Guest Smilla

Er bare så træt...

14 indlæg i dette emne

Nå....ja i ved jo godt alt det her med den fødselsdepression jeg har. Jeg bokser stadig med den og er til tider temmelig psykisk stresset, som gør at jeg får trykken for brystet, ikke rigtig kan trække vejret, bliver svimmel og alt ryster indvendigt når jeg kigger rundt, lidt ligesom på et mørkt diskotek om natten, hvor den der blink-lampe er slået til....puhh det er rigtig væmmeligt! Jeg kan heller ikke falde i søvn om natten og har længe haft svært ved det. 1 er at jeg er en natteravn og elsker at være længe oppe, hvilke ikke hjælper, men uanset hvor træt jeg er og hvad tid jeg går i seng, så vil mine øjne bare ikke lukke!! Så sov dog kone....nænæ TIT TIT siger øjnene og sådan kan jeg ligge og vende og dreje mig flere TIMER!!! Det er til at blive skør af...Når klokken så er 4-5 stykker, SÅ sover jeg....vækkeuret ringer så kl 06:30 for så skal mine børn op og afsted...aiii så er jeg jo bare ved at brække mig af træthed...og sover i sekundet de er ude af døren igen. Flot :(

Nå, men jeg har været på depressionsmedicin siden marts ca. og for en lille uge siden fik jeg nogle andre piller som jeg skal tage oveni de andre, som går ind og regulerer min søvn. Altså hjælper mig med at sove. Det er ikke sovemedicin, men ja i forstår. :)

Nå...jeg skal også lige fortælle at jeg stoppede med min barsel 13.august, og har været ledig og jobsøgende siden der, hvilke slf ikke er fedt for pga dep. og stress kan jeg ikke længere arb i daginst. - og hvad skal jeg så finde på....bombombom...aner det ikke og jeg synes virkelig

ikke at der er andre jobs at få.

For at få lidt ro og tid til at komme mig over det stress blev jeg af min læge sygemeldt. Fint, så kunne jeg få noget ro og min akasse ville ikke længere kaste mig her og der på diverse kurser osv. Ahhh.....Men der tog jeg fejl!!! :(

Nu er der nemlig blevet opfundet noget der hedder aktiv sygemelding....ja man skal da ikke bare ligge der!! Var til møde i tirsdags på jobcenteret i Vejle....blev tilbudt et kursus sammen med andre depressive 10 timer om ugen, lyder fedt og jeg siger ja, og regner med der går en 14 dage

inden jeg hører noget....de ringede dagen efter!!!!! (Onsdag) Manden i røret ved ikke at han faktisk ringer og vækker mig midt i min formiddagslur fordi jeg igen ikke har sovet om natten, og han er frisk - direkte og lige påtrængende nok - snakker psykedelisk hurtigt og jeg når kun at opfatte: "Kan du

komme i morgen torsdag kl 14"....havde han spurgt mig hvad jeg hed havde jeg ikke kunne svare så forvirret var jeg. Men jeg er jo bange for at de stopper for mine sygedagpenge, så jeg når kun at sige ja, så siger han farvel og tak. Øhh....Hvad skete der lige?!?

Dagen derpå - torsdag - er lige så åndssvag som den forrige og jeg føler ikke jeg kan tage afsted, så jeg sms'er dem og melder afbud. Magter ikke at ringe dem op og komme med masser af undskyldninger og høre på deres udspørgen og måske mistænkelige stemmer om jeg måske bare er

doven...

Det er noget JEG tillægger dem det ved jeg godt, men jeg er stadig bange for de tager mine penge. det er alt hvad vi har at leve for da min mand ingenting får :(

Nå, men de ringer så til mig kort efter og lægger en besked på svareren. Fredag ringer de IGEN for at høre om jeg ikke vil kontakte dem så vi kan lave et nyt "for-møde" inden jeg skal starte hos dem. Jeg skriver en sms med at jeg nok skal kontakte dem når jeg er klar. Er lige startet på nye piller, og de

skal lige virke, hvilke godt kan tage 14 dage...

Lørdag ligger der et brev i postkassen til mig om at jeg skal møde op i Vejle kl 08 mandag morgen....AI NU MÅ DE KRAFTFILMER LA MIG VÆRE!!! Det jo sygt at punke en stresset sygemeldt sådan!!! Jeg er helt rundt på gulvet, bliver slf væltet af pinden og græd hele formiddagen. Ku slet ikke overskue at komme afsted.

Nå men mandag morgen sender jeg dem en ny sms med at jeg ikke har en jordisk chance for at nå det til kl 08 fordi jeg igen kun har sovet 2 timer...det er slet ikke forsvarligt at køre bil på det tidspunkt. Omkring middag ringer de fanfismer til mig igen - og jeg lader svareren tage den for jeg magter dem ikke....De forstår ikke hvorfor jeg ikke er dukket op og hvor jeg mon bliver af osv.!!!! Jeg HAVDE sendt dem en sms....nå...de snakker åbenbart ikke sammen derinde.

Tirsdag beslutter jeg at ringe til min læge - for at græde ved hans skulder - han er fantastisk at tale med min læge for han er god til at sparke mig blidt i bagdelen, og så er han rasende på systemet :) Dejligt! Jeg ringer også til jobkonsulenten på jobcenteret som har sat mig i forbindelse med de her aggressive konsulenter......Jeg siger til ham at der er en grund til jeg er sygemeldt med stress osv osv og han bliver slf noget paf over deres aggressivitet, men mener stadig at det burde jeg nok kunne overskue. Ja han har aldrig været syg af stress, så det ved han ikke en skid om hvad jeg burde kunne!!!

Nå...men han siger så om jeg ikke kan ringe til min læge - for han kan ikke bruge tid på at ringe til ham, han vil nemlig gerne tale med ham. Jo....jeg tænker ikke videre over det og sidder så her i dag og ringer til min læge kl 08 i morges og nuiii hvor blev min læge sur!!! Det er jo slet ikke min opgave som syg at bruge krudt på at lege tjener for jobkonsulenten!!! Det ringede jeg så og sagde til jobkonsulenten....og jk. ville så skrive et brev til min læge.

For det ikke skal være løgn så ringede de igen fra det kursussted om eftermiddagen i dag og fik mig til at sige ja til at starte om en uge....

Jaja....nu får vi se om jeg så også kommer afsted. Skal op kl 06, for at gøre børnene klar inden de skal køres henholdsvis i skole og dagpleje hvorefter jeg skal køre til Vejle - ½ times kørsel hver vej, for at være på kursus 2 timer og så køre hjem igen.....

HURRA for at være syg i dette fucking lorteland!!! Tak for skidt!!

Sorry er bare så træt og gal og muggen - LAD MIG VÆRE!!! :s bahhhh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, Mette! Det lyder godt som en rigtig omgang L.O.R.T!!! Er ked af det på dine vegne og synes heller ikke, det er fair! Har glemt, om du har fået tilbudt psykologhjælp - men det er vel næsten også uoverskueligt at komme afsted til? Hmm...

Masser af de her til dig: :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hurra for systemet :wacko

Man burde have haft en depression, været nede med stress eller lignende for at blive kvalificeret til at have med personer med samme at gøre!!

Man river syge folk midt over og gør dem endnu mere syge og dermed en endnu større belastning for sygedagpengene (forstå mig ret søde Mette :kram2 )

Jeg fatter hat :blink

Håber du overlever på bedste vis - desværre ingen gode råd herfra, men jeg er glad for at du har sådan en god opbakning i din læge :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak piger i er så SØDE!!! :D :loveshower:

Det hjælper at få det ud, også på skrift. Det der stresser mig mht det kursus er at det er så tidligt om morgenen ifht min dagsrytme. (skal jo op kl 06 for at nå det til tiden) Var det bare kl 14 om eftermiddagen ville ingen opdage noget. Nej jeg er desværre ikke blevet tilbudt psykolog, jeg har gået til terapi ½ års tid i Vejle som stoppede i august da jeg skulle til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg har jo sagt ja til at komme på onsdag i næste uge, for der er der en psykolog tilknyttet. Så jeg håber jeg kommer afsted for vil vildt gerne snakke med hende. Måske hun kan hjælpe mig.

Tak fordi i gad lægge øre til og ikke mindst sende søde ord og kram - det lige før jeg får tårer i øjnene :) KYS!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrrhmen for filan da Mette!!! Det er sgu da utroligt altså!! :sm :sm

Ved faktisk slet ikke hvad jeg skal skrive, ud over at det da er utroligt, at de ikke har andet at bruge tiden på. Og ufatteligt at tænke på, at vi som skatteydere BETALER for at de gør det mod depressive og syge mennesker- arg, jeg bliver sg gal på dine vegne :(

Nu har jeg været sygemeldt i længere perioder on/off i snart 2 år, og INGEN gange har jeg været til samtale dernede. Jeg har talt med dem i telefonen, og THATS IT!

Men godt du kan få lidt luft herinde :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak ML, ja....det er noget underligt noget....er helt paf, for det var netop det ræs jeg sygemeldte mig for at undgå :( Ai det er så mærkeligt!! :(

Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Kan godt forstå dig Mette!

Og er godt nok noget forarget over hvordan de kaster rundt med dig!

Jeg har også haft stress og kunne knække helt hvis min mobil sagde bib... Så den blev lagt i en skuffe og kun taget frem en gang om dagen... Kunne sgu ikke magte det! Det kan være SÅ ufattelig at forstå for dem som ikke har været i sådan en situation, men det er bare så vigtig at man kan få noget hjælp og ikke høre -"nu må du da tage dig sammen!".

Håber du kommer afsted og får snakket den psykolog, og før fortalt hvordan du enlig har det og hvad alt dette her gør ved dig!

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Pernille, lige præcist...

Jeg havde aftalt med en af de konsulenter at jeg skulle starte op i onsdags i sidste uge...men da onsdagen kom kunne jeg slet ikke overskue det. Dagen i forvejen var der også en eller anden fra et Fitness center i Vejle der havde ringet og sagt jeg skulle komme derned, at det gjorde man i forbindelse med det kursus jeg var tilmeldt.

Ah hva for noget?!?! Jeg var faktisk rigtig gal...har intet fået at vide om noget fitness center og nu sku jeg pludselig møde op i morgen kl 11....øhh?!?!? Hold nu kæft altså! :s

Nå men jeg aflyste det hele ved at lægge en besked på deres telefonsvarer kl 07:50 onsdag morgen...kl 12 ringede konsulenten og lagde en besked på min svarer om at jeg hverken havde ringet afbud eller var mødt op og nu havde han kontaktet jobkonsulenten....så blev jeg RIGTIG RIGTIG RIGTIG GAL!!!

De skal dælmer ikke komme og sige at jeg ikke har meldt afbud og få mig til at fremstå som en uansvarlig lallet person....så jeg ringede ham op med røg ud af ørerne og fik sagt alt hvad jeg havde på hjertet!! Han blev godt nok en lille mus og undskyldte meget, jeg skældte også ud over de ikke tog tlf kl lidt i 8,

og hvorfor han ikke aflyttede hans telefonsvarer, nej den virkede ikke rigtigt og de havde ikke koden til den....Nåhh, men de kan godt efterlade latterlige beskeder på min telefonsvarer men ikke aflytte deres egen?! :s Jaja...summa summarum ringer de ikke til mig mere og jobkonsulenten er kontaktet igen....så kan jeg få noget fred!!! :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Mette :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss Hold nu k... Mette sikke et cirkus du har været smidt rundt i !!!

Gør mig virkelig ondt at læse. Dog kommer det slet ikke bag på mig at det er sådan, jeg blev jo også ringet op dengang jeg blev sygemeldt med begyndende bækkenløsning. Og i princippet skulle de ringe hver 8. uge, jeg var nok bare heldig for ca. 1 uge før jeg skulle overgå på barsel skulle de ringe igen, det kunne konsulenten dog godt se var lidt plat så det droppede hun :)

Men jeg synes ofte man hører om alt deres pjat og pjank med sygemeldte og deres aktivitetsniveau. MEn altså der er jo en grund til, at man er sygemeldt, men det er som om de ikke rigtig forstår det.

Jeg kan finde hundrede sytten andre ting konsulenterne kunne bruge deres kræfter på end sygemeldte..............

Håber du er ovenpå igen Mette og at de formår at lade dig tage skridtene i DIT tempo :kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Pernille, lige præcist...

Nøj hvor er det da bare for meget! de skulle da tage og bruge deres enerig på at lære noget mere om med menneskelig forståelse og en smule psykologi!!!!!!

Godt du fik sagt ALT til ham Mette! Og fedt at han undskyldt og ikke bare kom med en latterlig sø forklaring, (lige på nær den med der tlf svar).

Hvordan går det med dig nu Mette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss Hold nu k... Mette sikke et cirkus du har været smidt rundt i !!!

Gør mig virkelig ondt at læse. Dog kommer det slet ikke bag på mig at det er sådan, jeg blev jo også ringet op dengang jeg blev sygemeldt med begyndende bækkenløsning. Og i princippet skulle de ringe hver 8. uge, jeg var nok bare heldig for ca. 1 uge før jeg skulle overgå på barsel skulle de ringe igen, det kunne konsulenten dog godt se var lidt plat så det droppede hun :)

Men jeg synes ofte man hører om alt deres pjat og pjank med sygemeldte og deres aktivitetsniveau. MEn altså der er jo en grund til, at man er sygemeldt, men det er som om de ikke rigtig forstår det.

Jeg kan finde hundrede sytten andre ting konsulenterne kunne bruge deres kræfter på end sygemeldte..............

Håber du er ovenpå igen Mette og at de formår at lade dig tage skridtene i DIT tempo :kram :kiss

Tak Susan :kiss: Ja...man skal være rimelig rask for at være syg, er der ikke noget om det? De fik mig ihvertfald et dyk længere ned under gulvbrædderne mentalt, for jeg var så bange for Jobkonsulenten ville standse mine dagpenge, men heldigvis!

Var til læge i går og han fortalte at jeg skulle have ro til at komme mig, og han ikke på nuværende tidspunkt kunne udtale sig om hvornår jeg evt ville kunne starte på sådan et kursus. Og så sagde han til mig at han var rystet over hvor hidsige de var de private firmaer,

som jo kun tænker profit, da de får penge pr næse der deltager....rende mig!!!!

Jeg skal nok komme op at stå igen, men ting tager tid og nogle dage er bedre end andre, lige pt har vi bare så meget at tænke på, så jeg tager bare én dag ad gangen.

Kram

Nøj hvor er det da bare for meget! de skulle da tage og bruge deres enerig på at lære noget mere om med menneskelig forståelse og en smule psykologi!!!!!!

Godt du fik sagt ALT til ham Mette! Og fedt at han undskyldt og ikke bare kom med en latterlig sø forklaring, (lige på nær den med der tlf svar).

Hvordan går det med dig nu Mette?

Ja det var helt ude i skoven det der! :(

Jo tak, jeg er netop i går steget i dosis for den søvnregulerende medicin jeg begyndte på lige før det firma begyndte at blande sig i mit liv....så jeg håber snart jeg har en normal hverdag hvor jeg får sovet om natten og ikke bare er træææææt træt træt træt og ugidelig og så lige med træt ovenpå.

Så jo, hovedet op og benene ned :) Sålænge ting foregår i mit eget tempo og ingen forlanger noget af mig så går det fint ;)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER