TroldeMor

Immunboost?

18 indlæg i dette emne

Er der nogen som har nogle gode fifs til hvordan man kan give immunforsvaret et boost på en "forsvarlig" måde? Her tænker jeg både på mig selv (som gravid), og på min 1 årige....

Vi bliver simpelthen ved med at rende i den ene virus efter den anden....

Kan man ikke selv gøre noget for at det ikke bider på, udover at spise alm. sund og varieret kost?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil foreslå Biostrath - Læs om det HER

Det er en super immunbooster, der blandt hjælper kroppen til at optage flere næringsstoffer af det man indtager..

Det kan købes i matas, helsekostbutikker, og mener også man kan få det på apoteket, og i nogle af de store supermarkeder som Føtex/Bilka..

Jeg vil anbefale eliksiren som smager sådan lidt sødligt, hvorimod dråberne er ret stærke (nok ikke så børnevenlige). Tabletterne har jeg ikke erfaring med..

EDIT: Kan derudover også varmt anbefale Echinacea, som er rigtig godt til både at forebygge og tage forkølelse og lign. i opløbet. Plejer selv at købe det i Føtex (den billigeste variant man kan få), men man kan få det de samme steder som Biostrath.

Tager dråberne i et lille glas vand efter behov - Altså en eller flere gange om dagen/ugen, alt efter om det er en periode jeg selv mærker noget komme snigende eller om det er i de perioder, hvor der er meget i omløb eller man er ekstra udsat pga. stress eller vinter... :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser ananas.. Ved ikke om det hjælper.. ;) Men er jeg en anelse forkølet, så napper jeg lige sådan en frisk ananas, og vupti så forsvinder den :)

Udover det, så gør vi de almindelige ting:

Sørger for at lufte ud, 2 gange om dagen i hele huset i mindst 5-10 min hver gang..

Vi lufter oftest ud lige inden vi sover.. Ved ikke om det hjælper på immunforsvaret, men tror bestemt det er med til at gøre klimaet inde bedre, og mindre bakteriefyldt :)

Jeg tager selv en maaaaasse kosttilskud, men kæresten gør intet :)

Også dyrker vi motion.. :)

Men har faktisk hørt om flere ting, som "booster".. Tranebær eller blåbær skulle også være godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har Tilde fået urtemix og det har været rigtig effektivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid faaet Urtepencil derhjemme og de kan tage min bihulebetaendelse. Det er naturens antibiotika, saa at sige. Men det er naar infektion er undervejs eller allerede er der.

Probiotika til alle i en periode og derefter en gang eller to om ugen (NDS Panda til boern og NDS Classic til voksne eller Udo's Choice er at anbefale, selv tager jeg BioKult, som jeg har koebt ret billigt paa nettet hos auravita.co.uk - det er nemlig kapler, som ogsaa kan aabnes og drysses paa mad!), frugt og groent i gode mangder. D-Pearls for at faa en god portion D-vitamin ind - de kan prikkes hul paa og puttes i mad til Marlon.

Til dig noedder, saerligt paranoedder er immunboostende. Ingefaer er virkelig godt til mit immunforsvar og jeg blender meget gerne et godt og skraellet stykke(1-2 cm) med friskpresset appelsinsaft, frosne jordbaer og en banan. Det kradser lidt i halsen, men uhhh, det er godt. Marlon vil nok kun have en lille smule i sin drik. Det skal blende i 2 minutter. Du kan putte lidt lecithin i for at faa det cremet, hvis det er. Solsikkelecithin er bedst i forhold til boern.

Selv har jeg i perioder ekstra meget gang i blenderen og laver nogle serioese smoothies til mit immunforsvar, som smager himmelsk. Det vil Marlon ogsaa elske, tror jeg, maaske med lidt mere banan og aeble og lidt mindre spinat og ingefaer, ha ha! Det samme kan en juicer goere og Mads Bo Petersen har nogle gode boeger med kanont laekre opskrifter. Lav dem uden maelkeprodukter, da disse er slimdannende. God maade at faa lidt spinat og persille ned. En anden god er at blende en halv avokado, en halv banan, en haandfuld babyspinat og tilsaette lidt vand, hirse- eller rismaelk og saa en god kakao og lidt lecithin - mums en kakaoshake med gods i!.

Du kan ogsaa laane Rebecca Perssons bog BABY paa biblo. Hun har en laege indover og har nogle serioest gode anbefalinger til kost og kosttilskud til boern - uden at det bliver langhaaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker probiotika. :)

Og så tænker jeg, om ikke det er C-vitamin, man siger er godt for immumforsvaret? Jeg har i hvert fald flere gange med succes udsat en sygdom ved at gå amok i appelsiner og rød peberfrugt. Jeg tænker, at hvis man generelt guffer masser af den slags (også persille og andre lækre ting med c-vitamin i) så kan det måske også booste? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi en olie som hedder onGuard. Den booster imun forsvaret og slår sygdommen ned. Den kan kæbes på doterra.dk.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

c-vitamin, c-vitamin og c-vitamin..

C-vitaminet er med til at opbygge dit naturlige imunforsvar og er en nødvendighed for din krop. (derfor at ananasen virker :) )

Så appelsiner, mandariner, clementiner, ananas, kartofler, osv.

Til dig ville jeg anbefale et kosttilskud indtil du er oppe (så kan du i det mindste ikke smitte den bette) og til den bette - jamen forsøg dig frem med madvarer der indeholder meget c-vitamin, så skal det nok komme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind, tusind tak for alle jeres gode råd og forslag!! :loveshower Det er simpelthen skønt med sådan en opbakning når man kommer med et spørgsmål!! :lovebk

Jeg har undersøgt alle tingene nærmere, og med det i bagagen gik jeg ned i den lokale helsebiks og kiggede mig lidt omkring.....

Og jeg endte med at komme hjem med en flaske Bio-strath eliksir :)

Så må vi se hvordan det går..... Jeg introducerede det for Marlon ved at hive eliksiren op i en engangssprøjte, og så sprøjte det i munden på ham. Og det var han vældig tilfreds med..... MMMMM sagde han bare, og kiggede langt efter sprøjten da jeg gik med den :D

Det var værre med mig.... Adr, det smager altså ikke lækkert :whistling Men prøvede at kamuflere det i lidt juice, og så røg det da ned :rolleyes

Derudover er det min plan at forsøge at få noget mere C-vitamin ind i vores daglige kost :)

Igen, tusind tak alle sammen!! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe hvor fedt at han reagerede sådan!! :D Jeg elsker også smagen af det, men har også fået det siden jeg var helt lille, så det er nok derfor. Min mand er ihvertfald overhovedt heller ikke vild med det :P Men godt du kan gøre det tåleligt i noget juice :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha fantastisk reaktion fra Marlon :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, alletiders gaaet, lille fyrgrin.gif

Det lyder som et fint sted at starte - haaber det giver jer lidt at staa imod med good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vældig begejstret for biostrath :) Vi sælger det på apoteket og en stor del af personalet tager det fast hver dag i vintermånederne, så vi har noget at stå imod med overfor alle de syge kunder. Vi havde en periode sidste vinter, hvor folk var syge på skift men da vi gik igang med biostrathen kunne vi faktisk se en nedgang i sygefraværet. Det kan jo være et tilfælde, men jeg spiser i hvert fald gladeligt biostrathen og tror på, at den gør noget godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh.... Bliver altså nødt til at opgive den eliksir til mig selv...... Jeg får simpelthen sådan en kvalme af det <_<

Så må lige en tur forbi en forhandler efter tabletter i stedet......

Marlon EEEEEELSKER stadig sit gær-smagende "sprøjte-fix" :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh.... Bliver altså nødt til at opgive den eliksir til mig selv...... Jeg får simpelthen sådan en kvalme af det <_<

Så må lige en tur forbi en forhandler efter tabletter i stedet......

Marlon EEEEEELSKER stadig sit gær-smagende "sprøjte-fix" :rolleyes :loveshower

lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par kollegaer der tager longo vital. Og er meget begejstret. Den ene han lider meget af forkølelses sår men efter han er begyndt på longo'en er ubrudent reduseret med 90% !! Den anden hun plejer at være konstant forkølet hele vinteren igennem, men er vist sluppet med en mindre en af slagsen.

Så de kunne måske være et alternativ hvis du får det dårligt at dråberne du tager ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh.... Bliver altså nødt til at opgive den eliksir til mig selv...... Jeg får simpelthen sådan en kvalme af det <_<

Så må lige en tur forbi en forhandler efter tabletter i stedet......

Marlon EEEEEELSKER stadig sit gær-smagende "sprøjte-fix" :rolleyes :loveshower

Du kan også få det i dråber, som du kan dryppe i mad og drikke :)

Det bruger vi herhjemme. - når moderen husker det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også få det i dråber, som du kan dryppe i mad og drikke :)

Det bruger vi herhjemme. - når moderen husker det :D

Åhh..... Jeg er løbet helt surt i det stads..... 3 gange dagligt til både musen og jeg, det er for omstændigt synes jeg. Så jeg er faktisk på udkig efter et alternativ :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER