fru_wolf

øv øv øv hvor er jeg ked af det

16 indlæg i dette emne

manden min har været på sygehuset til sædprøve men har fået at vide at hans sædkvalitet er meget nedsat han har haft snakket med lægen og fået at vide han kunne snakke med ouh for vidre behandling, men som i andre jo ved så skal man selv til at betale for hver fra 1 januar og det har vi slet ikke råd til.

Så nu er hele projektet droppet så ingen børn til os, men ikke nok med det nu er manden blevet så sur på mig og mener at jeg jo bare kan droppe ham og finde mig en anden fyr og få barn med, som han sagde til mig det er jo ikke dig der fejler noget, du kan jo stadigvæk blive mor men jeg kan ikke blive far.

jeg føler bare at vores forhold går ned af bakke, vi snakker ikke sammen bor faktisk bare under samme tag har slet ikke lyst til at holde jul.

Ingen af mine ønsker bliver op fyldt manden friede for et par år siden men heller ikke det er blevet til noget da ingen af os vil gi os jeg vil giftes i kirke og han på rådhuset.

Ender med hverken at blive gift eller få børn.

Håber dog at det bliver droppet med at man selv skal betale for barnløsbehandling for ønsker mig brændende et barn.

fru_wolf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Kan godt forstå du er ked af det og jeg forstår også godt din mand. jeg har haft det på præcist samme måde, at hvis min mand droppede mig, så kunne han få alle de børn han ville- og jeg ville jo gerne se ham lykkelig - hellere end at se ham ulykkelig sammen med mig. Men fakta var at han ikke har lyst til andre men kun mig, og alle de tanker jeg havde var i mit hoved.

Du er nødt til at få din mand til at forstå at du vil ham uanset hvad.

Hvad er hans sædtal på? Spørg og få det af vide. Det er vigtigt. Normalt har en mand 50 millioner sædceller pr. gang. Og hvis han så kun har 5 millioner eller noget, så er der jo en stor chance alligevel.

Men det burde ikke blive så dyrt for jer, da du bare skal insimineres. Altså forstået på den måde, at hvis I f.eks. får det gjort i Tjekkiet, hvor man kan køre ned på en arbejdsdag. Så koster det ikke så meget.

Og spørgsmålet er så, hvor meget kan I lægge fra om måneden. Er det 50 kr. eller 200 eller 1000? Vi har skåret kabel tv væk. Det behøver vi ikke. Og i den dur. Så se om I kan undvære et eller andet og så spar op. Giv ikke op endnu! :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Pernille i at få kigget på økonomien og se hvad der kan undværes. Det tager måske en rum tid at få sparet sammen, men under alle omstændigheder vil der også komme nogle udgifter i fald der kommer et barn, så der skulle gerne være lidt at ta' af et eller andet sted :)

Til gengæld er jeg uenig i at du kan nøjes med insemination. Den normale procedure ved nedsat sædkvalitet er ICSI som nævnt i en anden tråd.

Men - første skridt er at få talt sammen!

Der er ikke noget at sige til at din mand tager det som han gør, men når den er sunket ind må han se at komme videre groft sagt :kram2

Håber I får taget hul på bylden, det andet er ikke til at holde ud for nogen af jer, og der er forhåbentlig en anden grund end børn og bryllup til at I er sammen!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

starter med at sende et kæmpe :kram

jeg synes det, som de to andre har skrevet er guld værd. Og netop det, som i skal i gang med...

Men få talt sammen, så det kan blive en god jul og så i kan komme ind i det nye år med godt humør, og fornyet energi og mod på at det nok skal lykkes at få sparret sammen til enten behandling eller evt. til at adoptere eller blive plejeforældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld er jeg uenig i at du kan nøjes med insemination. Den normale procedure ved nedsat sædkvalitet er ICSI som nævnt i en anden tråd.

Ja selvfølgelig, duh!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så klog i behndlingsverdenen, men ville bare sende dig et stort :kram og en masse positive tanker :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal tage fat i din mand - og så giver du ham et kæmpe kram...

Herhjemme er det mig der tænker den tanke.. at han kan jo bare finde en anden pige og få et barn med.. MEN nej - for det er jo MIG han elsker.. og MIG han vil have et barn med...

Og ved du hvad? På tirsdag kan vi fejre at vi har været sammen i 8 år... ud af de 8 år - har vi været i behandling de 5....

Evnen til at le sammen, er kærlighedens essens ^_^

OG så må i sætte jer ned og lægge en plan for fremtiden.. for uanset hvor brændende vi ønsker det - så går loven desværre igennem.. det er jeg ret sikker på.

Vi valgte i 2009 og gifte os - og det blev i kirke (som jeg gerne ville have) - og så droslede vi festen ned - som manden gerne ville have... Som elskede finder man altid et kompromis...

og som jeg sagde i interviewet til Fyns stiftidende - så skal man ski nok finde råd! For man brænder for det!!!

:kram herfra

Er altid kun en PM væk hvis du har brug for et par opbakkende ord..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er bare hårdt! Jeg forstår godt han syntes det er svært - min mand har også nedsat sædkvalitet og han har også haft det mega hårdt med at det var 'ham' der var noget galt med. Vi blev alligevel naturligt gravide, det kan jo ske! har I overvejet at blive insemineret med donorsæd? Det var vores aftale hvis ikke min mands sæd virkede - og på den facon fik jeg lov til at opleve en graviditet og det ville blive VORES barn?

Mht at blive gift - hvad med at droppe rådhus OG kirke og blive gift ved en sø, en park eller andet sted, der har betydning for Jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

manden min har været på sygehuset til sædprøve men har fået at vide at hans sædkvalitet er meget nedsat han har haft snakket med lægen og fået at vide han kunne snakke med ouh for vidre behandling, men som i andre jo ved så skal man selv til at betale for hver fra 1 januar og det har vi slet ikke råd til.

Så nu er hele projektet droppet så ingen børn til os, men ikke nok med det nu er manden blevet så sur på mig og mener at jeg jo bare kan droppe ham og finde mig en anden fyr og få barn med, som han sagde til mig det er jo ikke dig der fejler noget, du kan jo stadigvæk blive mor men jeg kan ikke blive far.

jeg føler bare at vores forhold går ned af bakke, vi snakker ikke sammen bor faktisk bare under samme tag har slet ikke lyst til at holde jul.

Ingen af mine ønsker bliver op fyldt manden friede for et par år siden men heller ikke det er blevet til noget da ingen af os vil gi os jeg vil giftes i kirke og han på rådhuset.

Ender med hverken at blive gift eller få børn.

Håber dog at det bliver droppet med at man selv skal betale for barnløsbehandling for ønsker mig brændende et barn.

fru_wolf

Hali hallo...

Ægteskab handler om at gå på kompromis, så begge parter kan LEVE MED det, der bliver besluttet, også selvom det ikke er 1. prioriteren hos dig/ham. Jeg blev selv gift i august og må da sige at der var en del ting som jeg gik på kompromis med vedr. brylluppet, da manden "desværre" har en feminin side, som op til flere gange "blandede/blander" sig i mine tanker :klap :wub

Det er virkelig vigtigt, at du støtter din mand i denne situation, det er jo ikke fedt for ham (eller dig) at få nyheden. Men han friede til dig, før I fik afklaringen, og jeg går ud fra du sagde ja, siden du skriver at du hverken får bryllup eller børn, som tingene ser ud pt. Men fat modet og prøv på livet løs, spar op og prioriter hvad I helst vil - baby eller bryllup (i først omgang).

Jeg er meget ked af at høre din situation, men det lyder som om min kæreste er sur på dig og "angriber" dig for ikke selv at blive alt for såret - angreb er det bedste forsvar!!!

Prøv at besøge OUH og høre hvad de kan gøre for jer! Der er stadig mange muligheder, hvis du fungerer optimalt!

Manden og jeg var heller ikke sikre på, at vi overhovedet kunne få børn, da han havde haft lussingesyge og nogle flere farlige sygdomme der går direkte i pungen, da han var en ældre teenager.

Men det er lykkes os nu og jeg håber virkelig at den lille spirer bliver i mig!

Jeg vil bare ønske jer alt mulig held og lykke med projektet og sende dig en kæmpe krammer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke noget nyt at tilføje, men jeg håber på at I finder en løsning. Giv ikke op, I skal nok få både børn og bryllup! :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆMPE :kram

Jeg vil give alle de andre ret..

I skal snakke sammen og komme frem til en fælles løsning både med hensyn til børn og brylluppet..

Dety tager tid, vores bryllupo tog 3 år inden det blev dag, da vi heller ikke havde helte samme holdning til hvordan det skulle være..

Vi har selv været igang med at lave en lille spir i næste 3 år nu der er stadig ikke sket noget, vi er begge blevet test og er i top form som min læge sagde, men få børn sammen det tro jeg ikke vi kan.. Hvilket tag hårdt på os begge, men vi snakker sammne og lader den andre sig sin mening..

Så forklare din kommende mand hvordan du har det og hvordan du oplever hans "angreb" på dig..

Håber at I finder frem til en fælles løsning og at I få snakket sammnen så i kan få en dejlig jul :jul3: og et smukket nytår. :balloon

Julekram fra Lykkerabjerg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg vil ikke tilføje så meget mere end de andre har sagt af kloge ord. Men jeg vil sige, at selvom din mands sædkvalitet er meget nedsat, så vil man jo stadig ku forsøge.

For så længe der er liv i de små drenge, så vil der jo også stadig være et håb for at ku lykkes i forsøgene...

men I skal snakke sammen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en møgsituation! :(

Jeg er enig med Mette i, at han helt sikkert angriber dig, fordi han er helt vildt ked af det, frustreret, føler sig umandig og utilstrækkelig og vigtigst af alt, så er han bange for du skal gå fra ham. Det er virkelig vigtigt, at du erkender hans angst og gør alt hvad du kan, for at overbevise ham om, at du ikke går nogen steder.

Herhjemme er vi 'heldigvis' lige gode om det; i mandags fandt vi ud af, at jeg har mild pco og min mand har stærkt nedsat sædkvalitet. Og han er også virkelig ked af det og kæmper med det og vi har måttet se hinanden i øjnene og sige højt, at vi ikke går fra hinanden, men at vi kan klare det her!

Vores gynækolog sagde, at de vil oprense en prøve af min mands sæd, for det er ganske sandsynligt, at den er god nok til insemination selvom kvaliteten er stærkt nedsat - det handler om at portionen skal være 'fyldig' nok til, at den kan tåle der bliver sorteret mange fra ;) Så insemination er ikke usandsynligt og det koster 'kun' 2000 kr. pr. forsøg. Jeg ved ikke om sædoprensningen er brugerbetalt fra nytår, men i så fald drejer det sig vist om 600 kr. Det er da i hvert fald et sted at starte... :)

Det er lige præcis i sådan nogen situationer - i modgang - at man skal vise man er stærke sammen. Tag fat i din mand og fortæl ham, at du ikke ØNSKER at få børn med nogen andre end ham! Og bliv ved med at sige det, til han tror på det.

Jeg forstår din frustration og afmagt og sender dig tusind :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sende et kæmpe :kram

I skal nok klare den, pludselig så finder I vejen frem sammen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det? Har I fået snakket?

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER