Guest

Hvilken stationcar?

10 indlæg i dette emne

Vi er så småt begyndt at kigge efter en bil nr. 2 som skal være en stationcar. Men vi ved ikke hvilken vi skal kigge efter :unsure

Vores krav er der skal være plads til barnevogn i bagagerum, der skal være plads på bagsædet selvom forsædet er langt tilbage og den skal helst ikke være ældre end 2007. Budget har vi ikke helt lagt os fast på endnu ;)

Hvilken bil har I?

Har I haft mange problemer med den?

Er den ellers god som en familiebil (kan barnevogn være der, er der plads både på forsæde og bagsæde mv.)?

Er der nogen biler I ikke vil anbefale og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en Passat 2.0 highline fra 2007, diesel.. Det er den absolutte bedste bil jeg har haft og pladsen i den er enorm.. Og så kører den bare som den skal.. Havde en Passat fra 1998 før det og var ikke i tvivl om at det var en Passat vi skulle have da vi ville have ny.. men hr selvfølgelig ikke rigtig prøvet andre så jeg kan sige hvad du skal holde dig fra.. Men en god og stabil bil, der ikke mister værdig hurtigt og som kan køre i mange år, så er det Passat.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en citroen c5 stationcar. Der er rigtig god plads, også rimelig plads når førersædet er trukket tilbage. Min mand er 2 meter høj, så det har vi også altid problemer med. Vi har ingen problemer haft med den, og så er den til at købe for penge. Vi ville rigtig gerne have en c4 grand picasso, men det rækker finanserne ikke til. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så småt begyndt at kigge efter en bil nr. 2 som skal være en stationcar. Men vi ved ikke hvilken vi skal kigge efter :unsure

Vores krav er der skal være plads til barnevogn i bagagerum, der skal være plads på bagsædet selvom forsædet er langt tilbage og den skal helst ikke være ældre end 2007. Budget har vi ikke helt lagt os fast på endnu ;)

Hvilken bil har I? Vi har en kia ceed stationcar fra feb 2010.

Har I haft mange problemer med den? Ingen overhovedet og vi har selv snart kørt 60000 km i den´(+ de 18000 den havde kørt).

Er den ellers god som en familiebil (kan barnevogn være der, er der plads både på forsæde og bagsæde mv.)? Da vi prøvede bilen skubbede vi førersædet helt tilbage, for så plejer det at passe til manden. Men vi syntes nu ikke der var for meget plads. Så satte han sig ind, og det vidste sig, at han ikke kunne nå pedalerne :D Så der er masser af plads bag ham også. Mht bagagerumsplads, har vi ikke prøvet at have den pakket med barnevogn mv, men regner ikke med det er et problem. Men det er ikke den største stationcar, man kan få.

Er der nogen biler I ikke vil anbefale og hvorfor? Ikke lige umiddelbart.

God fornøjelse med bilkøbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi passede min mors venindes Passat mens hun var ude og rejse i påsken - fuck, det er en fed bil! Hvis jeg havde råd, ville jeg helt sikkert have en Passat, men desværre varer det nok lige nogen år før vi kan prioritere at have bil i den prisklasse :(

Et billigere alternativ er en Skoda Octavia - det er jo samme firma ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Skoda Fabia Combi, og den er vi glade for.

Her i påsken var vi på ferie, hvor vi havde Filippa i autostol (str. 2), barnevogn (skilt ad), rejseseng, tøj og diverse til os tre i 3 dage + dyner og hovedpuder. Bagagerummet var pakket til + der var tasker på passager-forsædet, men det kunne godt være der.

Vi prioriterer (både her til påsken, den første gang vi var afsted, og når vi skal afsted til sommer), at der er vaskemaskine i boligen - så kan man klare sig med lidt mindre tøj :)

Vi har købt den brugt (ca 2 år), og der har ingen problemer været.

Jeg vil anbefale jer at overveje muligheden for at kunne sætte tagbøjler på, så man kan have en tagboks med, hvis man vil køre på ferie - det kunne sikkert være rart i længden (og det har vi ikke).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene :kram

Så er der lidt at gå efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har kun haft en stationcar og det var en gammel opel - den startede altid selv under den hårdeste frost. der kunne snildt være en vogn bagi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Ford Mondeo st car fra 2002. Har rigtig god plads i bagagerummet. Barnevognen kan fint være der plus en masse bagage. Når vi skal have ny bil vil jeg rigtig gerne haven en nyere Ford Mondeo st car. Det eneste minus ved den er at den holder prisen ret godt, så de er pænt dyre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en renault scenc fejlig stor og rummelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER