Betty87

Hvad gør i for at få de to streger?!

36 indlæg i dette emne

Hej hej..

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre gør for at få de der berømte 2 streger, som jeg kun oplever i mine drømme?

Vi gør følgende:

- Jeg har skiftet alt min makeup (på nær mascara) ud med Nilens Jord

- Hårshampoo og balsam er skiftet ud med neutral og lign. produkter

- Jeg træner nu 4 timer om ugen (snart 5-7 timer)

- Han træner 6-8 timer om ugen

- Jeg spiser multivitaminer til gravide, som indeholder folinsyre (Livol)

- Jeg spiser grønt hver dag og undgår så mange lyse kulhydrater som muligt

- Jeg drikker 2 liter vand om dagen

- jeg undgår Kaffe og The (drikker kun de, som ikke indeholder koffein)

- Vi knalder ca. hveranden dag fra mens er slut til forventet mensdag

- Han undgår lange varme bade

- Jeg undgår alkohol så meget som muligt - jeg har max fået 2 genstande pr. uge siden august og mange uger har jeg slet ikke fået noget. Den eneste aften jeg har givet los var nytårsaften og der var jeg ikke engang fuld.

- Jeg tester for ÆL (startede i sidste cyklus) og vi knalder hver dag i de perioder, hvor vi tolker testene som positive ;) Verdens bedste undskyldning for at :hump som kaniner :glad

Tanker:

- Vil det hjælpe at han begynder at holde sig fra alkohol?

- Vil det hjælpe at vi/jeg starter op med fiskeolie?

- Jeg har pt et BMI på ca. 30 - tror i det er nødvendigt for mig, at tabe mig for at blive gravid?

Er der andet i vil anbefale os, så vi kan forbedre chancerne?

Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

virker til du gør meget - måske det bedste råd er ikke at gøre så meget og dermed ikke tænke så meget over det. man hører tit at jo mere man prøver jo sværere bliver det... men okay, det er nok svært ikke at tænke over sådan noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

virker til du gør meget - måske det bedste råd er ikke at gøre så meget og dermed ikke tænke så meget over det. man hører tit at jo mere man prøver jo sværere bliver det... men okay, det er nok svært ikke at tænke over sådan noget ;)

Det er svært, når man gerne vil gøre sit bedste - mange af punkterne er jo også for at afgifte min krop.. Er jo lige pludselig blevet klog på en masse områder, især ift alle de kemikalier man putter i kroppen.. Jeg tænker her både på mig selv (som lider lidt af allergier) og på min kommende familie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vi har jo taget konsekvensen af manglen på graviditet, og gået adoptionsvejen.

Men jeg tror det også handler meget om, at man ikke skal have for meget fokus på, det man sexer for at få en baby, men fordi man nyder hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har levet på samme måde som dig, de gange jeg er blevet gravid - og jeg har kun 1 råd, som jeg kan se ikke er på listen - og det er at have så meget sex som muligt i midten af din cyklus :loveshower Jo oftere du elsker med din mand, jo bedre er du dækket ind :glad Jeg synes det er rigtig flot med alt det du gør, for at leve sundt - og jeg er overbevist om, at det nok snart sker, med alt det gode du gør for dig selv :kiss

og forresten brugte jeg også babyklister.. Har du hørt om det? Frugtus Femina - prøv at google det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså du gør jo rigtig mange gode ting til at fremme de to streger, hvilket er super flot, men din BMI kan altså sagtens have noget og sige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vi har jo taget konsekvensen af manglen på graviditet, og gået adoptionsvejen.

Men jeg tror det også handler meget om, at man ikke skal have for meget fokus på, det man sexer for at få en baby, men fordi man nyder hinanden...

Det er nok rigtig. Jeg synes så slet ikke sexen er blevet mekanisk og uden nydelse - sexniveauet har egentlig ikke ændret sig ret meget siden før vi startede PB.. På nær når der er ÆL - så tænker vi da lidt mere over at der gerne må gives endnu mere gas på den front, men ikke noget der som sådan påvirker os negativt - tværtimod!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man da kalde at være dedikeret til projektet! :respekt

Jeg tror bestemt at det ville hjælpe, hvis du tabte dig (hvilket du jo nok gør med de vaner, du beskriver). :) Ved ikke, hvad der ellers kunne hjælpe. Jeg tror på, at humøret spiller ind, så måske at lave noget rart/sjovt, der gør dig glad? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør mange af de samme ting som dig, og det er desværre ikke lykkedes for os endnu.. - Så jeg hægter mig lige på her i håb om at få nogle gode råd :whistling

Jeg læste for nylig, at kvinder er mest frugtbare, når deres BMI er omkring 24, så måske kan det godt hjælpe, hvis du taber dig en lille smule. Meeen så længe du er normalvægtig tror jeg ikke, det gør den helt store forskel.

Desuden har jeg læst, at bare en lille smule alkohol kan være skadeligt fra omkring ægløsningstidspunktet og fremefter, så hvis du kan holde dig helt fra alkohol undtagen når du har mens og inden ægløsning, kunne det måske være en idé... Det gør jeg. Mega-kedeligt, og svært at forklare, hvorfor man ikke vil have et glas vin, når man ikke lige gider at indvie alle i sit babyprojekt ;)

Jeg har også læst at hovedpinepiller kan forpurre drømmen om at blive mor, hvis man tager dem i dagene omkring ægløsningstidspunktet. Især dem med Ibuprofen, f.eks. Ipren. Hvis du tit bruger smertestillende, er det måske en god idé at nøjes med Panodil eller Pamol som indeholder paracetamol og ikke skulle være nær så skadelige.

Jeg ved ikke om fiskeolie hjælper på fertiliteten, men det kan da godt være, at hans sædkvalitet kan blive forbedret, hvis han ikke drikker så meget alkohol - men nu ved jeg jo ikke, om han drikker sig helt i hegnet hver weekend, eller om han bare drikker moderat? :D Tror umiddelbart ikke det gør noget, at han drikker lidt, så længe det er med måde.

Ellers har jeg vist ikke rigtig nogle fif, men sender en masse held og lykke og :bd til jer! Håber, det lykkes for os skrukke kvinder næste gang!!!!!!! :cell :cell :cell

Knus fra Emy

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov har ikke forstand på BMI kan jeg godt se :) Troede 30 var normalvægtig - så skal du lige tabe dig, men det gør du også med det træningsprogram.. :) Min BMI er kun på 19 - mon jeg så skal tage lidt på??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har levet på samme måde som dig, de gange jeg er blevet gravid - og jeg har kun 1 råd, som jeg kan se ikke er på listen - og det er at have så meget sex som muligt i midten af din cyklus :loveshower Jo oftere du elsker med din mand, jo bedre er du dækket ind :glad Jeg synes det er rigtig flot med alt det du gør, for at leve sundt - og jeg er overbevist om, at det nok snart sker, med alt det gode du gør for dig selv :kiss

og forresten brugte jeg også babyklister.. Har du hørt om det? Frugtus Femina - prøv at google det :)

Det synes jeg også jeg prøver på.. Især omkring den positive æl.. Og eller hveranden dag!

Mange tak - jeg før alt hvad jeg kan for at opnå mine drømme.. Jeg gør ikke noget halvt!

Altså du gør jo rigtig mange gode ting til at fremme de to streger, hvilket er super flot, men din BMI kan altså sagtens have noget og sige..

Jeg er langsom begyndt at ændre mine spisevaner - men er inde i en svær periode madmæssigt.. Spiser lidt for ensformigt og glemmer mine mellemmåltider, fordi jeg har travlt på arbejdet pt. Men min vægt stiger i det mindste ikke.. Tror jeg skal tabe mig omkring 12 kg for at ligge i den normale skala for bmi. Men jeg prøver på at kompensere lidt for mine spisevaner med en masse konditionstræning.. Men laver små ændringer hele tiden - vejen er lang, men stabil

Det kan man da kalde at være dedikeret til projektet! :respekt

Jeg tror bestemt at det ville hjælpe, hvis du tabte dig (hvilket du jo nok gør med de vaner, du beskriver). :) Ved ikke, hvad der ellers kunne hjælpe. Jeg tror på, at humøret spiller ind, så måske at lave noget rart/sjovt, der gør dig glad?

Jamen min træning, mit arbejde og min familie gør mig glad - det eneste der påvirker mit humør negativt lige pt er vores dårlige oplevelser med ejendomsmægler og at jeg endnu ikke er blevet gravid..

Ja jeg dedikerer mig meget til de ting jeg tror på - og jeg tror på at jeg skal være mor på et tidsspunkt, så derfor vil jeg allerede nu gøre mit bedste for at være den bedste mor..

Jeg gør mange af de samme ting som dig, og det er desværre ikke lykkedes for os endnu.. - Så jeg hægter mig lige på her i håb om at få nogle gode råd :whistling

Jeg læste for nylig, at kvinder er mest frugtbare, når deres BMI er omkring 24, så måske kan det godt hjælpe, hvis du taber dig en lille smule. Meeen så længe du er normalvægtig tror jeg ikke, det gør den helt store forskel.

Desuden har jeg læst, at bare en lille smule alkohol kan være skadeligt fra omkring ægløsningstidspunktet og fremefter, så hvis du kan holde dig helt fra alkohol undtagen når du har mens og inden ægløsning, kunne det måske være en idé... Det gør jeg. Mega-kedeligt, og svært at forklare, hvorfor man ikke vil have et glas vin, når man ikke lige gider at indvie alle i sit babyprojekt ;)

Jeg har også læst at hovedpinepiller kan forpurre drømmen om at blive mor, hvis man tager dem i dagene omkring ægløsningstidspunktet. Især dem med Ibuprofen, f.eks. Ipren. Hvis du tit bruger smertestillende, er det måske en god idé at nøjes med Panodil eller Pamol som indeholder paracetamol og ikke skulle være nær så skadelige.

Jeg ved ikke om fiskeolie hjælper på fertiliteten, men det kan da godt være, at hans sædkvalitet kan blive forbedret, hvis han ikke drikker så meget alkohol - men nu ved jeg jo ikke, om han drikker sig helt i hegnet hver weekend, eller om han bare drikker moderat? :D Tror umiddelbart ikke det gør noget, at han drikker lidt, så længe det er med måde.

Ellers har jeg vist ikke rigtig nogle fif, men sender en masse held og lykke og :bd til jer! Håber, det lykkes for os skrukke kvinder næste gang!!!!!!!

Knus fra Emy

Mange tak for dit lange svar.. Angående BMI - så har jeg vidst svaret lidt længere oppe.. Forsøger at gøre noget ved det, men det er min sejeste kamp - så den går lidt træg!

Angående alkohol, så holder jeg det til den første tid i cyklussen.. Så der har jeg allerede lavet restriktioner!

Angående smertestillende, såsom panodil, pamol, ipren, osv.. Så har jeg faktisk aldrig troet på det.. Ikke siden min mor gav mig en vitaminpille som barn og fortalte mig det var en panodil - og vupti, så var min hovedpine væk.. Så siden det har jeg været overbevist om, at 90% af de smertestillende præparater handler om det psykiske.. Jeg tager sjældent smertestillende og hvis jeg gør, så er det altid panodil (min mor har altid sagt at det er de bedste, da de er mildere end mange af de andre - hun arbejder indenfor sygehusvæsenet)..

Angående fiskeolier, så tænker jeg, at umiddelbart kan der ikke ske nogen skade ved at vi tager dem - omend ikke andet, så har vi jo godt af dem..

Han har her på det sidste haft en del byture med en del druk - men han siger; det skal jo ikke være så kedeligt det hele - så der er nok ikke så meget at kunne ændre der endnu.. Men arbejder på sagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov har ikke forstand på BMI kan jeg godt se :) Troede 30 var normalvægtig - så skal du lige tabe dig, men det gør du også med det træningsprogram.. :) Min BMI er kun på 19 - mon jeg så skal tage lidt på??

Hihi... Sådan kan det jo gå ;)

Hvis du ser normalvægtig ud i spejlet, så behøver du ikke tae på.. Hellere stram op - og dermed opbygning af muskler.. Det får du også en del ud af ift. en fremtidig fødsel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at du ikke tager piller - jeg tror også helt klart at placeboeffekten har større virkning end de aktive stoffer i pillerne :)

Jeg tror absolut heller ikke at fiskeolien kan skade.

Kan godt forstå, at din kæreste/mand synes, det bliver lidt kedeligt uden drukture, hvis det er noget, han tit gør med sine venner.. Krydser fingre for, at han kan nedsætte sit alkoholindtag en lille smule alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi... Sådan kan det jo gå ;)

Hvis du ser normalvægtig ud i spejlet, så behøver du ikke tae på.. Hellere stram op - og dermed opbygning af muskler.. Det får du også en del ud af ift. en fremtidig fødsel..

Æv nu troede jeg lige, at jeg skulle skynde mig på McDonalds :D Ej du har ret, jeg tror også kun det vil være godt for mig at få styrket musklerne. Prøver at få trænet tre gange om ugen, så det går forhåbentlig den rigtige vej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at spyt draeber cell.gif

Vitex Agnus Castus som kosttilskud til dig og Selen til cell.gif

Relax & enjoy - og maaske ligge med bagen opad lidt tid efter sex og taenke gode tanker 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zink til :cell

Orgasme efter udløsning

Temperaturmåling HVER dag på samme tidspunkt for at holde øje med regelmæssig cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at du ikke tager piller - jeg tror også helt klart at placeboeffekten har større virkning end de aktive stoffer i pillerne.

Jeg tror absolut heller ikke at fiskeolien kan skade.

Kan godt forstå, at din kæreste/mand synes, det bliver lidt kedeligt uden drukture, hvis det er noget, han tit gør med sine venner.. Krydser fingre for, at han kan nedsætte sit alkoholindtag en lille smule alligevel.

Jamen så tror jeg da at fiskeolien skal indkøbes - bliver på mandag, når lønnen kommer.. Nogen der kan anbefale nogle mærker??

Jeg tog en snak med ham om det igår, hvor jeg fortalte at jeg måske synes det var lidt unfair, at jeg lavede så mange ændringer og han ikke gjorde.. Det kunne han godt sætte sig ind i - så han vil da tænke lidt over det. Han er også ved at blive utålmodig - så må han jo gøre en indsats!! ;)

Æv nu troede jeg lige, at jeg skulle skynde mig på McDonalds :D Ej du har ret, jeg tror også kun det vil være godt for mig at få styrket musklerne. Prøver at få trænet tre gange om ugen, så det går forhåbentlig den rigtige vej!

Hvad træner du? (McD har vidst aldrig været godt for nogen!)

Husk at spyt draeber

Vitex Agnus Castus som kosttilskud til dig og Selen til

Relax & enjoy - og maaske ligge med bagen opad lidt tid efter sex og taenke gode tanker

Hvad hjælper kosttilskudene for? Og kan jeg tage dem ved siden af min multivitamin til gravide fra livol og sammen med fiskeolien??

Zink til :cell

Orgasme efter udløsning

Temperaturmåling HVER dag på samme tidspunkt for at holde øje med regelmæssig cyklus.

Zink - hvad er det godt for? (er ikke så velbevandret inden for kosttilskud)

Orgasme - sætter lige manden på den opgave ;) Haha..

Temperaturmålingen - altså jeg tester jo for æl?! Er det andet så nødvendigt?

Vil i foreslå ham, at han både tager selen og zink?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har også læst at sædcellerne bliver bedre af zink og selen, så sæt manden på nogle piller der inkludere dette eller tjek hvilke fødevarer der indeholder det.

Det lyder som om du stort set gør alt lige pt for at din krop skal blive så baby venlig som muligt. Ligesom du allerede har fået at vide, ja så har overvægt en stor indflydelse på fertilitet. Og det er du jo allerede bevidst om og prøver at gøre noget ved. Det er dog godt hvis du har det i hovedet så motivationen bliver.

Har i fået testet mandens sædkvalitet? Ellers var det jo en mulighed for i hvert fald at vide hvordan det står til der.

Du behøver ikke måle temperatur hvis du bruger æl test, det er bare en anden, og billigere, måde at se hvornår æl falder.

Rigtig meget held og lykke, håber i snart står med 2 streger! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zink skal tages om aftenen og det vil I begge have godt af :)

Selen og zink kan faas billigt fra Pharma Nord i alle Matas og helsekost. Kan begge tages foer sengetid. Maaske sover I endda bedre efter lidt tid.

I kan sagtens tage fiskeolie, Omega 3 fra Nordic Natruals er det absolut bedste, ellers er Eskimoet alternativ. Det er bedre at tage en god kvalitet hver anden dag end daarlig hver dag. Opbevar i koeleskab. og det kan I bare tage om morgenen med multivitaminen.

Du kan med fordel tage kaempenatlysolie, som vil booste dit AEL-slim. Det skal kun tages i foerste halvdel af cyklus. Ogsaa sammen med multi.

Vitex vil hjaelpe dit hormonsystem i balance, ogsaa selvom det kune mangler finjusteringer, Mindsker PMS og fordrer fertilitet. Tages om morgenen foer morgenmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zink skal tages om aftenen og det vil I begge have godt af :)

Selen og zink kan faas billigt fra Pharma Nord i alle Matas og helsekost. Kan begge tages foer sengetid. Maaske sover I endda bedre efter lidt tid.

I kan sagtens tage fiskeolie, Omega 3 fra Nordic Natruals er det absolut bedste, ellers er Eskimoet alternativ. Det er bedre at tage en god kvalitet hver anden dag end daarlig hver dag. Opbevar i koeleskab. og det kan I bare tage om morgenen med multivitaminen.

Du kan med fordel tage kaempenatlysolie, som vil booste dit AEL-slim. Det skal kun tages i foerste halvdel af cyklus. Ogsaa sammen med multi.

Vitex vil hjaelpe dit hormonsystem i balance, ogsaa selvom det kune mangler finjusteringer, Mindsker PMS og fordrer fertilitet. Tages om morgenen foer morgenmaden.

Mange tak, du er en skat.. Jamen så skal jeg ud i næste uge og finde de forskellige produkter og se hvad der skal indgå i mit sortiment..

Jeg har absolut overvejet at få manden testet, men vi har som sagt "kun" forsøgt i 8 mdr og de fleste siger jo at der skal gå et år før de vil teste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd er også bare at slappe af. Det er nemmere sagt end gjort, men det er altså det der skal til. Tror du tænker ALT for meget over pb. Vi har også prøvet i 8 mdr og har oplevet 1 bio. Men jeg tror på at det lykkes for os bare man slapper af. Jeg har ikke lavet nogle ændringer andet end at tage vitamin piller med folin syre i.

Ønsker jer held og lykke, det skal nok komme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd er også bare at slappe af. Det er nemmere sagt end gjort, men det er altså det der skal til. Tror du tænker ALT for meget over pb. Vi har også prøvet i 8 mdr og har oplevet 1 bio. Men jeg tror på at det lykkes for os bare man slapper af. Jeg har ikke lavet nogle ændringer andet end at tage vitamin piller med folin syre i.

Ønsker jer held og lykke, det skal nok komme :-)

Vi har også prøvet i 8 mdr og oplevet en bio! Pudsigt..

Jeg tænker pt meget over det, fordi jeg efter min bio i januar kun har haft mens 1 gang (indtil videre - håber da snart den kommer igen)- og derfor gerne vil gøre lidt ekstra i denne tid.. Omend ikke andet, så det at gøre noget godt for mig selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaa ogsaa nogle ture i foraarsvejret - laeg maerke til naturen og faa clearet hovedet. Alt kan ske med et aabent sind 7himmel.gif

Udfra det, du fortaeller, saa ville jeg helt sikkert komme igang med Vitex - det virker altsaa wonder paa cyklus! Bare husk at fuld effekt opnaas efter 2-3 maaneder med naturprodukter, saa du ikke bliver skuffet over det. Og saa kaempenatlysolie. Faa din mand til at spise paranoedder, hvis han gider - eller ikke vil tage kosttilskud. En lille haandfuld kan daekke hans selenbehov...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaa ogsaa nogle ture i foraarsvejret - laeg maerke til naturen og faa clearet hovedet. Alt kan ske med et aabent sind 7himmel.gif

Udfra det, du fortaeller, saa ville jeg helt sikkert komme igang med Vitex - det virker altsaa wonder paa cyklus! Bare husk at fuld effekt opnaas efter 2-3 maaneder med naturprodukter, saa du ikke bliver skuffet over det. Og saa kaempenatlysolie. Faa din mand til at spise paranoedder, hvis han gider - eller ikke vil tage kosttilskud. En lille haandfuld kan daekke hans selenbehov...

Har også besluttet at jeg vil igang med vitex - for orker ikke de her (alt for )lange cyklusser!

Han gider ikke nødder, så tror det bliver nemmer at stoppe nogle kosttilskud i ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også besluttet at jeg vil igang med vitex - for orker ikke de her (alt for )lange cyklusser!

Han gider ikke nødder, så tror det bliver nemmer at stoppe nogle kosttilskud i ham ;)

Ok, det faas faktisk ogsaa som en to-i-en Bio-Selen+Zink fra Pharma Nord - saa skal du bare lokke en i ham foer sengetid wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER