Guest

Hvordan har i det med jeres krop

12 indlæg i dette emne

Jeg er ikke ekstremt overvægtig, mit BMI lå lige præcis på 25 før graviditeten så det er 0,1 over normal vægtig. Men det er kun fordi jeg kæmper - jeg har aldrig kunnet spise det jeg gerne ville.

Egentlig gik det rigtig fint, syntes selv jeg var sådan ok omkring hele stor mave tanken, og glædede mig til at andre end mig selv kunne se det - og syntes det var fantastisk at sige farvel til mine fødder.

Men et eller andet er sket - jeg har det bare SÅ skidt med min krop nu.

Tror det startede da folk begyndte at kalde mig tykke - først var det da lidt sjovt, fordi jeg havde glædet mig til at maven voksede. Men når jeg kigger ned af mig selv er det eneste jeg kan se maven, brysterne og min røv. Selvtilliden begyndte så småt at smuldre.

Min Svigermor fik så sat trumf på da hun i en ubetænksom sætning fik sagt "er hun ikke tyk og fed og dejllig?" efterfulgt af en kommentar om mine større bryster. en lille uge efter ringer hun og fortæller om en gravid hun har set hvor maven bare sidder lige midt på maven og ikke hele vejen rundt som på mig - i går fik min mormor så lige kommenteret at jeg havde en bredere røv end min søster der er 5 uger længere hende end mig! Ved godt de ikke siger det for at være onde - men når nu man har det skidt med kroppen i forvejen så er det bare noget lort at få at vide!

I morges endte det faktisk med at jeg grædende måtte opgi at have sex med min mand fordi det eneste jeg kunne tænke på var min vægt, min dårlige kondi og min fede ladeport af en røv! (Vil lige sige at jeg har verdens dejligste mand der bare holdt om mig og lod mig græde ud og fortalte mig at jeg er utrolig fjollet fordi jeg lader folks bemærkninger gå mig på "det passer jo slet ikke").

Men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få andre tanker og mere selvtillid - min mand kan fortælle jeg er smuk en milliard gange, men de sårende bemærkninger er bare sagt og de nager mig. Jeg får faktisk lidt flash backs til teenage årene hvor andres mening og bemærkninger bare kunne være alt ødelæggende for mig og gå mig på i flere måneder.

Er der andre der har det som mig? og er der nogen der har nogen gode idéer til hvordan jeg slipper alt det negative og fokuserer på det positive i stedet?

Vil lige sige at jeg faktisk følte mig rigtig fin i går og havde en rigtig sød kjole på der fremhævede min mave på den fineste måde, og min talje blev også fremhævet. Mine søstre sagde jeg var så fin og en lille pige på 9 år sagde "Ej Maja hvor er det dejligt at jeg ikke er den eneste der har en helt vildt fin kjole på" 2 timer senere siger min mormor at jeg ikke kan gå i den kjole mere for min numse er for stor den sidder slet ikke godt på mig! Det var lidt som om man endelig begyndte at tro på at man var lidt lækker og så fik en spand iskold vand i hovedet. Jeg ved da godt mine søstre ikke ville sige min kjole var fin til mig og komplimentere mit udseende hvis det ikke passede og andre har sikkert tænkt det samme som dem, men hvis én person tænker det modsatte så er der jo nok også andre der har tænkt det!

Jeg er nok lidt ekstra hormon ramt men det er nu en reel følelse af at være usexet og fed der bor i mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender det så godt :( jeg tænker også på alle andres meninger og det er bare så træls, trættende og tærende..

Jeg er sikker på det bare er dumme kommentær og at du er mega smuk :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg.

Først skal du have et stort :kram synes bestemt godt din familie kan tænke sig lidt om inden de udtaler sig. Synes bestemt ikke det er pæne kommentar og jeg ville også blive ked af det :kram

Og så vil jeg bare sige du ikke er alene om grimme tanker omkring ens krop. Jeg har pco og har øget hårvækst. Undskylder altid mig selv når jeg skal hive op i trøjen for at jordemoder eller læge skal kigge på maven. Nåede at tabe mig 24 kg inden graviditet og min familie har været rigtig gode til at rose mig og er ikke kommet med nogle nedladende ord om jeg har taget halvdelen på igen her under min graviditet. De ved godt jeg synes det lige er i overkanten og behøver ikke at fortælle mig det.

Håber virkelig at du kan få vendt det negative syn om til positivt, og at du kan få din familie til at hjælpe dig. Er sikker på du er en skøn kvinde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor er de tarvelige, de kommentarer - skam sig slag.gif

Lige paa besoeg - med smaa bryster, appelsinhud og det hele! Jeg er ogsaa sikker paa, at du er en skoen kvinde! Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg skal ikke klage over min egen størrelse, men jeg kan helt klart genkende det med at glæde sig til maven og det hele, og så føler man sig alligevel bare tyk og ikke særlig tiltrækkende. jeg har ofte bare lyst til at få min flade mave tilbage...

men hold da op hvor er det strengt nogle i din familie kan finde på at sige sådan noget til dig! når man er gravid har man jo lov til at se ud på hvilken som helst måde og de burde vide bedre!.. kram til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke negative tanker om min krop i forhold til graviditeten - endnu!! Men har kæmpet meget med mindreværdskomplekser i forhold til mit udseende før i tiden...... Og kan godt genkende de utroligt latterlige, sårende og ubetænksomme kommentarer der kan komme fra folk/familie!!!

Jeg ved ikke hvorfor der er nogle der tror det er tilladt at kommentere på andres kropsdele, men det er da bare sååå belastende :klap

Og er da iøvrigt helt sikker på at din mormor og svigermor som tilhører en helt anden generation og er gamle og rynkede, INGEN forstand har på om den kjole var fin til dig. For det var den - lyt til dine søstre!!!!!!!

Du får lige et kæmpe :kram med på vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg!!

Jeg havde det SÅ skidt, fra omkring uge 14 til ja.. Faktisk uge 25-26.. Var så ked af at jeg så "tyk" ud.. Og man er der i mellemfasen, hvor folk tænker "er hun fed eller gravid" <_<

Mit bmi var lige knap 30, da jeg blev gravid - havde tabt mig meget (Faktisk 60 kg!) inden.

Har ikke fået mange kommentarere om min mave - og det var faktisk det som gjorde mig ked.. at se den vokse, og være den eneste som synes den voksede, og ja Tænkte bare at alle andre synes jeg blev fed :(

ØV, hvor havde jeg det dårligt en periode.. MEN! NU.. Er jeg glad.. Min mave er blevet stor, og ingen er i tvivl om jeg er gravid :7himmel

Så jeg tror bare du skal "vente".. Om nogle uger, får du det bedre med dit udseende :7himmel

Og sikke en sød mand :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også haft en periode hvor den babybulen bare skubbede den fedt der var på maven længere frem, og det var bestemt ikke en sjov periode. Man ligner bare en, der har taget 10 kg. på, og selv om man godt selv ved, at det er babyen der vokser som den skal, så er det ikke lige sjovt, at andre ikke kan. Det gjorde det ikke meget bedre, da jeg endelig troede jeg var ovre "Hun er da bare fed-perioden" og en fra mit studie sagde "Ej, det bliver spændende hvornår kan begynde at se noget", hvorefter nogle af de andre piger stemte i med "Min søster var laaaangt henne før man kunne se noget" - og der stod jeg og smilte og følte mig umådentlig fed. <_<

Nu er maven ved at være godt rund og så meget "out there", at der ikke er tvivl om min graviditet længere, og det hjælper klart på det. Jeg er ved at få det bedre med mit udseende, og slapper mere af. Får heller ikke de der lange blikke, hvis man spiser noget i offentligheden.

Jeg har også haft ret stor succes med et par lækre ventebukser. De kan virkelig forvandle en kvabset babybule til en hot-mama-babybule. Det er lidt ligesom det der slankende undertøj :badgirl

Håber du kan finde glæden for bulen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det egentlig helt fint med min mave:) jeg elsker min babymave!! men til gengæld har jeg det svært med at mine lår og røv også er blevet fyldigere.... og det var altså fyldigt nok i forvejen....

og så har jeg så mange bumser i hovedet og rundt omkring, og jeg synes bare de gør mig så grim og utiltrækkende.

Jeg kan sagtens genkende det med at de dumme kommentarer fylder mere i hovedet end de gode. og det er bare så dumt at folk bare fyrer dem af uden at tænke over at de faktisk kunne såre.

jeg håber du får det lidt bedre med dig selv, hør på din mand, jeg er sikker på han har ret og at du er fin som du erballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg ;)

Øv hvor er mormor og svigermor bare ikke særlig søde og tænksomme! Det er typisk 'den generation' at komme med upassende kommentare. Jeg spekulere nogen gange på, hvordan de selv havde det engang og om hvordan de selv ville have det med at få sådan nogen kommentarer smidt i hovedet??!!

Jeg har heldigvis ikke selv oplevet noget lign. Min omgangskreds, kollegaer, kæreste osv kalder mig tykke. Jeg protesteret i starten, men de mener det kærligt og der er intet ondt i det. Der er ingen yderliger kommetarer ala dem du får.

Men fordi jeg altid har haft 3-4 kg for meget koncentreret på maven, syns jeg stadig jeg ser tyk ud. Jeg kan godt se at der er ved at være en rund mave. Men jeg føler mig utiltrækkende og usexet. hvilket betyder jeg bestemt ikke har lyst til sex med min kæreste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for kram og tanker - har det bedre i dag, jeg er ikke helt så grædefærdig som i går, men stadig ikke helt tilpas i min krop, det kommer nok til at tage lang tid.

Min mave kan skam fint ses, har allerede fået mange kommentarer om at man sagtens kan se at jeg er gravid. Det er ikke så meget det der er mit problem, det er bare bemærkningerne om min store røv (som jeg selv syntes var ok, indtil folk begyndte at kommentere på mit udseende) - og så bemærkningen om at det sidder hele vejen rundt på mig, som om jeg bliver lige så bred som maven buler.

Det hele handler vel i virkeligheden om selvtillid som i skriver - og den er godt nok forsvundet. Jeg savner noget bekræftelse i at jeg er smuk og pæn (af andre end min mand - han fortæller det hver dag)

Min svigermor er jo en sød dame der vil os det allerbedste og som går rigtig meget op i graviditeten på den gode måde, men ikke desto mindre får hun da sagt nogle helt igennem dumme ting.

Jeg var sammen med min gravide søster i dag og hun bekræftede at der ingenting var galt med min røv i kjolen i fredags og forstod slet ikke hvorfor min mormor sagde sådan. Men min mormor tænker vist bare ikke særlig meget over hvad der kommer ud af hendes mund, hun kan være ret manipulerende i sine udtalelser, men det har hun altid været og vi griner bare lidt af det når hun ikke er omkring os, men forstår ikke lige hvorfor min røv kom på tale og hvorfor jeg skulle vide den er så stor - hvis den ikke er det.

Så i dag er jeg nok lidt bedre til at ligge bemærkningerne bag mig, men hvordan jeg får det godt med min krop igen ved jeg ikke!!! Når man er på slankekur/livstils ændring kan man se på vægten at ens mål lykkes. Nu hvor jeg er gravid (og lider af vand i kroppen) stiger vægten jo kun, og hvis jeg er heldig står den stille så hvordan jeg får den der succes oplevelse ved jeg ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra september gruppen....Den første der siger jeg har fået en tyk røv vil højest sandsynligt blive overfuset...... Maven kan de kommentere alt det de vil på, den er synlig stor.... men min røv.... den vil jeg ikke høre kommentarer på :)

Du ved det jo allerede, men lad dig ikke gå på af kommentarer fra folk der føler det er det mest naturlige i verden at kommentere på røv, bryster mm.... bare fordi man er blevet gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER