Joxi

Blog eller hjemmeside?

15 indlæg i dette emne

Jeg har overvejet om jeg skulle starte en blog eller en hjemmeside op, omkring mit forfatterskab. Jeg har engang prøvet en 123 hjemmeside.. men det er også dét jeg kender til disse sager ;) ;)

Hvad vælger man i dag? Blog eller hjemmeside?

Og hvor finder man de bedste gratis eller ihvertfald billigeste? ( pengepungen er ret så stram)

Hvad bruger i, og hvor tit bruger/ opdatere i jeres blog eller side?

100 spørgsmål til professoren her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg startede med en 123hjemmeside for rigtig mange år siden, som omhandlede min hund. Da vi så blev gift, så kom den til at handle om det også, og endte med at handle om vores liv, da vi gik adoptionsvejen. Man kan få en 123hjemmeside ret billig, men hvis man skal have flere billeder end den standart, så bliver det dyrt i længden.

Jeg valgte at gå over til blog, fordi det kunne gøres gratis på blogspot.com og den kan man gøre privat, så kun inviteret kan læse med, det kan man ikke med en hjemmeside.

Min blog er lige blevet lavet om til privat, fordi den handler om vores vej til vores Koreatrold,og derfor kommer der nogle gange personfølsomme indlæg, som jeg ikke ønsker alle og enhver kan læse med på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for super besvarelse :)

Jeg har også luret på 123hjemmeside, men jeg synes bare at designet er lidt... out of date?

Hensigten med min fremtidige hjemmeside/blog er at at den skal være offentlig. Den skal omhandle mit forfatterskab som sagt. Og skal både kunne fungere som henvisning til mine fremtidige e/bøger, men også indeholde tips og småøvelser, som forfatterspire kan have glæde af. F.eks. planlægningen og opbygnnigen af en tekst.

F.eks. blev jeg selv UTROLIGT overrasket over hvor lang tid en novelle på et seriøst plan egentlig tager at lave. Og så kommer redigeringen bagefter :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker du skal vælge en hjemmeside, men hvis du har mod på selv at gøre lidt i det, så vil jeg vælge en anden udbyder end 123. for så kan du bedre få sat et personlig præg på siden. 123hjemmeside er jo utrolig nem, fordi de har sat standarten, og man så bare vælger og plotter ind.

One.dk mener en udbyder hedder, som skulle være ret god, dem bruger min hundeopdrætter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal da blogge - det er saa meget oppe i tiden, du naar ud til flere, for du bliver del af et naturligt netvaerk af bloggere og saa er det gratis loveshower.gif

Wordpress og Blogspot er de store gratis ressourcer. Wordpress kan du snildt udbygge, hvis din "virksomhed" vokser og du kan saagar tilfoeje en butik.

Du kan med fordel supplere med facebook, saa du naar ud til endnu flere. Der kan du lave en gruppe og fortaelle, naar der er nyt paa bloggen :)

Selv er jeg ved at lave en webshop, en blog og en facebookside for min virksomhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige blog. Det er som camilla skriver meget oppe i øjeblikket, du kan gøre det gratis og du kan endda tjene lidt penge på det ved at sætte lidt reklame på.

det er en rigtig god måde at nå ud til folk på og hvis du finder nogen andre bloggere indenfor dit felt kan du hurtigt få et netværk og få din blog frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal da blogge - det er saa meget oppe i tiden, du naar ud til flere, for du bliver del af et naturligt netvaerk af bloggere og saa er det gratis loveshower.gifWordpress og Blogspot er de store gratis ressourcer. Wordpress kan du snildt udbygge, hvis din "virksomhed" vokser og du kan saagar tilfoeje en butik. Du kan med fordel supplere med facebook, saa du naar ud til endnu flere. Der kan du lave en gruppe og fortaelle, naar der er nyt paa bloggen :)Selv er jeg ved at lave en webshop, en blog og en facebookside for min virksomhed.

Jeg er helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ fik jeg endelig fundet et sted at oprette en blog :loveshower

Valget faldt på Blogspot, som flere af jer anbefalede.

Nu kommer vi så til det.

Hvad SKRIVER man i en blog? ALtså jeg kan godt finde på en masse at skrive, men er lidt bange for at det kan blive for dagbog agtigt.. eller det er måske meningen?

Må jeg evt. se jeres blog? :blush

Og tak for gode svar forresten :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min blog er gjort privat, så skriv en PM med din mail adresse og jeg tilmelder dig min, så du kan læse med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din egen blog - du må gerne se Min blog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er velkommen til at kigge forbi min blog, der omhandler mad. :)

www.charites-madblog.com

Jeg bruger også blogspot, dog med eget domæne, som du kan se. :)

Held og lykke med projektet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw nogle fede blogs!

Min er aldeles IKKE så kreativ - den er rent ud sagt KEDELIG :blush. Men nu har jeg da fået nogle super idéer :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hedder.Www. trylleaeblet.blogspot.com, du er velkommen indenfor....

Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hedder.Www. trylleaeblet.blogspot.com, du er velkommen indenfor....

Kh

Åh hvor er den også fin! Og lækker hihi!

Jeg kan slet ikke finde ud af at gøre min så pæn der!

Der er det lidt nemmere med hjemmesiden synes jeg - Men der kan jeg til gengæld ikke bestemme mig for om hjemmesiden udelukkende skal omhandle mig som person og amatørforfatter.. eller fungere som en familieside - med alt muligt forskelligt i.. Og det samme gælder bloggen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge - Hvordan fik i lavet de fine logoer i toppen?

Jeg synes min blog ser så.... Dum ud <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER