Tumlepigen

Cykelstol + cykelhjelm

43 indlæg i dette emne

Vi overvejer at investere i (ønske os tilskud til) en cykelstol til Filippa. Dertil skal hun selvfølgelig have en cykelhjelm.

Jeg har kigget på Tænks test af cykelstole, og der får Yepp Maxi bedst i test, men den koster så også næsten 1.000 kr. Den næstbedste koster kun 400,-.

Jeg er med på, at det kommer an på ens behov - som jeg lige skal finde ud af :whistling Vi regner med at skulle bruge den til at aflevere og hente hende i + af og til køre en længere tur, når vejret er til det. Derfor får vi nok brug for to stole, da vi sandsynligvis kommer til at skiftes til at hente og bringe.

Så vidt jeg har kunnet finde, har Tænk ikke testet cykelhjelme til børn :unsure

Hvad kan I anbefale/ikke anbefale af cykelstole?

Og det samme med cykelhjelme? - hvor køber I dem?

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville købe cykelhjelmen hos en cykelhandler og få rådgivning i hvilken der passer til barnet... og så ville jeg aldrig købe en skaterhjelm, de sidder simpelthen for ringe (men mon ikke, at de slet ikke findes til helt små børn?)

Af cykelstol har vi en Bobike, det var den sikreste, da vi købte til Clara for mange år siden.

Regner med den kan bruges igen, men skal selvfølgelig lige have underdøgt om noget andet har overhalet den meget ift. sikkerhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd for jeg har haft de samme tanker om cykelhjelm :)

Vi overvejer så cykelanhænger i stedet for stol for vi regner med at kommer til at cykel meget hen over sommeren, den er nemmere at skifte fra cykel til cykel og der er plads til f.eks. indkøb og ekstra taske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd for jeg har haft de samme tanker om cykelhjelm :)

Vi overvejer så cykelanhænger i stedet for stol for vi regner med at kommer til at cykel meget hen over sommeren, den er nemmere at skifte fra cykel til cykel og der er plads til f.eks. indkøb og ekstra taske :)

Det snakker Ronni også lidt om, men jeg ved ikke helt... Synes heller ikke den er praktisk, hvis jeg skal aflevere og han skal hente - så skal man stå og skifte rundt oppe på stationen... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det snakker Ronni også lidt om, men jeg ved ikke helt... Synes heller ikke den er praktisk, hvis jeg skal aflevere og han skal hente - så skal man stå og skifte rundt oppe på stationen... ?

Nogle steder, kan man få lov at lade anhængeren stå jo :) Den må jo gerne stå i et cykelstativ hele dagen (Og den kan jo sagtens låses fast) Så kan den der bringer, låse den fast, og den der så henter, bare tage den der :)

Jeg tror dog vi vælger cykelstol. Men det er mere fordi vi ikke har plads til en cykelanhænger.. :( Men der er jo lang tid til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle steder, kan man få lov at lade anhængeren stå jo :) Den må jo gerne stå i et cykelstativ hele dagen (Og den kan jo sagtens låses fast) Så kan den der bringer, låse den fast, og den der så henter, bare tage den der :)

Det er det vi har overvejet at gøre. Også fordi den er irriterende at køre med når man skal cykel videre på arbejde. Men vi skal selvfølgelig lige undersøge om den kan stå dernede. Det tror jeg nu nok den kan. Synes jeg så nogen stå udeforan i et cykelstativ da jeg var dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det vi har overvejet at gøre. Også fordi den er irriterende at køre med når man skal cykel videre på arbejde. Men vi skal selvfølgelig lige undersøge om den kan stå dernede. Det tror jeg nu nok den kan. Synes jeg så nogen stå udeforan i et cykelstativ da jeg var dernede.

Min største bekymring, er faktisk den måde min kæreste står af sin cykel på (Hvis man har en cykelstol bagpå)

Han svinger nemlig benet over; Og jeg tror han ville vælte rundt i barn og stol, ALTID... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største bekymring, er faktisk den måde min kæreste står af sin cykel på (Hvis man har en cykelstol bagpå)

Han svinger nemlig benet over; Og jeg tror han ville vælte rundt i barn og stol, ALTID... :whistling

Hehe jeg kan lige se det for mig. Men tror du ikke det ville ændre sig når den lille sad bag på? Det må man da håbe :D men jeg tror egentlig også en anhænger er bedst for min mand nu du skriver det her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super med denne tråd.

Havde selv tænkt på at oprette en. Håber der er nogen, der kan komme med nogle gode forslag.

Hvor er vores børn dog blevet store. Tænk at de skal til at sidde bag på cyklen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både en cykeltrailer og stol. Pt bruger jeg kun stolen, (den er fra Thansen, kan ikke huske hvad den hedder, men den er god.) Er ikke så gode venner med traileren, følger den er svær at styre, men det er nok en vanesag. Og når nu lillebror kommer ud og på et tidspunkt skal med ud at cykle, skal jeg jo bruge traileren, for der kan jo ikke sidde to i en stol.

Da vi skulle købe cykelhjelm tog vi i en cykelhandler og han hjalp os med at prøve en masse hjelme, så vi fandt den der lige passede til vores søns lille hoved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både stol og cykelvogn og vi kunne ikke leve uden nogle af dem. Stolen er til de små ture og vognen er når vi skal cykle lidt længere (vi har ikke bil). Og nu når vi har to børn er det så hyggeligt at de kan sidden sammen i vognen og putte under tæpper og læse bøger! :-)

Begge dele + cykelhjelm købte vi i dansk cykelistforbunds butik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både stol og cykelvogn og vi kunne ikke leve uden nogle af dem. Stolen er til de små ture og vognen er når vi skal cykle lidt længere (vi har ikke bil). Og nu når vi har to børn er det så hyggeligt at de kan sidden sammen i vognen og putte under tæpper og læse bøger! :-)

Begge dele + cykelhjelm købte vi i dansk cykelistforbunds butik.

Hvilken stol og vogn har du? Er det nemt at skifte fra cykel til cykel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Talte med min kæreste om hvordan jeg havde det med en evt cykelstol, og hvordan han skulle komme af cyklen..

Han aner ikke hvordan man står af en cykel på andre måder, end at svinge benet bagover - så her er det sikkert - vi ender med en cykeltrailer..!! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken stol og vogn har du? Er det nemt at skifte fra cykel til cykel?

Vi har en Burley. Den er købt for 4 år siden og er super god. Den er meget nem at tage af cyklen og derfor nem at skifte fra cykel til cykel. Man kan også tage den af og gå rundt med den. Hvilket er smart når de er faldet i søvn og man er færdig med at cykle. :)

Stolene kan jeg ikke huske hvad hedder men vi har en hver. Min sidder bag på cyklen og min mands har en stol foran.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Talte med min kæreste om hvordan jeg havde det med en evt cykelstol, og hvordan han skulle komme af cyklen..

Han aner ikke hvordan man står af en cykel på andre måder, end at svinge benet bagover - så her er det sikkert - vi ender med en cykeltrailer..!! :whistling

Hvad med et sæde foran. Der laves mange gode og helt sikre stole til foran. Min mand er vildt glad for det! Han synes det er så hyggeligt at køre og snakke ungerne i mens!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med et sæde foran. Der laves mange gode og helt sikre stole til foran. Min mand er vildt glad for det! Han synes det er så hyggeligt at køre og snakke ungerne i mens!

Ja, men der skal de være en del ældre ikke? De fleste jeg har set, er "uden ryg", også kræver det at baby er en DEL mere "stabil" eller hvad man skal sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men der skal de være en del ældre ikke? De fleste jeg har set, er "uden ryg", også kræver det at baby er en DEL mere "stabil" eller hvad man skal sige :)

Hmm.. det ved jeg faktisk ikke. Det er måske rigtigt. Vi købte først vores da vores søn var 2 år. Men vi var ude og kigge på en da han var baby og der sagde de ikkke noget om han skulle væe ældre. Men som sagt ved jeg det ikke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hiver lige denne tråd op igen, da jeg vidst nok har fået tiltusket mig en ny cykel og RIGTIG gerne vil på tur med den lille UDEN at skulle med bus eller på gåben...

Flere erfaringer???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk har lavet test om cykelhjelme her i foråret - er på mobilen nu, så har ikke koden, men skal nok vende tilbage senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, det må du meget gerne TiaK :) vi er nemlig også på udkig efter stol+hjelm til Lise. Vi mangler dog lige at anskaffe os en cykel begge to først :whistling så mere haster det heller ikke, haha! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en bobike til min datter da hun var mindre og vi køber den samme igen til min søn. Jeg synes de sidder godt i den og cykelhjelmen når op over ryggen så de kan sidde lige op i den uden at blive skubbet fremover pga hjelmen.

Min bror og svigerinde har købt den Yepp stol der er i tænkt test til deres datter på 10 mdr men ryggen var så høj at hendes hoved blev skubbet frem pga hjelmen og så kunne selerne ikke spændes langt nok ind så hun sad ordenlig fast. Jeg er sikker på den er fin til større børn men jeg synes bestemt at bobike er bedst til de helt små børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige denne tråd frem igen - nu er det os der er kommet til at overveje cykelstol :o :loveshower

Alle Jer der skulle ud og købe en stol sidste forår: hvad købte I og har I været glade for Jeres valg?

Jeg er også faldet over Tænks testresultat fra sidste vinter og testvinderen Polisport Bilby tiltaler mig da helt sikkert, da den kan købes for 359 kr. og så synes jeg den er pæn ;) Er der nogen der har købt den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der virkelig slet ikke nogen der vil dele cykelstolserfaringer? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne :)

Vi købte en Yepp (til hver) og den kan jeg på det varmeste anbefale. Vi er glade for den og synes Filippa sidder godt i den - også med flyverdragt. Jeg er glad for, at den ikke har de høje sidder som nogle stole har - tænker ikke det er rart for barnet. Men igen er det nok en smagssag.

Vi fandt dem på nettet til 400,- under butikspris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne :)

Vi købte en Yepp (til hver) og den kan jeg på det varmeste anbefale. Vi er glade for den og synes Filippa sidder godt i den - også med flyverdragt. Jeg er glad for, at den ikke har de høje sidder som nogle stole har - tænker ikke det er rart for barnet. Men igen er det nok en smagssag.

Vi fandt dem på nettet til 400,- under butikspris :)

Er det Yepp Maxi, der koster ca. 1000 kr. på nettet I har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER