Carcassonne

Cykle kontra offentlig transport

7 indlæg i dette emne

Hej.

Hvor ligger jeres grænse for hvor langt i vil cykle til og fra arbejde/skole eller tager offentlig transport?

Så jer der har bil, tænk hvis I ikke havde bil.

Personligt plejede jeg at cykle 7,5 km til/fra skole ved første år på uni. (har kun 700 meter nu, så tæller jo ikke rigtig noget) Det ku' jeg godt gøre igen, men afhænger af trafikken, så hvor lang tid det tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Hvor ligger jeres grænse for hvor langt i vil cykle til og fra arbejde/skole før i tager offentlig transport?

Så jer der har bil, tænk hvis I ikke havde bil.

Personligt plejede jeg at cykle 7,5 km til/fra skole ved første år på uni. (har kun 700 meter nu, så tæller jo ikke rigtig noget) Det ku' jeg godt gøre igen, men afhænger af trafikken, så hvor lang tid det tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig kommer det helt an på hvor besværligt offentlig transport er :)

Hvis den offentlige transport er forholdsvis billig, og kører næsten fra dør til dør, ville jeg tage den - især i regnvejr osv :)

Hvis jeg skulle skifte bus, ville jeg nok cykle, hvis der var mindre end 10-15 km :)

Hvis det tog mindre end 15 min på cykel, ville jeg vælge cyklen: Det tager som regel altid mere end 15 min at skulle et sted hen med bus... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kommer også an på andre ting end længden. Bakker i voldsom stil, som jeg har på vejen til Hammel gør, at jeg ikke magter at cykle, og så at der ikke er cykelsti halvdelen af vejen, hvor bilerne kører meget stærkt, så jeg ville i turde i mørke perioder at cykle der.

Men jeg kunne godt finde på at cykle til Silkeborg, når skoleperioden starter igen, fordi der er en gammel banesti, som man kan køre af, og der er ingen bakker og ingen biler, men masser af skøn natur, så turen virker ikke så lang, på trods af at der er over dobbelt så langt end fra Thorsø til Hammel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max. cykeltur på 30-40 minutter hver vej for mit vedkommende, ellers bliver det for uoverkommeligt i længden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max. cykeltur på 30-40 minutter hver vej for mit vedkommende, ellers bliver det for uoverkommeligt i længden :rolleyes

Er jo bare meget løst :)

Tænker mest fordi vi jo flytter til København og tænker om i forhold til de forskellige boliger om man ville ku/gide cykle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jo bare meget løst :)

Tænker mest fordi vi jo flytter til København og tænker om i forhold til de forskellige boliger om man ville ku/gide cykle.

Vi har bil, men det kan simpelhen ikke batale sig at køre i den herinde. Der er for meget trafik og det koster spidsen af en jetjager at parkere. Syntes at bussen er for dyr - så her cykles med mindre det regner rigtigt meget eller blæser!

Skal lige siges jeg bor i København og har kun 3 km til arbejde :D

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER