Barbamama

Helligdage i Tyskland?

11 indlæg i dette emne

Min mand og jeg overvejer at køre en tur til Tyskland her i påsken for lige at se lidt andet end de danske butikker. :) Men det er jo ikke noget ved, hvis butikkerne har lukket :rolleyes

Er der nogen der ved, om tyskerne har samme helligdage som os, og om alt så er lukket? Jeg tænker ikke så nødvendigvis på grænsehandelbutikkerne, men også de "almindelige" butikker i Flensborg og sådan. :)

Når jeg googler, ligner det at de har helligdag langfredag og 2. påskedag, men ikke skærtorsdag? Er der nogen, der ved noget? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhh jeg har fået det af vide før - men mener de har ikke samme helligdage som os..

Håber en anden kan komme med et mere præcis svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved bare at den helligste dag i Tyskland er Langfredag og der er ALT lukket. Vi har nemlig prøvet at køre derned den dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Schleswig Holstein ser det 2012 saadan ud

So.01.01.2012 Neujahr

Fr.06.04.2012 Karfreitag

Mo.09.04.2012 Ostermontag

Di.01.05.2012 Maifeiertag

Do.17.05.2012 Christi Himmelfahrt

Mo.28.05.2012 Pfingstmontag

Mi.03.10.2012 Tag der Deutschen Einheit

Di.25.12.20121. Weihnachtstag

Mi. 26.12.20122. Weihnachtstag

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den største forskel er, at skærtorsdag ikke er en helligdag i Tyskland. Butikkerne har også åbent påskelørdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal bare vide at der er folkevandring til Tyskland skærtorsdag... Vi kørt der ned et år og vi holdte i kø inden vi nåede grænsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved bare at den helligste dag i Tyskland er Langfredag og der er ALT lukket. Vi har nemlig prøvet at køre derned den dag...

det har vi også <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ok, det lyder til at det er smart at satse på at komme derned INDEN påsken, men at skærtorsdag trods alt er en mulighed. :) Tak for hjælpen piger! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange af butikkerne har også åben til kl 22 - så en ide kan være at vente med at tage derned til en aften ;) Så "slipper man" for børne-familier osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange af butikkerne har også åben til kl 22 - så en ide kan være at vente med at tage derned til en aften ;) Så "slipper man" for børne-familier osv :)

Det er jo egentlig ret smart :) Dog nok ikke lige ideelt for os. Vi skal jo hele vejen hjem til det nordjyske bagefter, og så kommer vi bare aaaaaaaaalt for sent hjem. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kø, mange mennesker osv kommer helt an på hvor I krydser grænsen henne.. Jeg har aldrig holdt i kø, men krydser også så vi rammer Sünderlögum eller Aventoft. Mine forældre bor 20 km fra grænsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER