Maybe

hvor mange dyner og sengesæt?

39 indlæg i dette emne

hej

jeg vil gerne høre jeres erfaringer med hensyn til antal dyner og sengesæt

jeg tænker min. 2 dyner. en til barnevogn og en til sengen og skulle uheldet så være ude midt om natten, ja så har man en at skifte med.

men ja jeg er faktisk oppe og tænke 3 dyner.... er det helt ude i hampen?

og hvad med sengsæt hvad er jeres erfaring? med antal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft to babydyner som blev brugt i sengen, i barnevognen brugte vi voksi :)

Vi havde også to juniordyner :)

Tror vi havde 6 babysæt sengetøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dyne og to sengesaet til at starte med. Saa kan vi altid koebe/oenske os en dyne og flere sengesaet, hvis vi maerker behovet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to dyner og det har jeg været rigtig glad for. En til barnevognen og en til sengen. Når der så har været uheld har vi bare kunne hente den anden.

Jeg tror vi har 5-6 sengesæt og det har været helt fint. Kunne måske godt nøjes med 4 men det har været rart for os at have flere fordi vores vaskemaskine var i stykker på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går med samme overvejelser vedrørende juniordyne. Vil det ikke være praktisk med to?

Vi har to babydyner, og det har været rart, når hun har kastet op eller skidt om natten. Vi har haft tre sæt sengetøj, men stort set kun brugt de to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to dyner og fem sengesæt. Tænker at det burde række. Det kan da godt være at man en dag gerne ville have haft en tredje dyne, hvis bebs skider/gylper/kaster op over det hele, meeeeeeen, så finder man nok en løsning. Jeg har i hvert fald ikke umiddelbart tænkt mig at investere i en tredje dyne. Om vi skal have flere sengesæt, det handler nok mest om, om jeg falder over nogle, der er så cute, at de bare MÅ med hjem :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 babydyner, hvoraf det ene har været brugt i barnevognen hos dp og så bruger vi sleebee i vores egen barnevogn. Dertil har vi haft 4 forskellige sæt sengetøj og en hulans masse lagner... Det har fungeret fint for os og når der har været uheld i sengen, så har vi haft lækre tæpper at erstatte med, Elias ligger alligevel altid ovenpå dynen og sover :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

to dyner og ca.5 sæt sengetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har os 2 babydyner og 5 sæt sengetøj

Så har vi allerede en juniordyne som vi fik i dåbsgave, så ved ikke om vi os skal have en til - til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 ordentlige dyner, også to brugte som skal være "ekstra".

Vi har to sæt nyt sengetøj, og 6 sæt som vi har arvet :whistling

Må jeg spørge hvad folk gør af barnevognsdynen, og hvorfor man ikke bruger den samme dyne i seng og barnevogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk kun haft én babydyne. Planen var at jeg ville købe en ekstra, hvis det blev nødvendigt, men det har det ikke været indtil videre (Theo er 8 mdr.).

Hele vinteren har han sovet med sin drømmepose i barnevognen. Det er først nu hvor det er begyndt at blive varmere i vejret at vi er gået over til at bruge dyne i barnevognen. Men der bruger vi bare den samme dyne. Det har slet ikke været besværligt. Ville alligevel tage dynen ind, så den ikke bliver kold.

Vi har aldrig haft uheld med at han har tisset igennem. Så har slet ikke tænkt på at det ville have været smart at have en ekstradyne der :unsure

Jeg tror at vi har ca. 6 sæt sengetøj og det har været mere end rigeligt. Alt for mange faktisk. Det har da været hyggeligt at kunne skifte mellem forskellige mønstre :) Men nødvendigt er det jo ikke ;)

Edit: Vi har også en juniordyne, men den har vi slet ikke taget i brug endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind til videre har vi kun 1 dyne... Men det er jo også nemt når hun stadig spver i liften, for den har vi jo med ned hver dag...

Håber så at vi får en juniordyne i dåbsgave, så vil den blive brugt i sengen og babydynen i barnevognen..

Tror vi har 6 sæt sengetøj...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har 2 dyner og 4 sæt sengetøj, synes det er rart at have noget at skrifte med når uheldet er ude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 babydyner + 5 sengesæt..

I barnevognen hjemme ligger voksiposen, i barnevognen i DP ligger en dyne og så har hun en babydyne i tremmesengen.. Dog ligger hun pt. rullet ind (ligesom en sovepose) i juniordynen .. Og faktisk har vi også (lige fået) 2 ekstra babydyner + 3 sæt sengetøj til DP brug..

Så .. vi har rigeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 dyne og 1 sovepose... Ca 10 sæt sengetøj, meeeeen to havde vist været rigeligt! (ifølge faderen...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvad folk gør af barnevognsdynen, og hvorfor man ikke bruger den samme dyne i seng og barnevogn?

Vi har den liggende nede i gangen om natten men ellers bare i barnevognen.

jeg synes det er rart for så skal jeg ikke slæbe dynen op og ned helt tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten ogsaa en sovepose...

Hvornaar faar man brug for en juniordyne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten ogsaa en sovepose...

Hvornaar faar man brug for en juniordyne?

Jeg tror det er meget forskelligt :)

Nogen bruger dem til at svøbe deres baby i og andre tager dem i brug når baby begynder at sove i tremmeseng.

Theo er 8 mdr. og vi har ikke taget vores i brug endnu. Han er et meget varmt barn og sparker altid dynen væk. Så synes det ville være synd at lægge sådan en stor dyne over ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 dyne og 5-6 sæt sengetøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget forskelligt :)

Nogen bruger dem til at svøbe deres baby i og andre tager dem i brug når baby begynder at sove i tremmeseng.

Theo er 8 mdr. og vi har ikke taget vores i brug endnu. Han er et meget varmt barn og sparker altid dynen væk. Så synes det ville være synd at lægge sådan en stor dyne over ham.

Tak :)

Vi vil nok ikke bruge dyne helt cildt meget i starten - italiensk hede,.. Men har taepper og soveposen at putte ham i.

Vi tager det som det kommer, tror jeg, ogsaa derfor en dyne er nok wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for svarene :)

jeg kan se at det er fint med de 5 sæt sengtøj jeg har fået tilbudt og jeg har købt et sæt dyner (sommer og vinter) så vil jeg finde et sæt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde to dyner til hver indtil den lille begyndte at bruge juniordyne. Kunne godt have brugt to nu i disse dage, hvor de begge har omgangssyge :( Har dog klaret den med adskillige vaske samt brug af fleecetæpper.

Jeg ved ikke hvor meget sengetøj vi har, men alt for meget. Vil tro at to sæt til hver var nok, da de alligevel bliver vasket med det samme ved uheld. Jeg kan ikke mindes at mine drenge har haft uheld i sengen(med mindre de har været syge) som har gjort dynebetræk og dyne våde. Har dog haft stor glæde af frotte vådliggerunderlag under lagen så man undgår våde madrasser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vådligge underlag er jeg også blevet varmt anbefalet, dem kan man købe i meter mål i JYSK meget!!! billigere end hvis man køber dem specielt til baby.

er det bare mig eller er alt hvad der står baby foran fået et pænt nøk opad i prisen?

jeg har besluttet jeg skal have et våd lan til både seng og barnevogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vådligge underlag er jeg også blevet varmt anbefalet, dem kan man købe i meter mål i JYSK meget!!! billigere end hvis man køber dem specielt til baby.

er det bare mig eller er alt hvad der står baby foran fået et pænt nøk opad i prisen?

jeg har besluttet jeg skal have et våd lan til både seng og barnevogn

Try Italy - her er alt til baby bare sindssygt dyrt og det kan betale sig at bestille i udlandet paa nettet og faa det sendt hertil.... Jeg har koebt rullemadras til sengen og saa et vaadliggerunderlag i ikea, som jeg dog har hoert er varmt at ligge paa. Jysk metervare skulle vaere bedre og saa klipper man vel bare til, forestiller jeg mig. Vi faar se, men rullemadras vaskes og toerres jo paa no time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har slet ikke tænkt på en rulle madras, men jeg kan se at de vådlaner fra JYSK skulle være let åndbare, men nu får vi se.

jeg kender bare mig selv og vil hade at stå kl. lort uden en ekstra dyne og en våd madras.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER