Unknown

Slettes

24 indlæg i dette emne

Slettes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en omgang, kan godt forstå du var nervøs, men heldigt at du endte med selv at gå igang:)

Og sikke en nydelig pigesmile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for den fine beretning Gitte! Synes det lyder lidt skræmmende at du næsten intet husker! :unsure Havde håber du havde skrevet det ikke gjorde ondt, hehe, meeeen det jeg jo godt er utopi!

Det lyder til du havde en god jordemoder og at du klarede det hele flot på trods af smerterne. Nåede du egentligt at få blokade, når du pludselig havde åbnet dig 4 cm. på en halv time?

Tak for billederne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov det skal jeg da lige have rettet. De afbestilte blokaden da jeg ikke kunne nå at få den. Så den eneste smertelindring jeg fik var vand og ilt :-) vil sige en fødsel er ikke smertefri, men jeg er s ekstrem dårlig til at håndtere smerte og jeg klarede det uden bedøvelse :-) så det er bestemt ikke en umulig opgave :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iJa sikke en omgang du/ i har haft.

Dejligt at det selv gik igang, når det nu var det du ville :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Zoey! :loveshower

Tak for en fin beretning! :)

Må jeg spørge, hvorfor I skulle hjem så hurtigt? Puha, synes det lyder hårdt, men også godt at I fik en lang snak med en jordemoder efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretning! :loveshower Det lyder hårdt, men det lyder da til, at du klarede det superflot! :respekt

Og Zoey er bare så fin og yndig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med smuksakken, hun er godt nok dejlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en beretnng, soede pigeKiss.gif

Dejligt at du ikke skulle under mere medicinsk hejs og hjaelp end du fik, naar det var dit oenske. Det maa ikke have vaeret nemt at staa i den ventesituation og skulle tage valg paa dine egne og dit barns vejne... Lyder stadig vildt, at du ikke kan huske de dage ret godt, men jeg tager alligevel hatten af for en jordemoder, som tog de timer til at tage sig af jer efterfoelgende, da I sagde til. Lyder til at I bare blev udskrevet saadan uden videre... det forstaar jeg simpelthen ikke, hvis ikke det var jeres oenske, men det goer I vist heller ikke selv.

Taenk, jeg synes I klarer det saa godt nu, i forhold til at der alligevel var en del stress i dagene op tilbearhug.gif

Og Zoey er jo bare en skoen, lille pige, altsaa 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

x

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da fast en ny procedure... og saa kan de som nu bevist ikke bare regne med, at nye foerstegangsforaeldre er klar til den udskrivelse. Men altsaa... det kan vi jo vade i og det hjaelper ikke dig meget.

Det lyder til at dig og dine omgivelser er opmaerksomme paa diig og at du skal have det bedst muligt - godt at hoere, at du ogsaa selv snakker meget om det Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reglen startede vist os først i september. Men ja siger til alle jeg kender de skal gøre alt for at blive. Om ikke andet bare lige 6 timer så man selv kommer ovenpå og kan mærke efter om man er klar. For 7 dage siden var jeg sikker på jeg var ved at gå fuldstændig ned på det, men nu er modet højt og jeg tager det hele meget mere roligt. Vi er forældre og hver dag går det fremad :loveshower vi kan klare alt :loveshower i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest: STORT TILLYKKE MED LILLE ZOEY! Hvor er hun skøn :loveshower

Sikke en omgang du har været igennem - jeg håber der bliver taget hånd om hele situationen og du har overskud til at nyde din lille familie :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot beretning. Syns da godt nok du havde nogle lidt hårde dage op til fødslen, men her i bakspejlet må det da være utroligt dejligt at vide, at din krop alligevel selv klarede sagerne, både at gå i fødsel, og du kom godt igennem den selv om det vist et par gange virkede helt uoverskueligt? Dejligt at I mødte en JM som tog sig tid til den snak du tydeligvis havde brug for bagefter, og måske du har brug for at snakke det igennem flere gange endnu, så brug de folk der kan og vil høre din historie, for det hjælper lidt hver gang, når man får fortalt om noget som har rystet ens verden lidt (eller meget).

Og endnu engang tillykke med dejlige lille Zoey, hun er da bare den smukkeste gave :loveshower håber I får en dejlig barselstid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukke Zoey! :loveshower

Sikke en fødsel! Det er godt nok vildt du intet husker - det har virkelig været mental overlevelse :o Sejt, at du er ovenpå igen :)

Jeg kan ikke forstå du siger reglen er man bliver sendt hjem - er det ikke dit første barn? :unsure På Hvidovre på man som førstegangsfødende blive 2 overnatninger og ved flergangsfødsler skal man vist hjem efter 6 timer hvis alt er okay. Fik I virkelig ikke tilbudt at blive?! Det synes jeg bare er SÅ mærkeligt :blink

Jeg ville godt nok slet ikke kunne have overskuet at skulle hjem efter 4 timer. Vi brugte jordemødrene rigtig meget de første 1½ døgn...

Men skønt, at du er ved godt mod og nyder din skønne datter :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt med en fødselsberetning :loveshower Det lyder til at din hjerne har skånet dig ved at glemme hvad der er sket, selvom det lyder ret syret.. Mern dejligt at i får snakket en masse om det og at i er ved at være ovenpå...

Alligevel ret vildt at det gik så hurtigt til sidst :)

Stort tillykke igen... Hun er bare så smuk jeres pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukke Zoey! :loveshower

Sikke en fødsel! Det er godt nok vildt du intet husker - det har virkelig været mental overlevelse :o Sejt, at du er ovenpå igen :)

Jeg kan ikke forstå du siger reglen er man bliver sendt hjem - er det ikke dit første barn? :unsure På Hvidovre på man som førstegangsfødende blive 2 overnatninger og ved flergangsfødsler skal man vist hjem efter 6 timer hvis alt er okay. Fik I virkelig ikke tilbudt at blive?! Det synes jeg bare er SÅ mærkeligt :blink

Jeg ville godt nok slet ikke kunne have overskuet at skulle hjem efter 4 timer. Vi brugte jordemødrene rigtig meget de første 1½ døgn...

Men skønt, at du er ved godt mod og nyder din skønne datter :7himmel

Den kan jeg svare på... Fra september blev den nye praksis i region syddanmark at alle føder ambulant også førstegangs fødende... Det er kun ved mere komplicerede forløb at man bliver indlagt.. Som hjælp har de oprettet ammekurser og en hotline hvor man kan ringe eller møde op de første 7 døgn efter udskrivelsen (mener det er 7)...

Men ja det er vildt hurtigt at blive udskrevet, og jeg har flere veninder der er blevet genindlagt fordi amningen slet ikke kørte og det hele blev for uoverskueligt... Men de påstår at der ikke er mange der bliver genindlagt, men gad godt vide hvor mange der ikke får amningen op at køre fordi de bliver sendt hjem så hurtigt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest : SMUKKE LÆKRE ZOEY!

Tak for din beretning - den var rigtig godt skrevet, og man kan mærke, at det har været noget af en omgang. Det forarger mig ærlig talt lidt, at man i Syddanmark pr automatik føder ambulant. Der er da ikke noget at sige til, at du slet slet ikke kunne følge med, når I ikke nåede at sunde jer overhovedet, før I skulle hjem. Håber at andre fra Syddanmark læser din beretning og husker at insistere på at blive <_<

Jeg GLÆDER mig til din mor-tråd og til at høre mere om dejlige lille Zoey :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Zoey!! :loveshower

Hvor var det dejligt din krop alligevel endte med at klare det selv, men kan kun forestille mig, hvor meget det har påvirket dig at have haft den stress omkring det op til (hvilket er helt forståeligt!) og at det så lige pludselig gik så stærkt!! Ikke så underligt at du har fortrængt det - men rigtig godt at du og dem omkring dig er opmærksomme på det og at I får snakket en masse om det, så det kan blive bearbejdet.. Og også rigtig godt at høre, at det går frem ad efter den hårde start! Kan kun give de andre ret i, at det er en forkastelig procedure at indføre ambulant fødsel for førstegangsfødende!!!

Ønsker om alt det bedste til jeres lille familie :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Hvor er hun bare fin! :loveshower

Jeg kan stort set heller ikke huske noget fra min fødsel og ugerne efter kunne jeg dårligt nok stave mit eget navn. Men jeg mistede en hel del blod ved fødslen og fik afvide at det kunne være derfor. Så skulle tage en masse jern piller også fik jeg det bedre.

Og forresten sikke da et fint fødekar med stjernehimmel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke en fødsel. Kan sagtens forstå at du ikke kunne huske ret meget. Det gik jo også stærkt.

Jeg kan desværre huske alt fra min den sidste, som minder lidt om din (med udvidelse og presseveer)

Synes det er dårligt at førstegangs bliver sendt hjem ambulant. I det mindste kunne de da lige få en overnatning. Synes det hjælper på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en fødsel.. Og hvor er det da ærgerligt at du ikke husker så meget efterfølgende. Husk det til næste gang, at i gerne vil have lidt tid til at komme jer!

Mange tak for at du ville dele din oplevelse med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fødsel. Tak for beretningen :)

Jeg husker hellere ikke særlig meget fra min fødsel og har det meste fra journal og manden. Det er vildt ubehageligt egentlig men jeg snakkede/snakker meget om det og det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER