Økonom

Den kære vægt.....

79 indlæg i dette emne

Forstår godt det er svært!! :kram

Det er jo i forvejen svært at komme igang med motion igen, når man ikke er gravid, så det er ikke lettere med de graviditets gener der eventuelt er fulgt med. Er du stadig nervøs for at dyrke motion, når du nu er så langt henne i graviditeten?

Ellers kan du starte med at cykle og gå lange tur, bare det at holde sig igang er jo også det bedste for babyen i maven!

Mht. kosten er min generelle teori, at den vel altid kan ændres? Jeg tænker i form af enten mindre portioner, ikke at spise så ofte, eller indføre mere frugt/grønt som mellemmåltider (aner ikke hvordan du spiser, så det er ikke en kritik :) )

Jeg er selv sulten rigtig tit også selvom jeg lige har spist, og prøver derfor at drikke en masse vand og spise frugt og grønt, da det ka holde sulten ved lige, indtil det er "lovligt" at spise et ordentligt måltid igen - ofte hjælper det på min sult, at drikke vand eller lignende, da man tit snydes til at føle sig sulten, men i virkeligheden er tørstig (har jeg læst et eller andet sted :D )

Håber det bedste for dig hvert fald.!! :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikken en bemærkning at få fra din jordmoder. Kan godt forstå du ikke lige er i det bedste humør. -_-

Jeg har selv taget 16 kg. på til dato og kan ikke dyrke motion. Jeg har en nerve i klemme i lysken + bækkenløsning og mange plukveer så alt hvad der hedder motion er "not funny". :blink

Håber dog på jeg kan komme i svømmeren når jeg går på barsel om ikke ret lang tid og dermed måske holde kiloene lidt nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg dyrker heller ikke motion... Kun gåture.. Spiser usundt, men er OBS på at holde det til et minimum. Er sikker på jordmoderen skal sige sådan.. Hun ved jo ikk om du kører 1 liter ned hver aften, hun har et ansvar for at informere om at vægtøgningen er højere end normalen. Det er surt du ikke kan ændre yderligere på din kost... De uger hvor jeg skipper Hvidt brød tager jeg ikke så meget på.... Men andre uger får jeg ikke andet pga. Kvalme. Du kan kun gøre dit bedste!!! Sådan er det... Lad os håbe vægtøgningen ikke fortsætter. Jeg er gået ind i 28 uge og har taget 8,6 kg på..... Er overrasket over hvor besværet jeg er pga de ekstra kilo! Svømning skal vist også snart indføres her, da jeg er begyndt at vrælte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg 25+2 og min vægt er tilbage på sin start :balloon

Dvs. jeg startede med at tabe 11 pga. opkast og efterfølgende maveinfektion. Alt dette er så røget på igen :o Meeeen, min teori er, at når man taber sig pga. opkast osv. er det jo de "nemme" kg, ergo er det det nemme der er kommet på igen - trøster jeg mig da lidt med :blush

Så fra nu af må jeg tage de 10 kg. på som lægen fra start mente. Håber jeg kan holde det så!! :8: Synes kiloene angriber mig for tiden!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så blev jeg vejet ved lægen - og jeg VAR stolt over min vægtstignig, men han pointerede at jeg stoppede med at tage på i uge 25 med min datter, så han mente jeg skulle tage det roligt og blive ved at spise godt - jeg tjekkede min gamle vandrejournal - og rigtig nok jeg tog ikke på efter uge 25 tabte derimod 2 kg... så nu blev jeg pludselig skuffet over det :( jeg tror bare jeg vil være på tværs... men jeg vil da gerne have en stor mave at vise frem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er nu 31+1 og vægten er ikke steget siden 23+4 stadig 60,1 kg :( blev lidt trist over det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 4 uger +2 dage til jeg skal føde... Og jeg har taget 14 kg på :( ......... er også ked af det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer er 39+1 idag og vægten siger +21. Ikke godt når man kun er 1.60 lav men håber og tror en del af det er væske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er 32+4 og her siger den + 10 kg :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på 15 kg ekstra og synes det er voldsomt. Men det sidder altså fint og jeg har det godt, så jeg tænker ikke sååååh meget over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er den på +7,5 kg, og jeg er 32+5, men er også overvægtig i forvejen, så behøver ikke tage mere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 3 kg på er i morgen 33+0

Min læge og JM så gerne jeg havde taget lidt mere på..

Tog 14 kg på med de andre 2.. Så måske tager jeg 11 kg på de sidste 7 uger.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også plus 15 her pt, men heller ikke noget jeg bekymrer mig om. De sidder pænt siger venner og familie og var slank i udgangspunktet. Ingen vand i kroppen, ingen bækkenløsning og jeg har det super, føler mig egentlig bare som mig med en ekstra stor mave :) men gad vide hvad det ender med rent kilomæssigt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også plus 15 her pt, men heller ikke noget jeg bekymrer mig om. De sidder pænt siger venner og familie og var slank i udgangspunktet. Ingen vand i kroppen, ingen bækkenløsning og jeg har det super, føler mig egentlig bare som mig med en ekstra stor mave :) men gad vide hvad det ender med rent kilomæssigt? :)

Kan se vi nærmest skal føde samtidig... og har taget det samme på... det må tiden vise om vi kan nøjes med 17 kilo eller om vi skal op og runde 20 kg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 11 kg. på, og de sidder vist på maven allesammen, så det er nok ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved lægen idag (32+4) og blev vejet til 74,7 kg. Og ved første lægebesøg da jeg var 6+6 lå jeg på 65,9 kg og hun skønnet min før vægt til 64 kg, men har ikke haft styr på vægten før så ved ikke om det holder.. Så jeg har taget ca 10 kg på, hvilket vel er godkendt ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved lægen idag (32+4) og blev vejet til 74,7 kg. Og ved første lægebesøg da jeg var 6+6 lå jeg på 65,9 kg og hun skønnet min før vægt til 64 kg, men har ikke haft styr på vægten før så ved ikke om det holder.. Så jeg har taget ca 10 kg på, hvilket vel er godkendt ? :)

Ja det er da super fint!!! Kan ikke prale af samme vægtstigning - der er kommet noget mere på her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her siger vægten her i uge 36 +10,8 kg, så er nu oppe på 61 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 4 uger +2 dage til jeg skal føde... Og jeg har taget 14 kg på :( ......... er også ked af det!!!

2 uger og 6 dage til fødsel... Imorgen er jeg i uge 36+0 vægtøgning ialt 14,5 kg. Så det er heldigvis ikke gået så stærkt med vægtøgningen i denne uge som jeg frygtede. Men jeg kan se maven bliver strukket ud nu!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var ved sidste lægebesøg igår (33+0) og der sagde vægten +4,5 kg fra første lægebesøg (8+0)!

Men kan godt mærke vandet i fingre og tæer kommer snigende, så mon ikk også kiloene gør...??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 uger og 6 dage til fødsel... Imorgen er jeg i uge 36+0 vægtøgning ialt 14,5 kg. Så det er heldigvis ikke gået så stærkt med vægtøgningen i denne uge som jeg frygtede. Men jeg kan se maven bliver strukket ud nu!!

Skal føde om 2 dage.... Vægtøgningen ialt 16,3 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endte på +14,5

Har her knap 2 uger efter smidt omkring 8-9 kg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 35+1 idag og vægten sige ca +12 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er idag 35+6 og stadig kun en vægtøgning på +4,9 siden 1. lægebesøg (8+0)!

Er vældig glad for det, da jeg så måske ikke skal kæmpe så hårdt som første gang, for at nå min før-graviditetsvægt - meeeennn er fakkertalt efterhånden alligevel en anelse bekymret! Nok også fordi den sidste scanning alligevel, trods tidligere skøn, nu vurderede tøsepigebarnet til -15,5 %, altså ca. 2012 gr.!! Det med vægten udløste en ekstra scanning, som er d. 4. Sep.

Jdm og FG er ikk bekymret for min vægt, da tøsen trives og symfysemålet stadig vokser...

Er jeg hys???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er idag 35+6 og stadig kun en vægtøgning på +4,9 siden 1. lægebesøg (8+0)!

Er vældig glad for det, da jeg så måske ikke skal kæmpe så hårdt som første gang, for at nå min før-graviditetsvægt - meeeennn er fakkertalt efterhånden alligevel en anelse bekymret! Nok også fordi den sidste scanning alligevel, trods tidligere skøn, nu vurderede tøsepigebarnet til -15,5 %, altså ca. 2012 gr.!! Det med vægten udløste en ekstra scanning, som er d. 4. Sep.

Jdm og FG er ikk bekymret for min vægt, da tøsen trives og symfysemålet stadig vokser...

Er jeg hys???

Jeg kunne nok også godt blive bekymret. Men er det ikke noget med det er 'tilladt' med en +/- 20% på barnets vægt? Og så længe jdm og fg ikke er bekymret er det vel ok? Men som sagt kan jeg godt sætte mig ind i dine bekymringer. Du kan jo evt snakke med dem om det til næste scanning :-)

Håber på det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER