Mor til de skønne

-

16 indlæg i dette emne

Her er det; peberfrugt, agurk, gulerod, pastaskruer, rejer, ostehaps, en halv frugtstang, et par nødder, rosiner, en rugkiks - eller en rest 'gnavekød' hvis vi har fået det til aftensmad...

Kommer alt muligt forskelligt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mener til frokost, ikke?

Der får Isaac mad i børnehaven, men han har selv med til eftermiddagsmad og den har jeg faktisk lige ordnet. I morgen til eftermiddagsmad har han følgende med:

*agurkestave

*stave af orange peber

*pasta penne

*1 frikadelle

*ostehaps

*majs

*rosiner

*vindruer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mener til frokost, ikke?

Der får Isaac mad i børnehaven, men han har selv med til eftermiddagsmad og den har jeg faktisk lige ordnet. I morgen til eftermiddagsmad har han følgende med:

*agurkestave

*stave af orange peber

*pasta penne

*1 frikadelle

*ostehaps

*majs

*rosiner

*vindruer

Jo det er til frokost ;) Det må jeg lige få skrevet :)

Og tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten altid rugbrød med forskelligt pålæg f.eks fiskefrikadelle, markrel, torskerogn,rejer, leverpostej, div pålæg, figen pålæg el æg.

Nogen gange får de pastasalat med en frikadelle elller fiskedelle til.

Ved siden af rugbrøden altid noget grønt f.eks agurk, gulerod,peberfrugt, små tomater, broccoli.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten altid rugbrød med forskelligt pålæg f.eks fiskefrikadelle, markrel, torskerogn,rejer, leverpostej, div pålæg, figen pålæg el æg.

Nogen gange får de pastasalat med en frikadelle elller fiskedelle til.

Ved siden af rugbrøden altid noget grønt f.eks agurk, gulerod,peberfrugt, små tomater, broccoli.

Når hun starter i BH skal hun selvfølgelig have rugbrød med, men mit "problem" er, at hun bare IKKE vil spise pålæg... Og syntes efterhånden jeg trænger til inspiration til tilbehør, så hun ikke bare altid får det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rester fra aftensmaden, det er i hvert fald et hit her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie får altid:

2 hele rugbød med leverposej, torkerogn, kødpålæg, smøreost o.lign

1 frikadelle/fiskefrikadelle/salamistang

Grønt som agurkestænger, gulerodsstænger, peberfrugt i stave, en lille bøtte majs og ærter eller tomat

Frugt af en art

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en meget småtspisende dreng, så hvis han får 'guf' med i madpakken så rører han ikke rugbrøddet :(

Så pt. får han kun toppen af en snackpeber med (en nissehue kalder han det ;)) eller en halv figenstang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg sidder og måber helt! Et sted beviser det overfor mig hvor lidt spisende min pige rent faktisk er... Hun får normalt 4 halve skiver rugbrød med med forskelligt pålæg som hun selv bestemmer, og som regel er der kun 1-2 halve der er spist :unsure Hun får ikke snack med da hun ikke rigtig rører dem, eller spiser dem fremfor rugbrøddet..

Hun er snart 9! Håber det ændrer sig :) ellers gode forslag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver også meget af ovenstående med i Mikkels madpakker.

Vi laver også nogen gange spyd med små frikadeller og stykker med frugt og grønt. Det er et hit.

Mht. rugbrød, har vi også haft problemet med at han ikke spiste det og vi skar også ned på frugt og grønt. Men det hjalp også at skære rugbrødderne ud i mini-bider, og nu ryger det ned, næsten det hele hver dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver også meget af ovenstående med i Mikkels madpakker.

Vi laver også nogen gange spyd med små frikadeller og stykker med frugt og grønt. Det er et hit.

Mht. rugbrød, har vi også haft problemet med at han ikke spiste det og vi skar også ned på frugt og grønt. Men det hjalp også at skære rugbrødderne ud i mini-bider, og nu ryger det ned, næsten det hele hver dag :rolleyes

Vi har ikke problemer med at få hende til at spise rugbrød. Hun vil bare ikke have noget på, så hun spiser det tørt og får derfor altid noget tilbehør til ;)

Vil ikke sende hende i børnehave med 2 skiver tørt rugbrød :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ostehaps - der skærer vi bjælke af en skæreost så det er vel også en slags ostehaps?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver nogen gange pizzasnegle.

Primært tilbehør hos os er frugt og grønt

engagng i mellem en frikadelle, fiskefrikadelle, Ostehaps

eller ligende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også 2 stk rugbrød m./pålæg, derudover:

(Altid:)

- Frugt (æbler, melon eller vindruer)

- Grønt (agurk, peber eller gulerødder)

(Variende:)

- Evt. kiks, knækbrød eller grovbolle

- Ostehaps

- Nødder og rosiner

- En frikadelle eller kylling pølse

- Frugtstang

- Pølsehorn eller pizzasnegl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder her og glæder mig over at der er dejlig mad i børnehaven og at jeg tilkøber det på skolen - Hader at smørremadpakker!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER