Økonom

Den kære vægt.....

79 indlæg i dette emne

........spøger i mit baghoved!

Jeg har snart taget 3 kg. på og er idag 18+0. Kan simpelthen ikke finde ud af om det er meget eller lidt. Nogle siger jo man tager et kilo på i ugen til sidst.... Håber jeg kan slippe med kun at tage 10 kg. på, men det synes ikke særlig realistisk?

Træls det er så individuelt, for jeg kunne godt bruge noget at sammenligne mig med her, om jeg skal tage mig super meget sammen og bevæge mig en masse, eller om det er ok ... uden at jeg føler jeg lader stå til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke lige huske, hvor meget jeg havde taget på, da jeg var 18+0 men det var i hvert fald mere end 3 kg :kram2

Nu er jeg 26+3 og har taget 8 kg på og hverken min læge eller jordemoder har studset over min vægt :)

Jeg mener, at have fået at vide, hvis du har BMI under 25, så skal du tage 10-15 kg på, og hvis det er over 25 så 8-10 kg. Så jeg tænker ikke at 10 kg er helt urealistisk, alt efter hvordan din vægt var før du blev gravid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejede 75 kg. da jeg blev gravid. Så mit bmi er over 25. De kg. jeg har taget på.... er kommet på inden for de sidste 3-4 uger. Synes lige pludselig det gik stærkt med 1 kg. i ugen. Håber på lidt stilstand her.... ellers rammer jeg hurtigt de 10 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hei..

jeg har jo et ret stort bmi på 36, og jeg har ikke taget på endnu og jeg er 18+3 så jeg er godt tilfreds..? min læge har fortalt mig at det er helt normalt, det er meget forskelligt hvornår og hvordan man tag sine kg på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha den vægt +4 kg <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 16+1 og har taget ca. 3 kg. på, mit BMI var lige under 25.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvor meget man tager på - mange får jo også vand i kroppen osv.. :)

jeg er 27+5 og har taget cirka 3,5 kg på - men mit bmi var også højt :) Fik at vide at jeg skulle tage cirka 10, helst 12 kg på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtilvidere taget 2-3 kilo på.... Har ikke helt styr på det ;) Tjekker sjældent min vægt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er idag 15+2 og har taget ca 3-4 kg. på...

I første graviditet tog jeg først på 20-21+?, men nåede alligevel 18+!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 18+4 og har taget 5 kg på, men min bmi var også kun omkring 19, da jeg blev gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er idag 14+5 og har taget 4,8 kg på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 16+3 og er stadig på -3 kg.. jeg klager ikke :) men er heller ikke verdens slankeste person :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg er lidt længere 22uger og har taget ca. 3kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23+1 oh hat taget knap 10 kg på :-s Ikke helt tilfreds men sådan er det. Mavsen er meget stor og rund men kan ikke løbe fra at jeg har fået mig en stor popo med i købet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hopper lige på denne tråd - dog med lidt forsinkelse fra jeres besvarelser :)

Jeg er idag 17+2 og lagde ud med at tabe 11 kg. de første 15 uger ca.. Havde et BMI på 25 og skulle fra start tage omkring 10 kg. på, ifølge lægen.. Så lægen har ikke været tilfreds med vægttabet og jeg har været til utallige lægebesøg og blodprøver!! Nu er jeg så småt begyndt at tage på og har nu i alt tabt 8 kg.

Er nu ret spændt på om det ender med, at jeg er tilbage på startvægten eller om jeg når at komme på plus i kilo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 18+5 og er lidt i tvivl om præcist hvad jeg vejede i starten da jeg først opdagede min graviditet i uge 9-10.

Men fra først jordemoder besøg til det igårhar jeg taget 3kg på. så vil gætte på omkring små 5kg i alt...Vi bliver nogle store gravide trunter i vores familie og føder store børn.

Men har da skulle igennem nogle tude dage og acceptere at vægten "passer sig selv" de næste mdr...tabte 36kg ved Vægtvogterne for et år siden, så dem tyer jeg helt sikkert til igen når jeg har født :-)

Har pakket vægten væk og bliver kun vejet ved jordemoder. Lader det gerne koste kiloer for endelig at få min lille stjerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu halvvejs i graviditeten og har taget 3 kilo på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu halvvejs i graviditeten og har taget 3 kilo på.

Hvor er du sej :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak.... nu synes jeg så maven har fået vokseværk....Nu er jeg lige gået ind i 23 uge og har taget 5 kg. på ialt.... Det er ikke nødvendigt for mig med en meget varm sommer i år....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 18+6 og har taget 3-4 kg på. Men jeg har tabt mig andre steder bla i ansigtet og på arme/håndled. Jeg har minus lyst til sukker og søde sager incl sodavand, så det ligger nok der.

Jeg syns det lyder Okey at du har taget 3 kg på halvvejs. Og 10-12 kg er jo acceptabelt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 5 kg. på, og startede med en bmi på 25, så det er vist ok. Det sidder kun på maven indtil videre :) Jeg ved godt det er meget individuel hvor meget man tager på, men man kan bruge denne hjemmeside til lige at se, om det er helt galt:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Men man kan jo nok hverken gøre fra eller til (medmindre det er fordi man grovæder ;) ), men det er da meget rart lige at se, om det er helt hen i vejret.

OBS! Siden er vist amerikansk, så I skal huske at bruge punktum i stedet for komma, når højden indtastes ;) Så f.eks. 1 m. 70 cm. skal tastes 1.70

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 5 kg. på, og startede med en bmi på 25, så det er vist ok. Det sidder kun på maven indtil videre :) Jeg ved godt det er meget individuel hvor meget man tager på, men man kan bruge denne hjemmeside til lige at se, om det er helt galt:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Men man kan jo nok hverken gøre fra eller til (medmindre det er fordi man grovæder ;) ), men det er da meget rart lige at se, om det er helt hen i vejret.

OBS! Siden er vist amerikansk, så I skal huske at bruge punktum i stedet for komma, når højden indtastes ;) Så f.eks. 1 m. 70 cm. skal tastes 1.70

Jeg ligger på normalt :glad

Det er da meget rart at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger i overkanten.... har taget 1.5 kg. på i løbet af et par uger, måske er det væske....? Eller også tager jeg bare på i ryk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget 2 kg på er 21+0...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER