Tmm

kunsten

19 indlæg i dette emne

UDEN støttehjul ? :o hvad gjorde i ? min prinsesse opgiver simpelthen at lære og holde balancen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan en har vi også herhjemme. Det har hjulpen at vi har vist hende billeder af nogle fine lyserøde cykler, som hun kan få en af når hun har lært at cykle selv. Så den har hun fanget og øver sig rigtig meget og er ved at have det på plads nu. Men det har holdt hårdt, for hun er bare sLet ikke en pige der gider cykle hvis hun kan blive fri. Til sidst måtte vi sælge cyklestolene, bare så hun gad cykle en lille bitte smule.

Men efter at hun ved at hun kan få den der lyserøde cykle, så går det meget bedre.

Så har ikke rigtig nogle råd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså min far rendte rundt med kosteskaft i bagagebæret og hjalp mig med at holde balancen, og da jeg så havde den slap han og jeg cyklede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså min far rendte rundt med kosteskaft i bagagebæret og hjalp mig med at holde balancen, og da jeg så havde den slap han og jeg cyklede...

Den prøvede vi også, men det kunne min datter slet ikke cykle med, kom vi til at vippe bare lidt med pinden, mistede hun balancen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun en løbecykel? Der lære de at holde balancen. Den har lært August at cykle :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv lært en at cykle, da jeg var yngre ved at rende bagved og holde bagagebæret op på den måde hjælpe med at holde balancen, og da hun så selv havde balancen slap jeg og på den måde lærte hun at cykle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede først med sådan en pind man kunne montere på cyklen, men der havde han svært ved at holde balancen, så den droppede vi. Jeg holdt derefter bare fast i hans jakke og løb med og tilsidst gav jeg slip og så cyklede han alene efter nogle forsøg :smilie_oster05:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min lillebror kunne støttehjulene justeres i højden. Så mine forældre satte dem op, så de ikke rørte jorden, når han cyklede lige og holdt balancen. Hvis han var ved at vælte, var de der til at tage fra. De var et par vm over jorden, og det virkede super godt. Han cyklede videre som om intet var hændt, og inden weekenden var omme, kunne vi pille støttehjulene helt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for alle jeres fine svar og ideer :) vil da afprøve den med at hæve støttehjulene lidt , for den klasiske med pinden der , den finder hun meget ubehagelig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også tænke en løbecykel :) Også det med støttehjulene er genialt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså liva er 5 og cykler stadig med støttehjul.

Når hun er klar til det, regner jeg med at de bliver taget af, og så prøver vi at løbe bag hende og holde ved i bagagebæren.

Men jeg ville ikke presse hende ud i det, for de skal altså være klar til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også varmt anbefale løbecykel. Den havde min søn kørt på siden han var to år og til hans 4 års fødselsdag fik han en cykel uden støttehjul, som han lærte at cykle på samme dag. Vi holdt cyklen til han kom op. Han er ellers ikke en modig dreng.

Hvis man ikke har en løbecykel kender jeg nogen som blot har taget pedalerne af en almindelig cykel som så har fungeret næsten som løbecykel, se de kan få fornemmelsen af at holde balancen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom det sådan lidt pludseligt med min den store.

Hun kom en dag hjem fra børnehave og sagde nærmest forarget:"Mor - jeg vil gerne have støttehjulene af, jeg kan LIGESOM godt cykle UDEN".

Okay så :blink Det kunne hun bare ikke dagen før.. Det viste sig at det var noget hun havde lært sig selv i børnehaven. Og min reaktion var lidt en blanding af - YES så er dén klaret :glad og ØØV, JEG ville gerne have lært hende det :numse hehe :P

Hun var for i øvrigt på sin første længere cykeltur igår - Det var fantastisk hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af mine børn har haft støttehjul - det er vigtigt at cyklen ikke er for stor. De skal nærmest kunne nå med flad fod!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede til Clara var helt klar og selv havde lyst til det, og hun var næsten 6 :)

Til gengæld lærte hun det på få minutter, og var stort set sikker i det med det samme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har også været sat lidt på standby herhjemme i en tid , hun vil ikke og bliver ked af det , så det synes jeg absolut ikke er nu der skal prøves kræfter på det. jeg venter gerne til hun lykkeligt efterspørger det :) men tak for jeres gode ideer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede sidste efterår men blev hurtigt enige om at det ikke rigtigt duede, så her først på foråret kom det ganske hurtigt, det var som om der er sket noget motorisk hen over vinteren, hun er 4½ og hun elsker at cykle :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løbecykel har Sebastian kørt på siden før han blev to, hvilket resulterede i at før hans 3års fødselsdag cyklede han uden støttehjul. Han forsøgte selv et par fange og så kunne han... Så kan helt klart anbefale løbecykel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løbecykel har Sebastian kørt på siden før han blev to, hvilket resulterede i at før hans 3års fødselsdag cyklede han uden støttehjul. Han forsøgte selv et par fange og så kunne han... Så kan helt klart anbefale løbecykel

Hun har også brugt løbecykel , men hun er bare ikke klar til at cykle uden støttehjul endnu , så jeg er tilfreds , bare det kommer en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER