Tmm

mme i grød

25 indlæg i dette emne

Hvor længe er det man skal putte mme pulver i grøden ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til de er 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - det er bare fordi jeg har en pige fra 08 og der var det ikke så besværligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, nej der kommer mange nye regler hele tiden :rolleyes :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max 1 år har jeg fået afvide. Samme for dig TroldeMor? eller hvad er du blevet rådet til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man også gøre det selvom man ammer? Eller er det kun for dem som kun er på mme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også når man ammer fordi man som regel skærer ned på amningen når de begynder på grød :)

Du kan også bruge udpumpet mm hvis du har nok til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man behøver ikke at putte mme i grød til at starte med - det har vi aldrig gjort Kun vand og gode fedtstoffer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max 1 år har jeg fået afvide. Samme for dig TroldeMor? eller hvad er du blevet rådet til? :)

Jep, samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da en masse forskellige meninger omrking det.

formoder det har noget med energi indtaget at gøre , derfor de skal have det , tykke eller tynde babyer :D alle skal vel have det i grøden ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal noget fedtstof i grøden - men det skal død og pine ikke være modermælk elller mme. Jeg havde masser af mælk men det virkede totalt unaturligt for mig at tage den god mælk fra brystet, opvarme det (måske for meget) for at putte det i grøden. Så det blev med gode fedtstoffer i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej jeg skal snart til at begynde at lave grød til lillepigen,det glæder jeg mig til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal noget fedtstof i grøden - men det skal død og pine ikke være modermælk elller mme. Jeg havde masser af mælk men det virkede totalt unaturligt for mig at tage den god mælk fra brystet, opvarme det (måske for meget) for at putte det i grøden. Så det blev med gode fedtstoffer i stedet.

Jeg har puttet både fedtstof og mme i grøden. Det er jo ikke kun pga. fedten der skal mm eller mme i. Det er jo også pga. kalk, jern og lign. der er i mælken. De har bl.a. jo behov for kalken til deres knogler. I dag bruger jeg ikke mme eller mm men laver grøden på sødmælk og kommer også ekstra fedtstof i ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har puttet både fedtstof og mme i grøden. Det er jo ikke kun pga. fedten der skal mm eller mme i. Det er jo også pga. kalk, jern og lign. der er i mælken. De har bl.a. jo behov for kalken til deres knogler. I dag bruger jeg ikke mme eller mm men laver grøden på sødmælk og kommer også ekstra fedtstof i ved siden af.

Jeg kommer faktisk stadig MME i grøden. Synes at have læst et sted at man "skal" gøre det indtil de er 1 år? :help

Men glæder mig da til at slippe for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer faktisk stadig MME i grøden. Synes at have læst et sted at man "skal" gøre det indtil de er 1 år? :help

Men glæder mig da til at slippe for det :)

Jeg mener min SP sagde at hvis jeg lavede det på sødmælk i stedet og gav jerndråber så behøvede jeg ikke MME. Hvis jeg laver den på vand så kommer jeg stadig mme i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slog lige op i sundhedsstyrelsens bog og der står følgende.

Mælk i maden

Er barnet mellem 4 og 5 måneder, når det begynder på skemad, bør mælken i maden være modermælk eller modermælkserstatning. Se også side 42 ‘Om mælk i den første skemad’.

Fra barnet er 6 måneder, kan sødmælk indgå i madlavningen. Brug ikke mere sødmælk end angivet i opskrifterne i denne bog. Det vil sige, at grøden koges på vand – og mælk og fedtstof tilsættes efterfølgende. Først fra 9-måneders-alderen må barnet få grød, hvor sødmælk helt erstatter vand, modermælk eller modermælkserstatning, fx risengrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og jeg er så virkelig uenig med sundhedsstyrelsens anbefaling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og jeg er så virkelig uenig med sundhedsstyrelsens anbefaling :)

Af nysgerrighed må jeg spørge hvorfor du er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp sagde at det var bedst at vente med komælk indtil 1 år pga. fare for mælkeallergi. Men det er en jungle synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er en jungel og der er mange meninger om det hele. Så jeg tror det bedste man kan gøre er at føle i sig selv hvad man selv har det bedst med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er en jungel og der er mange meninger om det hele. Så jeg tror det bedste man kan gøre er at føle i sig selv hvad man selv har det bedst med :)

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ogsaa, at man skal lytte til sin mor-stemme - og ellers kigge paa sit barn, naar man har proevet noget nyt af eller naar noget ikke fungerer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og jeg er så virkelig uenig med sundhedsstyrelsens anbefaling :)

Det får du lige :sc for :)

- Jeg synes man skal gøre som man mener er bedst, og jeg kan godt forstå dem som vælger ikke at putte MME i grøden. Det skal nok gå fint- hvad gjorde de i stenalderen?? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det får du lige :sc for :)

- Jeg synes man skal gøre som man mener er bedst, og jeg kan godt forstå dem som vælger ikke at putte MME i grøden. Det skal nok gå fint- hvad gjorde de i stenalderen?? :P

Levede i kortere tid :P ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Levede i kortere tid :P ;)

Mon det dog var fordi de ikke fik ko-mælk..... jeg tvivler ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER