HenrietteHall

Magne's vej til verden <3

10 indlæg i dette emne

Så må jeg jeg vidst hellere få skrevet min fødselsberetning..

D. 22. januar om aftenen skulle Brian op med hans store dreng på efterskolen og vi havde joket lidt med, at det sikkert gik i gang der, men det var jo ikke noget vi regnede med.. Jeg sidder og ser lidt tv og pludselig kl. 20:20 synes jeg der kommer en smule vand, rejser mig og der kommer lidt mere.. Går på toilet og der kommer en masse små skyller, så jeg bliver mere og mere sikker på at det er vandet (det gik ikke med Lauge).. Jeg sidder og griner lidt for mig selv og glæder mig over, at det nu snart er nu.. Jeg er gået 8 dage over tid og vil gerne snart møde lillebror..

Da Brian kommer hjem en halv time senere, har jeg været i bad og står og smiler til ham og siger vandet er gået, så griner han også lidt.. Jeg ringer til min veninde, som jeg har en aftale med om at hun kommer ud og lytter efter Lauge, for vi skal lige op og tjekkes på sygehuset.. Får ringet til min mor og mine forældre og ene søster kører hjemmefra (bor i Sønderjylland, så det tager lidt tid før de kan være her, derfor aftalen med min veninde).. Kl. 22:30 kommer vi på sygehuset og jeg er 2 cm åben og har meget få, små veer.. Ligger og bliver tjekket i en times tid og bliver så sendt hjem igen, med besked på at dukke op igen kl. 7:30, hvis der ikke er sket noget inden..

Vi kommer hjem og sidder og snakker med min veninde, veerne begynder at komme en smule hyppigere, men ikke noget voldsomt.. Mine forældre og søster kommer lidt over midnat og jeg begynder at få flere og flere veer og der bliver kortere og kortere imellem.. Kl. 02.00 spørger min mor om jeg ikke skal til at ringe på FG igen og jeg synes jo næsten lige vi har været deroppe, så vil gerne trække den lidt (jeg skal nemlig føde i Herning, hvis der er tid til det og jeg vil helst føde i Holstebro), så vil gerne trække det så længe som muligt.. Men omkring 02.15 ringer jeg og vi tager derop.. Veerne er ret kraftige og i venteværelset må jeg sætte mig ned, da jeg føler en slags pressetrang.. Vi er på FG kl. 02:50.. Jeg havde sagt til Brian inden vi tog afsted, at han ikke skulle regne med at jeg var ret åben, for følte det ikke så slemt, som ved Lauge, så jeg var forberedt på, måske kun at være 5 cm åben..

Jeg kan kun gå mellem veerne og de kommer ret hurtigt nu, så JM og Brian hjælper mig ind på stuen.. Jeg bliver tjekket og er stort set åben.. Der er kun en lille kant der skal væk og jeg må derfor godt presse en smule, hvis jeg har behov for det.. Jeg føler behov og pludselig presser jeg og presser (i 7 min. står der i papirerne) og pludselig er Magne født kl. 03:23 :loveshower Det var så vanvittigt!!! Jeg pressede 1 time og 40 min. ved Lauge og han blev taget med sugekop, så var lidt bange for pressefasen.. Men det gik bare så godt!!! Da hun sagde nu er hovedet ude, så blev jeg virkelig overrasket og kiggede chokeret op på Brian og sagde HVA'? Så vildt, havde ikke regnet med, at det gik så hurtigt.. Men det var egentlig ret fedt!!! Magne vejede 4050 g og var 55 cm, en dejlig basse :wub

Jeg fik syet et par rifter og skulle være der i 2 timer, hvorefter jeg skulle tisse før vi fik lov til at gå.. Så da jeg havde været på toilet og havde fået tøj på, fik Magne tøj på og vi begav os ligeså stille hjemad, kl. var her 06.30 og det føltes bare så rigtigt..

Da vi kom hjem, var Lauge stået op og var sikkert lidt tummelumsk over, at det var min mor der tog ham op, men han elsker momo, så det gjorde ikke noget :) Mine forældre og søster var her i 3 dage og hjalp med Lauge og det var bare så fantastisk for ham, at han ikke blev glemt.. Så overgangen til at blive storebror er faktisk gået rigtig godt.. Vi har skullet finde nye rutiner, men det fungere rigtig godt nu og elsker mine 2 fantastiske drenge helt utroligt højt (hvilket jeg havde været nervøs for, men uden grund)..

Sidst SP var her vejede han 6850 g og var 63,5 cm, 8 uger gammel.. Så han har gjort det godt.. Men det bliver han også nødt til hvis han skal kunne følge med storebror :wub

D. 22. april skal han døbes, det glæder vi os til, er sikker på det nok skal blive en rigtig dejlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en hurtig foedsel :)

Tillykke med den lille basse loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da vist noget om at det gør hurtigere 2. gang :D

Hvordan udtaler du hans navn? Vi havde en Magne i min vuggestue og alle pædagogerne udtalte det forskelligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IHhh søs - sidder helt med tåre i øjnene... igen :)

Jeg glææææder mig til at se jer allesammen d.21 april og til barnedåben d.22 :) Det bliver en skøn dag, det er jeg ikke i tvivl om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih en fin beretning, hvor vildt det kan gå så hurtigt... Lyder som en drømmefødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en ly fødsel. Tak for at du ville dele den med os.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gik pænt stærkt, men det var en fantastisk fødsel og det havde jeg slet ikke turdet håbe på..

Der er da vist noget om at det gør hurtigere 2. gang :D

Hvordan udtaler du hans navn? Vi havde en Magne i min vuggestue og alle pædagogerne udtalte det forskelligt :rolleyes

Vi udtaler det Maune :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gik pænt stærkt, men det var en fantastisk fødsel og det havde jeg slet ikke turdet håbe på..

Vi udtaler det Maune :)

Har aldrig overvejet at det kunne udtales anderledes, super sødt navn forresten :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hurtig og dejlig ukompliceret fødsel :yay

Tillykke med lille Magne :hurra

Tak fordi du delte din oplevelse med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt, at det gik så hurtigt og uden problemer :loveshower

Tak fordi du ville dele med os :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER