Iben25

Hvor meget ammer/sutteflaske får jeres baby?

9 indlæg i dette emne

Min lille pige har fået grød siden hun var lidt over 4 mdr og er lidt over 7 mdr nu.

Hun får grød/mos/rugbrød 4 gange om dagen. Hun spiser ofte ret meget. Men alligevel vil hun meget gerne have flaske. Hun spiser stadig flaske 4 gange om dageen og 2 gange om aftenen/natten.

jeg giver hende altid grøden først og tilbyder hende så flasken lidt efter. Der spiser hun ca 200 ml. Jeg har prøvet ikke at give hende flasken men så bliver hun pjevset og sover dårligt.

Hvordan spiser jeres?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er vi i denne uge kommet op på grød til morgen, yoghurt til formiddag, rugbrød til frokost, frugt/kiks til eftermiddag og mos/kød til aften. :mam

Til morgen, middag og aften får hun MME at drikke til (ca. 70-100 ml pr gang) - derudover tilbydes hun vand over hele dagen.

Jeg ammer hende kun inden hun skal puttes om aftenen.. :bed

Så her er vi trappet rigtig meget ned!

Jeg har ikke nogle gode råd til dig, men synes det lyder af meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder af rigtig meget synes jeg. Har du prøvet at snakke med din SP om det?

I øjeblikket ammer jeg tidlig morgen, grød til morgen (maks. 1/2 dl.), frugt til formiddag, rugbrød til frokost, amme + frugt eller anden snack om eftermiddag, vores aftensmad om aftenen, ammes ved puttetid og så 1-2 gange om natten.

Jeg har snakket med min SP om at vi skærer de 1-2 gange amning om natten væk og så fastholder morgen, eftermiddag og putteamning indtil videre. Når hun så starter i VS så kommer eftermiddagsamningen nok også automatisk væk. Hun skal så have nået mælk i løbet af dagen enten i maden eller at drikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder godt nok af meget :unsure

I den alder skal de have 750 ml i døgnet. Så der får hun da vist mere end rigeligt?

Jeg er stort set stoppet med at amme og er gået over til at give MME i kop.

Han får 4-5 måltider om dagen, hvortil han drikker vand.

Derudover får han MME morgen, eftermiddag og inden sengetid.

Jeg ammer ikke længere om natten :balloons

Edit: Han er lige knap 8 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg skrev indlægget er der sket lidt. De sidste par dage har hun kun spist 3 flasker om dag og 1 om aftenen/natten udover hendes mad. Vi prøver ikke at give hende flaske når hun virker mæt og ikke er pjevset. Så nu er hun nede på 800 ml om dagen. Tak for jeres svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt :)

jeg ammer også stadig 3 gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer 4-5 gange om dagen og pt også en gang om natten. Kristine er 7½ måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer 4-5 gange om dagen og pt også en gang om natten. Kristine er 7½ måneder.

Det var godt nok meget :)

Hvor mange måltider spiser hun udover?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER