Etiene

Har ringet til lægen

13 indlæg i dette emne

Så har jeg ringet til læge og har fået henvisning til skanning da terminsdatoen ikke ligger helt fast. Vi må se hvornår jeg kan få en tid. Det bliver spændende.

Jeg har sat 4+0 for den dag hvor jeg testede positiv fordi jeg tænkte at det var "laveste fællesnævner" og at jeg næsten helt sikkert måtte være det den dag. I så fald er jeg 5+5. Tror I at der er chance for at se hjerteblink en af de nærmeste dage hvis jeg ikke er længere end det? Er det ikke i starten af uge 5+ at hjertet begynder at slå, men er det for lille til at ses?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Normalt vælger de at terminsscanningen lægger mellem uge 7 og 10, fordi så er de "sikre" på de ikke behøver lave den om.. efter uge 6 plejer man at kunne se hjerteblink :) Men først fra uge 7 skal man kunne det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Spændende :)

Jeg glemte så at ringe til mon læge ang 1. besøg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag ringede jeg til lægen. Hun sagde at hun gerne ville have mig scannet først før vi talte mere sammen pga usikker termin. Jeg fik et nummer til en gynækolog i Helsingør som hun ville henvise mig til.

I dag skulle jeg imidlertid med Steven til børne fysioterapeut på Hillerød hospital pga hans skæve kranie, hvor jeg før har arbejdet, så jeg gik hen på gynækologisk ambulatorie hvor de normalt scanner NF og videre frem i graviditeten scanninger. Jeg gik derhen fordi jeg kender lægerne ret godt og også de sosu-assistenter der arbejder der. Sosu-assistenten overtalte en læge til at scanne mig så jeg slap for turen til Helsingør. Det var jeg rigtig glad for.

Til gengæld viste scanningen en af to ting:

1. Et rigtig tidligt foster... jeg må næsten have testet positiv før 4+0 men det gjorde jeg jo også med Steven når alt kommer til alt så det er bestemt ikke urealistisk.

2. Et foster der er dødt tidligt men hvor jeg ikke har aborteret. Altså en tidlig MA.

I hvert fald var der et ret aktivt gult legeme på æggestokken (der hvor hormoner produceres før moderkagens oprettelse), en blommesæk i livmoderen og så kunne fosteret ikke identificeres og der var intet hjerteslag.

Jeg fik en tid i svangre ambulatoriet i Hillerød igen på mandag og er graviditeten ikke vokset der er den nok gået til.

Jeg har det totalt mærkeligt med dette. På den ene side så ville det jo lette den spændte stemning mellem Karsten og jeg. Det hele har bare været så dumt, og så kunne vi nok få det tilbage til normalt forhåbentlig. På den anden side så ville jeg nu stadig blive enormt ked af det hvis fosteret er dødt og jeg har jo følt at alt det med Karsten og jeg har fyldt det hele, men nu efter at have set scanningen så føler jeg at barnet fylder mere og mere... og så bliver det jo også mere og mere sørgeligt hvis det er dødt.

Karsten kom ikke med nogen jubii bemærkninger eller lignende da jeg fortalte ham det. Han var faktisk rigtig sød og sagde sådan noget som "jeg vil heller ikke udelukke at vi kan prøve at få et barn om nogle år" for at trøste. Jeg synes virkelig at denne reaktion oven i alt det andet der har været imellem os bør gives ros.

Jeg aftalte desuden med Karsten at jeg skulle sige det til også min mor så far kan passe Steven og mor kan tage med til scanning på mandag hvis de har tid nu hvor de kommer tilbage fra deres tur til Sverige. Det er dog meget mærkeligt at skulle fortælle dette til mor... "Mor du skal MÅSKE være mormor igen som jeg ved du ønsker så meget, men barnet er muligvis dødt. Jeg håber du vil tage med til scanning". Til gengæld er jeg sikker på at min mor gerne tager med. Hun har i øvrigt aborteret over 5 gange i sit liv.

Nå men endnu engang har i en trist Margrethe, men denne gang over at fosteret måske er dødt snarere end uvenskab med Karsten som har været sødere de sidste 2 døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej en situation :(

Håber på det bedste for hele familien

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhaa... Det lyder ikke rart :kram

Håber at det er mulighed nr. 1 der er den aktuelle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig det er fordi at fosteret ikke er gamlet nok.

Du har slet ingen ide om hvor langt du er, sådan ca.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var hos gyn i helsingør igår.. og det var også for tidligt at se et foster eller hjerteblink, så jeg har fået en tid til scanning igen om 13 dage for at se om der er kommet hjerteblink.

man bliver nødt til at være positiv..

det kan jo godt være at du har testet positivt tidligt.

gyn tog en blodprøve på mig efter scanningen og ringede med svaret et par timer efter, der viste at mine tal svarede til ca. 1 uge over tid.

så min egen beregning holder vist stik..

krydser virkelig fingre for at det "bare" var for tidligt at se hjerteblink. :goodluck

selvfølgelig står vi med nogle lækre bebser til December! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er fjollet men frygter at når jeg kommer på mandag at jeg stadig er før uge 7 og at der ikke vil være hjerteblink og alle vil tro at den er død så jeg skal have en abort. Men så er den måske alligevel i live fordi det er for tidligt...

Men sådan vil det vel aldrig ske eller? Ellers må jeg kunne sige jeg ikke vil sættes igang med aborten før efter endnu en scanning om en uge hvor jeg må være langt nok til hjerteblink.

Men mon ikke også de kan se det på "hvor meget" der er derinde. Altså hvor mange mm i forhold til sidst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, de beregner jo efter hvor mange mm den er og ser på om den er vikset siden sidst.

Jeg tror ikke at de vil sætte dig igang med en abort før de er 10000% sikre..

Bare rolig. Det er deres job og en masse erfaring, så du er i gode hænder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i overmorgen jeg skal scannes.

Jeg har det mærkeligt. Det er som om jeg ikke er rigtig gravid længere men befinder mig psykisk i den der fase hvor man går lige inden man kan teste positiv og håber på at få en positiv test og frygter at mensturationen kommer. Jeg oplever visse graviditetstegn men fejer dem ligesom ind under gulvtæppet og tænker "Ja ja nu må vi se". Jeg tror det er en forsvarsmekanisme så jeg ikke bliver hverken alt for nervøs inden mandag eller alt for ked af det hvis baby er død.

Desuden er dagene fyldt med en masse indhold og det hjælper jo også så jeg ikke behøves at tænke for meget på det.

Jeg har dog stadig af og til visse tanker. F.eks. om de kan finde på at sætte mig i gang hvis den lille er i live, men bare ikke har hjerteslag endnu. Men som Klitgaard skriver så er det nok meget usandsynligt og de har nok forstand på hvordan og hvorledes de kan se det.

Min tanke har også strejfet hvis den er død hvordan en medicinsk abort af et dødt tidligt foster vil være... blødningsmængde, smerter, kan man se klumper selvom det ikke er større, men jeg forsøger at fortrænge de tanker. Men nu satte jeg dem alligevel på papir og det er nok sundt, samtidig med at jeg nægter at begynde at bekymre mig for det på forhånd.

Der er vel trods alt stadig langt størst chance for at den er i live heldigvis. Og fra på mandag håber jeg for alvor at kunne begynde at glæde mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være, og så stort held og lykke med på mandag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER