Xzenia

Aborter: Er mandens sæd så frikendt?

5 indlæg i dette emne

Kære alle

Jeg har haft en ufrivillig medicinsk og to spontane aborter.

Har ad et par omgange talt med min lægen om hvilken rolle mandens sæd spiller.

Første gang sagde han, at når jeg blev gravid, så var mandens sæd fuldt ud funktionsdygtig, og man ville derfor ikke undersøge han sæd.

Anden gang jeg var inde på emnet sagde han at mandens sæd godt kunne være så dårig at det var derfor jeg ikke kunne holde på fostrene.

Disse to udlægninger forvirrer mig. Jeg håber selvfølgelig at min mand kan frikendes i vores problematik. Ønsker ikke at han skal byrdes med dette. Jeg synes også selv at jeg har læst at blver kvinden gravid, så er der ikke noget galt med manden. Eller jo manden kan godt have en forringet sædkvalitet, men formår hans sæd at befrugte så er det pga. at den gode sædsælle har fundet vej til ægget.

Ved I noget om dette?

Hilsen Xz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har desværre også mistet 4 gange i alt.

Min gynækolog siger at der ikke er noget galt med hverken mig eller min mand når jeg først har været gravid, men at vores gener måske bare ikke arbejder specielt godt sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... jeg tror at det er noget som man har svært ved at udtale sig klart om... har selv aborteret to gange - først en MA og efterfølgende en SA - ca. 20% af alle opdagede graviditeter ender i abort og her medregnes ikke biokemiske graviditeter og uopdagede graviditeter... så måske ligger antallet af samlede graviditeter der går tabt på 30 og måske endda 40%? unsure :blink det er kun de sunde og stærke :cell der kan befrugte et æg og resultere i en gravditet, men uanset hvor gode manden :cell eller hvor gode kvindens æg er, så tror jeg ikke, at det nødvendigvis har betydning for om hvorvidt et foster bliver levedygtigt eller ej, der kan sagtens gå noget galt i processen... En abort skyldes, at fosteret ikke har været rask og levedygtigt... Desværre er der nogle der gennemlever flere (en del) aborter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nitzen

tak for dit svar. jeg jeg tror også at det kan være svært at sige. Jeg har dog altid hørt at manden blev frikendt ved graviditet efterfulgt af aborter. Altså bortset fra lægens udlægning her forleden. han har måske gerne ville sige, det samme som Majkat har fået at vide af sin gynokolog, nemlig at aborterne kan skyldes at mand og kvinde ikke "arbejder" så godt sammen på den konto.

Majkat

Synes at din gynokologs forklaring er OK, men vil bare gøre dig opmærksom på at der også kan være andre årsager. Der kan være årsager som er relativt lette for lægeverdenen at "løse", sådeldes at man kan fuldbyrde en graviditet, og blive de lykelige forældre til en lille dejlig bebs :-)

Selv tænker jeg, at når jeg kan blive gravid, så skal det også nok lykkedes at fuldføre den. Måske med en del skuffelser undervej. Men det skal lykkes

Knus til jer alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre kan der være DNA fejl i både æg og sædcelle,og alligvel vil ægget blive befrugtede,men det bliver i langt de fleste tilfælde ikke en levedygtig graviditet,og i de tilfælde,hvor der kommer et barn ud af det,er det et barn med diverse misdannelser,og andre fejl.

Heldigvis opdager kroppen som regl hurtigt,at noget er galt,derfor er det også et sted mellem 50-70% af alle befrugtede æg,der går til grunde allerede inden 1.mens dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER