billede af dig fra weekenden, og jeg synes BESTEMT ikke du ser gravid ud!! Ved godt at det ikke kan fjerne følelsen af en dum forældre, der smide sådan en forfærdelig dum kommentar efter dig!!

Jeg gik til lægen efter ca. 5 mdr og sagde at vi havde prøvet i et halv år og at der endnu ikke havde været gevinst (stak ham en lille hvis løgn, da jeg var sikker på at man skulle mindst ha prøvet i 6 mdr inden), og sagde at jeg selv troede at jeg muligvis kunne have PCO. Min læge tøvede slet ikke med og få mig nærmere undersøgt. spurgte bare ind til min uregelmæssige mens, min ure hud osv. og vupti 3 dage efter sku jeg ind og have taget blodprøve. (har dog ikke været til gyn.??)

Mange tanker fra Pip :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sende dig en kæmpe :kram

Og masser af :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck og :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd

Og ja folk skal virkelig lærer at holde deres mund! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også pco så det mindste man tager på sidder midt på maven.!

Jeg har lidt løst tøj på og en lang kæde eller tørklæde på foran eller et bælte sat så det fjerner fokus på den der delle..

OG så har jeg fundet guds gave til kvinder med topmave - shape wear.!

Et par højttaljede trusser som trækkes op under brystet.. De er SUVERÆNE.. Hvis ikk det var fordi den var lidt stram om maven ville jeg bruge den mens jeg var gravid i starten for den holder en varm om mave og ryg..

Sådan en ville jeg anbefale og så ser man måske lidt hurtige gravid ud når man smider den og man kan jo så gladeligt sige ja hvis folk spørg..

Knuz fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER